القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الجاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم رقية عبدالرحمن

 رواية عشق الجاسر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الجزء الحادي عشر 11 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر البارت الحادي عشر 11 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم رقية عبدالرحمن

رواية عشق الجاسر الفصل الحادي عشر 11 بقلم رقية عبدالرحمن


كان جاسر رايح ينام
وفجأة الباب اتفتح بهدوء 
جاسر وهو واقف قدام المراه 
جاسر:تعالي يا عشقي 
عشق:انت ازاي عرفت أن انا عشق وانت مش باصص ليا 
جاسر قرب منها ببتسامه ومسك ايديها وحطها علي قلبو
جاسر:دا اللي قالي 
عشق اتحرجت 
جاسر:ايه يبنتي قلبتي علي فراوله ليه 
عشق:احم ممكن اعرف اشمعنا انا اللي هخليك تشفا من مرض فقضان اللمس..
جاسر:ليه عاوزه تعرفي 
عشق:علشان متشوقه بصراحه 
جاسر:هقولك بس هتصدقيني اكيد 
عشق:اكيد ...
جاسر ببتسامه:انا بح
عشق:اوعا تقول بحلم بكوابيس
جاسر بتأفف:واحده فصيله والله سبيني اكمل
عشق:احم اتفضل .
جاسر بعشق: بحبك يا عشق من وانتي طفله بضفاير من ايام لما كنا بنلعب سوا في النادي  ،وكنت متعود أن إحنا بنحضن بعض كل ما بنشوف بعض وفي كل مكان نمشيه نمسك ايد بعض وفي يوم انتي مجتيش النادي فيه انا حسيت بيأسف والأيام بتعدي وأي حد يقرب مني ابعد واصرخ واقول محدش يلمسني غير عشقي بااااس ومن ساعتها اي حد بيلمسني بحس بكهربا في جسمي وكلو عاوزاني اتجوز وانا اقول مش هتجوز غير عشق حتي لو آخر يوم في عمري،واخيرا لقيتك وقدامي دلوقتي كمان بس مستغرب انتي إزاي مش عارفاني، متتخيليش أنا فرحان قد ايه يا عشق انك قدامي 🥺❤️ ...
طبعا عشق مصدومه جدااااا وافكار الدنيا في وشها 
عشق ببتسامه:اقولك ليه مش عارفاك 
جاسر:ليه 
عشق:علشان أنا مكنتش اعرف اسمك تصدق بقا 
جاسر:تصدقي صح انتي مسألتنيش قبل كدا 
عشق:طيب وانا اقدر اسعدك ازاي انك تخف 
جاسر: أنك تفضلي معايا . احم ألمسك كتير 
عشق:نعم نعم نعم
جاسر: الدكتور هو اللي قايل والله بس محدش هنا يعرف إني بتابع مع دكتور ،،المهم هو انتي مكنتيش بتحبيني يا عشق 🙂
عشق:بص يا جاسر أنا كنت معتبراك صديق مفضل بس وكنت صغيره علي إني أحب انت اللي كنت أكبر مني بس مافيش مشكله نحاول تاني مش يمكن أقع 😹
وهربت برا الاوضه وهي بتضحك😹
جاسر متنح:يعني كلامها أنها هتحاول تحبني وهتساعدني ايوه هي قالت كدا انا مش مجنون والله 
،،ياااه يا جاسر كبرت وبقيت بتكلم نفسك😹 
ونام وهو سعيد 
..................
إنما عند آدم طلع الأوضه في وقت متأخر علشان اكيد ساره نايمه بس طلع العكس وكانت قاعده مستنياه علي الكرسي الهزاز وهي تدندن بعض الأغاني 
آدم بصدمه:ساره انتي لسه صاحيه ليه 
ساره:بصراحه معرفتش انام وانت برا 
آدم:احم طيب انا هروح انام اهو نااامي بقا 😠🤦🏻‍♀️
وأخيراً نام آدم بعد معنااه 
....................
صباح يوم جديد يستيقظ جاسر بنشاطوا المعتاد ينزل علي السفره والجميع كل شويه يبصوا علي عشق 
وعشق تبص علي نفسها هل هي عليها حاجه كل شويه يبصوا عليها كدا 🤷🏻‍♀️
جاسر ببرود:عن إذنكم هروح الشركه 
والكل مستغرب من البرود اللي هو فيه 
آدم:هو مالوا كدا يا شرقاوي
الشرقاوي:مش عارف
وبعدين يا ابني ما فيش حفيد في السكه بقا .نفسي اشيل احفادي قبل ما اموت 
آدم باصص لساره مسرحان: انشاء الله 
عن إذنك يا شرقاوي هخاد ساره عند امها وهنرجع آخر اليوم 
الشرقاوي:ماشي يا حبيبي . سلميلي علي نجوي يا بت يا ساااره 
ساره:عيوني يا عمي 😹
آدم بخبث:بيموتوا في بعض اوي 
ساره:😹😹ايوه باين اوي 
وراحوا ....
..............
في الشركه عند زين 
في الأيام الأخيرة كان زين دايما بيستفز ملك وملك كذالك 
ملك:جاسر بيه عاوز حضرتك
زين:مقالش عاوز ايه يا قمر 
ملك اقتربت منه ووجهت صابعها أمام وجه زين وقالت بتحذير:اسمي ملك ملككك مش قمر 
زين:بس انا شايف قمر ليه اقول ملك 
وباس صابعها اللي متشاور عليه 
وخرج وهو يضحك على صدمتها 
ملك:هو هو عمل ايه دلوقتي ،اااه يا جزمه يابن رباط الجزمه أماااا وريتك ..
...في مكتب جاسر 
دخل زين وهو يضحك 
زين:اذيك يا اسطا ولا اقولك يا ديسكو انت جاسر  يروح
 ديسكو علي آخر الزمن 
جاسر: استغفر الله مش هتبطل بقا 
ودخلت قمر 
جاسر :اهي الديسكو جات 
زين:مين الموزه دي 
قمر:انت جاسر صح 
وشاورت علي جاسر 
جاسر:ايوه اقعدي يا قمر 
قمر:لا وعارف اسمي كمان 
جاسر:اصل لما كنتي في الديسكو عشق كانت بتقول يا قمر ف علشان كدا عارف اسمك المهم مالك كدا داخله اكنك هتضربيني 
قمر بخنقه منه:بقولك ايه انا سمعت أنك مش عاوز اختي تسيب الشغل 
جاسر: فعلاً مش هينفع 
قمر :انا قولت لخالتي وهي قالت أنا مليش دعوه جاسر بيه هو اللي يقول .انا عاوزه اختي تراوح معايا 
جاسر:مش هينفع دلوقتي صدقيني وبعدين لو عاوزه
 تشوفيها تعالي القصر في اي وقت 
قمر:كنت مين يعني علشان تتحكم في اختي جوزها وانا معرفش
جاسر: حاجه زي كدا
زين:استهدوا بالله كدا يا جماعه 
جاسر وقمر بصوا ليه بغيظ فسكت 🙅🏻
قمر:ها قولت ايه 
جاسر:عشق اللي هتقول يا تفضل يا تروح معاكي 
قمر:ماشي أما نشوف
جاسر:تمام اتفضلي قدامي علي العربيه نروح القصر 
قمر:ماشي بس متزقش بس 😹 
جاسر:هو انا لمستك يا بنتي
زين:سبوني لوحدي الكلاب 
وخرج وهو متغاظ منهم 
بعد خمس دقائق كان جاسر في القصر وعشق قداموا 
جاسر:قمر عاوزه تشوفك يا عشق 
قمر:يعني يا جزمه يا بنت رباط الجزمه مش تسألي علي اختك 
عشق:والله ما بفضا يا حبيبتي
قمر:طيب بقولك تعالي روحي معايا البيت وسيبي الشغل دا وانا اجيب ليكي احلي شغلانه 
عشق صمتت دقائق وقالت:مش هينفع 
جاسر:مجبتش حاجه من عندي اهو 😹🤷🏻
قمر:ليه يا عشق 
عشق:بجد مش هينفع يا قمر متزعليش مني
قمر:لو ماسك ليكي ذله قولي ليا 
عشق:لا اله الا الله والله ما في حاجه يا بنتي 
قمر:طيب ايه أسبابك
عشق: أسبابي هي إني حبه القصر هنا حساهم طيبين معايا وزي العيله والسبب التاني مقدرش اقولك 
قمر: أنتي حره يا حبيبتي بس لو حبيتي تاجي انتي عارفه البيت
عشق ودعت قمر وهي ماشيه 
عشق: اخيرااااا
جاسر: شكرا يا عشق أنك فضلتي معايا 
عشق:مافيش شكر بنا يا جاسر 
وعشق كانت راحه تمشي 
جاسر:عشق 
عشق:نعم 
جاسر:..... !!! !!!! 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على (رواية عشق الجاسر الفصل الثاني عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الجاسر)
reaction:

تعليقات