رواية روح النمر الفصل العاشر 10 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الحلقة العاشرة 10 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الجزء العاشر 10 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر البارت العاشر 10 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل العاشر 10 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل العاشر 10 بقلم زينب شلبي


في فيلا في مكان ما خارج الأراضي المصريه..

دخل شاب طويل ووسيم جدًا ابيض كبياض التلج واشبه بالفتيات 🙂🙂..

مالك : Oh Dad..

شهاب الدين : تعالا ي مالك..

مالك : Good morning..

شهاب : صباح النور تعالا كنت عوزك في حاجه..

مالك : what do you want dad??
(ماذا تريد يا أبي)

شهاب: عوزك تنزل مصر ي مالك..

مالك : You know I don't like Egypt, Dad !
(انت تعلم أنني لا احب مصر يا أبي)

شهاب : عارف بس لازم تنزل انتا ابني ي مالك ولازم تدير الشركات بتاعتنا في مصر وغير كدا في شغل كتير متأجل كمان..

مالك : What will I do there??.
(ماذا سوف أفعل هناك)

شهاب : في مجمع سكني في القاهره كدا وشويه عمارات كدا عوزين نهدمهم علشان نعمل مشروع جديد على الارض دي..وثانيًا اتكلم مصري..

مالك بضجر : اوكاي بابي بس انا مش بحب مصر مصر مش حلوه..

شهاب بإبتسامه : هو في احلا من مصر واهل مصر..

مالك بإستغراب : اهل مصر مش حلوين ..

شهاب بعصبيه : اي شغل العيال دا لتكون قعدتك في امريكا نسنك اصلك ي ابن الشامي لا فوق هتنزل يعني هتنزل وتاخد بتار جدك..

مالك بعصبيه : مش جدي دا ابوك ليه متاخدوش انتا انتا للدرجادي مستغني عني..

شهاب بتعب : ي خساره تربيتي فيك بعد كل دا جاي تقولي ليه معملتش انتا..

مالك بهدوء : I'am Sorry Dad بس انتا اللي عصبتني..

شهاب : انا قولت اللي عندي ي مالك..

( ملحوظه صغيره اللي فاكر انه شهاب وحش فا هو مش وحش شهاب ابوه مات لسبب وهو مفكر ان باباه اتظلم وعوز ياخد حقه وميعرفش الحقيقه)

★______________________★

روح بصدمه : بابااا اي داا..

جريو كلهم وبصو واندهشو..

كانت قدامهم الشقه كلها دم في كل حته في اركانها وفي جث*ث كمان مت*حلله..

فهد بصدمه : اي كل داا..

(الشقه كانت عباره عن فيها زجاجات كتير ومكتوب عليها حاجات غريبه وسجاجيد عليها رسومات اغرب وغير كل دا الد'م والجث*ث..

ليث بصرااخ : هو في ايي..

بعد مرور وقت مش طويل طلبو دم وجم وشمعو الشقه بالمعنى محدش يدخلها غير الشرطه..

نزلو كلهم سوا من العماره قابلو ست عجوزه راح ليث بشهامه سندها علشان كانت هتقع وفي نفس الوقت روح كانت بتجري عليها علشان تسندها وقفو هما الإتنين جنبها..

السيده العجوز : شكرًا ليكم ي أولاد ومسكت ايديهم هما الإتنين بهدوء حتى يبرز شكل ايديها الذي يدل على كبر سنها..

السيده : في حب بيتولد وقصه طويله لازم تاخدو بالكو اللعن'ه مش هتسيب حد في حالو..
نظر لها ليث بتعجب وكذلك باقيهم..

حتى اقتربت تلك السيده من مازن ونغم..

السيده بعد ما وضعد يداها فوق رأسيهما : قصتكو بسيطه بس فيها مشاغبه عاقلين بس اطفال حب اه بس القدر وربنا يعلم اكتر مني ومنكم..

اقترب منها سليم وشمس حتى قالت لهم : وقت بيمر اعجاب بيزيد قلب هيرفرف لعنه هتكسرو وهتنجرحو بس الله اعلم..

اقتربت من فهد وحطت ايدها على قلبه : بتحبها اسير حبها انتا بس تفتكر هتفضل معاها هتعيشلك ولا هتسيبك..

فهد بدموع : مش عوزها تسيبني..

السيده : حبك ليها هو اللي هيثبت وربنا عالم بالقلوب..

وفي لحظه كانت تلك السيده قد اختفت..

فضلو كلهم بلصين لبعض بإستغراب حتى قالت نغم : عادي ست عجوزه ي جماعه..

الكل مشي بعدم اهتمام..

★_______________________★

كانت قاعده في غرفتها وبتضحك..

مليكه : سندس سندس شيمااء طلعت بطه 😂😂🤦🏻‍♀️..

سندس : ايوه انا اتصدمت برضو 😂😂..

مليكه بتضحك وبتقول : شيمااااء شيماااء..

سندس : يلا ي بنت بسرعه هنتقتل..

زين وهو معاهم في الجيم..

زين : يلا بسرعه انا جبت عربيه اركبي ي مليكه..

سندس : انداال..

مليكه : اركبي المتسكل دا يلا..

كل دا بيلعبو ببجي تفاهه بقا..

اتنهى الجيم بفوز زين ومليكه وسندس..

زين : هاااي فوزنا..

مليكه حضنته بفرحه..

زين بهيام : حضنك حلو اوي..

مليكه بعدت عنه بإحراج .. :احم اسفه..

زين : لا عادي..

زين بتوتر : مليكه هو انتي لسه مش فاكره حاجه..

مليكه بهدوء : بيني وبينك انا افتكرت طراطيش كدا..

زين : طيب مااشي..

★________________________★

فهد رجع البيت وحضن مراته..

سعاد بإستغراب : مالك ي اخويا 😂😂..

فهد بضحك : وحشتيني ي بت 🙂..

روح بنحنحه : نحن هنا يا والدي 😂..

ليث بضحك : ي اونكل فهد الوليه العجوزه خوفتك ولا اي لا يعلم الغيب الا الله وحد الله كدا..

فهد : ونعمه بالله ي ابني..

زين دخل عليهم فجأه : هووب واحشني ي راجل فين وحط ايده على كتف ليث..

ليث بإبتسامه : هو انتا يعني اللي كنت سألت فيها واتقمص..

مازن بضحك : سكل مزاجك رايق ياسي ليث..

سليم : احنا بنحاول ننسى الحاجات اللي حصلت بكدا..

مراد جه من واهم : واااحشنيي..

جريت مليكه على اخوها وحضنته..

فهد بأستغراب : ملحقتش يعني ي ابني تسافر..

مراد : لا مهو انا رجعت علشان الشراكه اللي بينا وبين شركه SQP للإثتثمار وصاحب الشركه هينزل مصر او ابنه يعني..

روح كانت بتتكلم في الفون..

ريتال : ايوه ي روح انتو فين ..

روح : احنا في الفيلا تعالي..

ريتال : ماشي هجيب اسر واجي..

روح : ليث ريتال واسر جايين

ليث : لا احنا نروح بقا وانا هرن عليها ترجع..

فهد بصرامه : اقعد يلا مكانك كلكو هتتغدو عندي النهارده..

وصلت ريتال واسر الفيلا..

اسر : قفشتكو دي العصابه كلها هنا..

ليث بضحك : امو*ت انا وتبقا جد ..

أسر : بعد الشر عني ي بيبي..

سليم بنبره محمد سعد في فيلم كتكوت : ي بااايظ..

نغم بضحك : يخربيتكو انتو مشكله..

اسر بغمزه : مين القمر وضحك..

مازن بغضب : اتلم يلا واركنلي في جنب كدا..

اسر بضحك : ماشي بص لشمس المزه دي بقا تبع مين..

في ثانيه كان على الأرض من لكمه قويه من سليم..

أسر : احييه في اي ي ابني..

سليم : ملكش دعوه بحد خالص كلو محجوز هنا..

شمس بإستغراب : حضرتك بتضربه ليه ما يتكلم براحته..

اسر بضحك : اهو ابمزه هيا القالتلك مش انا واتلحث عليه..

كل دا وسط ضحك الجميع..

مراد بعد ما قعدو كلهم : اتفضل يا عمي عوز توقيعك على ورق السفقه..

فهد لزين : عوزك تعرفلي مين صاحب الشركه دي ي زين ..

زين : تمام اسمها اي..

فهد: SQP ..

أسر بتدخل : اه دا ابن صاحب الشركه دي صاحبي..

فهد بإستغراب : تعرفه منين والشركه في امريكا..

اسر : لما كنت بحضر الماجستير في جامعه كلفورنيا في امريكا هو كان زميلي واتعرفنا على بعض وبقينا صحاب بس هو مصري..

فهد : اسمه بالكامل اي..

أسر : والله حضرتك انا مش عارف اسمه بالكامل بس هو قالي مالك وبس وانهم صحاب الشركه..

★_______________________★

نزل من طائرته الخاصه بهيبه وغرور وكانت عيون جميع المضيفات والموظفين عليه وعلى وسامته..

مالك بإبتسامه في نفسه : جيتلك ي مصرر اخخ مشوفتكيش من زمان اوي..

رن هاتف مالك..

اسر : بقا ي ندل تنزل مصر ومش تقولي..

مالك : عرفت منين ي شبح..

اسر : انا ليا برضو مصادري الخاصه..

مالك : مصادر خاصه مين ي معفن يلا انا،نازل في اوتيل******..

اسر : ماشي جايلك اهوه..

وقفلو المكالمه..

مالك في نفسه : هيا اهلها حلوين بس هيا شخصًا امم ماشي هنشوف ..

بعد حوالي ساعه..

: وحشتني يااض اويي

البارت خلص..
اي اللي هيحصل لمالك؟!

ورد فعل فهد اي لما يعرف ؟!

وهل الشراكه دي تدبير من شهاب ام صدفه ؟!

وما حكايه ذلك المنزل الغريب ؟!
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على (رواية روح النمر الفصل الحادي عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية روح النمر)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-