القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الحلقة العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الجزء العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد البارت العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل العشرون 20 بقلم رنا أحمد


في منزل ريم ..
كانت تجلس ريم وهي تتطعم صغيرتها بسعاده ليقاطعها طرقات الباب لتفتح لتنصدم بشده ويتمكن منها الخوف .
ريم بقلق ورعب /ده الي اتفاقنا عليه ي رعد .
رعد بابتسامه /اطمني ي ريم عمي مبقاش زي مانتي عارفه اطمني .
سعد بسعاده تكفي العالم /انتي عايشه بجد مش قادر اصدق .
ريم بحده وكره /لا صدق ربنا رحمني منك وانقذني انا كنت متاكده انك انت الي دبرتلي الحادثه علشان تخلص مني علشان كده زورت موتي كان لازم اعيش وأمن حياه جديده لنفسي كان لازم اكون ميته بالنسبه الك علشان اقدر اعيش لاني كنت عارفه انك مش هتسبني كلمت رعد وهو ساعدني في كل حاجه هربني وربنا الحمد لله عوضني بعتلي راجل بكل الرجاله حبني واتجوزني وخلفنا كمان وبقيه عايشه اجمل عيشه ربنا أقوا من اي خطط ي سعد بيه .
سعد بدموع وسعاده /الحمد لله الحمد لله اطمني ي بنتي انا خلاص مبقتش زي الاول ربنا ابتلاني بمرض لعين هدني بس فوقني اطمني مستحيل اتعرضلك ابدا ربنا يسعدك في حياتك الجديده ويخليلك بنتك .
ريم /المهم عامر ميعرفش اي حاجه عن وجودي انا متاكده أنه بيحب حنين مش عايز حياتهم تتلخبط لاي سبب .
رعد بابتسامه /اطمني ي ريم ها ي عمي متهيالي كده الدين اتسدد .
سعد بارتياح /الحمد لله ي رعد الحمد لله اعمل بقا للاخرتي .
في شقه فادي ...
عاصم بابتسامه /حضرتك طبعا عرفتي احنا ليه عملنا كده وانتي اتخدتي معانا في الرجلين احنا بجد اسفين علي الي حصل .
صوفيا بابتسامه /ياريت تسمحينا .
اسماء بجديه /اسمحكم علي ايه علي انكم خلتوني اعرف الحقيقه كان دايما يذلني اني مش متعلمه كان دايما يحسسني اني أقل منه واني مش من مستواه وفي الاخر يطلع كده انتوا فتحتوا عنيا هو مهما حصل هيفضل ابو بنتي وربنا يسامحه ويغفرله .
عاصم بإعجاب شديد /حضرتك بجد ملاك .
صوفيا بابتسامه /طب بصي بقا احنا هنفتح مصنع مشغل ي عني كبير اوي وانا طبعا عارفه انك خياطه ممتازه وعندك موهبه فيريت تشتغلي معانا وتعتبربنا زي إخواتك بالظبط .
اسماء بابتسامه /انا فعلا كنت محتاجه للشغل والشغل ده بالتحديد لاني انتي عارفه ظروف دراستي .
صوفيا بابتسامه /وعارفه برضه انك بتتعلمي دلوقتي متقلقيش كل اخبارك عندنا ها قولت ايه .
اسماء بابتسامه /موافقه .
عاصم بسعاده /ايوه كده يبقا نبدا علطول .
في فيلا الشناوي ..
كانت تحتضنها بسعاده ودموع الفرح .
رشا بسعاده /امي انا مش مصدقه .
سحر بدموع واشتياق /وحشتيني ي قلب امك وحشتيني اوي .
مالك بابتسامه وسعاده لسعادتها/اهلا ي طنط نورتي ..
سحر بابتسامه /شكرا ي مالك ي ابني .
رشا بصدمه /انتي عارفه مالك ي امي.
مالك بعشق /ده علي اساس اني هتجوز واحده من الشارع ده انتي ست البنات كلهم كان لازم اطلبك من أهلك ي ملكه قلبي .
فلاش باك ....
كانت تقف سحر في المحل الذي تعمل به ليقترب منها مالك بابتسامه .
مالك بابتسامه /حضرتك مدام سحر مش كده .
سحر بارتباك من هيئه مالك /ايوه مين حضرتك .
مالك بابتسامه /انا مالك اظن رشا حكاتلك عني .
سحر بسعاده /مالك الي ساعدتها ربنا يجزيك خير ي ولدي .
مالك بابتسامه /ربنا يخليكي ي امي بس ممكن نتكلم بعيد عن هنا .
سحر بقلق /صح يكون احسن برضه .
في أحدا الكافيهات الفاخمه ..
سحر بدموع /هو ده الي حصل ي ابني لعب في دماغ ابوها الي هي ضايعه اصلا من المخدرات وعايز يتجوز البت وهو أكبر منها بعمر راجل مفتري بيجي كل كام يوم يبهدلنا علي اساس أننا عارفين مكانها ومش عايزين نقول وعارف ماضي علي نفسه ليه شيكات وبقا مرمي كده من الزفت الي بيشربه رشا لما كلمتني قولتلها هبقا اكلمك لما تيجي فرصه ومن ساعتها معرفتش اكلمها ابدا لانه شاك اني عارفه مكانها ومش عايزه اقول انا اسفه ي ولدي عائله متشرفكش بس البت رشا دي والله مفي منها.
مالك بحنان وهو يربت علي يدها /اطمني ي امي الكابوس ده هيخلص ومهتخافوش من حاجه ابدا .
باك ...
سحر بابتسامه /وفعلا مالك وادا ابوكي مصحه علشان يتعالج من الزفت الإدمان وقطع رجل رابح من البلد وابوكي بقا واحد تاني ي رشا مالك ده زينه الشباب ي بنتي ربنا يباركلك فيه .
رشا وهو يحتضنن بدموع وعشق /ربنا يخليك ليا ي حبيبي وميحرمنيش منك ابدا ي مالك قلبي .
مالك وهو يقبلها بعشق /وانا بعشقك ي روحي .
في الخارج ..
سالم بسعاده /يااه اظن كده كل حاجه انتهت ولازم نفوق لنفسنا بقا .
نرجس بابتسامه /عندك حق ي حبيبي .
سالم بسعاده وحماس /خلاص يبقا يلا بسرعه علي المأذون .
نرجس بخبث /ليه .
سالم باستغراب /هو ايه الي ليه ي نرجس علشان نتجوز طبعا .
نرجس بخبث /ونتجوز ليه واحنا متجوزين اصلا .
سالم بصدمه وعصبيه /متجوزين ازي انتي مش اتجوزتي وخلفتي انجي متفهميني ي نرجس .
نرجس بضحك /هههههههه اهدا طيب وانا هفهمك علي كل كل حاجه .
سالم بجديه/ياريت .
نرجس بدمع /زمان لما مشيت من الشقه كان القدر مخطط كل حاجه قبلت واحد راجل كبير في السن وشاكله غني جدا اسمه زهران بيه نزل من عربيته واتكلم معايا كنت حاسه اني بتكلم مع ابويا اطمنتله وصمم يساعدني خدني معاه الفيلا وانا في العربيه كان جنبي طفله صغيره لسه مولوده وزي القمر فمسالتش غير لما روحنا الفيلا ساعتها حاسيه فعلا أنه ابويا وهو كمان حاس اني زي بنته وان ربنا بعاتني ليه نجده وحكالي علي كل حاجه واحد ابن حرام ضحك علي بنته ولما حملت اتهرب منها البنت فضلت تتداري الحمل ده لحد ماجات نولد وكل ده ابوها ميعرفش و ماتت وهي بتولد ماتت قبل مابوها يعرف مين الي عمل كده وطبعا اخاد الطفله اقترح عليا اني اكتب البنت باسمي واسمه علشان تعيش رافعه رأسها قدام الناس وفقت من غير ما افكر حاست أن ربنا بعتها ليا تعويضي عن ابني الي لسه ملحقتش احفظ ملامحه وبس ولما مات فوجت أنه كاتب كل حاجه باسمي ومن ساعتها وانجي بنتي .
سالم باستغراب /امال ليه قولت أنها بنتك وصممت تعرفي رعد أنها أخته .
نرجس بتصميم /لأن هو ده الي لازم يحصل اولا لاني عمري مهخرج السر ده ابدا زي مادفن السنين الي فاتت هيدفن طول العمر ي سالم خليك فاكر كلامي كويس انجي هتفضل بنتي أما موضوع رعد فده الاحسن أنها هي ورعد يكونوا فاكرين نفسهم اخوات علشان انجي تمحي حب رعد من جواها وتفضل شايفه أن رعد اخوها اخوها وبس .
سالم بسعاده لا توصف /ي عني انتي لسه مراتي .
نرجس بعشق /ولا عمري كنت لغيرك ولا هكون .
سالم وهي بحملها بسعاده ويدور بها /بحبك بحبك .
نرجس بسعاده وضحكه من القلب/هههههه .
في غرفه رعد وفله ..
كانت تنظر بانبهار الذي ذلك الفستان الساحر الذي اختاره معشوقها لحضور حفل زفافهم من جديد ليحتتصتنها رعد بعشق من الخلف .
رعد بعشق وهمس /فله قلبي سرحانه في ايه .
فله بعشق وسعاده /فيك ي رعد في حبنا مش مصدقه اننا اتجوزنا .
رعد بغمزه /معلش بكره تصدقي لما نتمم جوازنا .
فله بخجل شديد /رعد .
رعد بابتسامه وهو يقبل يدها/روح قلبي صدقي ي ملكه واستعدي للفرحنا وحفلتك لليله ي ملكه .
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي والعشرون اضغط على (رواية صغيرة الرعد الفصل الحادي والعشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية صغيرة الرعد)
reaction:

تعليقات