القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هل من امل الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

رواية هل من امل الحلقة العاشرة 10 بقلم راندا علي
رواية هل من امل الجزء العاشر 10 بقلم راندا علي
رواية هل من امل البارت العاشر 10 بقلم راندا علي
رواية هل من امل الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي

رواية هل من امل الفصل العاشر 10 بقلم راندا علي


مجهول لسه يرن علي بيت هواري 
_ الحق ي باشا
مجمهول قفل تلفون / في اي ي زف*ت
_ جه تلفون ان ***هانم بتقولكم تروحولها بسرعه الفيلا لان تهجم ناس عليها
مجهول / بسرعه مستني اي كله ورايا 
كلهم مشيو 
رانيا حمدت ربنا وقامت بسرعه راحت علي قصر الهواري
زينب بشر/ تعرف بقي ي اسد مراتك دي بقي امها هي سبب ف م*وت قاطعت كلامها دخول رانيا
رانيا بانهيار وهي بتحضن فريده/ فريده حبيبتي تعرفي كان نفسي احضنك كان نفسي اخدك ف حضني وضمك جامد ف حضني كدا
فريده بعياط جامد / مامي وحشتيني اوي
الجد بعضب/ مين سمح انك تدخلي هي موت*ت ابوكي
فريده بعياط هستيري/ مستحيل كلمي ي مامي
رانيا / فريده سامحيني انا فعلا غلطت بس مقتلت*ش ابوكي زي ما بيقولوا انا كنت بحب واحد جامد وبابا غصبني اتجوز ابوكي وتجوزته ومكنتش عارفه اعيش معاه وكان تفكيري كله ف اسامه وبعد مانتي اتولدتي كان عندك خمس سنين جه كنت بداءت انسي اسامه عشانك وجه ابوكي ونزل علي الشغل كنت لسه مش بشتغل عشان مسبكيش لوحدك لاقيت الباب بيخبط روحت افتح طلع اسامه كنتي انتي نايمه جه قرب مني وح*ضني 
فلاش باك
Randa Ali.
اسامه / وحشتيني اوي
رانيا/ ابعد عني ي اسامه ازاي جيت افرد حد جه وشافنا يلا امشي حالا احسن حد يجي 
اسامه / بقيتي بتحبي ونسيتي كل حاجه بينا بسرعه كدا
رانيا / انت عارف أن غصب عني وبابا هو اللي جوزني وعارف اني بحبك بس خلاص مابقاش ينفع انا معايا بنتي دلوقتي مخلفه مقدرش افكر فيك
اسامه قرب منها وعيونه فيها دموع / لسه بتحبيني
رانيا بدموع / الكلام دا مالهوش لازمه انت روحت وتجوزت خليك مع مراتك وسبني ف حالي
اسامه بدموع / عملت كدا عشان انتقم منك طلعت بنتقم من نفسي مش قادره اعيش واكون مع غير 
وقرب منها وحض*نها وهو بيعيط 
اسامه / حاسس اني يتعذب ف بعدك
رانبا بدموع / انا بحبك بس مش قاطع كلامها
Randa Ali.
احمد جوزها / بتحبي
رانيا بعدت بسرعه عنه / احمد اسمعني والله
ض*ربها بلقلم احمد / انا هخلص عليكم انتم الاتنين ومسك الاسكين*ه علي طبق الفاكهه ولسه يض*ربهم
احمد هو حاطط ايدو علي قلبه / اااااه ااااه ومره وحده وقع
جريت رانيا عليه / احمدددددد احمدددددد قوووووووم وتصلت بلاسعاف جت خدتو
رانيا وهي شايله فريده وعياط / طمني ي دكتور
الدكتور بحزن واسف/ انا اسف البقاء الله شدي حيلك سكته قلبيه جتله ومشي
رانيا وقعت علي الارض وبانهيار/ اااااااه يارب اقف جنبي ماليش غيرك ليييي كدا لي ي احمد والله مخ*ونتك والله مخونت*ك وفضلت تعيط وتصوت
فريده بعياط وبراءه / مامي في اي لي تعيطي بابي فين
رانيا وهي بتحضنها / متخفيش ي روحي متعيطيش
الجد ابو احمد وصل علي المستشفى
الجد بزعيق / ابني فين ي رانيا 
رانيا بعياط / ما*ت
Randa Ali.
وقع علي الكرسي 
الجد بدموع لاول مره / موت*ي ابني انا هاخد فريده منك وهقتل*ك وهح*رق قلبك 
واغمي عليه دكتوره دخله اوضه وحطلو ف المحلول حقنه مهداءه
رانيا وهي بتحضن فريده جامد اووووي / مستحيل ياخدك مني
وطلعت تجري من المستشفى وراحت المحطه من غير متاخد هدومها 
اسامه / استني رايحه فين
رانيا بعياط / ابعد عني بوظتلي حياتي ف لحظه
أسامه /رانيا اهدي وتعالي معايا
رانيا بعياط وزعيق / ابعدددد عني
واغمي عليها
فريده بعياط جامد / مامي قومي متسبنيش
اسامه قرب وشالها وحطها ف عربيه وركب فريده
فريده بدموع وبراءه/هي مامي ي اونكل مش بترد لي
اسامه قرب منها وحضنها / متخفيش هي تعبانه شويه تعرفي انك طالعه جميله اوي زي مامي
Randa Ali.
فريده ببراءه/ انت تعرف مامي 
اسامه / تعالي علي حجري وخدها وكمل سواقه ووصل شقه جميله اوي شال رانيا وطالعها وحطها علي سرير وغطاها وطلع
اسامه قعد علي كرسي / تعالي ي فريده متخفيش وقعدها وعلي حجره خدي الشوكولاته دي
فريده ببراءه/ لا بابي قالي ماخدش من حد حاجه
لمس علي شعرها بحنيه / طيب كدا هزعل وعيط
فريده ببراءه/لا ي اونكل مقدرش حد يزعل مني واخدت شوكولاته
اسامه ابتسم علي براءتها / كنتي بتسالي اعرف مامي اه اعرفها من زمان اوي كنت بحبها جامد اوي وكنا ف مدرسه سوا من واحنا اطفال وكنا جيران
رانيا كانت واقفه بتسمعهم/ انا هاخد فريده وامشي 
فريده جريت حضنتها
اسامه / لا ي رانيا مش هسيبك هنتجوز
رانيا / مش هتجوز وهسافر جدها عاوز ياخدها ماقدرش ابعد عنها
اسامه / صدقيني بحبك مستحيل سيبك وفريده والله العظيم تكون بنتي لي عاوزه تفرقنا
رانيا/ ومراتك سلوي انت تجوزت مش هننفع مع بعض
اسامه / هطلقها مش عايزها لان فعلا هظلمها حتي لو انتي بعدتي هتتظلم معايا احنا هنتجوز ونسافر اوعدك مش تندمي اثقي بلاش نتفرق
رانيا بدموع / خايفه ي اسامه اوي فريده ياخدها
اسامه /متخفيش طول مانا معاكي 
باك 
Randa Ali.
كانت فريده بتسمع ودموعها نازله جامد ومنهاره
رانيا بعياط / وعدي وقت وكنت ف شقه دي ومختفيا عشان جدك كان بيدور علينا واسامه طلق سلوي وتجوزنا وسافرنا برا مصر وكل شويه كنتي تساليني بابا فين لغابة ماسامه م اسامه سلوي لاقيتو وقتل*ته عشان سابها وكانت بتحبه وانا خوفت تلاقيني وهربت ورجعت مصر بيكي وجدك لما عرف هددني ياخدك ي يقول ل سلوي علي طريقنا وسلوي كانت عارفه انك نقطت ضعفي خوفت عليكي ووافقت تجوزي اسد 
ودلوقتي انا هربت من سلوي وجتلك حتي لو هحضنك لاخر لحظه وحضنتها جامد اوي
فريده ف حالة صدمه / ما.م.م.مامي هو في اي 
رانيا بدموع واستغراب/ فريده اهدي والله العظيم دي كل حكايه 
Randa Ali.
فريده بعياط هستيري/ مام.م.مامي اااااه عاوزه امو*ت عاوزه امشي من العالم داااااا
اسد واقف والدموع ف عيونه ف نفسه كل دا بجد حصل
كلهم ساكتين وجد ساكت
زينب بشر/ ومو*ت ابو وام اسد
اسد يصلهم
الجد / اسكتي خااااالص ي زينب
رانيا بزعيق / كذبببب اسالي ابوكي ب زينب كان هو سبب
الجد بحزن/ اسكتووووو
اسد بغضب وزعيق امي ابويا مين قتله*م عاوز اعرف جدي 
الجد بحزن قعد علي الكرسي
الجد بدموع وحزن شديد / زمان كان في صفقه وليا أعداء وجم تهجمو علي بيتي كان أبوك ي اسد بس شاب وعمك ف عشرينات ومحدش حصله حاجه غير مراتي كان هيق*تلو  عمك احمد ونا مكنتش موجود راحت جدتك خدت ط*لقة مكان عمك ومات*ت كنت محروق وروحت خليت رجالتي قت*لو وخدت ولادي ومشيت مت البلد خوف عليهم وجيت هنا الصعيد كان ولادة بيدرو عليا ولما عرفو طريقي جه هنا ابنه وبرجالته وامك ي اسد انص*ابت ابوك مسكتش وفضل بيخطط ياخد حق مراته ازاي وتجوز سعاد لانك كنت صغير جامد وهما هربوا كان أبوك طول وقت بيدور عليهم ويخطط لغاية لما لقي ابنه وقتلت*ه وكان لسه في روح قت*ل ابوك وما*تو هما الاتنين
يتبع..
لقراءة الفصل الحادي عشر اضغط على (رواية هل من امل الفصل الحادي عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية هل من امل)
reaction:

تعليقات