القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية خيانة مشروعة الفصل الاول 1 بقلم ميرا أبوالخير

 رواية خيانة مشروعة الحلقة الاولى 1 بقلم ميرا أبوالخير

رواية خيانة مشروعة الجزء الاول 1 بقلم ميرا أبوالخير

رواية خيانة مشروعة البارت الاول 1 بقلم ميرا أبوالخير

رواية خيانة مشروعة الفصل الاول 1 بقلم ميرا أبوالخير

رواية خيانة مشروعة الفصل الاول 1 بقلم ميرا أبوالخير

.. مراتي برا اخرجي استقبليها. 
فرح بصدمه: م مراتك مين ازي طب وانا. 
عدي بابتسامة:  انتي ايه. 
فرح بإبتسامة الم:  انا مراتك يا عدي ازاي تتجوز عليا. 
عدي ببرود: يلي حصل وبعدين انتي ناسيه انه جوازنا عبارة عن ثفقه ولا نسيتي نفسك انا اتجوزت شفقه مني. 
فرح بدموع: يعني ايه والحب يلي حبته راح فين انت في واعيك يا عدي اكيد بتهزر. 
عدى ببرود: لا مش بهزر ويلا اطلعي استقبلي مراتي الجديدة. 
فرح بصراخ:  مش طالعه انت اتجننت عدي والنبي قولي انك بتضحك عليا وانه دا حلم لا كابوس. 
عدي ببرود: خلصتي يلا. 
فرح بالم:  تمم. 
خرجت وانصدمت من يلي شافته: انتي يا سمر. 
سمر كانت قاعدة ولابسه فستان ومعها حماتها: فروحة حببتي ازيك. 
فرح بصراخ: انتي يلي اتجوزتي جوزي انتي يا اختي. 
سمر ببرود:  عادي محصلش حاجه يا قلبي وبعدين هو اختارني انا مش انتي. 
عدى: خلاص خلصتوا كل واحدة علي اوضتها. 
فرح حاسه انها في دومه اغمى عليها جري عدي بسرعه وشالها: فرح فرح فوقي. 
سمر بحقد: اكيد بتمثل عليك اختي وانا عارفها. 
حماته بشماته: ولا يهمك يا بنتي الليلة ليتلك نزلها لي تحت يا عدي. 
عدي داخلها اوضته:: مراتي مش هتخرج من هنا يا امي. 
سعاد بخبث: لا هتنزل ولا انت مش ناوي تفرحني بحته عيل. 
عدى تجاهل كلامها واتصل بالدكتور يجي وسمر و سعاد علي اخرهم منها. 
الدكتوره: جالها انهيار عصبي لازم تحافظ علي صحتها. 
عدى بابتسمامه: تمم. 
خرجت وهو قعد جنبها وبيلمس شعرها بحنان:  عارف اني جرحتك بس غصبن عني مقدرتش احبك مقدرتش. 
سابها وخرج. 
تاني يوم:  فرح انتي يا زفتة. 
فرح بتيجي:  نعم يا ماما. 
سعاد بقرف: متقوليش ماما تاني انتي فاهمه غوري نضفي البيت وحضري الاكل للعرايس. 
فرح بحزن: تمم. 
بينزل وبيعدل الجاكت بيلاقي امه و سمر و فرح مش موجود: هي فين فرح. 
سعاد بخبث: مش ظهرت من الصبح ومراتك شقيانه من الصبح في المطبخ والبيت شوف عملته ازاي. 
عدى بابتسمامه:  تسلم ايدك يا سمورتي. 
سمر بدلع:  حبيبي عشان ترتاح. 
فرح بتخرج سعاد بتتكلم: لسه صاحيه يا هانم. 
فرح بصدمه: نعم. 
سعاد بخبث:  سايبه العروسه تحضر الاكل وانتي لسه مخمودة. 
عدي متداخلا: خلاص يا ماما فرح تعبانه. 
سعاد بزعيق: تعبانه ولا تغور في داهيه مراتك عروسه متعملش حاجه ودلوقتي تكدب وتقول هي يلي عملت. 
فرح بابتسامة: عندك حق انا معملتش حاجه عن اذنكم. 
سمر بدلع: حبيبي تعالي نخرج النهارده وباسته من خده. 
فرح بغيرة:  لا النهارده يومي. 
سعاد ببرود: انتي يابت مبتفهميش بقولك عروسة. 
فرح لسه هتتكلم: خلاص يا فرح النهارده مع سمر. 
فرح حبست دموعها:  سمر صح طيب. 
بصت لسمر بحزن: مكنتش اتخيل في يوم انك يا بنت ابويا تعملي معايا كده تاخدي مني جوزي وبصت علي عدي بحزن: يا خسارة حبي ليك طلقني يا عدي انا مستحيل اعيش معاك. 
عدي بغضب: متجبيش سيرة الطلاق تاني. 
فرح بهدؤء:  هتطلقني وهشوف حياتي زيك. 
عدي ضر"بها بالكف: اخرسيييييي تشوفي ايه انتي اتجننتي. 
فرح بغضب: اه هشوفها وهتطلقني غصب عنك. 
عدي شدها من شعرها بالقوة وداخلها الاوضع وفضل يضر"ب فيها بكل غل: طلاااق لااات مفيش طلاااااق انتي فاهمه. 
فرح...... 
عدي بخوف لاقها فقدت الواعي وساكته: فرررررححححح. 
بيشالها وبيجري علي المستشفى بسرعه تحت ابتسامه خبيثة من سعاد وسمر. 
سمر بخبث: تغور بنت الملاجاء. 
سعاد: هي لي اتجوزتيه. 
سمر بمكر وغضب': عشان مش طايقها من ساعه لما ابويا اتبنها من الملجاء وهي مش عارفه حتي اني مش اختها. 
سعاد بصدمه: ايهه
~~~~~~~~~~~~~~. 
في المستشفى. 
الدكتوره: مينفعش كده انا حذرتك انه غلط المدام حامل ودا مينفعش. 
عدي بصدمه: حامل ازاي انا ملمستهاش. 
الدكتورة برفع حاحب: افندم. 
عدي داخل بسرعه لاقها مصدومه وبتعيط: حامل من ميننننننن رددددي عليااااااااا. 
فرح بخوف: والله مش ح... 
طخخخخخ: اخرسييييي لييييي. 
فرح بصراخ: مش حامل والله مش حااااملللل ااااااااه. 
يتبع..
لقراءة الفصل الثاني اضغط على (رواية خيانة مشروعة الفصل الثاني)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية خيانة مشروعة)
reaction:

تعليقات