القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت القبطان الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

 رواية بنت القبطان الحلقة الرابعة 4 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الجزء الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان البارت الرابع 4 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد


رواية بنت القبطان الفصل الرابع 4 بقلم دعاء أحمد


رونق بتفن عينيها بالراحه شافت شخص قاعد حاطط رجل على رجل بيبصلها بنظرات مش مفهومه
رونق. انت مين؟ وانا فين؟
فهد بغرور. انا اللي دفعت فيك جمسين مليون دورلا تفتكري هدفع المبلغ دا واسيبك تهربي عادي كدا  إنما بقى انتي فين
انتي في قصر وتحديد اوضه نومي
رونق بخوف بتبلع ريقها. ان انت عا عايز مني ايه
فهد بضحكه عاليه. عايز منك ايه امممم جايز مثالا عايز اغت"صابك
قالها بنبره خبي"ثه وهو ينظر لجسدها بجراءه
رونق قامت بغ"ضب. ت ايه تغت"صب مين يا روحمممممككك
فهد ملامح وشه كلها اتغيرت عيونه احمرت بشده عروقه بارزت من الغض"ب
قام بسرعه مسكها من شعرها بقوه بقيت واقفه اصاده مر"عوبه من شكله
فهد بغ"ضب حارق. انا هنعرفك ازاي تتجري وتتكلم معايا كدا
قبل"ها بع"نف شديد جعل شفتيها تنز"ف وطوق يديها الاثنين بيديه ويديه الاخري تتحسس جس"دها بجراءه
رونق بقيت تعيط وتحاول تبعده. ارجوك انا اسفه مش هتكلم كدا تاني
فهد ببرود بعد انش واحد عنها وبص في عنيها بتحدي. متقدريش تعملي كدا اصلا
الباب خبط في اللحظة دي
فهد بز"عيق وصوت عالي. عايز ايه
الحارس بخوف. المأذون وصل
فهد داير وشه لرونق و على وشه ابتسامه خبي"ثه. ياله يا عروسه اجهزي
رونق. انا لا يمكن اتجوز واحد زيك
فهد ببرود. اممممم يعني مصممه اني اكمل اللي كنت بعمله من غير جواز مفيش مشكله وبيقرب مره تانيه منها
رونق بتض"ربه في صدره وبتبعده عنها. انا موافقه
فهد. هههههه
قرب من ودانها وهمس بصوت مخيف. هند"مك على كل لحظه انا عشتها بعد اللي ابوكي عمله
رونق بصدمه. ابوي بس انا
فهد. هههه تربيه ملاجا بس انتي بنته ولما يعرف انك في أيدي هيظهر وهق"تله واقت"لك
رونق بسرعه. مين هو ابويا
فهد بغ"ضب شد شعره بقوه ابوكي أحق"ر انسان على وجه الأرض تفتكري انا خليت النط"ع اللي كان متجوزك يطلقك ليه ودفعت فيك المبلغ دا ههه
اجهزي يا عروسه
فهد اخد جاكيت بدلته وخرج وسابها مذهوله من الصدمات هي ليها اب عايش ومسالش عليها وهتتجوز شخص متعرفوش
جوزها طلقها بعد كتب الكتاب
قامت غسلت وشها واخدت فستان اسود من الدولاب كان متفصل على جسمها ونزلت
فهد بص ليها بأنها كتله من الجمال وغابه في الانوثه وبص لقى واحد من الحرس بيبصلها
ه"جم عليه وفضل يضر"ب فيه
رونق واقفه هتمو"ت من الخوف
فهد بحده وصوت عالي. ببببرررررااااا يا بهايم
كل الحرس خرجوا وفهد بقى بتو"عد لرونق
المأذون اول ما قال بارك الله لكما وبارك عليكما
فهد قام مسك ايد رونق وبقي يشدها وراه وهي دموعها نازله وهمو"ت من الرعب
دخلت اوضته وشدها لجوه ورزع الباب بقوه
رونق بتبعد بخوف. انا معملتش حاجه
فهد شدها وبقي يض"غط على خصرها بقوه وهي قريب جدا منه
فهد بحده. ايه انا مش عجبك ولا ايه
رونقوهي بتبلع ريقها بصعوبه . ايه
فهد. ما انتي صنف زبا"له عايزه تغر"ي مين من الحرس
لتنزل صفعه قويه على خده
لينظر لها بغ"ضب.
فهد ببرود. تمام اوي كدا
ليه"جم عليها وقب"لها بع"نف وجراءه
وتصبح زوجته شرعا وقانونا
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في الغردقه
وصل باسل وراح على اوتيل
باسل بحده للحارس. تعرفي بنت القبطان دي فين عايز على بكرا الصبح تكون عارف طريقها
الحارس. حاضر يا باسل بيه
ليدخل بخطوات واثقه من نفسه تحت نظرات اعجاب كل الفتيات واحترام الكل له
دخل جناحه وقعد في البلكونه يفتكر اللي حصل زمان
فلاش باك
باسل. شكلي وقعت
أسر. ايه دا هو اللي سمعته صح ولا اروح لدكتور باسل بيه الدمنهوري وقع لا مش معقول قولي ساره مراد؟
باسل بسخريه. ساره مين دي دا كتله غباء ماشي على الأرض مغروره وسهله يعني ماتمنهاش على شرفي نص ساعه على بعض
أسر باستغراب. اومال مين بقى اكيد واحده ايه
باسل بغ"ضب. اسسسررر احترم نفسك
أسر. مش أصدى يا أخي دي اصل هتبقى اختي قولي بقى هي مين
باسل. رسيل مراد شاكر
أسر بصدمه. اخت ساره الصغيره
باسل. ايوه
أسر. بس دي مش بنت شمس دي بنت
باسل بحده. أفضل شي انها مش بنت شمس ماهي بنت شمس أقدامنا اهيه ساره مغروره ومزيفه
أسر. بس دي عندها ١٨سنه تقريبا
باسل. انت تعرفها
أسر. لا أعرف بس حاجات عامه بس مش شايف ان في فرق في السن بينكم يعني انت ٢٩سنه وهي حوالي ١٨سنه أو اقل
باسل. عارف بس انا حبيتها
أسر. انت حبيت براءه الطفوله اللي فيها وأنها متعرفش الخيا"نه ولا الغرور زي بقى البنات بس المشكله دلوقتي انك هتروح تتقدملها واختها عينيها عليك
باسل. ميهمنيش اللي يهمني رسيل وانا متأكد أن مراد هيوافق
أسر. ربنا يوفقك يا صاحبي هتروح امتى
باسل. بكرا
أسر. الف مبروك
باسل. الله يبارك فيك
باك
باسل بحزن. الضر"به جيت منك انتي يا رسيل مش هسامحك لازم تتعا"قبي
🍂🍂🍂🌸🌸🍂🍂🍂
على البحر
ريمان.رسيل/ واقفه بتبص للبحر بطريقه غريبه كان في سر مستخبي وهي بتحاول تكشفه
مالك من وراها. تعرفي انك جميله جدا
ريمان بصتله وضحكت
مالك. انتي كويسه دلوقتي
ريمان. الحمد لله
مالك بدون مقدمات. تتجوزيني يا ريمان
ريمان بصتله بهدوء رجعت بصت للبحر
مالك. مردتيش
ريمان بشئ من جواها. عارف يا مالك انا ماليش اني اتجوز أو احب
مالك. ليه
ريمان. انا معرفش انا مين ولا ايه حكايتي بس حاسه ان في حب ضايع جوايا لحد مين هو؟ معرفش
وياتري هفتكره معرفش وياتري اصل احساسي دا صح ولا غلط الله اعلم
مالك. يعني ايه
ريمان. يعني انت في ميت بنت تتمناك إنما أنا لازم القى ذاكرتي المفقوده احساسي بيقولي اني بحب واحد مجهول إنما مين هو معرفش
مالك. بس الحياه مينفعش توقف كدا يا ريمان افرضي ماقدرتيش تفتكري هتفضلي طول عمرك لوحدك
ريمان. إنساني يا مالك لو سمحت انت حياتي في علامات استفهام كتير حواليها
مالك. مش هسيبك لحد ما اقنعك
حسن من وراهم. عنده حق يا ريمان سيبي الماضي للماضي وعيشي مالك ابن حلال وبيحبك
ريمان. حضرتك شايف كدا
حسن. لو فعلا في حد بيحبك كان زمانه جالك من خمس سنين كان زمانه للقكي
ريمان بحزن. عندك حق
مالك بفرحه. يعني اجيب الماذون
ريمان. اهدي يا وحش ايه شغل حلق حوش دا
مالك. بكرا الصبح هجيب المأذون اصلك مجنونه وممكن تغيري رايك وبعدين انتي عافاني كويس وعارفه كل حاجه عني
ريمان بحزن. تمام يا مالك
ورجعت بصت للبحر تاني بخوف وحيره
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس اضغط على (رواية بنت القبطان الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية بنت القبطان)
reaction:

تعليقات