القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت تلك السمراء الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت تلك السمراء الحلقة الحادية والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت تلك السمراء الجزء الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت تلك السمراء البارت الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت تلك السمراء الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

رواية احببت تلك السمراء الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم حورية مصطفى

يوسف بحب: فرح كويسه.. 
الدكتوره باسف: محتاجه عمليه قلب مفتوح باسرع وقت لان الحمل كان خطر علي حياتها وهي مريضه قلب.. 
الجميع بصدمه: ايه.. 
الدكتوره بحزن طاغي علي ملاحمها: انا نبهت مدام فرح ان الحمل غلط علي حياتها لانها قلبها متضرر بس اصرت انها تحمل بالجنين ده.. والخطر زاد لما عرفت انهم تؤام ولد وبنت.. 
يوسف بانهيار: مستحيل فرحتي تسبني همو'ت من غيرها.. 
ادهم بدموع: اعملي حاجه يا دكتوره بنتي هتروح مني كده.. 
الدكتوره باسف: مفيش في ايدينا غير الدعاء ادعولها يا جماعه محدش يعرف حاجه في علم الغيب..
_حاله سكون تعم المكان صوت انفاسهم العالي كان طاغي علي المكان كله..
_ بعد فتره من الصمت..♡
يوسف بدموع: فرح هتعمل العمليه وتعيش ونكمل حياتنا مع اولادنا  مستحيل تسبني وتروح.. 
الدكتوره بابتسامة حزن: هباشر اجراءات العمليه.. 
وفعلا بدوا بتجهيز فرح للعمليات.. 
مر ساعه و والتانيه ومفيش اي حد بيطمنهم.. وسيطر علي يوسف حاله من الخوف والقلق.. 
احمد بحزن: خد يــــا يوسف اقرا في المصحف يا حبيبي.. 
يوسف بص له بعيون دامعه واخد منه المصحف وبدا يقرا في ايات الله ... 
بعد مرور خمس ساعات من القلق والخوف خرجت الدكتوره بابتسامه وقالت: العمليه نجحت بفضل ربنا وبفضل دعاءكم.. وبعدين قالت ملوش لازوم تفضلوا هنا لان ممنوع الزياره.. وهي علي الصبح هيكون مفعول المخد'ر انتهي وفيكم تشوفها.. 
_ يوسف من سعادته سجد ساجده شكر ربنا.. 
ميرنا وساره حضنوا بعض سعادتهم.. 
ادهم بحب: اسف يـا ساره  لان يوم فرحك باظ ب****
ساره بمقاطعه: متقولش كده يا عمو فرح اختي وصحبتي وانتوا عيلتي التانيه.. 
ادهم بدموع: تسلمي يا حبيبتي يلا خدي جوزك و روحي وابقي تعالي بكرا... 
ساره بحب: حاضر.. 
ميرنا بحب: ملوش لازوم وجودنا هنا زي ما الدكتوره قالت هنروح ونيجي بكره.. 
يوسف بمقاطعه: لا روحوا انتوا وانا هفضل انا مستحيل اسيب فرح وامشي.. 
وفعلا الكل مشي ويوسف فضل...
الساعه 2:30 ص... 
_ يوسف كان نايم قدام العنايه.. 
_ يوسف يوسف اصحي انا ماشيه... 
_ يوسف فتح عينه براحه لقي نفسه في مكان كله اشجار وبنت مش ظاهر ملامحها  لبسه ابيض واقفه  علي مسافه ليست بعيده  عنه وبتقوله انا ماشيه.. 
يوسف بدموع اتضحتله صوره البنت وكانت فرح : انتي ماشيه وراحه فين يا فرح وسيباني... 
فرح بسعاده : راحه مكان احلي من هنا بكتير تعال معايا يا يوسف..
يوسف بحزن: لا يا فرح خليكي معايا انا محتاجك... 
فرح بحزن: للاسف مينفعش انا مكاني مش هنا وبعدين بصت للسما وشاورت عليها انا مكاني هناك.. 
يوسف بدموع: طيب ولادنا يا فرح هتسيبهم كماان.. 
فرح بدموع: هاتهم معانا يا يوسف عندك العالم كله حقد وغل ومحدش بيحب حد الا من رحم ربي.. 
يوسف بحب مد ايديه لفرح وقال : انا معاكي تعالي متخافيش.. 
فرح بحب: خلي بالك من ولادنا يا يوسف ومن دومي كمااان.. 
يوسف: استني يا فرح... بس في لمح البصر كانت مختفيه.. 
يوسف بفزع: فرررررررح...
الممرضه بحزن: اهدي يا يوسف بيه مدام فرح كويسه.. 
_ يوسف فضل قاعد قدام غرفه العنايه وبيفتكر الحلم.. 
ومر باقي الساعات علي خير ...
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في الصباح..✰
الدكتوره كانت بتشيل الاجهزه من علي فرح.. 
يوسف بخوف: فرح كويسه يا دكتوره.. 
الدكتوره بابتسامة:  فرح كويسه يا يوسف بيه... هتنقل اوضه عاديه حالا.. 
وفعلا بعد وقت فرح اتنقلت اوضه عاديه.. 
يوسف كان قاعد علي كرسي قريب من سرير فرح وماسك ايديها.. 
فرح بتعب: يوسف.. 
يوسف بحب: يا روح يوسف وكل دنيته... 
فرح بارهاق: عايزه اشوف ولادنا يـــــــا يوسف.. 
يوسف بحب: حاضر يا حبيبتي.. 
وفعلا يوسف طلب من الممرضه تجيب الاولاد من الحضانه.. 
وبعد فتره جابت التؤام.. 
فرح بسعاده: شوف البنوته شبهك اوووي يا يوسف ماعدا لون عينها نفس لون عيني.. 
يوسف بحب: ايووه.. 
فرح بحب: هات ياسين كده يا يوسف عشان اشوفه.. 
يوسف: خدي يا حبيبتي.. 
فرح بصدمه: الولد شكلك في كل حاجه حتي في لون عيونك.. 
يوسف بضحك: عشان امهم بتحبني وكانت بتصحيني في نص الليل عشان تتامل فيا.. 
فرح: تبا لتواضعك يا رجل.. 
يوسف بغرور: تاخدي شويه.. 
فرح بتعب: شكرا خليهم يمكن تعاوزهم.. 
يوسف بخوف: فرح انتي كويسه.. 
فرح بحب: كويسه يا حبيبي.. 
✰ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
بعد مرور ساعه.. 
وصل الجميع المستشفي.. ♡
ادهم بدموع: كده يا فرح تقلقيني عليكي.. 
فرح بحب: اسف يـــا دومي.. 
احمد بحب: الف سلامه عليكي يا فرح.. 
فرح: الله يسلمك يا بابا.. 
والكل سلموا علي فرح ماعدا فرح وميرنا كانوا واقفين في ركن بعيد نسبيا في الاوضه.. 
فرح بحب: مش عايزه تسلمي عليا يا ساره  انتي وميرنا.. 
ساره بدموع: كنت خايفه اخسرك يا فرح انا ماليش غيرك انتي اختي وصحبتي وكل ما ليا.. 
ميرنا بشهقات: كنت خايفه اخسرك يا فرح بعد ما علاقتي بيكي اتصلحت.. كنت خايفه ارجع من غير اخت تاني.. 
فرح بدموع قالتهم: تعالوا.. 
وفعلا ميرنا وساره روحلها وفرح حضنتهم وبقوا يعيطوا.. 
_ مر شهر وحاله فرح الصحيه استقرت نوعا ما و خرجت من المستشفى..
♡ــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡
في فيلا البحيري..✰
احمد بحب: نورتي بيتك يا فرح انتي والكتاكيت الصغيره.. 
فرح بضحك: تسلم يـ بابا.. 
يوسف بحب: يلا يا فرحتي عشان ترتاحي.. 
فرح: انا كويسه يا يوسف متخافش.. 
ادهم بحب: لازم ترتاحي يا حبيبتي لانك مش اتعفيتي تماما.. 
فرح بحب: انا كويسه يا دومي.. 
ساره بعصبيه: ما تنجزي يا بت اسمعي الكلام احنا هنتحايل عليكي.. 
فرح بضحك: هو ده المطلوب.. 
الكل بعصبيه: فرررررح.. 
فرح بضحك: خلاص طالعه ارتاح انا  و كتاكيتي.. 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في فيلا الاسيوطي..♡"
حمزه بغيظ: فين القميص الاسود يا ميرنا.. 
ميرنا ببرود: قصيته.. 
حمزه بصدمه: ايه يا عنيا.. 
ميرنا: بقولك قصيته عشان اعرف البسه... 
حمزه بغيظ: يا حلاوه يا ولاد انتي عارفه القميص الاسود ده كااام.. 
ميرنا بهدوء:لا مش عارفه وبعدين ابقي هات غيره فدايا 100 قميص.. 
حمزه بهدوء: طيب فين الشراب الابيض.. 
ميرنا: بص تحت كده.. 
وفعلا حمزه بص لقي انها لبسه الشراب في رجلها.. 
حمزه بصدمه: وانتي لبسه شرابي ليه.. 
ميرنا: امو'ت من البرد يعني اخص عليك يا حمزتي..
حمزه بغيظ: سابها ونااام.. 
ميرنا بصدمه: مش هتروح الشغل يا حمزه.. 
حمزه بهدوء: لا مش متز'فت.. 
ميرنا بضحك: يس الخطه نجحت والله البت ساره عليها شويه افكار.. 
وراحت نامت جمبه.. 
ميرنا بحب: حمزه.. 
حمزه بغيظ: هااا.. 
ميرنا بحب: خدني في  حضنك عشان اعرف انام لاني اتعودت عليه.. 
حمزه بحب: تعالي يا اخره صبري.. 
وفعلا حمزه خدها في حضنوا وناموا... 
✰ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ✰
في مساء اليوم التالي..♡"
 كان في احتفال بمناسبه رجوع فرح واولادها بخير من المستشفى..♡"
في جناح يوسف وفرح..♡ 
يوسف بعصبيه: اقلعي الفستان ده يا فرح مش هتنزلي بيه كده.. 
فرح بعند: بس الفستان عجبني يا يوسف ومش هقلعه.. 
يوسف بخبث: لو مش قلعيته لوحدك انا اللي هقلعك الفستان... 
فرح بعصبيه: انت قليل الاد'ب ومش متربي كمان.. 
يوسف ببرود: انجزي يا فرحتي.. 
فرح بغيظ.. دخلت غيرت الفستان ولبست واحد تاني اوسع.. 
يوسف بحب: كده حلو يا فرحتي.. 
سيف ببراءه : ماما انا كده حلو زي بابا.. 
فرح بحب: واحلي من بابا كمان يا حبيبي.. 
سيف بضحك: هيهيهي انا احلي من بابا.. 
يوسف بغيظ: يلا عشان ننزل.. 
فرح بضحك: يلا.. 
_ وهم نازلين كانت فرح ماسكه ايد سيف ويوسف ماسك ايديه التانيه.. نازلوا لقوا ساره شايله وتين وميرنا شايله ياسين وبيعلبهم.. 
ساره بعصبيه لميرنا:خدي وتين وهاتي ياسين شويه.. 
ميرنا ببرود: لااا.. 
ساره بغيظ: ماشي يا ميرنا والله لاعرفك.. 
ميرنا بضحك: اعملي اللي عندك مش تاخديه برضو.. 
فرح بضحك: انتوا بتشاكلوا علي كتاكيتي يا بت انتي وهي.. 
ساره بعصبيه: شوفي اختك مش عايزني اشيل الولد خالص.. 
ميرنا بهدوء: حبيبب خالتو محدش هياخدو.. 
فرح بضحك: يا عيني زمان العيال بتدعي عليكم...
عند يوسف..♡"
براء بحب: وحشتيني اوووي يا جو.. 
يوسف بحب: وانت كمان وحشتني يا صحبي..
في منتصف الحفله الانوار كلها اتقفلت وكان فيه ضوء خافت بس اللي ظاهر وفجاه ظهر بنت في غايه الجمال.. 
براء فتح عيونه بصدمه وقال: نورا.. 
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والعشرون اضغط على (رواية احببت تلك السمراء الفصل الثاني والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية احببت تلك السمراء)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق