رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الحلقة الثانية 2 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الجزء الثاني 2 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر البارت الثاني 2 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثاني 2 بقلم زينب شلبي

يجلس في مكتبه بهيبه ووقار حتى سمع صوت رن هاتفه..
فهد : ألو ي اخره صبري عوزه اي..
زين : اي ي بوب منتاش جاي تاكل ولا اي انا على لحم بطني من الصبح
نظر فهد إلي الهاتف بصدمه وفرحه في نفس الوقت وقال : زين حبيبي انتا جيت امتا..
ردت روح لأن زين فاتح الأسبيكر: ايوه مهو ابن البطه البيضه وانا بنت البطه السوده 
فهد : دا انتا الحب كلو ي بت 
نظرت روح إلا اخاها بتكبر وغرور وكانت ترفع يائه ملابسها الخياليه وتضحك..
زين : ايوه كول بعقلنا حلاوه ..
فهد : اقفل ياض انا جايلك اهوه وحشني ي ابني والله..
زين : والله ي بابا انتا وحشني اكتر بس بقولك هتتأخر..
فهد بتزكر : استنا عندي ميتنج هخلصه واجي قدامي ساعه ساعه ونص كدا ..
روح بتفكير : بابا اي رأيك نيجي نحضره معاك ونروح سوا..
نظر فهد للهاتف وقال بخبس : امم عوزه تيجي وتيجي تعملي اي ي دكتوره في مبنى مخابرات مصريه ي بت ..
روح : طب منا جيتلك قبل كدا ؟!
فهد : اه ومش فاكره عملتي اي ي عيله في حد عاقل يفر*قع بوم'ب وسوا"ريخ في ظباط ي بنت الهبله..
روح بضحك: هما علفيكرا كان شلهم حلو اوي وبيضحك مووت لا ولا الظابط اللي كان لسه ملازم دا كان منظره زباله وهو بينط من مكانه وبيجري زي الأطفال..
فهد : دا دلوقتي بقا عقيد دا بقا من اكفء الضباط عندنا في الداخليه..
روح في سرها : عووبااالي ي رررب 
زين : بتحلمي دا عند امك ان وافق..
روح بمرح : محنى كدا كدا عند امي بص سق في نفسك ي اسطا المهم احنا جايين ي فهد باشا ومش هعمل حاجه لا تقلق..
فهد : ما بلاش دا النمر جاي بذات نفسه هنا ولو شافك مش هيعتقك..
روح بغرور: لو هو نمر فا انا بنت فهد الشامي ..
فهد : اي رأيك انو انا شخصيًا بخاف منه..
روح : إي تا إي تا إي تا .. فهد الشامي بيخاف من ضابط..
فهد : دا مش اي ظابط اسكتي المهم الميتنج هيبدأ بعد روبعايه لو هتيجو تعالو..
زين وروح : جاااييين ي فوفاا.
فهد : فوفه حد قالك اني رق*اصه ياض منك ليها..
وساعه دخل عامل البوفيه..
العامل: حضرتك كنت عوز قهوه..
فهد بإحراج من عيال الم'جانين : احمم تمام ي عم ابراهيم حط القهوه وتفضل وابقا خبط والنبي..
العامل : تمام اسف..
فهد : لا ولا يهمك اتفضل..
فهد في الفون : يلا ي ولاد سعاد تهزأوني كدا..
زين وروح بمرح : سعاد عملالك ورق عنب بصو لبعض وضحكو..
فهد بتمعن : بيجاد هيييح اخيرًا ..
زين : عملاه ليا ي عيله بك'رووش..
فهد : انا معرفتش أربيكم..
زين : اتفق يلا باي مؤقته..
فهد في نفسه : يعني وحده عندها 23 سنه ولا'سعه.. والتاني عنده 28 سنه وعوض ربنا فيه .. انا اي اللي خلاني اخلللف..
——————————
الشخصيات بقا بالصلاة على النبي كدا قبل ما اقول😌🙈
روح : فتاه كيف ما يقولو لها جمال طاغي هيا ليست محجبه لها شعر اقرب إلي الأحمار الطبيعي ولون بشره كبياض الثلج وعينان عسليه تملع بلون يشبه شعرها الجميل.. خريجه كليه طب ولكنها تحب المغامره والأكشن(زيي كدا اوعدنا يارب 🥺)
زين : شاب طويل القامه له جسد رياضي مشدود وله عينان خضراوتان كعيون القطط وشعر لامع ما بين الأشقر والبني.. خريج كليه ألسن الولايات المتحده جامعه كلفورنيا متعلم اكثر من 60 لغه بجانب لغه الأساسيه يعمل مترجم في اكبر الشركات العالميه وأيضا يدير شركات والده في أمريكا.. ( من الأخر الواد دا جامد فحت وعاوز وحده تلمه 😂😂)
فهد الشامي : رجل اعمال مصري لديه اكبر شركات في الوطن العربي والشرق الأوسط لديه نفس عيون ابنه وهو يشبه اكثر وايضا هو لواء في المخابرات المصريه.. تزوج هو وسعاد زوجته بعد قصه حب طويله فا هيا سوريه الأصل لكن والدتها مصريه واخذت شكلها الجميل..
سعاد : امرأه من والد سوري ووالده مصريه جمالها طاغي رغم كبر سنها إلا انها لاتزال جميله جدًا لها نفس شعر إبنتها الاحمر الناري وايضًا لها عيون زرقاء كالبحر والتي منذ رؤيه فهد لها وهو أسير تلك العيون ( السوريين جامدين برضو عيله انتاجها فولازي وربنا 🥲)
ليث الدمنهوري : (دا لسه هييجي بقا بس استعدو للدماااار ). شاب مصري الأصل ضابط في العمليات الخاصه المصريه برتبه عقيد لقبه النمر شاب طويل مفتون العضلات وله جسد رياضي خالص وملامح شبيهه بالممثلين الأتراك عيون سوداء كسواد الليل (مفيش عيون سوده بس احنا بنعبر عن الجمدان ي جوومااعه) شهر بني وزقن خفيف تبرز جماله .. (مش هقولكو بقا على كرهه للبنات نفس الحته في كل الروايات 👩🏻‍🦯)..
——————————
يجلس في مكتبه ينتظر موعد الإجتماع بفارغ الصبر..
ليث : ايوه ي فندم تمام بس لسه فاضل عسر دقايق اي مستني اولادك تمااام..
ليث في نفسه : اروح اشرب معاه شويه قهوه وبالمره اشوف ابنه..
ذهب ليث إلي مكتب اللواء فهد..
الباب بيخبط..
فهد : إتفضل..
ليث : صبااحو ي باشا..
فهد : اقعد ي ابني اتفضل..
ليث : انا قولت يعني عبال ما باقي الفريق ييجو اجي اشرب مع حضرتك فنجانين قهوه كده..
فهد : ابن حلال العيال جايين ونشرب كلنا سوا عبال ما نتجمع..(انتا قاعد في قهوه حضرتك دا عيله لاسعه يابا)
ليث في نفسه : نشرب كلنا دا اي سواد الحلل دا وقال بصوت مسموع : تمام ي فندم اللي تقول عليه حضرتك..
دخلت زي الطو'ر اللي بينطح كدا بقرونه فا هيا بطلتنا الهبله اللي مشافتش بنص جنيه عقل 🙈
روح : فوفتييي..
فهد : روحي تعالي اقعدي..
روح :زين بيركن العربيه وجاي..
فهد : ماشي ي اختي اترزعي..
روح : احترمني شويه طيب 🥲..
فهد بص للي كان متابعهم ببرود وصمت..
فهد بنحنحه : احم اتفضلي اقعدي دا العقيد ليث الدمنهوري ..
روح : تشرر..مكاملتش كلامها بصتله افتكرته علطول هو نفس الملازم اللي من سنه تقريبًا حطت بموم*ب وسو*اريخ تحت الكورسي بتاعه ..
روح في نفسها: احيييي"يه..
ليث بصلها مركزش في كلامها كان سرحان في الملاك اللي قدامه وشعرها اللي مخليها زي أميرات ديزني..
روح بحرج : احمم انا اسفه على سوء التفاهم اللي حصل قبل كدا..
ليث بتوهاان: لاولايهمك
دخل بسرعه وبيقول .. كاااااابساااه..
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث اضغط على (رواية روح النمر الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح النمر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-