القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الحلقة التاسعة عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الجزء التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد البارت التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا أحمد

في المستشفي ...
كانت تنظر إليه بدموع غزيره وفرحه عارمه تملأ قلبها فلا تصدق أن معشوقها قد أعاد مره اخري الي الحياه لن تصدق أنها بالفعل قد سمعت صوته الحنون وهو ينطق باسمها لن تصدق أنها الان ترا ابتسامته الساحره عيناه الخاطفه لها دائما لتمرر يدها علي وجه لعلها تتأكد ليمسك هو يدها ويقبلها بعشق .
رعد بابتسامه ساحره/انتي مبتحلميش ي روحي انا معاكي اهو بين ايديكي وحشتيني ي فلتي .
فله بدموع وصراخ وفرحه وهي تحتضنه /انت الي وحشتني ي مالك قلبي انت الي وحشتني اوي مش مصدقه ي رعد مش مصدقه انك بين ايديا اني سامعه صوتك ياه ي رعد انا كنت خلاص هموت .
رعد بابتسامه ساحره وعشق /بعد الشر عليكي اوعي تقويلي كده احنا هنعيش حياتنا وننبسط واعيشك السعاده الي تستحقيها .
فله بعشق /السعاده الي استحقها خلاص خدتها لما بقيت مراتك ي رعد بحبك بحبك اوي ي رعد .
رعد بعشق وابتسامه /وانا بموت فيكي ي روح رعد .
سالم بسعاده وهو يحتضنه /قلب ابوك حمد لله على السلامه مصدقتش لما كنت داخل الاوضه وسمعت صوتك مدرتش بنفسي الا وانا بجري زي العيل الصغير وبقول الكل انك فوقت حمد لله على السلامه ي حبيبي .
رعد بابتسامه /الله يسلمك ي بابا .
مالك وعامر بسعاده كبيره وهم يحتضنون رعد .
عامر بابتسامه /الف حمد الله على السلامه ي اخويا .
مالك بحنان وسعاده /حمد لله على السلامه ي رعد .
حنين بابتسامه /الف حمد الله على السلامه ي رعد .
كارما بابتسامه /الف حمد علي السلامه ي رعود .
رشا بمرح /انت ايه ي اخي حتي وانت تعبان مزز برضه .
مالك بغيره /اتلمي احسالك .
الجميع /هههههههه.
احمد بابتسامه /الف حمد الله على سلامتك .
رعد بابتسامه /الله يسلمك ي احمد .
انجي بارتباك وسعاده بداخلها/الف حمد الله على سلامتك ي رعد .
رعد بجديه /الله يسلمك والله ي جماعه انا مش عارف ايه الي حصلي .
كانت الجميع ينظرون لبعضهم أما انجي فكانت تنظر إليهم وخصوصا فله برجاء إن لم يخبروه بما فعلت لتارف الجميع وفله أيضا بحالها فالأمر انتهاء واعاد البطل مره اخري الي الحياه .
فله بابتسامه /محصلش حاجه ي روحي واضح أن معدتك كانت تعبانه شويه والحمد لله انك بقيت بخير .
لتتنفس انجي الصعداء وهي تنظر إليها بابتسامه وامتنان إليها .
انجي وهي تحدث ذاتها /ياااه ي فله قد ايه انتي جميله ليه حق رعد يحبك الحب ده كله .
نرجس بدموع وسعاده وهي تحتضن رعد /حبيبي حمدا الله علي سلامتك كنت هموت ي رعد .
رعد بابتسامه وهو يقبل يدها /بعد الشر عليكي يا امي .
نرجس بصدمه /امي .
رعد بابتسامه /ايوه طبعا امي .
سالم بانتباه /رعد انت كنت عارف .
رعد بابتسامه /طبعا ي بابا كنت عارف ومن زمان سمعتك وانت بتتكلم انت وماما وعرفت كل حاجه عملت زيك استخدمت كل سلطتي علشان اقدر الاقيها لكن للأسف مكنش فيه اي امل .
عامر بارتباك /ورغم كل الي حصل والي عرفته ي رعد مكرهتش امنا ولا اكرهتنا احنا .
رعد بابتسامه /عمري مقدر اكرهكم ابدا انتوا ولادي مش بس اخواتي والحمد لله انا رجعتلي امي ومعايا حبيبتي واخواتي هعوز ايه تاني احسن من كده اظن ان مفيش حد اسعد مني في الدنيا .
نرجس بدموع وسعاده لا توصف /انا مش قدره اصدق ي قلب امك كنت بتمنا اعرفك ي رعد اشوافك ولو ل ثانيه واحده اضمك لحضني ي ابني.
رشا بمرح /جرا ايه ي وليه انتي مصممه تقلبيها نكد ليه مالواد في حضنك اهو نسوان نكديه صحيح .
مالك بحده /هو انتي مفيش فايده فيكي .
رشا بقرب وهمس مهلك له /بحبك .
مالك بعشق وضعف لها /وانا بموت فيكي .
فله بمرح وهي تلوح بيدها /كده الندر لازم اوفيه .
حنين بابتسامه /ندر ايه ي فله .
فله بسعاده وبراءه/200جنيه دي مش هتصدقوا أن امي الله يرحمها هي الي كانت عطيهاني كانت تحوشيه عمرها قولت أن مستحيل اصرفها مهما عوزت فلوس لأنها غاليه عليا اوي بس كنت نادره أن لو رعد فاق هصرفها واجبلكم بيها كلكم عصير قصب .
رعد بضحك /هههههه هو انا بموت فيكي من قليل .
رشا بمرح /ابسط ي عم هتصرف 200جنيه علشان خاطرك ابسط .
فله وهي تحتضنه بعشق /ده انا ادفع عمري كله تحت رجليه .
رعد بخبث وهو يهمس في اذنيها بجراه /انتي وحشاني بشكل مش معقول بس مش هينفع والعيال دول هنا لما يمشوا .
فله بخجل شديد /ررعد .
رعد بضحك /ههههه بعشقك ي فلتي .
فله بعشق /وانا بموت فيك ي روح فلتك .
في القسم ...
كانت تجلس اسماء وهي تحمل صغيرتها بوجع وكسره فذلك الذي كان دائما يتفنن في اذلالها يكون بذلك الشر والخسا كان دائما يحاول اثبات أنها لا تليق بمركزه الراقي ولكن ماخفيا كان اعظم .
فادي بالم وخجل /اسماء .
اسماء بقوه وتحدي/ايوه اسماء اسماء الي ميشرفهاش أن واحد زيك يبقا جوزها .
فادي بكسره ودمع/عندك حق انا عارف انك هتشمتي فيا انا عارف اني كسرتك وجرحتك كتير اوي بس ابوس ايدك تسمحيني ومتحوليش تسوي صورتي قدام بنتي انا فعلا مستهليكيش مستهلش واحده في نضافتك انا كنت مغرور وشايف نفسي كنت بغلط ومعلمتش حساب لاي حاجه وكفايه اني ظلمتك سمحيني ي اسماء سمحيني .
اسماء بقوه /المسامح كريم وربنا هو الي بيسامح واطمن بنتك عمرها مهكرها فيك هي هتكرهك لوحدها لما تكبر وكل الناس تعرف ان ابوها قتال قتله توب ل ربنا ي فادي يمكن يسامحك وانا حقي مسمحاك فيه .......
في المستشفي ..
في غرفه فاتن .
كان يسير رعد بالقرب من فاتن بدموع والم علي ماحدث لها فمهما كان ماحدث فهي من ربته ليقبل يدها بدمع وهي تنظر إليه بدموع لتتحدث بتعب والم وعتاب قاتل لما فعلت .
فاتن بوجع والم /رعد سمحني ي ابني سمحني ي ضنايا صدقني ي رعد انا عمري مكرهتك عمري محاسيت انك مش ابني عمري مفرقت بينك وبين عامر ومالك انا اسفه ي حبيبي بس الشيطان الشيطان عماني وادي ربنا انتقم مني .
رعد وهو يقبل يدها بدموع /متقوليش كده ي امي انشاء الله هتبقي زي الفل وهتخفي وتربي ولادنا كمان .
فاتن بابتسامه تحمل دموع /ربنا يخليكم ليا ويخليلك نرجس امك ي رعد امك الي جبروتي وشيطاني قسوا عليها وجيه الوقت انك تعوضها وتشبع منك وفله كمان دي بتحبك اوي ي رعد ربنا يسعدكم ي ضنايا ويسمحني ويغفرلي ذنوبي .
من أمام المستشفي .
كانت تسير فله بسعاده وهي تحمل اكياس العصير بيدها ولكن غفيت سريعا عندما طعن حمدان حقنه مخدره في رقبتها ليبتسم بخبث ليحملها سريعا الي السياره ليسرع بها الي مصيره المحتوم .
في شقه حمزه ...
كانت ترتدي سمر بدله رقص وكانت تنور الشموع فاخيرا ابتسمت لها الحياه بفضل زوجها ومعشوقها حمزه الذي وقف بجانبها وتخطا كل شي من أجلها ليدخل حمزه ليبتسم الي حبيبته لتقترب منه بابتسامه ساحره .
سمر بابتسامه ساحره /وحشتني ي حبيبي حمد لله على سلامتك .
حمزه وهو يقبلها بعشق /انتي الي وحشتيني اكتر ي حوريه قلبي بس ايه الحلاوه دي  .
سمر بعشق وهي تتضع يدها حول رقبته /هعيشك ليله متحلمش بيها ي شيخ حمزه .
حمزه بمرح /شيخ حمزه ايه بقا بمنظرنا ده .
سمر بضحك خفيفه /هههه حلال ي شيخ حمزه بحبك ي حمزه بحبك اوي .
حمزه بابتسامه عاشقه /وانا بموت فيكي ي روح حمزه .
في المستشفي ...
كان الجميع يجلس بقلق شديد فقد تأخرت فله كثيرا .
رعد بقلق شديد ورعب /لا بقا ده مش طبيعي خالص قلبي بيقولي انها مش بخير .
عامر بقلق /طب ي جماعه مانبلغ البوليس .
سالم /اهدوا شويه البوليس مهيتحركش قبل 24ساعه وانشاء الله تكون بخير .
انجي برعب  /رعد ده شريط الكاميرا بتاعه المستشفي فله اتخطفت  .
رعد برعب /بتقويلي ايه وريني كده ليرا رعد الفيديو كاملا ليضغط علي يده بغضب شديد عملها الكلب حمدان .
سالم /انت متاكد ي رعد أنه هو .
رعد بغضب جحيمي /هو انا هتوه عنه ي بابا هو الكلب قسما بالله لو لمس منها شعره لولع فيه حي .
نرجس بدموع /ربنا يسترها عليها يارب .
رعد بغضب جحيمي /انا رايح الصعيد دلوقتي حالا هجيبها واخلص علي الكلب ده .
انجي /استنا ي رعد انا اعرف ظابط يساعدك فله معاها تلفون واكيد مفتوح الجي بي اس بتاعها هو متخصص في كده وقادر يعرفها مكانها بالظبط .
رعد برعب ولهفه /طب يلا بينا بسرعه .
عامر ومالك /يلا بينا .
نرجس بدعاء /ربنا يسترها معاكم يارب ي ولاد .
في عربيه حمدان .
كان ينظر إلي ذلك العافيه بجانبه بشهوه وشر ليتحدث بانتقام .
/انتي الي خلتيني اعمل كده ي بنت عمي فضلتي عليا غيري بس انا دلوقتي هنتقم منك انتي وهو صوح مفيش حد ياخد حاجه من حمدان واصل .
في ورازه الداخليه .
كان يجلس الظابط علي وهو يحاول معرف مكان فله بالتحديد .
انجي بغيظ /جرا ايه ي علي مالك .
علي بغيظ /مالي ي ام اربعه وأربعين لسان واضح انها في عربيه لأن المكان مش متحدد.
رعد برعب /يعني كده لازم نستنا لحد مايوصله للمكان ويقفوا فيه صح كده .
علي /مظبوط.
انجي بغيظ /اه وعقبال مانوصل تكون البنت لقدر الله جرالها حاجه مش كده ايه الجنان ده ي علي .
علي بغيظ /ي شيخه اسكتي بقا خليني اركز .
رعد بغضب فأصبح لا يستطيع الاحتمال اكتر من ذلك /اسكتوا كلكم مش عايز اسمع نفس خالص .
علي بلهفه /اهم وقفوا المكان ده واحه في الصعيد يلا بينا .
رعد بلهفه ورعب علي صغيرته/يلا .
في الصعيد .
في ذلك الكوخ ..
كانت تفتح عيناها تتدريجيا لتعتاد علي ذلك الضوء لتنظر حولها بفزع من اتا بها الي ذلك المكان لتقع عيناها علي من يقف ينظر إليها بشر .
فله بغضب وصراخ /هو انت ي عره الرجاله .
حمدان وهو يصفعها بغضب /اخرسي ي بنت الكلب ده انا ارجل من الي خلفوكي وهتشوفي ده بعنيكي كمان .
فله بصراخ وكره /مش هتقدر تقرب مني هعقطعك باسناني انا ملك لراجل واحد بس وعمري مهكون لغيره الراجل ده ميستعناش بيك خدام عنده ي حمدان .
حمدان وهو يمسك فكها بغضب /هقطعلك لسانك ده الي عايز حشه والراجل ده يوريني هيعمل ايه بعد ماخد منك الي انا عاوزه واكسره واكسرك انتي كمان متخلقش لسه الي يقف قصادي .
رعد بغضب وهو يدفعه أرضا /لا اتخلق وايديك الي مدتها علي مراتي هقطعها وهدفعك التمن غالي اوي .
فله بسعاده وصراخ /رعد حبيبي .
حمدان بغضب وكره /واه عاد رعد بيه نورت بصراحه كنت هصورلك فيديو وابعتهولك بس مدام جيت لحد
 هنه يبقا تتفرج كده وتتبسط وانا باخد شرفك .
رعد وهو يمسكه بغضب /ده انا الي هخلي أهل الصعيد كلهم يتفرجوا عليك وعلي دمك الي هيسيح دلوقتي .
علي بغضب وهو يشهر مسدسه أمامه /سلم نفسك ي حمدان المكان محاصر .
حمدان وهو يدفع رعد بقوه ويلف ذارعيه علي رقبه فله وهو يمسك بيده سكين/الي هيقرب مني هقتلها نزل سلاحك ي باشا وابعدوا .
رعد برعب /متخافيش ي حبيبتي متخافيش .
علي بغضب /مفيش فايده الي بتعمله ده سلم نفسك .
حمدان بغضب /ابعدوا انتوا ي باشا متخلقش لسه الي ياخد حاجه من حمدان .
وهذه كانت اخر كلماته اثر خبطه قويه علي رأسه اسقتطه أرضا غارقا في دمائه لتقوم فله وتسرع الي احضان رعد .
فله بدموع /رعد حبيبي .
رعد وهو يقبلها بخوف وقلق /حبيبتي انتي كويسه ي عمري الكلب ده عمل فيكي حاجه .
فله بنفي /لا اطمن ي روحي ولا حد يقدر ي مالك قلبي الحمد لله انك واقف قصادي بصحتك كده ي رعد .
انجي وهي ترمي الحجر من يدها بعدما استطاعت الاختباء وضرب حمدان لانقاذ فله .
انجي بابتسامه /حمد لله على سلامتك ي فله .
فله بابتسامه وبراءه /الله يسلمك ي انجي .
رعد بابتسامه /ربنا يخليكي ي انجي انا مدينولك بحياتي انتي انقذتي روحي .
انجي بابتسامه /علي ايه ي اخويا ربنا يعينكم يارب .
عامر بابتسامه /حمد لله على سلامتك ي فله .
مالك بابتسامه/حمد لله على سلامتك ي فله .
فله بابتسامه وسعاده /الله يسلمكم ي اخواتي .
علي بابتسامه واعجاب /ايه ده ي كبير ده انتي طلعتي جامده اهو .
انجي بغرور مصتنع /امال ايه ي ابني دي مواهب مدفونه جوايا .
علي بضحك واعجاب شديد بها /ههههه .
في شقه اسماء ...
كانت تجلس وهي تذاكر دروسها فقد أقسمت علي أن تكون قدوه في ذلك الحياه وخصوصا لابنتها ليقاطعها جرس الباب لتفتح لتنصدم مماترا كانت صوفيا تقف بجانب كرسي أخيها عاصم .
اسماء باندهاش /انتي .
صوفيا بابتسامه/ايوه انا انت طبعا عرفتي انا ليه عملتي كده واكيد عزرتيني انا اسفه علي كل الي حصل .
عاصم بابتسامه ساحره /من فضلك ي ريت تسمعينا.
اسماء بفضول /اتفضلوا .
في فيلا الشناوي ..
كانوا الجميع يجلسون بسعاده وكلا منهما يحتتضن الآخر .
رشا بمرح /الحمد لله انا مش قادره اصدق هم وانزاح والله .
فاتن بابتسامه وهي تجلس علي كرسيها /الحمد لله ربنا ستر .
حنين وهي تتضع يدها علي بطنها /الحمد لله ده انا كنت بدأت أحس أن الواد الي فبطني ده وشه فقر .
عامر بابتسامه /انتي بتقويلي ايه ده ابن عامر ده هيطلع قمر زي امه كده .
كارما بسخرية/ي سيدي ي سيدي شايف الرومانسيه ي احمد بيه .
احمدبهمس /بحبك وبموت فيكي والله العظيم .
كارما بسعاده /وانا كمان والله .
رعد بابتسامه /علي فكره احنا هنعمل فرح تاني .
فله باندهاش /انت بتقول ايه ي رعد فرح تاني .
رعد وهو يحتضنها بعشق/ايوه طبعا حبيتي معرفتش اعملك الفرح الي نفسي فيه .
فله بعشق /ي رعد ي قلبي انت الفرحه الحقيقه في حياتي انا اسعد انسانه في الدنيا بحب ليك وحبك ليا ي رعد .
رعد وهو يقبل يدها بحنان /انا الي اسعد انسان في الدنيا لانك مراتي ي فلتي .
سالم بسعاده لاتوصف/ياه ي نرجس مش مصدق انك معايا .
نرجس وهي تمسك بيده وتنظر إلي عيناه بعشق /لا صدق ي روحي اني معاك وعمرنا مهنفترق تاني ي سالم .
رشا بغيظ /شايف المسلسل الهندي الي قاعده فيه ده 
وانت ولا انت هنا .
مالك بابتسامه وهو يهمس في اذنيها/انا محضرلك مفاجاه هتخليكي تنططي من الفرحه .
رشا بلهفه وفضول /ايه ايه .
مالك بابتسامه /هتوصل كمان دقايق.
سعد وقد عزم علي التوبه عن كل جرائمه وجاء الوقت لسداد اكبر ذنب .
سعد بوجع والم /اظن انا كده اطمنت عليكم فيه دين بقا لازم اسدده .
كارما بقلق /قصدك ايه ي بابا .
حنين برعب /دين ايه ي بابا.
كاد سعد أن يتحدث عن مقتل ريم ليمنعه رعد سريعا .
رعد بابتسامه /الدين ده اتسدد من زمان ي عمي .
سعد بوجع وكسره /لا ي رعد ده دين محدش يعرفه ولازم اسداده قبل ماموت جايز ربنا يغفرلي .
رعد بابتسامه وهو يهمس في أذنيه /حتي لو قولتلك أن ريم لسه عايشه مماتش .
سعدبصدمه /ايييييييه ..
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون اضغط على (رواية صغيرة الرعد الفصل العشرون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية صغيرة الرعد)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق