القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية عبدالرحمن

 رواية عشق الجاسر الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء الثالث عشر 13 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت الثالث عشر 13 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الثالث عشر 13 بقلم رقية عبدالرحمن

ـــــــــــــــــــــــــــــ
عدا يومين علي ابطال روايتنا 
_جاسر بيحاول لسه مع عشق علشان تحبه وهي فعلاً بتحبه بس لسه مخدتش خطوه الإعتراف.
_ساره بتحاول بكل الطرق أنها تغري آدم ويقع في شباك حبها وهذه خطه ناجحه فعلاً لأن بدأ الجبل يحس.
_شيماء تخططت للانتقام من عشق.
_جاسر لسه زي ما هو مافيش جديد بشأن مرضه.
_سيف بيحاول يقرب من نور لاكن هي بتبعد علشان عارفه انها متستحقوش وهو يستحق واحده احسن منها ف سيف يعرف ب دنچوان الجامعه واي بنت تتمناه.
......ومافيش تقدم من اي حد ...... 
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
صباح يوم جديد يستيقظ جاسر علي صوت عشق وهي بتنادي عليه 
عشق:جاسر جاسر جااااااسر
جاسر:ايوه ايوه صحيت اهو فيه اييي
عشق:لا مافيش حاجه الساعه داخله علي١١الصبح وانت مروحتش الشركه 
جاسر:هو النهارده ايه يا عشق 
عشق:اممم الجمعه ليه 
جاسر:مش بروح الشركه فيه يا عشق نسيتي 
عشق:تصدق فعلاً معلش اسفه اوي مش عارفه مالي النهارده..
جاسر:متتأسفيش تاني يا عشق ممكن 
عشق:حاضر 
جاسر:طيب انزلي وانا هلبس وهاجي 
ونزلت تحت في المطبخ تجهز الفطار لجاسر 
*************************
في غرفه آدم و ساره  
ادم راح القسم وساره قاعده لوحدها والباب خبط 
ساره:ادخل 
شيماء:اذيك يا مدام ساره
ساره: الحمد لله يا شيماء 
شيماء:كنت عاوزك اوريكي حاجه كدا  
ساره:تعالي يا شيماء اقعدي 
قعدت شيماء ثم فتحت فونها 
شيماء:بصي يا مدام 
ساره بصدمه:اييي داااا 
شيماء:انا كنت داخله المطبخ عادي من يومين لقيت آدم باشا وعشق حضنين بعض في المطبخ انا صورتهم وبقالي يومين محطاره اجي اقولك ولا لا 
ساره: إزاي الكلام دا آدم يعمل كدا لا مستحيل 
شيماء:انا جيت اقولك علشان تعرفي بس 
هتعوزي حاجه مني  يا مدام ساره
ساره:لا اخرجي والصوره دي متوريهاش لحد مفهوم 
شيماء:حاضر يا مدام 
وخرجت منتصره ...ــ 
ساره: انا اللي وثقت فيك يا آدم وفي الآخر تكون حاضن غيري دا انت معملتهاش معايا 
انا هوريك انت وهي يا آدم
ولبست ولمت هدومها وخرجت من القصر من غير ما حد يشوفها وراحت عند امها ....
...........................
ونزل جاسر وكانت السفره عليها فطار 
جاسر:عشق ليه دا كلو 
عشق:علي فكره دول مش كتير انت مش شايف خاسس كدا ليه 
سيف:انا مش قاصد اقطع اللحظه الرومانسيه دي بس انا هاكل معاك يا جاسر 
جاسر:جيت امتا يا سيف 
سيف:لسه حالاً 
عشق:اجيب فطار كمان 
سيف: لا كدا حلو 
جاسر:اقعدي افطري معانا يا عشق 
عشق:لا انا فطرت 
جاسر:طب والله لو ما نزلتي ما انا واكل 
عشق:اوفف حاضر 
سيف:جاسر هي ليه مش عاوزه تديلي فرصه 
جاسر:هي لسه بردو مش عاوزه تكلمك  . 
سيف:ايوه 🙂اعمل ايه اروح اخطفها 
جاسر:لا يا عم خطف ايه هتهزر. 
عشق مستغربه من كلامهم ومين اللي بيتكلموا عليها دي 
جاسر:اصبر بس لما تتخرج وانا اروح اطلبها ليك  
سيف: بجد 
جاسر بص لعشق:بس بردو لما اتجوز ع...
والفون بتاعوا وصل رساله ليه ،فتح وشافها وتغيرت ملامح وجهه 
جاسر: الحمدلله شبعت
وخرج من القصر 
عشق وآدم بيبصوا لبعض بستغراب 
عشق:هو في ايه 
سيف:مش عارف يا بنتي مالو قلب كدا ليه 
عشق:ربنا يستر
توجه جاسر إلي القسم وراح مكتب آدم وهو غاضب 
ادم:جاسر انت ..
وقبل ما يكمل أخذ ضربه من جاسر 
آدم بغضب:انت اتجننت يا جاسر 
جاسر:ايوه اتجننت واخذ ضربه ثانيه من جاسر 
ادم بعدو عنه 
ادم بغضب:انت اتجننت ولا اي  يا جاااسر جاي تضربني في مكتبي 
جاسر فتح الفون 
جاسر:ممكن افهم ايييييي دااااا يا حضرت الظابط يا محترم بتخون ساره لا ومع مين مع حبيبتي يادي بجحتك  آدم: إيه دا انا مش فاهم حاجه الصوره دي جات منين  مش انا دا ميييين باعت الصوره دي 
جاسر:ايه عاوز تعرف علشان تعمل ايه تروح تضربوا انه فضحك ولا اي 
آدم:يا بني ادم انت الصوره دي امتا وازاااااي ومين باعتها انا عمري ما اعمل حاجه زي دي يا جاسر انت ازاي تصدق كدا فياااا 
جاسر:اللي باعتها ليا ساره مراتك يا حضرت الظابط 
آدم: ثانيه واحده ايوه افتكرت انا أول امبارح كنت في المطبخ ودخلت عليا عشق مسكتها وانا مكنتش اعرف أنها هي والله حتي اسألها انا بريئ وهي بردو  وبعدين أهدا كدا شكلك قلب كدا ليه 
جاسر مردش عليه وخرج راح القصر 
وآدم اخد المفاتيح وخرج متوجه إلى القصر 
دخل جاسر القصر وهو غاضب وآدم غلفه
آدم:استنا يا بني ادم انت جااسر جاسر 
جاسر:ابعد عننني بقولكك 
دا كلو قدام عشق وسيف المصدومين 
دخل جاسر الاوضه بتاعتوا 
وآدم راح اوضته يشوف ساره ملقهاش موجوده ولا حتي هدومها خرج مسرع اللي برا القصر 
وسيف يجري وراه وملحقهوش 
سيف:ايييييه اللي بيحصللل 
عشق طلعت عند جاسر خبطت ومحدش بيرد بس سامعه تكسير جوا الاوضه ودخلت ملقطش حد دخلت اوضه الملابس بردو مكنش فيه حد بس كان في باب مفتوح اول مره تشوفه ودخلت  
كان جاسر قدام كيس الملاكمه يضرب فيه بقوه وايدو تنزف دم 
جرت عليه عشق وبتحاول تبعدوا بس معرفتش زقها جاسر بغضب ومن قوه الزقه وقعت علي الأرض وكان في زجاج متكسر علي الأرض ايديها جات عليه ونزفت بشده 
عشق:ااااااااه 
ألتفت لها جاسر 
جاسر:انتي كويسه اسف اسف والله 
عشق:سيبك مني انت مالك يا جاسر في ايه 
مردش عليها وجاب الإسعافات الأولية وقعد يعمل الجرح 
عشق:جاسر رد عليا  
لا ردد  
وبعد ما خلص 
جاسر:اخرجي برا 
عشق:اي 
جاسر بغضب:بقولك براااااا 
عشق خافت منه وخرجت وهي منهاره من العياط ليه جاسر اتغير معاها بسرعه كدا  
قعد جاسر يضرب في كيس الملاكمه وكل ضربه يردد كلمه خااينه خااينه 
.........
في بيت ساره 
 آدم:هي ساره هنا 
 نجوي:ايوه يا ابني في اوضتها ادخلها 
 دخل آدم 
 ساره:طلقني يا آدم 
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل الرابع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق