القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية بنت القبطان الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

 رواية بنت القبطان الحلقة الثانية 2 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الجزء الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان البارت الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

رواية بنت القبطان الفصل الثاني 2 بقلم دعاء أحمد

ريمان لابست وجهزت عشان تروح الكليه
ماشيه بثقه في نفسها لحد ما شخص وقف اصادها
ريمان. يوسف حبيب قلبي ازايك
يوسف. اه يا كدابه كل دا عشان المحاضرات اللي فاتتك وكنتي في البحر
ريمان. سيفو. يرضيك أسقط دا انا رينو حبيبه قلبك وبعدين دا شغلي يا بابا
يوسف. متهونيش عليا تسقط بس عشان عم حسن خدي ياكشي يطمر. صحيح ما تيجي معايا المطعم بجهز وصفه جديده وعايز اخذ رايك واعرفك على زميلي الجديد
ريمان. ماشي يا يوسف بعد المحاضرات انتم جابتك شيف جديد
يوسف. ايوه إنما ايه محترف هتحبيه جدا
ريمان. ياله سلام هشوفك بعد المحاضرات
يوسف. سلام متتاخريش
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
في القاهره.
في فيلا أسر يسري الشناوي
أسر. افتح الوصيه يا استاذ محمود
استاذ محمود. بسم الله الرحمن الرحيم أقر انا يسري الشناوي بأن نص  املاكي لابني أسر الشناوي والربع ا للجمعيات الخيريه والربع الآخر لشهد إبراهيم عبد التواب وعلى ابني أسر  أن يتزوج من شهد إبراهيم عبد التواب
وان لم يفعل تصدر كل املاكي للجمعيات الخيرية الا الربع تأخذه شهد ابراهيم
أسر بغ"ضب. شهد شهد مين دي انا هتجوز صافي شهد مين دي
وازاي بابا يكتبها ربع الميراث 
استاذ محمود. دي بنت استاذ ابراهيم كان مسئول الحسابات في الشركه الله يرحمه وابوك كان بيعتبره اخوه  بنته شهد في كليه هندسه اول سنه
أسر. لا يمكن اتجوزها انا معرفهاش وانا بحب صافي وبعدين دي عندها ١٨سنه وانا عندي ٣٢سنه أصغر مني اربعتاشر سنه لايمكن
استاذ محمود. دي وصيه والدك الله يرحمه ووصيه المي"ت وجبت النفاذ
أسر. بس انا مش يحبها وبعدين دي صغيره
استاذ محمود. والله دا اللي والدك قاله ولو رفضت كل الأملاك هتروح للجمعيات الخيرية الا نصيبها
ولو حبيت تشوفها انا هاخدك لبيتها انا اعرفه كويس
أسر بقى حاسس انه متقيد ومش طايق شهد  لأنه مش بيحبها وبيحب واحده تانيه وبقي بتو"عد ليها وازاي ابوه يكتبلها ربع ورثه
أسر بخبث. انا موافق هنروحلها بكرا
استاذ محمود. تمام يا ابني ربنا يهديك
أسر يسري المنشاوي.٣٢سنه عيونه خضراء شعره بني. شريك باسل الدمنهوري في شركات الهندسه وصاحبه جدا
في بيت شهد
كانت قاعده بتذاكر وهي خايفه جدا من مقابله بكرا وتتذكر مكالمه استاذ محمود
شهد باحترام. ازايك يا عم محمود
استاذ محمود. الحمد لله ازايك يا شهد
شهد. بصراحة خايفه انا مش مصدقه اللي حضرتك قالته ازاي بابا يكتب في وصيته اني اتجوز شخص معرفش وانت بتقول انه بيحب واحده تانيه
استاذ محمود. اسمعيني كويس يا بنتي ابوكي وأستاذ يسري الله يرحمهم اتفاقوا على جوازك انتي وأسر انتي ليكي ربع ورث يسري الشناوي سوا اتجوزتوا ولا لاء بس لو هو رفض هينحرم من الميراث
شهد بدموع. ليه بابا بيقلل من كرامتي يا عم محمود
استاذ محمود. ابوكي بيحبك عشان كدا اختارلك أسر المنشاوي هو طيب وابن حلال بس عنيد وعصبي ام عمك يسري اختارك انتي ليه عشان انتي اكتر واحده هتحبيه وتخافي عليه هو عارف أخلاق كويس وعلى العموم انا وأسر هنشرفك بكرا تقعد ا وتتكلموا واللي فيه الخير يقدمه ربنا
شهد. ماشي يا عم محمود ربنا يستر مع السلامه
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
عند باسل
قاعد بيفكر في رسيل وبيفتكر لحظاته القليله اللي عاشها معها واد ايه كانت قا"سيه معه عشان كدا قرر انه هيد"مرها حتى بعد ما الكل فقد الأمل في أنهم يلقوها هو فضل يدور عليها خمس سنين
فلاش باك قبل خمس سنوات
باسل خرج من الفيلا وساب رسيل بس في احساس غريب جواه اتجاه البنت دي انجذاب غير طبيعي ودا فعلا مش طبيعي باسل الدمنهوري اللي شاف أجمل نساء الكوكب ينجذب لفتاه ١٧سنه
فضل يفكر فيها يومين في عيونها وصوتها واحساسها وهي بتغني حاجه مش طبيعيه
باسل لنفسه. مالك ماتهدي بقى انت باسل الدمنهوري لايمكن تكون وقعت من نظره وبعدين دي  أصغر منك بكتير دي شكلها مكملتش ١٨سنه بس انت عايز تشوفها تاني تسمع صوتها بس ايه الحجه اللي هادخل بيها؟ ساره اختها. ساره هههه بنت ساذجه ومغروره بس هي الطريقه اللي هشوف بيها رسيل
وخرج من شركته وراح على قصر الدمنهوري
في القصر
شمس مرات ابوها. انتي يا ز"فته انتي يا بت
رسيل وهي بتسيب جاردل التسيق. نعم يا ماما
شمس. قولتلك ميت مره ماما دي لو في ضيوف لما نكون لوحدنا اسمي مدام شمس
رسيل بدموع متحجره. نعم يا مدام شمس
شمس. الازاز دا منضفتوهش كويس ليه مش قلتلك عايزه يلمع
رسيل وهي يتمسح دموعها. والله يا ماما نضفته بس ساره كل شويه تبهدل اللي بعمله
شمس مسكتها من شعرها بقوه. اسمها ساره هانم
رسيل ودموعها نازله . بس دي اختي
شمس بغ"ضب. بتقولي ايه يا حيو"انه انتي بقى انتي اخت ساره مراد شاكر انتي بنت الخدامه فاهمه ولا لا وبقيت تشد شعرها اكتر
رسيل. اههه شعري يا ماما اصد
باسل دخل في نفس اللحظه شافها لابسه هدوم الخدامين وشمس بتضر"بها
باسل بغ"ضب وهو واقف بهيبته . انتي ازاي تتجرئي وتضر"بيها
وشد رسيل من بين ايديها وهي بقيت وقفه وراء ضهره وماسكه في بدلته بخوف حاس لأول مره بأن قلبه بينبض بقوه واحسس حلو انها لما خافت من امها احتمت بيه
باسل بغ"ضب وصوت عالي فشخصيته القويه تسمح له بنشر نفوذه على أي شخص. ازاي تتجرئي وتضر"بيها
شمس بخوف لكن ليس منه فقط بل لأن شغل زوجها متعلق بمزاج باسل الدمنهوري.
شمس. انا بس أصلها
باسل. اخرسي مش عايز اسمع صوتك لو قربتلها مره تانيه يبقى كتبتي على نفسك المو"ت
لتشعر شمس بشي غريب يحدث فتزداد في كر"هيتها لرسيل ابنه الخدمه كما تسميها
باسل بص لرسيل لقهاها ماسك فيه وبتعيط
باسل بحنان. متخافيش انا معاكي ومحدش هيجي جانبك اهدي
باك
باسل بكر"ه. هند"مك يا رسيل على كل لحظه سودا عشتها من بعد خيا"نتك لحبي
🍂🍂🍂🍂🍂
في مكان آخر
أحمد بلا مبلاه. جهزي نفسك كتب كتابك بكرا
رونق. كتب كتابي ما احنا انكتب كتابنا بطل هزارك السخيف دا
احمد. مش بهزر انتي طالق وبكرا هتتجوزي دا دافع فيك خمسين مليون دورلا
رونق. أحمد بتقول ايه
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على (رواية بنت القبطان الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية بنت القبطان)
reaction:

تعليقات