رواية روح النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الحلقة الثانية عشر 12 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الجزء الثاني عشر 12 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر البارت الثاني عشر 12 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثاني عشر 12 بقلم زينب شلبي


ليث بخضه : روح حاسبي ومسكها وهما نازلين هوب وقعت في حضنه..
مازن غمز لسليم اللي ضحك..
ليث برفعه حاجب ليهم وهيا لسه في حضنه : احم قومي..
روح بحرج قامت : شكرًا..
ليث : العفو..
راح ليث مسك مازن من قفاه..
مازن : الله وانا مالي ي لمبي..
ليث : يعني مش انتا اللي زاققها..
سليم بضحك : سيبو ي عم غلط في اي بيراعي مشاعر صاحبو التعبان برضو..
ليث بصدمه : اه ي قذ*ر..
مازن بضحك : الله متحبكهاش كدا خلي خلقك استرتش..
نغم من وراهم : استريتش ازاي..
ليث بعد عنهم ومشا..
مازن مشا ومسك نغم من كلبوش الجاكيت بتاعها ورفعها..
مازن : متبقيش تظيطي في الظيطه وتيجي تقفي وسط الرجاله انتي بنت..
نغم ببرود : اولًا ملكش دعوه ثانيًا نزلني..
مازن برفعه حاجب : مين ي روح امك اللي ملوش دعوه..
 نغم بخوف مصطنع : امي طبعًا عيب ي باشا..
مازن نزلها وحط ايد في جيبه والإيد التانيه رمي بيها الجاكيت ورا ضهرو وماسكه بصوابعو..
نغم بصوت واطي : كاريزما كاريزما يعني..
سليم كان ماشي عادي وبيبص على شمس وعلى تفاصيلها ورقتها..
شمس كانت ماشيه زي الأطفال وبعد ما وصلو وركبو العربيات مسكت الفون..
روح : تعالو نغني..
ليث كان راكب قدام : نغني اي..
طلعت روح الفون بتاعها ووصلتو بلتوث للصب اللي في العربيه..
اشتغلت اغنيه حماقي "حبيبي داس على قلبي تك"
روح بضحك والاغنيه صوتها عالي : حبيبي داس على قلبي تك.
وانا ياناس كده على المحك.
ومبقاش في عندي شك.
خلاص ملكني هوااه..
شمس نطت فجأه: دا انا امشي علشانه عكس.
على زمان علمت إكس.
دلو اعيش وياه في حبس.
هقول دي احلا حياااه..
مازن وهو في الكراسي والوسطانيه ونط بهبل وحط ايده على قلبه : 
بذوب اذوب اذوب من عنيه.
وانسي روحي بين ايديه.
قلبي داب من الإسمه اي.
وخلاص مسلم ليه.
وحط ايده على خد نغم اللي كانت خدودها مزرعه فراوله..
ليث كان قاعد قدام بصلهم بقله حيله وقال : حبيبي داس على قلبي تك.
وانا يا ناس كده على المحك .
ومبقاش في عندي شك .
خلاص ملكني هواه.
سليم بص لشمس:
انا زمان كان عندي كبر.
مبمشيش للحب شبر.
ليه مبقاش كده عندي صبر.
وليل نهار بنااديه..
نغم بعد ما اندمجت معاهم :
ياما سنين عشت في قلق.
قابلته الموضوع فرق.
كدا خلاص لمو الورق.
دا مفيش كلام بعديه .. وضحكت..
فهد كان قاعد جنب ليث قدام وعمال يضحك على المجانين دول..
شمس بضحك : بذوب اذوب اذوب من عنيه..
سليم بهيام: وانسى روحي بين ايديه..
ليث قدام : قلبي ذاب من اللي اسمه اي..
روح بصتله : وخلاص مسلم لييييه..
كلهم مع بعض : حبيبي داس على قلبي تك..
وانا ياناس كده على المحك..
ومبقاش في عندي شك..
خلاص ملكني هوااه.
دا انا مشيت علشانه عكس..
على زمان عملت اكس..
ولو اعيش وياه في حبس..
هقول دي احلا حياااه..
( ربنا يديم فرحتكم بس انا نكديه معلش 😂😂)
★_____________________________★
في البار..
المدير : الفايز في الرقصه هما مالك ورنا..
مالك إبتسم بلا مبالاه ونظر لرنا التي كانت ترتدي القناع الذي يخفي حول عينيها ولكن شفتيها الذي تضع عليهما روج بالون الهافان جننه..
اسر بضحك : ي اسطا روح خد الجايزه..
مالك بإستغراب : هو في جايزه؟!
راح مالك وشد رنا من ايديها وراحو للمدير واداهم ظرف وكان فيه شيك ب 100 ألف دولار..
مالك مأهتمش لأنه مش محتاج فلوس..
مالك اداها الظرف في ايديها ولسه جاي يمشي..
رنا : بس انا مش عوزه فلوس..
مالك بإبتسامه ساخره : انا عارف اشكالك كويس خودي دا وليكي اكتر بس وقرب من ودنها *******
رنا بصدمه وضربته بالقلم : انتا انسان مش متر'بي..
مالك بصدمه : بقا حتت بنت شمال زيك تضر*بني انا..
رنا وعيونها قربت تدمع : مسمحلكش تقل من شر*في انا اشرف منك ومن اي حد..
مالك بزعيق وتريقه : على اساس ان في انسه محترمه تشتغل في بار وتخدم على الناس اللي بتس*كر انتي بنت مزااج..
رنا وضربته القلم التاني : انتا انسان سا*افل ومعندكش د"م..
مالك بصدمه : كمان واحد تاني..
اسر بضحك : ي بنت الهب'له قلمين دا انتي هتتنفخي..(ي اسطا هدي النفوس مش كدا 😂😂😂)
مالك قرب منها ولولها دراعها وخلاها قدامه ورقبتها جنب نفسه..
مالك بصوت كفحيف الافعى : انا هعرفك ازاي تمدي ايدك على مالك شهاب الدين الشامي..
رنا بصدمه : الشامي!!
مالك قرب منها اوي وجه يبو'سها من رقبتها بعدت عنه بسرعه..
رنا بعياط : حضرتك انا مش رخ*يصه للدرجادي علفيكرا انا شر"يفه وملقتش شغل ووالدتي محتاجه عمليه قلب انا بقالي شهور بجمعلها في فلوسها وبشتغل 3 شغلانات في اليوم علشان اقدر اجمع الفلوس واجيبلها علاجها وتيجي تقولي اني مش شر'يفه الشغل عمره ما كان عيب بعدين هو انا لو لاقيه كنت اشتغلت في مكان زي دا هيا حتى مش تعرف اني بشتغل هنا ولا تعرف انها عندها القلب انا مفهمه الدكتور انه يقولها انها عندها شويه تعب في صدرها وبهتم بيها وبأكلها وحتى مش بنام وشالت القناع حتى بان السواد اللي تحت يونها من قله النوم ووقعت على الارض مغمي عليها..
مالك وهو بيشيل القناع وبيمسح دموعه اللي نزلت..
اسر بغضب : مكانش ينفع تقولها كده..
مالك مأهتمش وشالها بسرعه وجري على اقرب مستشفى..
جه الدكتور ولسه هيلمسها..
مالك بزعيق : انا قولت دكتوره ي بهايم..
مشي الدكتور من قدامه وجات الدكتوره 
بعد مرور نص ساعه..
مالك واسر كانو واقفين برا..
الدكتوره خرجت..
مالك قرب منها..
الدكتوره : حضرتك جوزها..
مالك بلهفه : حاجه زي كدا المهم هيا مالها وبعدين انتي اتأخرتي كده ليه في الكشف..
الدكتوره : المريضه تقريبًا بقالها اسبوعين مش نامت وبتشرب منبهات كتير جدًا غير ان جسمها مرهق جدًا ومحتاجه لراحه متقومش من السرير اقل حاجه شهر جسمها مرهق جدا بجد ربنا يكون في عونها وكمان عندها انهيار عصبي اتمنى تخلي بالك منها كويس وتريحها خالص..
مالك بهدوء : تمام شكرًا هيا دلوقتي عامله اي..
الدكتوره : انا اديتها مهديء ومش بعيد تصحى بكره او بعده عبال ما جسمها يرتاح ممكن تاخدها دلوقت عادي بس لما مفعول المهديء يروح..
مالك إبتسم ومشى ودخل لرنا..
فتح شنطتها علشان يعرف اي حاجه عنها او عنوانها وفتح موبيالها واتصل بأخر رقم..
: ألو ايوه ي رنا..
مالك : حضرتك صاحبه الفون دا انا وديتها المستسفى لأنها اغمى عليها ممكن تقوليلي العنوان بتاعها لو تعرفيه او تجيلي..
إسراء بخضه : انااا اختها هياا مالهاا..
مالك بهدوء : تقدري تيجي على مستشفى ****** وتيجي معايا واروحكو..
وافقت إسراء وبعد نص ساعه كانت هناك..
إسراء بقلق : هيا فين فين رنا..
مالك بهدوء عكس اللي جواه : هيا واخده بس مهديء تقدري تقوليلي عنوانكو لو سمحتي..
اسراء بعياط : حاضر بس والله اسفه عارفه انو احنا ضغطنا عليكي بسبب المصاريف قولتلك اشتغل انتي اللي موافقتيش..
اسر كان واقف بحزن وقال لإسراء بإستغراب: هو انتي اسراء علي الاولى على دفعه طب جامعه القاهره في سنه اولا وتانيه جامعه..
اسراء بإستغراب : ايوه هو حضرتك تعرفني..
اسر بضحك : انا الدكتور بتاع حضرتك تخصص نساء وتوليد..
اسراء بإستيعاب : ااااه افتكرت معلش والله بس مكنتش مركزه على العموم فرصه سعيده ي دكتور..
اسر بإعجاب : انا اسعد..
مالك : هاا ي سي اسعد هنمشي ولا نجيب المأذون..
اسر بضحكه صفره : وانتا مالك..
شال مالك رنا وهيا في سابع نومه ووراحو للعربيه وبعد شويه وصلو..
مالم طلع من العربيه وبص قدامه كانت حاره شعبيه في منطقه مصر القديمه وطلعو عماره بسيطه ووصلو لشقه وخبطت اسراء وكان مالك واقف وشايل رنا..
مفيش رد وافتكرو ان الوقت كان متأخر جدًا فتحت اسراء بمفتاحها ودخل مالك..
اسر بصوت خافت : حطها هناا..
مالك بصوت واطي : مهو انا الشيال اللي ابوك جابهولك..
خلصو وعطى مالك لإسراء الظرف ..
اسراء بإستغراب: اي داا..
مالك : دا حق اختك ولو احتاجتو فلوس رني عليا دا الكارت بتاعي وانا خلاص عرفت العنوان هبقا اجي اطمن عليها وعلى طنط وربت على كتفها بحنان ومشي ولف وشه تاني.. خودي بالك منها ومتخليهاش تنزل الشغل..
اسراء بإبتسامه : حاضر..
نزلو وراح مالك يوصل أسر لبيته وبمجرد ان اسر نزل من العربيه..
اوب عربيه تانيه جات وشدوه و......
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على (رواية روح النمر الفصل الثالث عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح النمر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-