رواية روح النمر الفصل التاسع 9 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الحلقة التاسعة 9 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الجزء التاسع 9 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر البارت التاسع 9 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل التاسع 9 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل التاسع 9 بقلم زينب شلبي

بعد مرور عدة ايام..
روح : بابا هتتحركو النهارده..
فهد : ايوه ي بنتي ادعيلهم..
روح : يارب ي بابا..
زين من وراهم : بابا هو عمو احمد الله يرحمه كان ليه اخوات صح..
ابتلع فهد لعابه بصعوبه وقال: ايوه ي ابني بتسأل ليه..
زين : لا قصدي يعني مليكه ملهاش ولاد عم او كده..
فهد : امال انتو اي انتو اخواتها..
زين برفعه حاجب : اخت ديي.. وشاور على روح.. لكن مليكه مش اختي وغمز لوالده..
فهد : لحقت ي ابن الشامي..
زين : اه تصدق 😂..
روح : طب بابا ليه منعرفوش زي عمو احمد الله يرحمه كدا..
فهد : بصو هو اسمه شهاب الدين ولوه ابن اسمه مالك بس اتولد برا مصر و خلاص بقا ملكوش دعوه..
روح بإستغراب: ليه يعني صحيح هو شغال معاك في الشركات وكدا..
فهد بنفاذ صبر وعصبيه: قولت خلاص ي روح..
زين بهدوء : في اي ي بابا اهدى في اي..
فهد ببرود : خلاص ي ولاد مش حوارنا..
★______________________★
في مكان اخر..
: الباشا الكبير طالب رقبه اسر الدمنهوري..
:ليه..
:علشان نعلم على ليث ويحرم يدخل في خصوصيات غيره..
وضحكو ضحكه صفره ( لازم يبقى في اشرار لييه 🥺)
★_____________________★
في فيلا الدمنهوري..
ليث بهدوء: خلي بالكم من نفسكو وانتا ي اسر متخرجش من البيت والحرس هييجي ليهم دعم كمان شويه في حفظ الله..
ريتال بخوف على اخوها حضنته وقالت : خلي بالك من نفسك ي حبيبي..
اسر بضحك : لازم يعني الدراما دي وكل مره بييجي زي القرد (بيحاول يفك الحوار وهو اكتر واحد خايف عليه)
ليث بضحك : ايوا راجعلك اناقر فيك ي ابن الدمنهوري..
خرج ليث من الفيلا وكان سليم ومازن مستنيينه برا بالعربيه..
ليث : شباب انا خايف عليهم اوي...
سليم : شغلنا كدا يصاحبي واحنا اللي اختارنا نضحي علشان بلدنا..
اسر بخوف طلع جري وحضن اخوه :ارجعلنا ي بطل انا مستنيك..
ليث بإبتسامه على اخوه الشبيه بالطفل الذي يحاول اظهار قوته : انا قرد وقاعدلك..
مازن بضحك : مش هتتغير ياض ي أسر..
أسر بضحك وطلع لسانه لمازن : ناااء..
ليث باس راس أخوه وودعو..
ريتال مع روح في الفون بعد ما عرفت ان ليث يبقا اخو ريتال..
روح : انا خايفه اوي ي ريتاا..
ريتال : مش اكتر مني دا اخويا وحته مني..
روح بخوف : انا عوزه اروح ي ريتال..
ريتال : والله لو فكرتي في كده لأقول لأونكل فهد يحبسك اوعي تعملي كده ياروح اصبري لما يتأكدو من اذا كان في حاجه في الشقه ولا لأ..
★_______________________★
في مكان اخر..
ليث بصراامه في اللاسلكي: كلو يتحرك عند سلالم الخدم في عماره الجندي فورًا مش عوز حد يحس بينا..
نفزو فعًلا الأوامر والكل اتحرك وكان يرأسم مازن وسليم وليث..
سليم بصوت واطي : يلا على الدور الأخير..
طلعو ودخلو الشقه وهنا كانت الصدمه (كريم كوجاك يحييكم 😂😂)
ليث بصدمه : ازاااي..
سليم بصرااخ : يعني اي ي ليث..
مازن بهدوء : اهدو ي شباب بس ازاي ازااي دي شقه بقالها اكتر من 5 سنين مقفوله تبقا كده..
حطو كاميرات مراقبه وخرجوا..
فلاش باك..
دخلو الشقه واتصدمو ان الشقه كان شكلها نظيف جدا ومحدش يخرج منها شويه تراب حتى وكانت كلاسيكيه جدًا والأثاث شكله راقي وواسعه إلا حد كبير اشبه بفيلا..
سليم : انا عوز افهم ازاي داا..
ليث بتعجب : على اساس انو انا اللي فاهم..
قرب مازن من الجدار لقاه فعلا قوي جدًا وبص للكتب بإستغراب وقال : طب هو انهو كتاب اللي بيفتح على الشقه التانيه وبيفتح ازاي اصلا..
ليث : حطو كاميرات هنا ونروح نجيب البنات ونرجع تاني..
سليم بصراامه : تمام يلا بسرعه..
بعد مرور وقت مش طويل..
فهد : يعني اي ملقيتوش حاجه انا عوز افهم ..
ليث بهدوء : زي ما حضرتك شايف في الكاميرات الشقه تشطيب عرسان هيا دي اللي مقفوله من 5 سنين انا اللي غلطان اني سمعت كلام عيال وبص لنغم وشمس وروح..
نغم طلبت من فهد انو يوريها الكاميرات..
مازن بعصبيه : انتا يفندم خليتنا نمشي ورا عيال طبيعي اصلا دا اللي يحصل اي هما يعني هما اي دول شويه اطفال كبرتهم علينا..
نغم بتريقه : يعني انتو ي ضباط ي محترمين مبتعرفوش تفرقو بين العالم الإفتراضي والحقيقي..
بص سليم والشباب بإستغراب..
نغم بإستهزاء : خدونا للز'فت الشقه علشان في بها*يم جايين يجيبو الغلط علينا وهما اللي مش فاهمين حاجه..
ليث بإستغراب : بعيدًا عن انك غلطي فينا بس اي علاقه الشقه بالعالم الإفتراضي..
نغم : مارك عملك عالم افتراضي زي الحقيقي بالظبط متقدرش تفرق بينه وبين الحقيقه تقدر تلمسه وتتحرك فيه وتعيش فيه وواضح جدًا من الكاميرات ان كل دا مش حقيقي..
ليث : طب تعالو نروح ونشوف..
خرجو كلهم بما فيهم فهد ووصلو الشقه..
دخلت نغم وقعدت على السرير : سرير حلو فعلا دا بجد التصميم رائع..
مازن بتريقه : شدي الحاف ونامي بالمره..
نغم بجديه : روح اللابتوب..
روح عطتها اللابتوب وفتحته ولبستها النظاره..
شمس جابت ليها عصير العنب وشربته وهيا بتشتغل..
نغم : واحد اتنين تلاته..
في ثانيه كانت الشقه عباره عن بيت شبيه بالمسكون ووقعت نغم بعد ما كانت قاعده على السرير لإنه اختفي..
شمس : غبيه ما انتي عارفه انو مش حقيقه..
نغم : كنت بعيش الدور اللااه..
ليث بصدمه : اي دا دي الشقه كانت تحفه بقت وحش"ه اوي واي الريحه دي..
بصو على الحيطان كان مكتوب عليها بلغات مش مفهومه..
روح : شمس ترجمي..
شمس : مكتوب انو البيت دا محدش هيقدر يعيش فيه وانه لو حد فكر يحل اللغز هيموت إلا..
سليم : إلا اي..
شمس : إلا لو كان في قوه تغلب قوه الشيطا*ن..
مازن : اي شغل الافلام دا هنهزر..
شمس بهدوء : اللغه دي لغه كان بيستخدمها كهنه الفراعنه زمان علشان يحمو بيها قصورهم ومبانيهم ومقا*برهم..
سليم : انتي متأكده من دا..
شمس : انا خريجه كليه أثار..
روح بهدوء صورت الرمز اللي كان مرسوم على الجدار..
نغم بتريقه : اي رأيك في العيال ي ليث باشا..
فهد بفخر حضنهم هما الثلاثه..
مازن قرب تاني من الجدار والكتب بس المرادي لقا حاجه غريبه..
مازن : شباب اي دا.. وشاور على كتاب لونه اسود وسط الكتب وشكله ملفت..
قربت روح ومسكت الكتاب وخرجته مجرد ما خرجته شاغت زرار ورا الكتاب ضغطت عليه..
: باباااا اي داااا..
بدأت المغامره وقصتنا بتزيد تشويق عن الاول تفتكرو اي الحاجه اللي اقوا من الشر تفتكرو اي اللي هيحصل لابطالنا وقلوبهم قربت تحب بجد..(اسفه على تأخير البارت بس احتاج مني مجهود كبير بتمنى تتفاعلو لإني هنزل بارت بالليل)..(كل دا من وحي الخيال ي شباب مفيش حاجه كدا تمام )..
يتبع..
لقراءة الفصل العاشر اضغط على (رواية روح النمر الفصل العاشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح النمر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-