القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية روح الرعد الفصل الخامس 5 بقلم منى محمد

 رواية روح الرعد الحلقة الخامسة 5 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الجزء الخامس 5 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد البارت الخامس 5 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الفصل الخامس 5 بقلم منى محمد

رواية روح الرعد الفصل الخامس 5 بقلم منى محمد


روح: رررررعد بتعمل اي هنا😳
رعد قام بخضه بيبص حواليه لقا هايدي جمبه و هو نايم عا*ري الصدر
وهايدي كمان صحيت وقامت وقفت جمب السرير وبتمثل انها مخضوضه
رعد بتوتر: روح ا.. استني انتي فاهمه غلط انا.. انا معرفش جيت هنا ازاي
روح بعياط: ليه كده يا رعد.. انت مش قولتلي انك مش بتحبها.. ليه كدبت عليا.. لييييهه
كل ده بيحصل وهايدي واقفه بتتفرج عليهم بخبث
رعد: ولله يا روح معرفش اي اللي جابني هنا انا اخر حاجه فاكرها اني كنت في المكتب وهايدي جبتلي عصير اشربه بس.. العصير!! 
رعد قام مسك هايدي من شعرها واتكلم بغضب
رعد بغضب: كنت حاطه اي في العصير يا و*** انطقيييي
هايدي وهي بتحاول تفك ايد رعد واتكلمت بدموع تمثيل: مش حاطه حاجه انا اديتلك العصير فجاءه لقيتك بتقرب عليا وكنت عايز تته*جم عليا فا انا سيبتك وجريت على اوضتي وقفلت الباب وانت جيت كسرت الباب واته*جمت عليا.. انت لازم تكتب عليا
روح قعدت في الارض وبقت تعيط وتصرخ
رعد بذكاء: انتي كدابه لان انتي كنتي نازله تحت لابسه تيشرت وبنطلون وكنتي فارده شعرك لو انا اته*جمت ازاي انتي لابسه دلوقتي قميص نوم ولميتي شعرك اي كنتي بتجهزيلي ولا اي
هايدي بتوتر: هااا.. اصل.. اصل
رعد بخبث: لا اصل ولا فصل انتي كدابه انا ملمستكيش.. راح قوم روح من الارض وخدها في حضنه وقالها.. انا عارف ان هايدي هتعمل اي حاجه عشان تخليني ابعد عنك عشان كده انا ركبت كاميرات في كل حته عشان لما حد يتهمني في حاجه اعرف اثبتلك اني معملتهاش
روح: يعني اي؟! 
رعد راح شد هايدي بايد وشد روح بالايد التانيه ونزل تحت لقا جده
ادهم: في اي يارعد شادد روح وهايدي كده ليه
رعد: هتعرف دلوقتي يا جدي تعالى معانا
رعد خدهم ودخل المكتب وقعد وخد روح على رجله
روح بكسوف: رعد قومني عيب كده جدك وهايدي واقفين
رعد بهدوء: انا حر 
رعد شغل اللاب توب وفتح الكاميرات 
رعد قام شد هايدي وقعدها على الكرسي
وشد كرسي وقعد روح جمبها وحط اللاب توب قدامهم
هايدي بتوتر: هتعمل اي
رعد: هتعرفي دلوقتي 
رعد شغل الكاميرات 
رعد: اتفرجي يا هايدي.. اتفرجي يا روح عشان تعرفي اني معملتش حاجه 
  روح اتفرجت لقت ان فعلا هايدي كانت نازله بتشيرت وبنطلون وكان شعرها مفرود وادت عصير لرعد وبعدها رعد داخ وهايدي سندته وطلعت بيه
بعدين رعد شغل الكاميره بتاعت الاوضه بتاع هايدي
روح اتفرجت ولقت هايدي دخلت رعد اوضتها وقلع*ته القميص بتاعه ونيمته على السرير وبعدين راحت الحمام غيرت هدومها وخرجت نامت جمب رعد بس على ما خرجت من الحمام كان رعد نام فا ابتسمت بخبث ونامت هي كمان
رعد قفل اللاب توب و روح قامت حضنت رعد ودمعت
روح بدموع: انا اسفه اني ظلمتك
رعد حضنها.. 
ادهم راح لهايدي وضربها با*لقلم
ادهم بغضب: مكنتش اعرف انك و*** اوي كده.. النهارده تلمي حاجاتك وترجعي على امريكا تاني مش عايز اشوف وشك في مصر 
هايدي بغضب ودموع: ماشي يا جدي همشي بس قبل اما امشي هعمل حاجه تزعلكوا كلكوا.. بعدين بصت لرعد بغضب.. وبذات انت يا رعد هتزعل اوي
رعد ببرود: ولا يفرق معايا اي حاجه اعلى ما في خيالك اركبيه
هايدي طلعت اوضتها وبدات تلم حاجاتها بغضب
هايدي في الفون: الو
الشخص: ايوه يا هانم 
هايدي: عيزاك تنفذلي حاجه 
الشخص: اؤمري بس قبل ما اؤمري الفلوس تتحط في حسابي
هايدي: هبعتلك اللي عايزه المهم عيزاك تعمل********
الشخص بخبث: تحت امرك يا هانم ابعتيلي الصوره
هايدي: تمام.. هايدي بعتتله الصوره وقالت.. باي باي يا روح
ولمت حاجاتها و حولت الفلوس للشخص وبعدين خدت الشنطه ونزلت
ادهم: مش عايز اشوف وشك هنا تاني فاهمه
هايدي بغضب: فاااهمه
هايدي بصت لروح بغضب ومشيت
روح: انا هطلع ارتاح شويه يا رعدي
رعد بحب: ماشي يا روحي
روح طلعت اوضتها ورعد قعد مع جده
ادهم بهدؤء: انا اسف يابني اني خليت هايدي تبات هنا اسف انها كانت هتخرب البيت 
رعد: ولا يهمك يا جدي اللي حصل حصل
ادهم: طيب انا خليت حد يجبلك شهادة ميلاد روح
رعد بحب: ربنا يخليك ليا ياجدي.. بس انت ليه جبتها
ادهم: انت قولت انك هتكتب على روح لما تتم 18 سنه فا لازم يكون معاك الشهاده بتاعتها
رعد: ايوه صح.. متشكر يا جدي
ادهم: الشكر لله يا ابني.. انا همشي انا بقا
رعد: تمام
ادهم مشي ورعد بص في شهادة ميلاد روح
رعد: اي ده عيد ميلادها كمان اسبوع يعني هتتم 16 انا لازم افاجأها.. انت حبيتها ولا اي يارعد.. شكلي فعلا حبيتها.. وبعدين ضحك بسخريه وقال.. اول مره اعرف ان الاطفال بتخطف القلوب كده
بعد اسبوع
رعد بحب: روحي
روح: اي يا رعدي
رعد: اي رأيك في الفستان ده
روح بأنبهار: الله يا رعدي ده جميل اوي
رعد: ده ليكي
روح: ليا انا!! 
رعد: ايوه
روح بأستغراب: طب جابهولي ليه بمناسبة اي
رعد: لا دي مناسبه حلوه اوي.. الساعه 8 تكوني جاهزه لاني عامل حفله كبيره هنا في القصر وعازم اكبر ناس في البلد
روح: طب ليه 
رعد: هتعرفي بليل
روح دخلت تحضر نفسها والساعه جت 8 
رعد وهو داخل الاوضه 
رعد بصدمه: اي ده
روح: اي وحشه
رعد بأنبهار: وحشه اي ده انا بفكر نلغي الحفله ونقعد هنا احسن 
روح كانت لابسه فستان ابيض وكان ماسك فيها ومقسم جسمها ونازل منه حاجات شبه السلاسل ولابسه هيلز حمره و فارده شعرها وحاطه ملمع شفايف بس
و رعد كان لابس بدله سوده وجزمه سوده
روح: بجد يا رعدي حلوه
رعد قرب عليها وشدها من وسكها قربها ليه: بجد يا روح رعد.. ثم قبل*ها بهدوء
روح بكسوف: احم يلا يا رعدي ننزل.. لا استنى يارعد انت مقولتليش الحفله دي بتاعت اي
رعد بحب: انتي نسيتي عيد ميلادك ولا اي 
روح بصدمه: انت عرفت عيد ميلادي ازاي
رعد: انا عارف كل حاجه عنك
روح بدموع: كان نفسي بابا يكون معايا
رعد مسح دموع روح وقال: قولتلك انا هعوضك عنهم كلهم.. يلا ننزل
روح بحب: يلا
رعد شبك ايده في ايديها ونزلوا على السلم وكان في ناس كتير اوي وفي صحافه كتير 
كان في اللي بيبصلهم بحب وبيتمنالهم السعاده واللي نفسهم يكونوا مكانهم واللي بيحقدوا عليهم واللي غيرانين منهم
كل الرجاله كانت مبهوره بــ روح وجمالها 
وكل البنات كانت مبهوره بجمال رعد وطلته
رعد خد ايد روح وراح وقف على حاجه زي استيدچ ومسك المايك واتكلم
رعد: طبعا متشكر جدا لكل الناس اللي قبلت الدعوه وحضروا حفلة عيد ميلاد مراتي معايا 
الكل اتصدم وبقوا يهمسو لبعض
- ازاي دي مرات رعد بيه دي صغيره خالص 
- معقول رعد بيه يتجوز طفله 
رعد كان سامعهم بس مهتمش بكلامهم وابتسم وسمع كلام قلبه مسمعش كلام الناس
رعد طلع علبه قطيفه من جيبه وكان فيها خاتم الماس حلو اوي وقعد على رجله 
رعد فتح العلبه وقال: بحبگ يا روحي♥️
روح بصدمه وحب: وانا بعشقگ يا رعدي
رعد قام وخد روح في حضنه
دخل شخص لابس قناع على وشه وفي ايده مسدس
ضرب طلقه جت في روح
رعد بصدمه: روووووووح.. لااااااااا😳
يتبع..
لقراءة الفصل السادس اضغط على (رواية روح الرعد الفصل السادس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح الرعد)
reaction:

تعليقات