القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية اجبرني اعشقه الفصل السابع 7 بقلم همس حسن

رواية اجبرني اعشقه الحلقة السابعة 7 بقلم همس حسن

رواية اجبرني اعشقه الجزء السابع 7 بقلم همس حسن

رواية اجبرني اعشقه البارت السابع 7 بقلم همس حسن

رواية اجبرني اعشقه الفصل السابع 7 بقلم همس حسن

رواية اجبرني اعشقه الفصل السابع 7 بقلم همس حسن

نزل بسرعة على تحت في مدخل القصر  .. اكتر من ١٠ أفراد واقفين يزعقوا ويهللوا 
"فين رفعت الخشااااااب "
رفعت داخل عليهم : أيوة أيوة انا رفعت فيه ايه 
واحد من الناس : احنا جايين ناخد حقنا ياعم رفعت ولو انت مجيبتلناش حقنا هناخده بنفسنا 
رفعت : حق ايه ؟؟
الناس : إبراهيم حفيدك جه امبارح بالليل مسك عيل قده في السن من عيالنا ضربه علقة موت كسر عضمه ولما جينا نكلمه ونقوله جدك ميرضيهوش الكلام دا وهيعمل ويسوي فيك قالنا جدي في البيت واللي ليه شورت ييجي ياخده بنطلون .. 
واحنا كرم مننا استنينا لطلعة النهار وجينا نشوف رأيك ايه ياحج
رفعت : إبراهيم عمل كل دا امبارح ؟؟؟
لا طبعاً ميرضينيش الكلام دا
سهيلة .. فين اخوكي 
سهيلة : إبراهيم راح الجامعة من الصبح وبكلمه تليفونه مقفول
رفعت : كماااان .. راجع البيت امتي امبارح ياسهيلة
سهيلة : هو يدوبك رجع ٦ الصبح غير هدومه وطلع ع الجامعة 
رفعت : لا إله إلا الله .. طيب ياجماعة حقكوا عندي انا المرة دي 
هستأذنكم بس دلوقتي عشان فرح اخوه وبنت عمه النهاردة والدنيا مقلوبة زي مانتو شايفين واول ما الفرح يخلص هجيبه واجي لحد عندكو 
واحد من الناس : طب واحنا نضمن منين أننا منمشيش من هنا وولا من شاف ولا من دري 
رفعت : عييييب ياحج مجاهد اللي بتقوله دا ، الخشاب ميقولش كلمة وتنزل الأرض 
وإذا كان على الواد اللي اتضرب انا هبعت معاكو دلوقتي مدير أعمالي هيديكو كل مصاريف علاجه كمان 
الناس : ماشي ياحج ، هنسيبك دلوقتي عشان فرح عيالك بس لو مسمعناش إن إبراهيم دا اتربى هيبقالنا كلام تاني 
رفعت : انا اللي هيبقالي كلام تاني لو اللهجة دي استمرت اكتر من كدا يارجالة
راعوا إني مقدر وجودكم في بيتي ومحترمكم لحد دلوقتي رغم إن محدش يقدر يكلمني باللهجة دي 
بدأوا الناس يخرجوا على برا واحدة واحدة .. رفعت راح قعد على الكنبة 
رفعت : اتصلولي بالكلب اللي إسمه إبراهيم دا ، جاي يعمل مصيبة في يوم زي دا عشان يبوظ فرح أخوه 
دا انت ليلتك سوداااا معايا ياابراهيم الكلب
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*في الجامعة *
إبراهيم قاعد في الكافيه 
إبراهيم بخبث : وريني بقا هتتم الفرح ازاي ياادم بيه 
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
*بعد نص ساعة *
دخلت الميك اب ارتيست لمليكة وبدأت تجهزها 
_____________________________
*في أوضة آدم *
آدم قاعد على طرف سريره باصص قدامه .. الباب خبط 
آدم : ادخل 
إسلام صاحبه بيفتح الباب وداخل وفي ايده البدلة وشنط كتير 
إسلام : دي ياسيدي البدلة اللي طلبتها .. ودي الجزمة ، ودا القميص ودي البيبيونة 
ودي بقا مني ..
 ازازة برفيوم من ماء الدهب لليوم المهم دا
 انا عارف إنه مش مقامك طبعاً بس انا لو كان معايا وقت كنت هعمل اكتر من كدا بكتير انت فاهم 
آدم : مقام ايه يااسلام وهدايا ايه ، هو انت شايفها جوازة عدلة اوي 
الجوازة الجاية إن شاء الله أعمل اللي انت عايزه
إسلام: جوازة جاية 😳😳
شششش الله يخربيتك انت بتقول ايه يوم فرحك 😂😂 اعقل ياادم الله يباركلك ويلا عشان أساعدك في اللبس 
آدم : لا لا تساعدني ايه ، انت أهم حاجة تنزل تتابع سليم وتتأكد إن ديكورات الفرح ماشية تمام وانا هلبس على طول وانزلكم 
إسلام : اشطة
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
خرج إسلام من الأوضة .. آدم دخل اخد دوش وخرج بدأ يلبس 
ومع كل قطعة بيلبسها بيفتكر حاجة من الماضي ، ووسط زوبعة الأفكار دي كلها 
Flash back 📸🔙
*من سنتين *
آدم واسلام ماشيين في الشارع 
إسلام : طب وانت ناوي على ايه دلوقتي
آدم : ناوي اروح البيت دلوقتي وأفاتح جدي في الموضوع 
إسلام : أيوة بس هي لسة في أولى جامعة ، هتتجوزوا دلوقتي يعني ولا هتتخطبوا لحد ما هي تخلص 
آدم : هكلم جدي في الموضوع وهو ياخد رأيها وعلى حسب اللي هي تحبه انا راضي ، المهم توافق بس 
ادعيلي يااسلام 🥺
إسلام : منا لاااازم ادعيلك طبعاً دا انت قارفني بقالك سنين بست مليكة اللي بتحبها وخايف تضيع منك 😂😂👊
آدم : أصلك مش فاهم .. مليكة دي بالنسبالي مش مجرد بنت عمي اللي حبتها حب تقليدي زي اي شاب وبنت شايفها قدامه على طول 
مليكة دي انا مربيها على ايدي ، كنت بشوفها بتكبر قدام عينيا واحدة واحدة وفي كل سن كنت بعيشه معاها كأنه سني انا 
لحد مابقت حبيبتي وبنتي وامي واختي وصحبتي وحلم حياتي توافق وتكون مراتي كمان 
إسلام : وانا متأكد إنها هتوافق عليك ياادم .. مجرد ماتبص في عينيك وتشوف حبك ليها عمرها ما هتقدر ترفض
دي ممكن تحبك من حبك ليها بس 
آدم : يااارب يااسلام .. عهد عليا قدام ربنا هي توافق بس وانا هشيلها جوا عينيا ومش هيبقي ليها هدف غير إني اخليها أسعد واحدة في الدنيا واعوضها عن حرمانها من ابوها واللي عمله فيها
رجع من الفلاش باك 🔙
اتنهد تنهيدة طويلة وهو بيزرر زراير القميص .. مسك جاكت البدلة ولبسه 
اتحرك خطوتين ووقف قدام التسريحة بص لنفسه في المرايا 
Flash back 📸🔙 
آدم راجع على البيت مبسوط وابتسامته من الودن للودن 
دخل على أوضة جده .. خبط ع الباب 
رفعت : ادخل 
آدم بيفتح الباب وداخل : مساء الخير على أحسن جد في العالم 😍😍😍
رفعت بتركيز : لا مدام فيها أحسن جد في العالم يبقي عايز تطلب حاجة .. اشجيني 🤔
آدم : دايما كدا كاشفني ياجدي 😂😂
انا فعلاً عايزك في حاجة مهمة .. هي ممكن تبقي اهم حاجة في حياتي كمان 
رفعت : كمان 😳 لا دا انا اتعدلك بقا كويس 
ها قول ياحبيب جدك 
آدم : بص ياجدي بصراحة انا ... 
أحلام الشغالة داخلة عليهم : رفعت بيه .. فيه واحد جاي من معمل التحاليل وعاوز يسلمك تحليل 
رفعت : تحليل مين دي ؟؟
طيب دخليه 
أحلام دخلت الراجل بتاع المعمل .. دخل سلم رفعت التحليل 
رفعت بيفتح التحليل لقاه بإسم مليكة محمد الخشّاب .. حاول يركز عشان يفهم المكتوب 
مفهمش غير كلمة positive 
رفعت : دا تحليل ايه يابني عشان مش فاهم معلش 
الراجل : دا تحليل حمل يافندم 
رفعت بيبرق : معناه ايه الكلام دا ؟؟؟
الراجل : معناه ان مدام مليكة اللي مكتوب إسمها تبقى حامل يااستاذ رفعت 
آدم قام وقف وبرق من صدمته 
الورقة وقعت من ايد رفعت وعروق جسمه كلها نفرت : يعني ايه الكلام دا !!!
رجع آدم من الفلاش باك تاني 🔙 واقف زي ما هو قدام التسريحة وعينه مدمعة 
مسح دموعه ومسك البرفيوم وبدأ يرش منه ...
آدم : كسرتي قلبي بمنتهى القسوة وحزنتيني عليه يامليكة .. وانا حقي اعرف ازاي ارجعه لو بعد مليون سنة
والنهاردة هيبدأ الحساب 🔥🔥
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
الميك اب ارتيست بتفنش لوك الميك اب لمليكة .. باب الأوضة خبط 
الميك اب ارتيست : ثوااااني بفنش اللوك وهفتح الباب عشان مش عايزة حد يوترني 
مليكة : طب بسرعة بس عشان نشوف مين اللي عالباب 
الميك اب ارتيست : انا عمري ما شوفت عروسة مستعجلة كدا وعايزة تجري من تحت ايدي 🙄😹
عموماً انا خلصت .. هقوم أشوف مين عالباب بقا 
قامت الميك اب ارتيست فتحت الباب ~
آدم واقف على الباب ولابس البدلة ، مد عينه يبص على مليكة  
الميك اب ارتيست بتيجي يمين : لا مانت مش هتشوفها بالسهولة دي بردو 😉
آدم : ليه هي فزورة ولا ايه .. لو خلصتي انزلي خدي حسابك من تحت عشان عايز اخدها وانزل 
الميك اب ارتيست استغربت شوية وبعدين نزلت .. آدم لف من وراها ودخل الأوضة 
بص يمين شاف مليكة واقفة بالفستان الأبيض اللي منور وشها الملائكي بالميك اب الجميل اللي محليها اكتر
قرب خطوة فخطوة 
آدم : زي القمر كالعادة 
مليكة : هو انت عاوز تجنني ؟؟
منين بتكرهني ومش طايق تبص في وشي ، ومنين شوية تقولي زي القمر ، شوية اخيرا هنتجوز ، شوية تحميني عشان مروحش مع الحكومة 
في ايه بالظبط ؟؟ 
آدم : قولتلك قبل كدا كل حاجة هتعرفيها في وقتها ياموكا 
مليكة : تمام .. عن إذنك عشان أنزل للناس 
المأذون قرب ييجي 
مسك ايديها وقفها تاني 
آدم : هي مامتك بردو مقالتلكيش إن يوم فرحك كمان لازم تنزلي ايدك في ايد جوزك ؟؟ 
مليكة : قالتلي ياادم 
بص في عينيها لمدة دقيقة متواصلة من غير ما يربش ... مسك ايديها وخرج بيها من الباب 
والمفاجأة إن العيلة كلها كانت مستنياهم على الباب بما فيهم رفعت جدهم
ثرية أول ما شافتها عينيها دمعت وراحت حضنتها 
ثرية : زي القمر ياقلب ماما 
مليكة بتحضنها اكتر عشان تحس بالأمان 
مسك آدم ايديها ونزلوا على السلم وكل المعازيم مترصصين يشوفوهم وهما نازلين 
خرجوا على الجنينة واللي هي متشطبة زي قاعة الحفلات بالظبط 
راحوا ناحية الترابيزة اللي قاعد عليها المأذون عشان يكتبوا الكتاب الاول 
روان وسهيلة رفعوا لمليكة الفستان عشان تقعد .. قعد جنبها آدم 
المأذون : ألف ألف مبروك ياعرسان ❤️
استأذنكم تمضوا الورق دا بقا 
مسكت مليكة القلم عشان تمضي ... سكتت لحظات وهي بتفكر 
مليكة : هل اللي انا بعمله دا فعلاً صح ؟؟
ردت على نفسها : انتي حتى معندكيش رفاهية الاختيار يامليكة ، امضي وانتي ساكتة
بدأت تمضي الورق وهي ماسكة عيونها اللي هتنهار عياط بالعافية
خلصت ، مسك آدم القلم وبدأ يمضي هو كمان 
 المأذون : تمام .. 
 أين وكيل العروسة ؟ 
رفعت : انا وكيلها ياشيخ 
المأذون : تمام استأذنك تمضي هنا 
مسك رفعت القلم ولسة هيمضي 
وكانت الصاعقة لكل الموجودين في الحفلة 
محمد أبوها جاي من بعيد : طالما أبوها لسة عايش يبقى محدش غيره ليه الحق يكون وكيلها يابا 
مليكة بترفع عينيها بصدمة وبتبرق  
يتبع..
لقراء الفصل الثامن اضغط على (رواية اجبرني اعشقه الفصل الثامن)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية اجبرني اعشقه)
reaction:

تعليقات