رواية الحرام الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي احمد

 رواية الحرام الحلقة الثانية عشر 12 بقلم ماهي احمد

رواية الحرام الجزء الثاني عشر 12 بقلم ماهي احمد

رواية الحرام البارت الثاني عشر 12 بقلم ماهي احمد

رواية الحرام الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي احمد

رواية الحرام الفصل الثاني عشر 12 بقلم ماهي احمد


نور : ( بكل براءه ) ماتخافش ياماهر ان شاء الله هدي هتقوم منها وقربت منه واخدته في حضنها وماهر كمان ارتاح وهي معاه 
بقلمي مآآهي آآحمد
ماهر لاحظ انه بقي في حضن نور بعد عنها خطوه وانتبه لنفسه 
ماهر : انا .. انا اسف 
نور : ( اتضايقت وقعدت علي الكنبه ) 
نور : اسف .. اسف علي ايه 
ماهر : ان .. 
نور : انك ايه .. انك حضنتني يعني وكده 
ماهر : يعني حاجه زي كده 
نور: ولا يهمك انا عارفه انت بتمر بأيه الايام دي كويس اوي وحاسه بيك 
بس عارف اي اللي مستغرباله بجد 
ماهر : ايه يانور 
نور : انك صدقتني .. واخيرا صدقت اني ممكن تكون عندي موهبه اني بشوف الحاجه اللي هتحصل 
ماهر : بقي عايزه بعد كل اللي عرفتيه ده ماصدقكيش يانور طيب ازاي
نور : نفسي اساعدك ياماهر بس والله مش بأيدي .. نفسي اعرفك مكان ليان واجاوبك علي سؤالك عن هدي بس انا بعرغ الحاجه قبل ما تحصل بحاجات بسيطه 
ماهر : ( بتنهيده ) مصدقك يانور .. انتي ماتعرفيش انا بقيت بثق فيكي قد اي 
نور ( ضحكت بخبث ) مبسوطه اني اخيرا قدرت اكسب ثقتك ياماهر 
ماهر بص في ساعته 
ماهر : الوقت اتأخر اوي انا لازم امشي 
نور (بلهفه وقامت من علي الكنبه ) ليه ماتخليك شويه 
ماهر : معلش الوقت اتاخر 
نور حطت ايدها علي ايد ماهر 
نور : طيب هتيجي تاني 
ماهر بص لايد نور وهي محطوطه علي ايده راحت نور شالت ايدها بسرعه واتكسفت 
ماهر : اكيد يانور هاجي تاني انا خلاص اتعودت عليكي 
نور ابتسمت وماهر طلع من عندها واول ما قفلت الباب بقت تتنطط من الفرحه حرفيا 
بقلمي مآآهي آآحمد
ماهر سمعها وهي مبسوطه وبتتنطط من الفرحه راح ابتسم ونزل علي السلم ومشي 
-------------------------بقلمي مآآهي آآحمد----------------------------
( ماهي اول ما ممدوح وصلها البيت طلعت وبقت تفتح الباب بالرااااحه خااالص ) 
بقلمي مآآهي آآحمد
ماما ماهي : اهلا .. اهلا باللي مش محترمه اللي بقالها اكتر من اربع ايام بره البيت 
ماهي : ( غمضت عنيها وداست علي شفايفها ) اوبس .. ماما انتي لسه صاحيه 
ماما ماهي : امشي اطلعي بره 
ماهي : ( باستغراب ) ماما انتي بتقولي ايه 
ماما ماهي : طالما انتي مابتسمعيش كلامي يبقي تطلعي بره انتي فاهمه 😡
مش عايزه اشوفك في بيتي مره تانيه بقالك اكتر من اربع ايام مع اللي اسمه ماهر ده ومعرفش عنك حاجه 
ماهي : ماما انتي مش فاهمه حاجه ماهر كان محتاجلي 
ماما ماهي: يقربلنا اي ده اللي محتاجلك يبقالنا ايه عشان تقعدي بره البيت اربع ايام عشانه 
ماهي : خطيبي ياماما وهيبقي جوزي في يوم .. 
ماما ماهر: خطيبك .. وجوزك 
طيب اسمعي بقي اطلعي بره روحي لجوزك ولا خطيبك ده انا معنديش بنات تقعد اكتر من اربع ايام بره البيت معرفش عنها حاجه ونزلتي غصب عني  وعصتيني وبعدتي عني 
ماهي : ( بدموع ) ماما انا كنت بتصل بيكي كل مره واقولك علي كل حته كنت بروحها 
ماما ماهي بقت تزقها بره الباب 
ماما ماهي: بره ..بقولك اطلعي بره انتي فاهمه 
ماما ماهي طلعتها بره وقفلت الباب بالترباس من جوه عشان ماهي ماتفتحش بالمفتاح مره تانيه ..
ماهي بقت تخبط علي الباب وبقت تعيط 
ماهي : ماما افتحي .. افتحي ياماما حرام عليكي .. طيب اروح فين دلوقتي 
ماما ماهي: روحي للي كنتي معاه الاربع ايام دوول انتي من هنا ورايح اعتبري ان امك ماتت
ماما ماهي قالت الكلام ده وهي قلبها واجعها حرفيا علي ماهي بس صدمتها في ماهي كانت كبيره انها تقعد اربع ايام بره البيت دي اول مره تعملها 
----------------------------------------
( بقلمي مآآهي آآحمد) 
ليان : ( بهمس ) احنا هنفضل في الريحه المقرفه دي كتيييىر 
احمد : هووووش اسكتي خالص بدل ما يشوفونا وتبقي مصيبه 
المعلم : البهيمه اللي جوه ده فاق ولا لسه 
اللي معاه : فاق يامعلم 
المعلم : هاتوه بسرعه 
اللي كان خاطف ليان واحمد جه وهو حاطط ايده علي راسه من كتر الدم اللي طالع منها ومبقاش قادر 
المعلم : هربوا منك .. مش مكسوف علي دمك واحد شحط زيك اتنين زي دوول يهربوا منك 
اللي خطفهم : يامعلم بس ...
المعلم : ( بزعيق ) مافيش بس .. كل واحد فيكم يفتش المنطقه كلها طلعوا العربيات علي الشارع وكلوا يدور عليهم  هما اكيد دلوقتي علي الشارع بيدوروا علي عربيه عشان يمشوا من هنا 
كل الرجاله وقتها مشيوا وطلعوا علي الشارع بعربيتهم وبقوا يدوروا علي احمد وليان وبعد ما مشيوا 
ليان : وبعدين هنعمل اي دلوقتي وهنروح ازاي 
احمد : مش هنطلع علي الشارع هنمشي في الغيط 
ليان : اي الغيط اللي هنمشي فيه ده 
احمد : اقصد .. الزرع .. الزرع .. كده حلو 
بقلمي مآآهي آآحمد
ليان : ايوه كده فهمت بس هنمشي في الزرع  يعني ايه وافرض توهنا 
احمد : مذ هنتوه دي بلدي وانا حافظها ماتقلقيش 
ليان : ( بزهق )  طيب 
-----------------------------------------
( ماهر بيفتح الباب ) 
بقلمي مآآهي آآحمد 
ماما ماهر: كنت فين لحد دلوقتي ياماهر 
ماهر : ماما .. اي اللي مصحيكي لحد دلوقتي
ماما ماهر: اللي مصحيني اني مستنياك عايزه اعرف هتعمل اي مع اختك لحد دلوقتي مانعرفش عنها حاجه 
ماهر : ( بلهفه ) ايه.. حد اتصل بيكي 
ماما ماهر : ماحدش اتصل ولا حد زفت وده اللي قلقني اكتر 
معرفش عنها حاجه ياماهر مابقيتش اعرف عن اختك حاجه وابن اخوك ياعالم هييجي علي الدنيا ولا لاء 
( بعياط ) الدنيا كلها اتطربقت فوق دماغنا شركات ابوك من وقت ما راح في الغيبوبه وبقي كل من هب ودب ينهب فينا شويه وانت طبعا مش فاضي للكلام ده كله كل همك ست ماهي بتاعتك وبس
ماهر : واي اللي جاب سيره ماهي في الكلام دلوقتي ياماما 
ماهر لسه بيتكلم لقى ماهي بتتصل بي 
بقلمي مآآهي آآحمد
ماما ماهر: ادينا جيبنا سيره القط
ماما ماهر قعدت علي الكرسي وبقت تعيط ماهر بص لمامته وبص علي فونه راح قافل الفون
ماهر : خلاص يا امي انا مش عايزك تقلقي وليان بخير ماجرالهاش حاجه انا متأكد 
ماما ماهر: متاكد من ايه انت اتجننت اختك مخطوفه 
ماهر : انا هعرف اوصلها قريب واذا كان عالشركه ماتشيليش هم من بكره هبدأ انزلها واتابع كل حاجه بنفسي 
--------------------------------------
بقلمي مآآهي آآحمد
ماهي بصت علي الفون لاقيت ماهر كنسل عليها جت تتصل تاني لاقيته مقفول اتصدمت حرفيا 
ومابقيتش عارفه تعمل ايه ولا تروح فين وبعدها فكرت تتصل بصحبتها بس هتقول اي لاهل صحبتها جايه بيتهم الساعه اتنين بالليل تعمل ايه 
بتبص علي الواتس لاقت ممدوح فاتح وبيبعتلها مسيج بيطمن عليها وبيسالها وصلت ولا لاء 
ماهي انهارت وبعتتله فويس باللي حصل وانها مش عارفه تروح فين 
ممدوح اتصل بيها 
ماهي : الوو ايوه ياممدوح 
ممدوح : اوعي تتحركي من عندك انا جاي حالا 
ممدوح ركب عربيته واتصل بنور 
ممدوح : ايوه يانور الفرصه جت لحد عندنا 
نور : فرصه اي 
ممدوح : هقولك 
بقلمي مآآهي آآحمد
------------------------------
ممدوح طلع علي السلم بتاع بيت ماهي لقاها قاعده علي السلم 
ممدوح : ( بكل حنيه ) اي ياماهي حصل ايه 
ماهي حاكيتله علي كل اللي حصل 
ممدوح فضل يخبط علي ماما ماهي بس مارضيتش تفتح ابدا وقالتله
ماما ماهي: لو مامشيتش من هنا .. انا هتصل البوليس واقول انكم بتتهجموا عليا 
ممدوح : تعالي معايا ياماهي .. تعالي مش هتفضلي قاعده علي السلم كده مش هينفع 
بقلمي مآآهي آآحمد
ممدوح اخد ماهي ومشي وركبوا عربيته 
ماهي : هنروح علي فين دلوقتي
ممدوح : ( وهي بتعيط ) هوديكي علي شقتي اللي في المعادي 
ماهي : انت بتقول اي ياممدوح انت اتجننت 
ممدوح : ( بزعل )ماهي انتي افتكرتي ايه .. انا هفتحلك الباب ومش هدخل الشقه وهديكي المفتاح تقفلي علي نفسك من جوه 
ماهي: انا اسفه ماقصدش 
ممدوح 🙁 اتنهد وعمل نفسه زعلان 
ممدوح : لا عادي 
ماهي كانت كل دقيقه تتصل بماهر بس تليفونه مقفول 
ومكانتش ينفع تروحله عشان مامته هتقول عليها اي لو راختله في وقت زي ده ففكرت ان هو سواد الليل وهاترزحله الصبح 
ممدوح وقف بالعربيه جنب سوبر ماركت 
ماهي : وقفت ليه 
ممدوح : هجيبلك ازازه مايه ومناديل عشان تمسحي دموعك وتشربي 
ممدوح نزل اشترى ازازه مايه وحط منوم لماهي في الازازه 
واول ما دخل العربيه اداها المناديل والازازه 
ممدوح : اتفضلي 
ماهي : انا بجد مش عارفه اقولك ايه انا مهمت قولت مش هيكفي حقك 
ممدوح : ماهي عيب ماتقوليش كده انتي ماتعرفيش انتي غاليه عندي ازاي 
ماهي بقت تشرب من المايه واخيرا وصلوا الشقه وهي بتطلع الشقه حست ان دماغها تقيله 
ممدوح : مالك ياماهي 
ماهي : مش عارفه حاسه اني دايخه 
ممدوح : ده اكيد بس من التعب والارهاق انتي بقالك يومين مانمتيش
ممدوح سند ماهي وطلعها فوق وفتح الباب ودخلها علي سريره وماهي راحت في النوم خالص 
نور بقت تتصل بماهر كل دقيقه طبعا فونه مقفول 
راحتله البيت 
بقت بتخبط علي الباب جاامد جدا واخيرا لاقت ماهر 
نور : ( بتوتر وهي قلقانه ) ماهر لازم تيجي معايا دلوقتي 
ماهر : في اي يانور حصل اي شوفتي حاجه عن ليان 
نور : لاء مش ليان للاسف 
ماهر : اومال مين 
نور : عن ماهي 
ماهر : ماهي 😳😳
ماهر كان بيفتكر ان ماهي جرالها حاجه 
نور : ماهر تعالى انا هخليك تشوف كل حاجه بعنيك 
ماهر نزل مع نور وركب الموتوسيكل بتاعه وركبها وراه 
نور ودته شقه المعادي
ماهر : احنا بنعمل اي هنا يانور دي شقه المعادي 
ممدوح وقتها قلع ماهي هدومها وبقت بالبرا مش اكتر وقلع هو كمان ونام جنبها وفرد دراعه واخدها في حضنه وغمض عنيه 
ماهر فتح الباب هو ونور 
نور : تعالي من هنا 
ماهر : انا مش فاهم حاجه 
نور : هتفهم كل حاجه دلوقتي 
ماهر فتح باب اوضه النوم بيبص لقى نور نايمه في حضن ممدوح وقتها اتصدم 
ماهر : ماهي 😳😳
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث عشر اضغط على (رواية الحرام الفصل الثالث عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية الحرام)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-