رواية روح النمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الحلقة الثالثة عشر 13 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الجزء الثالث عشر 13 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر البارت الثالث عشر 13 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثالث عشر 13 بقلم زينب شلبي

مالك بصراخ: اسررر..
مالك اخد عربيته وجرا بسرعه جدًا خلف تلك السياره السوداء التي تجري كسيارات السباق..
بعد وقت مالك في الفون..
مالك : شهاااب اسر لو عملتله حاجه حسابك هيبقا معايا انا..
شهاب بصوت عالي : انتا بتزعق لأبوك وكمان بتكلمو كدا علشان ابن الراجل اللي قت*ل جدك..
مالك بصراخ : وهو ليه يشيل ذنب ابوه يشيل ايه انتا كمان انتا عارف ان جدي اصلا راجل شمال وشغله كله كان بطال..
شهاب بصدمه : انتاا ازاي تتكلم عنه كدا..
مالك بزعيق : فووق بقا ي اخي واديني حزرتك لو قربت من اسر او اخواته انا اللي هقفلك ي بابا مش حد تاني واوعا تكون نسيت انك انتا السبب في اغتيال ابوه..
شهاب برجاء : ي ابني اسمع كلامي هما هيعملو فيك زي ما ابوهم عمل في جدك..
مالك بنفاذ صبر : قوولت خلاص ومفيش حاجه هتحصل بس تبقا بتلعب بالنار لو فكرت تعمل حاجه في اسر وايوه انا ابنك وهقف ضدك لما الاقيك بتعمل حاجه غلط من كل الجهات واه هشارك عمي فهد هشاركهم وهخلي العداء دا ينتهي..
شهاب بصراخ : انا اللي غلطت لما فكرت انزلك مصر ي ابن ال****..
مالك : اشتم براحتك كدا كدا بتشتم نفسك وكل حاجه هتتحل وخليك انتا اوس المصايب ي بابا والعمارات بتاعتك كلها ههدها وهدي لولاد عمي حقهم في ورث عمي احمد الله يرحمه..
شهاب بعصبيه شديده : انتا مش ابني انا خلاص هتبرا منك وهشيل التوكيل اللي كنت عاملهولك ي مالك..
مالك بضحك : اه مهو انا نقلت كل حاجه بأسمي بالتوكيل دا خليك بقا لما تفرق عن اللي بتعمله ابقا كلمني واسر لو مرجعش البيت هسحب الفلوس اللي في حسابك البنكي في واشنطن واخليك ترجع مصر ممعاكش مليم احمر سلام ي ي بابا .. وقفل الخط..
شهاب في نفسه : بقا كل دا يطلع منك يا ابني يالي المفروض تكون سندي..( ياشيخ اتنيل دا الواد حتت سكره)..
عند مالك..
مالك في الفون بعد ما جاب رقم ليث من فون اسر اللي وقع..
مالك : الو ايوه مع حضرتك مالك الشامي صاحب استاذ اسر..
ليث بنعاس : ايوه وبتكلمني من تليفونه ليه هو نساه معاك..
مالك بتوتر : ممكن تقابلني دلوقتي علشان في حاجه ضروري تعرفها..
ليث بإستغراب : في اي اتكلم واسر فين انا مش لاقيه في اوضتو..
مالك : اسر اتخطف ولازم تيجي حالا ونتكلم في الموضوع دا..
وقف ليث من الصدمه بعدما كان يجلس في الريسيبشن وقال : اديني العنوان انا جاي..
كانت ريتال نائمه واستيقظت على صوت صريخ ليث في الحراس..
ليث : انتو يا بهاايم ازاي تبقو واقفين وهو يحصله كدا حسابكو معايا بعدين وذهب وهو يجري بسرعه الريح الى اقرب كافيه من المنزل يفتح طوال الليل..
ليث : انتا مين وازاي من عيله الشامي..
مالك : هقولك كل حاجه بس مبديًا كدا انا اسمي مالك شهاب الدين الشامي..
اتسعت عينان ليث من الصدمه وقم ومسك مالك من الجاكت : يعني ياروح امك تخطفوه وتيجي تستهبل عليا..
مالك بهدوء : انا مقدر اللي انتا فيه ومش هحاسبك على المسكه دي بس اقعد واهدا واسمعني..
بعد تقريبًا ساعه وكان اذان الفجر في كل شوارع القاهره..
مالك: اظن فهمت كل حاجه..
ليث بقوه : انتا عوزني اصدق مثلا يعني تبقا ابنه واصدقك وامشي ورا كلامك..
مالك بهدوء : يعلم ربنا ان اخوك اسر كان اقرب حد ليا واني بعتبره اخويا مش صاحبي وبخاف عليه يمكن اكتر منك وعصيت ابويا علشانه وعلشان عارف ان ابويا غلط وكادت دمعته ان تسقط الا انهو تماسك..
ليث بهدوء : تمام انا هتفق مع الشباب وهنفز بس اوعا تفكر تلعب بديلك..
مالك بإبسامه وهو بيسلم عليه : كان نفسي ابقا ظابط اوي الصراحه..
ضحك ليث وقال : شكلك عيل زيو ما انتو صحاب..
وذهب كل منهم الى منزله يفكر بماذا حدث وماذا سوف يفعلون..
وفي تلك الأثناء كانت الفتيات قد قوبلن في اكاديميه الشرطه وها هو اول ايامهم في التدريب..
روح بزهول : يخربيت كدا بصي البنات بيدربو ازاي انا مش مصدقه..
نغم بضحك : شكلنا هنتفرم يا اسطا..
شمس بزهول : دا انا هنتداس زي الاناناس المفعوص..
روح برفعه جاحب : اي انتي نسيتي ولا اي..
شمس بنحنحه : لا منستش بس اهو بنعيش الدور..
قابلتهم ريتال اللي كانت لابسه لبس رياضي وماسكه زجاجه مياه في ايديها وكانت بتجري..
ريتال : تعالو بقا وروني شطارتكم.. ندهت ريتال على تلات بنات .. رشا.. ريهام..اميره.. تعاالووليي.
ابتلع روح والفتيات ريقهم بصعوبه بعد رؤيه هؤلاء الفتيات..
نغم بإستغراب : هو من امتا والنسو*ان بيطلعلها عضلات يا ريس.
روح (الريس)😂😂:واللهي ما اعرف ياض يا حموكشه بس شكلنا كدا هنتعلق..
اقتربت رشا من روح وهبت بها تسدد لها اللكما"ت وتتفاداها روح بكل مهاره..
روح وهيا رافعه صوبعاها بتعمله بمعني لا : تؤتؤتؤ مش روح اللي تنضر*ب وفي لحظه كانت شدتها من ايديها لو*تها وراها ورماتها على الرض ومسكت ايديها الاتنين بإيد وحده ورجليها على ظهرها..
انصدم كل من الفتاتان الاخريات ما هذا!! أتلك الفتاه مبتدأه !! كانت ان تك*سر زراعيها؟!..
ريتال بضحك : كنت متأكده انكو كنتو بتدربو..
قربت ريهام من نغم مستغله انها نحيفه ظننًا منها انها ضعيفه ولكن يا ويلاه من تلك القصيره..😂.
حطت نغم رجليها ورا رجل ريهام اللي قربت منها وعطيتها بوكس لكن انحنت نغم ووقعت ريهام على الارض داست نغم على رجل ريهام وو بوم.. صوت فرقع"ه اتضح ان رجليها اتكسر*ت..
ريهام بصراخ : اااااااه..
نغم بأبتسامه صفره : اوبس مكانش قصدي..
ريتال بدهشه : نغم انتي غبيه ازاي تعملي كدا..
وقفت ريتال البنت وسندتها وندهت على الدكتور..
ريتال بضحك وغضب في نفس الوقت : متتكررش تاني..
بصت شمس لأميره اللي كانت بصالها بخوف واول ما شمس وجهت نظرها نحوها وقفت خلف ريتال (بتستنجد بيها يعني) 😂..
ريتال : خلاص ي شمس بلاش انتي عرفاكي غشيمه..
شمس : دا انا حنينه اتحط على الجر'ح يطيب كدا..
بعد فتره طويله..
كانو البنات مروحين في عربيه وحده..
ريتال وهيا سايقه : انتو كنتو في حلبه مصار*عه منك ليها..
البنات ضحكو..
ريتال بنفاذ صبر : الرئيسه عملتلكو الإختبارات ونجحتو فيها وهتدخلو الكليه مباشر من غير تدريبات وهتبقا كليه سنتين بس علشان الاكاديمه بتبقا سنتين بس انتو مدربين كويس..
ابتسمو الشباب وقالو.. : شغليلنا اغنييه..
ريتال فتحت الصب وشغلك (الاغنيه الأقرب الى قلب حضرتي طبعًا ) Ghost.. لJustin Bieber..
وفضلو يغنو..
شمس لدموع : l miss you more than life..
ريتال : ي جدعان كفايا هعيط هيا مش بتعيط بس كلامها بيعيط واحنا سناجل بؤساء ودي للناس اللي حبايبهم ما"تو..
التلاته في صوت واحد : بعد الشرر ..
ريتال برفعه حاجب : عن مين ي جزمه منك ليها..
في مكان تاني..
ولا وجيت لقضاء يا ابن الدمنهوري..
اسر بدهاء : هو انا ابن الدمنهوري..
شهاب بإستغراب : امال ابن مين..
اسر بنفس الدهاء : مش فاكر هو ابويا اسمه اي..
شهاب بصدمه : يعني اي..
اسر بضحك : وراسي بتجيب دم ليه وانا اصلا اسمي اي هووب وقع مغمى عليه..
شهاب الدين : يا حوستي اي دا هو انا قولتلكو هاتو اسر دااا ابن جاسر الدمنهوري ازااي افهم دا عيل وكمان مين الحنار اللي ضربو على دماغو هاتوهولي وهاتولي دكتور بسرعه..
بعد نصف ساعه..
الدكتور بصدمه : الحيو*ان اللي ضر*به ضر*به في منطقه حساسه في الدماغ والمسؤله اصلا عن توازن الذهني ووممكن يفضل كدا طول عمره..
شهاب بصدمه : نعم ازاي..
الدكتور بإبتسامه زي ما بقولك اسر كان مغمض عيونه وسامع كل حاجه..
خرج الدكتور بعد ما قاله سيبوه علشان ينام كويس..
خرج شهاب وهو بيقدم رجل وبياخر التانيه ومش عارف يعمل اي في المصيبه اللي نزلت على راسه دي..
اسر بإبتسامه وهو بيخرج الفون من تحت المخده : يعني غبي وكمان عبيط..
افهمكو بقا 😂😂👈👉..
(الدكتور دا كان طالب عند اسر في كليه الطب واسر كان بيحبه جدا وبيعتبره اخوه الصغير وساعده ماديًا علشان يقدر يكون دكتور ولوه سمعته ولوه فضل كبير عليه)..
فلاش باك من ربع ساعه والدكتور معاه..
اسر : ابو الخواالد عامل اي..
خالد بصدمه : استاذ اسر اي العمل فيك كدا ..
اسر بضحك : الزمن جه عليا والدنيا بهدلتني اوي المهم انتا تقوله اي حاجه وتتتوهه على الاخر ومتخليهوش يعرف يعمل حاجه وهات تليفونك وانا هتصرف وهمفهمك كل حاجه بعدين..
باك..
اسر بإبسامه وصوت واطي : ايوه يا ليث دا مكاني تقدر تيجي وتاخدني او براحتك انا ملك هنا ..
ليث بإبتسامه على اخوه الذكي : لا خليك عندك انا واثق في اللي هتعمله ممكن تطول هناك علشان في حوار طويل اوي حصل وهيحصل .. اه صحيح صاحبك مالك دا امان ..
اسر : امان اوي ي ليث هو غير ابوه..
ليث بإرتياح : تمام يلا يا بطل متقلقش انا هخليهم يخرقو النظام للفون وابقا سامع وشايف كل حاجه بتحصل عندك..
اسر بإبتسامه : ماشي تاخد موزه..
ليث : زمانك بتقول ياريت اتخطف كل يوم..
اسر : حصلل اوي ..
وقفلو المكالمه..
في منزل رنا..
رنا بصدمه : ازاي تاخدي منه الفلوس يا اسراء بس..
اسراء بقله حيله : اعمل اي انتي عارفه انو احنا محتاجينلها جدا وكمان ادانا الكارت بتاعه علشان لو احتاجتي حاجه الكه وقالي لما تصحي اطمنه عليكي..
رنا بزهق : يوووه طب والشغل..
اسراء : مفيش شغل تاني المهم سيبك من كدا هحكيلك حاجه..
رنا بإنتباه : اي..
اسراء : فاكره الدكتور المز اللي كنت بقولك عليه الإسمه اسرر..
رنا بتأليث على هيام اختها : مااالو ي روح اسرر..
اسراء بهيام : هو صاحب مااالك اللي جابك وجه معاه..
رنا برفعه حاجب : يااجداع..
اسراء وهيا بتحدف المخده في اختها : تصدقي انك رخمه انا خارجه.. وعلفيكرا بقا مالك دا مز جامد.
رنا بتفكير : مشوفتش غير عضلاته بس ملامحو مدققتش فيها..
اسراء : بعد كدا ابقي دققي اه و.. وكانت خبط الباب مقاطعًا لحديثهم..
قامت اسراء علشان تفتح الباب وسمعت صوت والدتها وبتقول : انتا مين يا ابني..
مالك بإحترام : حضرتك انا مالك ال..
اسراء مقاطعه : دا الشاب اللي جاب رنا امبارح يا ماما زي ما خكيتلك وغمزت له علشان يسكت..
نهال بطيبه : والله يا ابني انا مش عارفه اقولك اي ولا اشكرك ازاي..
مالك بهدوء وابتسامه جميله : ولا تقولي اي حاجه يا امي انتي في مقام والدتي تسمحيلي اقولك امي..
نهال بدمعه : هو انا اطول ي ابني واخذها مالك بين احضانه.
مالك : بصي يا امي انا كنت اعرف بنت حضرتك من قبل كدا وانا دكتور وهيا كانت قاتلي على تعب صدرك وهنعمل عمليه صغنونه قد كدا علشان تخفي ومتحسيش بحاجه..
نهال بإستغراب : بس يا ابني الدكتور قال اني بس تعب وهيروح..
اسراء : واحنا ميرضيناش نسيبك تعبانه ي ماما..
رنا وهيا واقفه على باب غرفتها..: انتا مين......
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع عشر اضغط على (رواية روح النمر الفصل الرابع عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح النمر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-