القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم هدير بدر

 رواية العنيدة الحلقة الثالثة 3 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الجزء الثالث 3 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة البارت الثالث 3 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم هدير بدر

رواية العنيدة الفصل الثالث 3 بقلم هدير بدر


حور : مين دي يابتاع انت بتاعت المطبخ 
اظبط كلامك احسنلك 
كله اتص*دم ازاى يجيلها جر*أه كدا 
زين قام متع*صب : بت زيك تكلمني كدا 
حور : لا بقا دا انت مش محترم وعايز تتربي 
ابراهيم : بسسسسس مافيش احترام ليا خالص 
حور : اسفه حضرتك 
زين : اسف 
وقعدوا 
ابراهيم : انتو الاتنين في المهم العند في بعض هايخلي المهمه تف*شل ولو ف*شلت انتو عارفين عقا*بكم كويس مش عايز اي ش*كوي منكم وسابهم ومشي 
حور كنت بتبص بكبرياء لزين وزين مش طايق نفسه 
ومحمود و فهد غمزوا لبعض وضحكو 
زين بدا يشرح الخطه وحور ماتكلمتشي 
زين : كدا خلصت 
حور: اه دي خطه 
زين : حضرتك مش مركزه والا اي 
حور : لا مركزه بس دي خطه فا*شله وهاتخليني نرجع قفانا يقمر عيش 
زين : العيش دا بتعمليه في بيتكم 
حور رزع*ت علي الترابيزه : اما تكلمني كلمني باحترام انت فاهم 
زين : وانتي لو ما لم*تيش لسانك هاقص&هولك 
حور : اخرك فاضي 
فهد : بسسسسس خلاص شوفوا اتفقتوا علي ايه 
زين : خطتي هاننفذها 
حور : ياريت مانرجعشي نعيط ولبست نضارتها ونزلت 
ركبت عربيتها وروحت 
ابراهيم: زين ضا*يقك ياحبيبتي انا عارف انه صع*ب شويه معلشي 
حور: ص*عب علي نفسه انا هاطلع شويه ادرب وانزلكم ماشي ياحبيبي 
نهال : الحب و*لع في الدره مافيش حبيبتي ياماما 
حور جريت عليها حضنتها : حبيبتي وكل دنيتي ياقمر انتي
نهال : بس يا بكا*شه بتاكلى بعقلي كلمتين 
حور : والله مش باكل بعقلك ولا حاجه هاطلع ادرب وانزل ناكل سوا ماشي ياحبيبتي 
نهال : لي يابنتي انتي لسه جايه تعبانه كلى الاول 
ابراهيم : نفس الكلمتين بتوع كل يوم اطلعي ياحور مش هانخلص
نهال : كدا يا ابراهيم 
ابراهيم ضحك علي مراته : تعالي هنا بس اقولك 
حور : علي لما تخلصوا فقرتكم اكون خلصت 
نهال : قلعت ابو ورده 
حور : بلاش ابو ورده يا ست الكل عيب علي مكانتي ماكملتشي كلامها لاقيته في وشها 
نهال : هاتكبري عليا يابت بلاش اسيح 
حور : لا خلاص اض*ربي براحتك وجريت من ادمها 
ابراهيم : والله حور هي اللي مدي بيتنا روح حلوة 
نهال : ربنا يخليهالنا يارب يالا بقا اقوم اشوف الاكل فاضله اد ايه وانت اطلع غير هدومك 
ابراهيم باس دماغها : ماشي ياحبيبتي 
......
زين كان متعص*ب جدا 
فهد : خلاص بقا روق كدا 
زين : بت زي دي تقولى شغلي لا دا ماحدش بيقدر يرفع عينه فيا انا لازم اكس*ر عينها 
محمود : ماتحطهاش في دماغك 
زين قعد يفكر يك*سر عينها ازاى 
........
هنيه : عملت اي في الصفقه 
حسام: الصفقه اللي جايه لو اتنفذت يبقا هانتنقل نقله كبيره اوي 
هنيه ضحكت بدلع : ان شاءالله ياحبيبي 
بسنت : بابا لو سمحت عايزه ١٠٠٠ جنيه 
حسام : هو كل شويه فلوس 
هنيه : احنا لينا كام بسبس اديها بقا 
حسام اداها 
بسنت بدلع : شكرا ياحبيبي 
وكلمت صاحبتها وراحت الملهي الليلي (night club) 
منه: اي يابنتي اتاخرت كل دا لي 
بسنت : ياستي علشان اقدر اخد الفلوس من بابا مانتي عارفه انه ماسك علي الفلوس شويه 
فكك جبتي البودره 
منه : جبت ياسطا خدي 
بسنت حطتها علي ايدها وشمتها : يااااه علي الم*تعه 
شخص جيه شدها ليه وقاموا يرقصوا 
ونسيبهم 
............
حور فضلت تدرب كتير 
وبعدين خلصت ونزلت كلت مع اهلها 
ابراهيم : مستعده ياحور دي مهمه كبيره 
حور : ماتقلقشي ياحبيبي ان شاءالله خير 
ابراهيم : ماشي ياحبيبتي ربنا يوفقك 
نهال : مابلاش يا حور انا قلقانه عليكي 
حور باست ايدها : ماتقلقيش ياست الكل بنتك راجل 
وغمزلتها والا مش واثقه فيا
نهال : لا ياحبيبتي واثقه في بنتي 
كلى بقا كويس علشان ماتدوخيش زي كل مره 
ابراهيم ضحك 
حور بغي*ظ : ادوخ ماشي ياماما اما ارجعلك بس 
نهال مسكت الش*بشب : بتقولى حاجن ياحبيبتي 
حور : بقول كل خير ياقمر انتي انا اقدر اتكلم 
حور طلعت فوق تلبس وبعدين قعدت تفتكر عيشتها زمان وعيشتها دلوقتي 
حور : نفسي اديكم اد مادتوني وفرحتوني عينها خانتها ودمعه نزلت منها 
مسحتها بسرعه وقالت لنفسها : حور قويه
عمر ماحاجه تهزها وخدت نفس  وصليت ركعتين لله علشان ربنا يوفقها 
ومشيت 
زين بصلها بتحدي وهي بصتله نفس  البصه 
ومشيوا 
زين : انتي هاتركبي فين ان شاءالله 
حور ركبت ورا من غير ماترد عليه ورزعت الباب
زين شد شعره : يااااارب صبرني 
اول ماوصلوا 
حور : افتكر ان قلتلك خطتك هاتس*قط 
زين : احنا في امتحان 
حور : ظرافه 
وبالفعل اتوجهوا زي زين ماقال 
ولقوا السلاح بيتسلم 
كلهم طلعوا عليهم حاصروهم 
الشخص : نعم 
زين : وريني اي الي  في الصناديق 
الرجاله فتحوهم 
وفاجاه
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع اضغط على (رواية العنيدة الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية العنيدة)
reaction:

تعليقات