القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح النمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الحلقة الحادية عشر 11 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الجزء الحادي عشر 11 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر البارت الحادي عشر 11 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب شلبي

اسر: وحشتني اوي يااض..
مالك بضحك : وانتا ي اوزعه..
اسر بضجر : انا اختي طويله واخويا هضبه وانا طويل وانتا تقولي ي اوزعه..
مالك : علشان انا اطول منك..
اسر برفعه حاجب : ي جدع بأماره الخمسه سم..
مالك بهزار : ميبقاش قلبك أسود..
خلصو ضحك وفضلو سوا وكانو باليل والوقت اتأخر..
اسر : لازم اروح ي اسطا..
مالك : ماشي ابقا تعالا بكرا علشان في حفله في بار بتاع واحد صاحبي وعازمني..
اسر بتفكير: مليش في سهرات البار..
مالك : ولا انا بس هحضر وخلاص..
اسر : ماشي هاجي معاك يلا باي..
وذهب كل منهم الى بيته او غرفته..
★___________________________★
في صباح يوم جديد في عماره خلف..
سليم بضجر : هاا في جديد..
شمس بتعب : حقيقي انا تعبت..
ليث : لازم نروح لصاحب الشقه المصحه..
روح بإنتباه : شمس الكتاب اللي كنت شيلته ولقينا وراه الزرار فين..
شمس : مش عارفه..
ليث : ممكن يكون المحققين اخدوه ضمن الأدله..
روح : تعرفو تجيبوه..
سليم : اه اكيد..
مازن : ثواني ويكون هنا ورن على الظابط المسئول عن المكان اللي بيبقى فيه اشياء مسرح الجر*يمه..
بعد وقت مش طويل..
شمس بصدمه وهيا ماسكه الكتاب لدرجه انه وقع من ايديها : روووووح..
روح بتعجب : اي!..
شمس : فاكره لما كنت حكيتلك عن تعو*يذه الملك أوزوريس اللي كان عاملها على مقبر*ته علشان مش تتفتح بس المصريين قدرو يفكوها وان هيا كانت المقبر*ه الوحيده لحد دلوقتي لقوها سليمه ومحدش لمسها..
روح : ايوه بس في اي..
شمس بفرحه : البيت دا تحته مقبر*ه الملك راموس..
روح : مش فاهمه هو مين دا..
شمس : الملك دا كان اكبر ملك في المدينه المفقوده اللي هو اكبر اكتشاف في مصر بعد مقبر*ه توت عنخ امون..
سليم برفعه حاجب : ودا اي علاقته بالبيت والشقه وكل دا..
شمس بجديه : مكتوب هنا انو اصلا العماره كلها وكل العمارات اللي حواليها تحتها المقبر'ه المقبر'ه دي صممها اكبر معماري في وقتها وغير كدا محميه بتعو*يذه هومو (Hommo )التعو''يذه دي بقا ممكن تتحكم في الإنسان وتخليه يعمل حاجات غريبه جدًا محدش يفهم معناها بس بشرط يكون الإنسان دا اولًا وحيد وتعبان نفسيًا ثانيًا غامض ومش بيختلط بالناس..
ليث بجديه : كلامك دا معناه ان الشخص اللي هيفيدنا في الحكايه دي هو صاحب الشقه فعلًا..
سليم بإعجاب: بس اي الدماغ الجامده دي..
شمس بإبتسامه : دا واجبي..
نغم بتركيز وهيا بتبحث عن مقبره الملك راموس :  شباب المقبر'ه دي فعلًا بعد تصريح من الدكتور "زاهي حواس" اثبت انها فعلّا لم تكتشف بعد وانها هتعمل ضجه كبيره جدًا في مصر اقتصديًا وتاريخيًا وبيقولو ان طول المقبره دي ممكن يوصلك لكيلو متر مربع ..واااو بجد..(شباب في شويه من الكلام دا حقيقي بجد ياريت تبحثو عن مدينه الفراعنه المفقوده بس انا بقول اهوه مش كل الكلام صح الباقي من دماغي) 
مازن بدهشه : الواحد بقا حاسس انه جاهل وسط كل الجمال دا..
ليث : فعلًا مصر طلع ليها تاريخ جامد..
سليم : طب كملي..
نغم : بيقولو ان اكتشافها دا ثوره قوميه لأنها كبيره جدًا وفيها حاجات تاريخيه مبهره حسب اللي كان مكتوب على جدران معبد من معا'بد المدينه المفقوده..
ليث : طب والتعو'يذه ازاي تتفك او علشان احنا منضرش..
نغم : مكتوب هنا ان لحل تلك التعو'يذه يجب أن يعلم المرء انه لايستطيع مقاومه الشده بتفكيره وبنفسه وانما..
روح : هاا..
نغم : وإنما بمعرفته بالبشر..
روح : يعني اي..
ليث : انا مش فاهم..
كلهم : ولا احنا..
مازن : طب هنعمل اي احنا لازم نبلغ الشرطه..
نغم بحده : اوعا تعملها ي مازن خلينا ندور لواحدنا الشرطه لو اتدخلت لو حد جراله حاجه زنبه في رقبتنا ولازم نتفق انه احنا نكمل سوا لأن احنا لو اتفرقنا التعو*يذه هتق*ضي علينا كلنا..
كلهم حطو ايديهم في ايد بعض وضحكو..
★_____________________________★
في المساء..
دخل اسر الي البار وهو في قمه وسامته واناقته وكان يرتدي بدله باللون الرمادي ويفتح جزء من ازرار القميص العلويه تبرز جسده الرياضي وملامحه الجامده😂😂..
وكان خلفه مالك الذي كان يرتدي بدله باللون الأسود وقميص اسود ايضًا وايضًا قام بفتح ازرار قميصه وزهبو هما الإثنان الى صندوق على حافه الطاوله والذي به العديد من الأقنعه اللي بتتلبس حول العيون في حفلات الرقص..
اسر مد ايده في الصندق وطلع قناع فضي لايق على ملابسه وطلع مالك قناع اسود حتى يبدو بطله تخطف الأنظار..
مالك بضحك : اروح اخطف اي حد كده انا مش هتعرف..
اسر بضحك : ايووه وانا اروح اخطف البنات..
مالك : تعلا على البار نشرب اي حاجه مش حرام 😂😂😌..
اسر : اشطا هاتلي شويبس رمان 😂😂..
مالك : حد قالك ان احنا عند عمو سامح البقال😂..
بعد العديد من الإفيهات..
راحو على البار..
طلب مالك بيبسي ليه ولأسر ومبصش مين اللي بيجيب..
رنا بإستغراب : بيبسي على البار تماام..
جابت البيبسي وحطته لمالك واسر ومنغير قصدها البيبسي وقع على هدوم مالك..
مالك بزعيق : 😨?!!What is this
رنا بصدمه وأسف : انا اسفه حضرتك والله ما كان قصدي..
اسر بحرج : احم عادي ولا يهمك..
مالك بعصبيه : منتيش قد الشغل مش تشتغلي بعدين مش عارفه تحطي الكاس رايحه توقعيه..
رنا : خلاص ي فندم انا اعتزرت..
مالك : وكمااان بتتأنتكي..
( رنا بنت مزه شعرها بني بشرتها خمريه وعيونها بني برضو بتبقى عسلي في اوقات معينه وكانت لابسه فستان كلاسيكي بأوامر المدير ولونه كافيه لامع ولابسه ماسك باللون الذهبي وعليه ريش..)
اسر بهدوء : خلاص خلاص ي مالك عدي الليله على خير بقا..
مالك مشي بعصبيه على التوليت.. وهو بيكلم نفسه بتزمر : خلاص انا اتأسفت مره نينيني ماااشي انا هوريكي..
جه اسر من وراه وهو بيضحك : خلاص ي عم الله مكانوش شويه بيبسي بعدين دلق البيبسي خير بردك..
خرجو من الحمام واشتغلت الأغاني وقال المدير..: في مسابقه رقص معملوه للكابلز بيغني على اغنيه معينه ونشوف انهو كابلز احلا تمام..
بص مالك بشر وقام وكتب اسمه واسم حد تاني في الورقه..
بعد شويه مش كتار..
شخص من البار : مالك ورنا ييجو هنا على الإستيدج..
رنا بصدمه : اييي..
مالك ببرود : تعالي اتفضلي..
اسر في نفسه : كنت حاسس انك مش هتعديها على خير..
وما ان انتهى جميعهم من التفكير حتى اشتغل الإستيدج بأغنيه استعراضيه حماسيه جدًا..(Satisfy)
امسك مالك بيد رنا اللي كانت مرعوبه منه..
واوباا على الأغنيه الجامده الشغاله ..
فضلو يرقصو حتى جاءت تلك الكلمات..
I'm A Rider
Provider
Bring the heat girl
I will bring the fire
I'm name..
اوباا رفعها لفوق اوبا جابو حبل تعرفوش منين اوبا شغل هندي كلو اوبا نزلت ومسكها من رجليها رفعها لفوق خالص مسكها من وسطها ونزلها وفضلو يعملو حركات جامده حتى امسكها من يديها وردد كلمات الأغنيه في اذنيها..
Scoring woldwide
So my job is to Satisfy yaaaa
(aaa,aay,satisfy,aaaa,ai)
حتا نظر لها في عيونها وجاءت اللحظه المتفجره حتى اقربها لصدره وجاءت لتعتدل واقربها اليه لتبعد ويبعدها بيده جدًا وهما ممسكين بطرحه تشبه الساري الهندي حتى شدها بقوه اليه ليرفعها الي فوق ويصبح وجهها في وجهه ويتنتي الأغنيه وشاابو ليكو ي جودعان ابدعتو 😂😂👏🏻(او انا ايهما اقرب )
نظر الي وجهها الذي يخفيه القناع بعد ما زاب بعينيها واقترب ليقبلها حتى يفيق على تسفيق الحااار والتسفير بقا وكدا (اسمعو الأغنيه علشان تعيشو معاها 😂)
رنا بحرج بعدت عنه وكان مالك بياخد نفسه بصعوبه وجسده السا'خن اللي يهتف من اجل تلك الفتاه..
اسر بإعجاب : اي ياض الجمدان دا يخرب عقلك..
مالك بنفس سريع : مااشيي
اسر : مالك يلا..
مالك : مفيش خلاص..
★_____________________________★
كانو نازلين من على السلالم ..
:رووووح حاااسبيي
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني عشر اضغط على (رواية روح النمر الفصل الثاني عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح النمر)
reaction:

تعليقات