القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية صغيرة الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الحلقة الرابعة عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الجزء الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد البارت الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد

رواية صغيرة الرعد الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا أحمد


عايزه تفاعل ي غالين التفاعل مش عاجبني ...
في فيلا نرجس ...
كانت تسير بتوهان تفكر في ذلك الشرط الذي يجعلها تصل سريعا الي ابنها فقد صعب عليها سالم الأمور كثيرا ...
انجي بابتسامه /بصراحه ي ماما صدفه حلوه اوي انك انتي واونكل سالم زمايل وتعرفوا بعض .
نرجس بانتباه/اشمعنا .
انجي بخبث /لانهم عائله لطيفه وبصراحه انا حبتهم اوي تصبحي علي خير .
نرجس بشرود /صعبتها عليا اوي ي سالم انا عارفه انك لسه بتحبني شوفت ده في عنيك بس مينفعش احنا كده هندمر حياه الكل الي راح مننا زمان مش هنعرف نرجعه تاني صبرني يارب صبرني ورجعلي ابني .
في فيلا المنشاوي ..
في غرفه مالك ...
مالك بابتسامه وسعاده /بصراحه كده ي رعد في الاول كانت عباره عن مساعده بس بعد كده بقيت احس بحاجات ناحيتها فعلا كنت مفتقدها ..
رعد بابتسامه /وطالما بتحبها ليه موجهتش بحبك ده العالم كله واتجوزتها وليه شغلتها في الفيلا .
مالك بجديه /اولا لاني ساعتها مكنتش لسه اتاكدت من مشاعري ناحيتها ثانيا موضوع الشغل ده كان فكرتها هي هي الي أصرت انها تشتغل علشان تكفي مصاريف كليتها نفسها عزيزه اوي ي رعد مردتش تاخد مني فلوس .
رعد بابتسامه وسعاده /طب طالما كده مستني ايه.
مالك بقلق /دي قاصر ي رعد وانت عارف انها هربانه من أهلها ي عني ملهاش وكيل مش هقدر اتجوزها.
رعد بتفكير /اممممم هي فعلا مشكله بس اسمع صارحها بس وطمنها اديك شايف الي بتعمله معاها ماما حساسها انك ضهرها اعمل معاها ي اخي زي انا وفله .
مالك بابتسامه /لا ي سيدي احنا نجيوا جنبكم فين دي حب عمركله وشاكلها هي كمان بتحبك اوي ربنا يسعدكم ي حبيبي يارب .
رعد بابتسامه وهو يحتضنه /ويسعدك ويهنيك ي حبيبي يارب ....
من أمام غرفه مكتب سالم ..
كانت تسير فله باتجاه المطبخ لتشعر بشي يسحبها الي داخل أحضانه لتحاول الصراخ .
رعد بابتسامه وهمس /ده انا ي فله انا .
فله وهي تاخد أنفاسها باريحيه /رعد حرام عليك خضتني .
رعد بغيره وعصبيه /خضيتك ليه هيكون مين غيري ده لو حد غيري حضنك كده كان زمانه مدفون تحت رجلك.
فله بابتسامه وعشق /ربنا يخليك ليا ي مالك قلبي .
رعد بسعاده وهمس /بتحبني ي فله .
فله بمرح /الصراحه الصراحه لا .
رعد بحزن /ايه .
فله بضحكه خفيفه وهي تهمس في أذنيه /بموت فيك والله .
لتسرع بضحكاتها المرحه الذي تسلب عقله بأقل مجهود منها أما هو كان يخفق قلبه بسعاده غامره وها قد اعترفت صغيرته بعشقها له .
في مكتب سالم .....
رعد بجديه /زي ماحضرتك توقعت ي بابا مالك فعلا بيحب رشا .
فاتن بغضب /ايه ي عني ايه .
سالم بغضب وتحزير /ي عني الي سمعتيه والي قولته مش هيتغير مالك هيتجوز رشا ومش هسمحلك باي تجاوز أو تتدخل في الموضوع ده وفرحهم بعد فرح رعد وفله علطول .
رعد بأسف /للاسف ي بابا مش هينفع .
سالم بانتباه /ليه ي رعد .
رعد بجديه /فله هربانه من أهلها ابوها كان عايز يجوزها ل ثأري عربي اكبر منها بسنين وهي لسه قاصر هربت يوم فرحها واتقبلت مع مالك ي عني البنت قاصر مالك ميقدرش يتجوزها من غير وكيل .
سالم بجديه /لازم نعرف كل حاجه عنها الاول ي رعد اكيد ليها عم خال اي حد يكون مش راضي عن إفعال ابوها يقدر يكون وكيلها .
رعد بقلق /ومش بعيد ينيمنا لكن مايعرف مكانها ويخدعنا ويسلمها لابوها .
سالم بجديه /مش معانا احنا الكلام ده ي رعد احنا مش صغيرين .
رعد بثقه /تمام ي بابا بس الاول نعرف راي البنت .
سالم بقلق /إنشاء الله هتوافق ي رعد انا معنديش استعداد أن اخوك يرجعله الزفت الانفصام ده تاني .
رعد بجديه /انشاء الله ي بابا متقلقش هظبط كل حاجه بعد فرحي انشاء الله.
فاتن بخبث وشر/اها خربانه من أهلها والله وجاتلك الفرصه علي طبق من دهب ي فاتن طيب ي ام لسان .
في الكباريه التي كانت تعمل به سمر  ...
النمر بغضب /جرا ايه ي عصام هي البت سمر فين .
عصام /هنعمل ايه ي باشا مخلاص اتجوزت وبعدين مافي بنات زي الفل اهي يتمنوا اشاره منك .
النمر بغضب وشر  /لا انا عايز البت سمر بالذات قولي هي اتجوزت مين وعايشه فين .
عصام بسخرية /مش هتصدق اتجوزت الشيخ حمزه .
النمر بسخرية /هههههه الشيخ حمزه وده اتجوزها ليه انشاء الله حلو اهو نتسلا عليهم شويه وانتوا عارفيني بموت في الشر ههههههههههه.
في صباح اليوم التالي ....
في غرفه عامر ...
كان يفتح عامر عيناه تتدريجيا ليبتسم بشده لذلك الملاك الغافي بجواره ليقبلها في رأسها بعشق حقا اشتاق اليها كثيرا اشتاق لكل أنشأ بها ينظر إليها بأسف لآخر ليله قضوها سويا فقد دمرها بغبائه ليحملها لكي تستطيع النوم ياريحيه لتفيق وهي تنظر إليه بحده ..
عامر بابتسامه /صباح الخير ي روحي .
حنين بضيق وهي تحرك قدميها بعشوائية /نزلني ي عامر .
عامر بابتسامه /لا انا مبسوط كده وحشتيني .
حنين وهي تحاول عدم الضعف معه /مالوش لزوم الكلام ده وراعي اني بنت عمك وعيب كده وانا اصلا الي غلطانه اني ساعدك انبارح .
عامر بهمس /بنت عمي وبس توتوتو ده انتي روحي وحبيبتي وكل حاجه ليا في الدنيا .
حنين بسعاده بداخلها لكنها ستبقا في ذلك الخطه لتغيره كليا /قولتلك عيب كده ومتنساش أني شهر وهبقا علي ذمه راجل تاني .
عامر بغضب وغيره /مش هيحصل ده انا اقتلك واقتله واموت نفسي .
حنين باستفزاز /ليه انشاء الله فاكرني هسيبك تاذي امجد حبيبي .
عامر بحده وغيره /لو اسمه جيه علي لسانك تاني انتي حره انا سايبك بس لاني عارف اني غلطت في حقك بس اكتر من كده مش هسكت وسي زفت ده حسابه معايا انا .
حنين باستفزاز وخبث /براحتك ي ابن عمي سلام .
عامر بتوعد /طيب انا عارف اني غلطت ي حنين ومش همل اني اعمل اي حاجه علشان تسمحيني .
في الجنينه ...
كانت تجلس كارما حتي الصباح بعدما اطمنت علي معشوقها ونزول حرارته كان يفتح عيناه تتدريجيا ليبتسم بوهن وتعب لكنها اجمل شئ يريد دائما أن يراه .
احمد بتعب /انتي هنا من امتا .
كارما بحزن مصتنع /من بليل صعب عليا عمي سيد أنه يفضل سهران طول الليل جنبك سبته هو يرتاح وجاتلك .
احمد بابتسامه /بس علشان بابا مكنتش اعرف انه مهم عندك اوي كده .
كارما بارتباك /ايوه طبعا غالي عندي اوي .
احمد بابتسامه واسف /انا اسف .
كارما بلهفه /علي ايه .
احمد بابتسامه /علي الي عملته اخر مره صدقيني كان غصبن عني انتي معملتش حاجه غلط انتي مراتي بس محدش عارف كنت خايف حد يشوفك ويفهم غلط ساعتها الموت كان هيبقى اهون الي وبرضك كنت هبقا خايف لو حصل موقف زي ده اني أقوله في وشه انك مراتي خوفت من رد فعلك انك متحبيش حد يعرف انك متجوزه .
كارما وهي تتضع يدها علي شفايفه /اوعا تكمل اوعا انت في عيني اجمل راجل في الوجود .
احمد بصدمه /انتي قولتي كده فعلا وولا انا الي بخرف من السخونه .
كارما بضحك /هههههه لا حقيقه مش بتخرف .
احمد بسعاده وعشق /كارما النهارده بجد اسعد لحظه في حياتي ..
كارما بسعاده /انشاء الله تكون حياتنا الجايه كلها سعاده .
في السوبر ماركت الخاص ب حمزه ....
حمزه بحده /استغفر الله العظيم بقولك انت مديني خمسين جنيه بس.
الشخص بشر /بقولك 100جنيه شغل النصب ده مش عليا .
حمزه بغضب /احترم نفسك ي جدع انت مش الشيخ حمزه الي يسرق .
الشخص باستفزاز /ها لا حلوه دي ده انت متجوز رقاصه جسمها علي موبيلات كل الخلق دي انت هتعمل عليا انا عم الشريف .
حمزه بغضب وغيظ /اخرس ي كلب .
لتشابكوا مع بعض بالايدي لتجتمع الماره ويبلغون الشرطه لتقوم الشرطه بالقبض عليهم ....
في شقه اياد ..
اياد بلهفه /ها ي ياض جبت معلومه مفيده .
حماده / اطمن ي كبير مس نور  مش متجوزه .
اياد بسعاده /هو ده الي انا كنت مستنيه يبقا لازم اطلبها من أهلها .
حماده بطفوله /بابا انا عايز اشوف ماما .
اياد بحنان /حاضر ي حبيبي بس حماده اوعا تكون زعلان اني هتجوز ي حبيبي والله انت عندي بالدنيا كلها ..
حماده بابتسامه /بابا انا في سته ابتدائي ي عني مش عيل صغير وفاهم كويس وصدقني انا مش زعلان .
اياد بابتسامه /ربنا يخليك ليا ي حبيبي وبكره انشاء الله هنشوف ماما .
في شقه عاصم ..
كانت تسير صوفيا بابتسامه لتحتتضنه بحب .
صوفيا بابتسامه /عامل ايه ي عاصم .
عاصم بابتسامه وهو يجلس علي كرسيه المتحرك /الحمد لله كويس سيبك مني أنا دلوقتي عامله ايه مع الحيوان ده .
صوفيا بكره /خلاص هانت وهاخد حقك منه ي اخويا  وهدفعه تمن الي عمله فيك غالي اوي .
عاصم بتحزير /خالي بالك من نفسك فادي ده شيطان انتي عارفه ساعات ضميري بيابني علي الي عملناه في مراته وساعات بشوف أن احنا عملنا فيها جميله لما بعدناه عنها .
صوفيا بابتسامه /صدقني ي عاصم مراته بلسم ملاك ماشي علي الارض فعلا كانت خساره فيه خصوصا أنه مكنش مقدرها ابدا بس معلش خلاص هانت وهتعرف حقيقته وساعتها ربنا هيديها الي بجد يستاهلها ويقدرها .
عاصم بغل وهو يضغط على يد الكرسي /نفسي اشفي غليلي منه عذبني ولبسني قضيه قضيت فيها 10سنين من عمري ظلم واخر تعذيبه ليا اني اعيش بقيه حياتي مشلول .
صوفيا بكره يكفي العالم /خلاص هانت وهخليك انت بنفسك توصله ل حبل المشنقه ..
في فيلا المنشاوي ....
في المطبخ .
فاتن بخبث /رشا ازيك ي حبيبتي .
رشا باستغراب شديد /حضرتك بتكلميني انا .
فاتن بمكر /اكيد طبعا بكلمك انتي اظن مفيش غيرك هنا بالاسم ده غيرك .
رشا بمرح /عندك حق والله معلش ساعات يبقا هبله ...
فاتن بخبث /مش مشكله بس انا كنت عايزه انك تعتبريني زي امك بالظبط وتحكيلي كل حاجه .
رشا بقلق شديد /انشاء الله ي هانم .
كان يقف سالم علي بعد خطوات ليضغط علي يده بغضب فهو يعلم جيدا مايدور برأسه زوجته ليقسم علي إتمام زواجهم في اسرع وقت .
هنيه /سالم بيه عتمان عم فله وحمدان ابنه بره مستنين حضرتك .
سالم بجديه /ماشي ي هنيه بلغي رعد خليه يحصلني .
في غرفه الضيوف .....
سالم بجديه /منورين ي جماعه والله هنيه وضبي الأوض علشان الضيوف .
حمدان بخبث /مالوش لازمه ي بيه احنا ماشين طوالي.
رعد باستغراب /ازي انتوا مش جاين تحضروا فرحي انا وفله .
حمدان بخبث /عداك العيب ي رعد بيه بس مش احنا الي هنقعدو انتوا الي هتشرفونا في الصعيد .
رعد بحده /مش فاهم يريت توضح اكتر .
عتمان /كلامنا واضح ي رعد بيه فرحكم هيتعمل عندينا في الصعيد وسط ناسها واهلها اظن دي الاوصول .
رعد بحده /أهلها وناسها انا قولتلك من الاول أنها ملهاش اهل ولا ناس احنا أهلها وناسها .
حمدان بغضب /كلام ايه ده ي رعد بيه واحنا روحنا فين رعد بيه الكلام خلص لحد كده وفله فرحها هيتعمل عندينا .
فله بغضب شديد /لا مش هيحصل ابدا فرحي هيبقى هنا وسط اهلي وناسي وسط الناس الي ربوني انا ماليش حد في الصعيد ..
حمدان بغضب وهو يحاول صفعها /اخرس ي قليله الربايه .
رعد وهو يمسك يده ويضغط عليها بغضب /لو فكرت ترفعها عليها تاني قسما بالله هكسرها فاهم فله هي صاحبه الشان وقالت لا يبقا الموضوع انتهاء .
حمدان بغضب /ي عني ايه ملهاش راجل ولا ايه.
رعد بغضب جحيمي /اخرس قطع لسانك راجلها هو انا الي هبقا جوزها والي هيفكر مجرد تفكير أنه يقرب منها همحيه من علي وش الأرض فرحنا بكره عايزن تحضروا اهلا وسهلا مش عايزين براحتكم وخليكم عارفين انا لو دورت وراكم متاكد اني هلاقي وراكم بلاوي تخليكم تقضوا عمركم في السجن. 
عتمان بغضب /سامع ي واكل ناسك ولا كلمه زياده انت الي جرايلي وراء البؤمه دي يلا وانا هجوزك ست الصعيد كلها يلا ..
رعد بمرح /بالسلامه ي خط الصعيد .
فله بضحكه عاليه /هههههههه بصراحه علمت عليه .
رعد بعشق وابتسامه /انا علشانك ممكن اعمل اي حاجه في الدنيا كلها .
سالم بمرح /احممم امشي انا بقا اتلم انت وهي .
فله ورعد بضحك /هههههههه .
في القسم ...
الظابط بحده /بس هو بيقول أنه متاكد انه دفاعلك 100جنيه وحتي لو محصلش مكنش له لزوم لكل ده وانك تمد ايدك عليه .
حمزه بحده /ي حضره الظابط ده انسان مش محترم هو عارف هو عمل ايه كويس .
الشاب باستفزاز /ي باشا انا مغلطش انا قولت الحقيقه لما يكون واحد استغفر الله العظيم متجوز رقاصه يعني ممكن يكون كمان حرامي مغلطش ي باشا .
حمزه بغضب شديد /اخرس ي زباله .
الظابط بغضب /اخرس انت وهو انا مش هضيع وقتي معاكم ي شاويش ارميهم في الحجز لما نشوف حكايتهم ايه .
في شقه اميره ...
كانت تعد أغراضها للذهاب الي المدرسه .
اسماعيل بجديه /رايحه فين .
اميره بابتسامه حزن /رايحه المدرسه حبيت اعمل حاجه كويسه في حياتي في ناس كتيره عايزه تتعلم واظن دي احسن حاجه اعملها اني اساعدهم وانجح في شغلي كفايه فشلت في حياتي الشخصيه اشوف بقا حياتي العمليه وأحاول انجح فيها .
اسماعيل بابتسامه /ربنا يكرمك ي ضنايا ...
في المطبخ ...
رشا بهمس وصدمه وهي تحدث ذاتها  /تكون هتحطلي سم في الاكل لا لا مش لدرجه دي تكوني هتلفقلي قضيه برضه لا مش اسلوبها وبعدين اسلوب قديم اوي اامال هتعمل فيا ايه .
مالك باستغراب /انتي اتجننتي ولا ايه بتكلمي نفسك .
رشا برعب /بقولك ايه مانا لازم اكلم نفسي ده أن  متجننتش اصلا امك بتقولي انا زي امك الموضوع ده فيه أن .
مالك بضحك /هههههه ده انتي بجد فظيعه هيكون فيه ايه ي عني .
رشا بشرود /تكنش ضميرها صحي فجاه ايوه ايوه  ممكن .
مالك بابتسامه وهمس /تتجوزيني .
رشا سريعا /ايوه صح  .
مالك بضحك /هههههه مجنونه .
في شركه حنين ...
كانت تجلس علي مكتابها  تتابع أعمالها لتبتسم تلقائيا بسعاده للذلك البالونات الذي يحملون اسمها ليدخل عامر وهو يحمل هدايا كثيره جميعهم يحمل اسمها .
حنين بضيق مصتنع /وبعدين معاك ي عامر .
عامر بابتسامه وعشق /بحبك وبس .
حنين بارتباك  /عامر كفايه كده من فضلك .
عامر بابتسامه وهو يقبل يدها /انا اسف ي روحي اسف عارف اني غلطت بس والله العظيم بحبك اوي ارجعيلي وانا والله عمري مهزعلك ابدا انا عارف انك اخترعتي موضوع امجد ده علشان تغيظيني وخلاص  .
حنين بدموع بالبساطة دي / و ريم  ي عامر .
عامر بصدمه /ريم انتي عرفتي الموضوع ده ازي .
حنين بدموع ووجع/مش مهم عرفت ازي المهم الحقيقه .
عامر بعشق /الحقيقه اني والله العظيم بحبك اوي وريم كان ماضي وخلاص اتنسا وعلي فكره انا رديتك وبقيتي مراتي رسمي  ويارب اموت لو زعلتك تاني .
حنين بابتسامه وسعاده وهمس / بعد الشر عليك طب هقولك كلمه سر .
عامر وهو يقترب منها بلهفه لتنتطق كلماتها ببط اهلكه /انا حامل وبحبك 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس عشر اضغط على (رواية صغيرة الرعد الفصل الخامس عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية صغيرة الرعد)
reaction:

تعليقات