القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الحلقة الثامنة 8 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الجزء الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد البارت الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل الثامن 8 بقلم رنا أحمد


في فيلا الشناوي ..
كان يقف رعد بغضب ودمع يلمع في عيناه بذلك المشهد المهين لصغيرته فقد كانت فله تمسح الارضيه بملابس مبلله للغايه في ذلك البرد القارس ليضغط علي يده بغضب شديد ليتحدث بصوت أفزع الجميع .
رعد بغضب شديد وصراخ /فله .
فله بفزع وارتباك /رعد بيه .
رعد بحده وهو يمسكها من ذرعايها /انتي ايه الي بتعمله ده انطقي .
فله بدموع وخوف /معملتش حاجه ي رعد بيه انا قولت اخلص شغلي قبل ماننزل .
رعد بغضب شديد /انتي مش خدامه فاهمه مش خدامه .
فاتن بغضب شديد /ايه الصوت العالي ده فيه ايه ي رعد .
رعد بغيظ وحده /مفيش حاجه ي امي اتفضلي ي هانم علي فوق البسي علشان نخرج واياك اشوف المنظر ده تاني انتي هنا زيك زي اي حد .
فاتن بغضب /ايه التخاريف دي ي رعد زيها زي اي حد ازي ي عني دي فله الخدامه وهتفضل خدامه وانا الي كلفتها بالشغل ده ومفيش مرواح في حته قبل مانخلص الشغل ده .
رعد بضيق علي صغيرته /فله مش خدامه ي امي لاعمرها كانت ولا هتكون فله هتكون مراتي يعني مينفعش تتبهدل وتتهان ابدا .
فاتن بحده /جرا ايه ي سي رعد ماسكلي في كلمه مراتي مراتي انت مش عامل كل ده حمايه ليها من عمها ولا فيه سبب تاني ي ابن بطني .
رعد بغيظ /في الاول والاخر هتكون مرات رعد الشناوي سواء كده او كده .
فاتن بغضب /متتحدنيش ي رعد انا قولت مش هتروح في أي حته قبل ماتخلص شغل البيت كله .
رعد بعناد وهو يمسك يد فله ويشدها وراءه  /تمام متغيريش هدومك تعالي معايا كده .
فله بخوف ودموع /رعد بيه ابوس ايدك انا مش عايزه مشاكل .
رعد بحده /قولتلك مليون مره بلاش كلمه رعد بيه دي مصممه انك تثبتي للكل انك خدامه يلا معايا يلا .
فله بدموع /حاضر حاضر .
فاتن بتوعد وغضب /طيب ي رعد وانتي والله لوريكي .
مالك بتفكير /يبقا رشا تكون مكان فله شغل مش متعب وفي نفس الوقت كده هبقا متاكد انها هتكون بأمان وهي في حمايتنا .
سالم بضيق /صباح الخير ايه الصوت العالي ده علي الصبح .
فاتن بغضب /الست فله هانم خلاص بقت شايفه نفسها ست البيت ولاول مره بسببها رعد يتحداني ويعلي صوته عليا .
سالم يزهق/فاتن البنت هتكون مراته يعني لازم تتعاملي معاها غير قبل كده .
فاتن بغرور وغيظ /والنبي تسكت علشان انا مش طايق نفسي مش كفايه أن إلبيه مصمم يعملها فرح ومش همه فضياحنا قدام الناس .
سالم بضيق /رعد مش صغير ي فاتن وبلاش تقفي قصاده .
فاتن بغيظ /والله انت فاكر أن هسيب حته الخدامه دي تاخد ابني ده مش هيحصل ابدا ي سالم ابدا .
عامر باستغراب /فيه ايه ي بابا ماما مالها .
سالم بياس /هي امك فيه حاجه بتعجبها اسمع لما تروح الشركه تحول مليون جنيه ل حساب عمك سعد .
عامر باستغراب /مليون جنيه مره واحده ليه.
سالم وهو يشرب قهوته /عايزها علشان حنين هتفتح شركه الديكور بتاعتها .
عامر بحده /برضه مصمم يفتحلها الشركه دي .
سالم بتحزير /ابوها وهو حر ي عامر وانا بحزرك انك تحاول تعمل مشاكل .
عامر بتفكير /طيب ي بابا انا هدفهعلها مليون كمان وادخل انا معاها شريك .
سالم بحديه /معتقدش أنها هتوافق لأن امجد زميلها داخل معاها .
عامر بغيظ /ي عني ايه انا ابن عمها وبقول انا هدخل معاها .
سعد بغضب /مش هيحصل ي عامر امجد هيكون شريك حنين وانت انا بقولك قدام ابوك خليك بعيد عن بنتي احسالك .
عامر بغيظ وهمس /بنتك ملكي وهتفضل ملكي طول العمر وعمرها مهتكون ل غيري ابدا ي سعد بيه لأن خساره فيه واحد زيك يتقاله ي عمي .
في غرفه كارما وحنين ..
كانت تقف كارما أمام المراه بابتسامه رضا واعجاب بذاته بعدما اخدت فستان من فساتين حنين المحتشمه للغايه كانت حقا جميله لتسرح في حديثه الذي برغم كل ماحدث لها ظلت طوال الليل تفكر في ذلك الحديث لتتبع حديثه وتنفذه كالمغيبه لتنظر الي ذاتها بابتسامه ساحره وسعاده لتذهب الي الاسفل وهي كارما الجديده ...
في الجنينه ..
كانت عيناها تبحث يمينا ويسارا تحاول الوصول إليه .
سيد بابتسامه /صباح الفل ي كارما ي بنتي .
كارما بابتسامه /صباح الفل والورد والياسمين علي احلا عمي سيد في الدنيا  .
سيد بسعاده /ياااه اول مره تقوليلي كده ي كارما ي بنتي الكلام طالع من بوقك عسل .
كارما بابتسامه /من هنا ورايح فيه حجات كتير هتتغير ي عمي سيد الا قولي احمد فين .
سيد بابتسامه /احمد قاعد عند خوض الورد الابيض بيذاكر .
كارما بارتباك /طيب ي عمي سيد انا هقوله علي شويه ملاحظات كده في الورد بتاعي .
سيد بابتسامه /روحي ي ضنايا .
عند الحوض الورد الابيض .
كان يجلس احمد بانتباه وجديه في محاضراته كانت تنظر إليه من بعيد بابتسامه حانيه حقا لم تلاحظ ذلك من قبل أن احمد شاب في غايه الوسامه لتذهب إليه بارتباك وقلق .
كارما بقلق /احممم صباح الخير .
احمد بتجاهل /صباح النور ..
كارما بالم /انا كنت جايه اقولك شوف الخوض بتاعي عايز يتظبط ..
احمد بجديه /انتي شوفتيه امتا عايز يتظبط .
كارما بارتباك /شوفته من شويه .
احمد بجديه /إذا كنت أنا ظبطه كله انبارح .
كارما بارتباك وغيظ من ذاتها /لا برضه مش حلو عن اذنك .
احمد بأمر /استني عندك رايحه فين .
كارما باستغراب /افندم ايه رايحه فين ولا ايه انت ناسي في جامعه ولا ايه .
احمد بجديه /لا مش ناسي شكلك انتي الي نسيتي انك مراتي ومن حقي اسالك علي أقل تفصيله .
كارما بتنهيده /حاضر رايحه الجامعه ي احمد فيه حاجه .
احمد بجديه /هاتي شنطتك .
كارما باستغراب /شنطتي ليه.
احمد بحده /بقولك هاتي الشنطه .
كارما بغيظ /اتفضل أما اشوف اخرتها .
احمد بعدما أخذ جميع الأموال الذي بها /امسكي .
كارما بصدمه /ايه ده خدت الفلوس ليه .
احمد بجديه /خودي 100جنيه دي .
كارما بغيظ /نعم عايزني انا كارما الشناوي تمشي ب 100جنيه .
احمد بحده /والله علي قد فلوس جوزك ودخله ي كارما هانم اتفضلي وكل يوم من ده مصاريفك هتاخديها مني أنا فاهمه .
كارما بغيظ وعصبيه /ماشي ي احمد ماشي .
احمد وهو ينظر إلي أثرها ب/انا اسف ي كارما عارف اني بقسا عليكي بس انا لازم اعمل كده لازم اغيرك ي كارما لانك تستاهلي تعيشي احسن من كده بكتير ..
في شقه مالك ..
رشا بسعاده /ربنا يخليك ليا ي يارب بجد مش قادره اصدق دي كل المراجع بجد .
مالك بسعاده لسعادتها /اي خدمه ي ستي عايز مجموع كبير ماشي .
رشا بسعاده وحماس /انشاء الله .
مالك بابتسامه /وعلي فكره موضوع الشغل اتحل كمان .
رشا بسعاده /بجد فين .
مالك بابتسامه /اسمعي ي ستي عندنا في البيت.
رشا بابتسامه /شغاله ي عني .
مالك بنفي /لا احنا معندناش كده انتي هتكوني مساعده لداده هنيه الست الي مربينا كلنا وكده هتكوني في امان وقدام عنينا وبمرتب كويس اوي ايه رايك .
رشا بابتسامه ساحره /موافقه طبعا انا واثقه فيك انك عمرك مهتاذيني ابدا بس ليا عندك خدمه انا عارفه اني زهقتك .
مالك بإعجاب /لا ابدا قولي .
رشا بابتسامه /عايزه اكلم إمي اطمن عليها زمانها هتموت عليا .
مالك بجديه وحزر /حاضر بس خودي بالك لحد يوصلك من خلال المكالمه دي .
رشا بجديه /لا اطمن خالص امي ناصحه انا بس هطمنها عليا وهقغل علطول .
مالك بقلق /اوعي تعرفي حد مكانك ولاحتي ولدتك محدش عارف ايه الي ممكن يحصل .
رشا بابتسامه وسعاده لخوفه عليها /حاضر اطمن خالص .
في سياره رعد ...
كانت تختلس النظرات إليه بدموع غزيره فكانت لاتريد فعل ذلك المشكله مع والدته بسببها فمن الواضح أن القادم سيحمل مشاكل عديده كانت احبالها الصوتيه تجاهد لتحدثه فكان وجه عابث غاضب كانت تود اخذائه الي أحضانها لتهدئته كانت ستطلق ذلك اللقب الذي يغضب منه دائما لتصصح أوضاعها سريعا .
فله بقلق وخوف /رعد .
صدمه قويه زلزلت قلبه فهي هي كانت نطقت اسمه بدون القاب اسمه بصوته الرقيق لاول مره هو ذاته قلبه يرقص فرحا لشعوره أنه أصبح من ممتلكاتها لينظر إليها بعشق ولكنه مهلا لابد من التأكد من ذلك الشعور هل بالفعل تبادله نفس ذلك الاحاسيس والمشاعر ام تنفذ الاوامر فقط ليعود وهو يرسم تعبيرات الغضب علي وجه مره اخري .
رعد بجديه /افندم .
فله بدموع مزقت قلبه/انا اسفه والله العظيم مكان قصدي حاجه مدام فاتن طلبت مني .
رعد بغيظ وعصبيه /طلبت منك ايه انك امسحي وتنضفي علشان انتي فله الخدامه مش كده ده ذنب مين انا قولتلك انك هتكوني مراتي مرات رعد الشناوي ي عني لازم تمشي حياتك علي كده وعيشتك تتغير بس لا انتي حابه تعيشي دور الذل والكسره ده مش كده.
فله بدموع والم /والله مقصدش انا عارفه انك بتستعر مني و .
رعد بغيظ من ذلك الغبيه /اسكتي خالص وبطلي هبل انا عايز اعيشك ملكه ي فله عايز اريحك من الشقا ي فله انا ب .
كاد أن يكملها كاد أن يتعرف بعشقها الساكن في قلبه لكن توقف في اللحظه الاخيره كانت تنظر إليه باستغراب من الواضح أنه يخبي شي .
رعد بجديه وانتباه /تعالي نفطر وبعدين نروح نشوف الفستان المطعم ده كويس اوي. .
فله ببراءه /حاضر .
رعد بقلق ورعب /ايه ده فيه ايه .
فله بفزع وخوف  /ايه فيه ايه العربيه مش عايزه تقف ليه .
رعد برعب /مش عارف الفرامل مالها .
فله بدموع ورعب /استرها ي يارب خالي بالك علي نفسك ي رعد .
رعد بعصبية ورعب /فله انزلي تحت بسرعه .
فله وهي تمسك بيده بدموع /مش هنزل لو مكتوبلك تموت هموت معاك .
رعد بعصبية /فله بقولك انزلي تحت بسرعه و .
لم يستطيع رعد تكمله حديثه لتنصدم العربيه ويعم السكوت ..........
في شقه حمزه ...
ابراهيم بغضب شديد /انت اتجننت مش كده .
حمزه بتنهيده /ليه بس ي بابا ايه الي حصل انا عملت ايه لكل ده .
ابراهيم بحده /عملت ايه بقا عايز تتجوز رقاصه ي شيخ حمزه .
حمزه بضيق /وايه المشكله هتجوزها واخليها تتوب عن كل ده وربنا اكيد هيكرمنا طالما هنعيش في طاعته .
ابراهيم بغيظ وسخريه /ويترا بقا الناس الي شافت المحروسه وهي بترقص وحافظين جسمها حته حته هتعمل معاهم ايه .
حمزه بغيره واستفزاز /بابا انا مهيمنيش كل ده دي بنادمه غلطت مش معنا كده أنها تكون مش معنا كده أننا نحكم عليها بالاعدام ربنا غفور رحيم ي بابا .
ابراهيم بغضب /قسما بالله ي حمزه لو اتجوزت البت دي لهتكون ابني ولا اعرفك ولا هتتدخل البيت ده تاني ابدا ..
حمزه بحزن والم /بابا ارجوك متعملش فيا كده ده ابنك الوحيد طول عمري بطيعك وعمري مقصرت معاك ابدا .
ابراهيم بحده /ودلوقتي خرجت عن طوعي ومبقتش حمزه ابني الي انا اعرفه طول عمري مستني اليوم الي هتتجوز فيه وافرح بيك وبعيالك يطناطاتوا حواليه تكون ليهم ام صالحه تربيهم كويس  بس انت ضيعت فرحتي وكسرت ضهري ي حمزه .
حمزه بحزن ووجع /براحتك ي بابا انا همشي وهاخد سمر معايا ولو احتاجتني انا تحت امرك مهما حاصل حضرتك هتفضل ابويا .
ابراهيم بغضب يخفي ألمه/عمري مهحتاج منك حاجه ابدا طول مانت متجوز البت دي وانسا ان ليك اب ي حمزه .
في شقه خاصه ب صوفيا وفادي ..
صوفيا بدلع /ايه ي روحي شكلك من ساعه مجيت وانت مشغول .
فادي بقلق /مش عارف حاسس ان اسماء شاكه في حاجه .
صوفيا باستغراب /حاجه زي ايه .
فادي بشك وتفكير /معرفش كلامها ليا بقا غريب زي ماتكون شاكه فيا .
صوفيا بدلع وخبث /هتشك فيه ايه بس ي حبيبي هي دريانه بحاجه اصلا وبعدين انا اصلا بقا مش عاجبني الوضع ده انا مش واحده من الشارع علشان افضل معاك بالطريقه دي احنا لازم نسيب بعض .
فادي بلهفه /لا ي صوفيا انا مقدرش استغنا عنك ابدا ده انت حبيبتي .
صوفيا بخبث ودلع /وانا برضه بموت فيك ي حبيبي بس انا مش هعيش معاك في الحرام ي فادي ي نتجوز ي خلاص .
فادي بلهفه /لا ي حبيبتي نتجوز انا مقدرش ابعد عنك ابدا .
صوفيا بمكر وانتصار /بحبك ي فادي بحبك .
فادي بعشق /وانا بموت فيكي ي روحي .......
في المستشفي ....
كانت تجلس بدموع كالمومياء قلبها يولمها بشده تنظر بدموع وتوهان الي يدها المليئه بدمائه تصرخ صرخه تهز القلوب فمن بين الحياه والموت هو روحها عشقها تبكي بحرقه تشعر أن ماحدث بسببها تبكي كالعصفوره الذي سقطت من علي أعلا شجره وتكسر جناحها تتدعي الله فبدونه قد انتهت حياتها لتسرع بدموع ولهفه الي الدكتور  .
فله بدموع وصراخ ورجاء /طمني ي دكتور ابوس ايدك .
الدكتور بتسرع /مقدرش اقول دلوقتي ايه الحاله بالظبط بس احنا محتاجين نقل دم حالا .
فله بدموع /انا انا ي دكتور فصيله دمه كنت عملت عمليه زمان وهو اتبرعلي بدمه انا يدوب شويه كدمات ارجوك ي دكتور .
الدكتور /بس معلش هناخد كميه كبيره من دمك .
فله بعشق ورجاء /خود دمي كله خود روحي بس رعد ي عيش انا مقدرش اعيش من غيره .
بعد بعض الوقت .
الدكتور بارتياح /الحمد لله تحاليلك كويسه اوي ينفع تبرعيله يلا .
فاتن بحده /استنا ي دكتور اخوه موجود وهو برضه نفس الفصيله .
عامر بحده /ده وقته ي ماما رعد اهم من اي حاجه .
الدكتور بضيق /مفيش وقت ي هانم وبعدين ايه المشكله هي صحتها كويسه وعملنلها التحاليل وتنفع جدا .
فاتن بغرور وضيق /وانا قولت ل حضرتك أخوه الي هيتبرعله انا معنديش استعداد أن الخادمه دي تكون ليها جميله عندنا ولا دمها يجري في عروق ابني .
فله بقوه ورعب علي معشوقها /انا الي هتبرع ل رعد لاني مش هستنا ثانيه واحده تاني لأن كل لحظه خطر تعدي عليه سكينه بتغرس في قلبي سيبيني اتبرع بدمي وبعدهاابقي اعملي الي انتي عايزاه ي مدام فاتن ..💔💔💔💔💔💔💔.
في شركه الشناوي ...
حنين بضيق /هو بابا هيتاخر ولا ايه ي دعاء .
دعاء السكرتيره /معرفش والله ي مدام حنين هو قالي رايح مشوار ل حد البنك وراجع ممكن يكون رجع عند عامر بيه تحت لانه هو المسؤل عن شيكات البنوك كلها تحت امضاته .
حنين بتنهيده /طيب ي دعاء هضطر انزل تحت يمكن يكون بابا ساب الشيك مع عامر ..
من أمام مكتب عامر ..
كانت تقترب حنين بارتباك كانت ستتطرق الباب لتسمع ماذا سيحدث بالداخل لتتوقف بصدمه كالمومياء مما تسمع  ......
ي ترا ايه الي سمعته حنين 🤔🤔🤔🤔🤔.
ابراهيم عنده حق في رفض سمر 🤔🤔🤔.
ايه الي هيحصل بين فله وفاتن ورعد 🤔🤔🤔🤔.
ايه الجاي بالنسبه ل مالك ورشا 🤔🤔🤔🤔.
هل احمد هينجح في تغير كارما 🤔🤔🤔🤔.
انتظروا القادم انشاء الله لأنه الاقوي 👍👍👍
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع اضغط على (رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية صغيرة الرعد)
reaction:

تعليقات