القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أجبروني على الواقع الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

 رواية أجبروني على الواقع الحلقة العاشرة 10 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الجزء العاشر 10 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع البارت العاشر 10 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

رواية أجبروني على الواقع الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي


سيليا دخلت الحمام حطت أيدها علي وشها وبصت ف المرايا كان وشها كله احمر اووي
سيليا بفرحه : بجد اللي عملوا دا حقيقي مش مصدقه ممكن يحبني فعلا زي مانا بحبه
عقلها : اوعي تنسي انتي بنسباله اي
قلبها : لا ف كل روايه البطل بيحبها بيكون مغصوب عليها
عقلها : يوووووه انتي مش هتبطلي الخيال والروايات دي اللي هتوديكي ف داه*يه فوقي بقي من كل الاحلام دي والخيالات دي لا هو البطل ولا انتي بطل انتي ف واقع مش ف روايه وخيال ف لحظه كل حاجه هتختفي من حياتك وشخص اللي بتحبي هيحبك مكنش حد بقي تعب ف حياته لو هتبقي كدا
سيليا حطت أيدها علي ودانها الاتنين وصرخت /ب.سس.سس.سس.سس.س.س
(بسسسس)
اسر قام بسرعه وفتح الباب وقرب بسرعه منها بخوف وحضن وشها بايدو / اهدي بس اهدي مالك في اي انتي كويسه
سيليا بدموع نازله من عيونه ورعشه/ا.ه
(اه)
اسر حضنها بحنيه جامده وطبطب عليها/اهدي بطلي عياط مفيش حاجه
سيليا جواها/معقول دا اسر معقول هو خايف عليا دا حقيقي بجد ولا انا بحلم
الباب خبط
اسر طلع هو حاضن سيليا وقال / مين..
داليا /انا ي أسر كل دا نوم يلا ميكب ارتست اللي انت متفق معاها ل سيليا جت
اسر / حاضر ي ماما
نزلت داليا
سيليا الدموع اتجمعت ف عيوني وحسيت بخوف جامد
اسر حس انها خايفه ف قعدها علي سرير ونزل علي ركبته علي الارض ومسك أيدها بحنيه وايدو تانيه بتلمس خدها وقال / انتي خايفه ليه
سيليا بتوتر ورعشه / م.ش ه.ع.ج.ب ح.د ك.ل.ه.م ه.ي.ض.ح.ك.و ع.ل.ي.ا
(مش هعجب حد كلهم هيضحكو عليا)

اسر مسك أيدها جامد وفضل مركز لغاية مجمع كلامها/ ايدك لي ساقعه كدا ..محدش يقدر يكلم عنك ولي يضحكو عليكي ف حد يطول يشوف قمر زيك دا انا كنت عاوز اخبيكي عشان محدش غيري يشوفك محدش يشوف العيون سماوي اللي بتاخدني من عالمي لعالم تاني معرفهوش ولا عمري دخلته
ولمس شفايفها / وشفايفك دي انتي...ومره وحده قرب منها وقبلها ف شفا*يفها جامد وفضل يتعمق
الباب خبط اسر بعد عن سيليا
سيليا حطت أيدها علي قلبها واخدت نفسها جامد وشها كان احمر اوي
اسر فتح الباب
داليا/ اي كل دا وبصت ل اسر..معقول مغيرتش من امبارح
اسر /اه طلعت نمت علي طول ..اي دوشه دي
داليا/ اه دي مهندسة ديكور تحت وبتعرفهم يعملوا اي ف جنينه عشان الفرح وبعدين اوعي كدا فين سيليا بنت تحت مستنيا عشان تعملها الميكب
اسر ضحك / اهدي ي ماما كنت هقع سيليا قاعده اهو
راحت داليا ل سيليا
داليا مسكت أيدها بخضه / اي دا مال وشك محمر كدا لي ومال ايدك ساقعه كدا
اسر ضحك وغمز ل سيليا
سيليا وشها حمر اكتر واتكسفت وقامت ابتسمت /م.ف.ي.ش
(مفيش)
داليا /ازاي وشك زي طمطايه كدا لي
اسر ضحك جامد
داليا / انت عمال تضحك لي
اسر ضحك اكتر /لا مفيش انا داخل اخد شاور ونازل ..اه صح ابقي خلي سيليا ي ماما تفطر الاول عشان متتعبش
داليا بابتسامه / اممم اي الاهتمام دا والخوف دا
اسر بابتسامه/ مش مراتي
وراح دخل علي طول الحمام ياخد شاور
داليا فرحت وابتسمت بصت ل سيليا
سيليا وشها كان احمر وبتبص ف ارض بخجل
داليا حضنتها بحب /تعال ننزل تفطري ونبداء ف تجهيزات

طلع اسر لبس نزل
سيليا فطرت واخدتها داليا علي الجناح وجت الميكب ارتست
البنت / ماشاء الله هي دي ي مدام داليا دي مش محتاجه ميكب ارتست دي مش محتاجه حاجه خالص
داليا ضحكت / طبعا بنتنا قمر
سيليا كانت مكسوفه متوتره جامد
البنت / اهدي كدا متخفيش انتي قمر ف كل حالاتك
بصتلها سيليا ببراءه وابتسمت
البنت / شكلها صغير اوي
داليا / اه صغيره يلا بقي ي مروه عشان نلحق
مروه/حاضر ...وبداءت تعمل الميكب ل سيليا
مروه سكتت ...
داليا بتعجب/في اي ي مروه متكملي الميكب ل سيليا
مروه / هي حاجه لينسيز صح
داليا يضحكه/ لا ي ماما دي عيونها طبيعي سماوي
مروه بعد تصديق /معقول بتهزري ولمست عيون سيليا عشان تتأكد
سيليا اتوجعت وحطت أيدها علي عيونها براءه/ا.ه.اه.
(اه اه)
داليا /في اي مروه مش تخلي بالك عيونها وجعتها ونا هكدب لي عليكي
مروه باعتذار/حقيقي اسفه ي مدام داليا اسفه بجد ي سيليا مكنش قصدي بس بسم الله ماشاء الله اول مروه اشوف الجمال دا والعيون دي
داليا / ولا يهمك كملي
وبداءت تكمل
سيليا بتفكير : معقول ي ريم تسبيني ف يوم زي دا ..دا انتي اول حد قولت هيكون معايا دا انا ماليش حد من بعد ربنا
غيرك تسبيني ف اليوم دا

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

اسر راح الجناح بتاعه واخد شاور وظبط لحيته وعمل شعره بطريقه خرافيه وكان طالب بدل مخصوص من مكان مميز ليه كل لبسه من هناك مسك البدله كانت لونها كحلي لبسها وظبطها ولبس جزمه سودا وكان طالع حلو اوووي 😂

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

ريم قامت تلبس وهي بتعيط جامد وراحت البيوتي سنتر تعمل ميكب ارتست ولبست دريس سواري طويل بلون الاسود وعريان من الظهر وعملت شعرها فورمه
وبصت علي المرايا بثق وابتسمت

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

ساميه وهي بتلبس / شوفتي داليا بتتصلي بيا زي الغريب بتعزمني
دانيا وهي بتحط ميكب كتير اوي 😂/لازم ي ماما نقهر*هم لازم انا اللي اتجوز اسر
ساميه/هيحصل ي حبيبة ماما بس الصبر
دنيا/حاسه اني هتقهر ونا شيفاها بلفستان
ساميه /يابت خليكي ناصحه واصبري
دنيا/أما نشوف ..وقامت لبست دريس قصير وعريان اوي بلون الافندر

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

الباب خبط راحت تفتح داليا الباب
الداده/اسر بيه بعت دا الهانم سيليا
داليا /ماشي ي داده واخدتو وقفلت الباب
مروه خلصت الميكب وبصت ل سيليا
جت داليا بصت ل سيليا
سيليا بخوف /و.ح.ش
(وحش)
مروه بانبهار/معقول طالعه ولا كأنك حوريه
داليا وهي متنحه/معقول الجمال دا
سيليا اخدت نفسها وابتسمت
داليا / جميله اووي ماشاء الله...خدي صح اسر بعتلك الدريس دا جبهولك مخصوص من برا مصر
سيليا قامت وفتحت دريس وتنحت
مروه /واوووو اي الجمال دا اي دريس دا اول مره اشوف دريس فرح بلجمال دا
داليا /تحفه ولما سيليا تلبسه هتبقي قمر اوووي اظن اسر هيخبيكي ..وضحكت هي مروه
سيليا واوووو اي دا الله تحفه اول مره شوف دريس كدا الله حلو اوي يارب حاسه اني بحلم معقول انا هلبسه وكمان هكون مع اسر فتي احلامي
داليا /سيلياااااا
سيليا بصتلها بخضه
داليا /ساعه بنادي عليكي روحتي فين اللي واخد عقلك وضحكت
يلا ي مروه نسبها تلبس وطلعو
سيليا بداءت تلبسه كان طالعه عليها بظبط نفس المقاس وكان تحفه اوي عليها
سيليا بصت ف مرايا / معقول دي انا ...مش مصدقه فعلا
داليا خبطت
راحت سيليا تفتح
دخلت هي مروه عشان مروه تعملها شعرها وتحط عليها طرحه متسابه من وراه لان سيليا بشعرها مش محجبه
داليا بنبهار/اي دااااا....معقول مرات ابني طالعه بجمال دا
سيليا فرحت بكلمة مرات ابني
داليا بابتسامه/ماشاء الله خافي علي نفسك هتتحسدي اكيد يلا اعملك شعرك وحط طرحه
قعدت سيليا علي كرسي وبداء تعملها
مروه /اخيرا خلصنا ي اجمل عروسه تصورك بقي عشان محدش هيصدق انك حقيقيه

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

•كل حاجه جاهزه ف وسط فرح تتدخلوا وكل حاجه تتنفذ وبزعيق قالت..مش عاوزه غلطه فاهمين
_متخفيش كله هيبقي زي محضرتك طلبتي
•ونا مستنيا يلا

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓

مرام جت من البيوتي سنتر وبداءت تلبس دريس فوق ركبتها وعريان كله لونه اوف وايت..وبداءت تظبط شعرها
مرام /مبقاش انا لو مقلبتش اليوم الحلو دا عليكي ي عروسه انتي وعريسك اللي مفروض كان جوزي

🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
ف مكان تاني

-مبقاش انا لو متجوزتكش وحر*قت قلبك ي سيليا ولبست الجزمه ونزلت
🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓🍓
اسر بص. ف مرايا وظبط بدلته وراح علي الجناح عند سيليا
وكانت كل الناس جت. تحت
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على (رواية أجبروني على الواقع الفصل الحادي عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية أجبروني على الواقع)
reaction:

تعليقات