القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية هل من امل الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي

رواية هل من امل الحلقة الرابعة 4 بقلم راندا علي
رواية هل من امل الجزء الرابع 4 بقلم راندا علي
رواية هل من امل البارت الرابع 4 بقلم راندا علي
رواية هل من امل الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي

رواية هل من امل الفصل الرابع 4 بقلم راندا علي


الجد بغضب/ اسد افتحح 
عند اسد كان حاسس بضعف ومش عارف لي اول مره يحس ف حياته بضعف بعد موت باباه وأمه (ملحوظه سعاد تبقي مش ام اسد الحقيقيه هي مرات ابو تجوزها وأسد صغير ومني تبقي بنتها اخت اسد بس من اب واحد وأسد بيحب سعاد وبيقولها ي ماما لان كانت طيبه اوي معاه)
بقلمي/Randa Ali
اسد طالع واتكلم بكل برود عكس النار وضعف والخوف الي جواه/نعم عاوزين اي
الجد بغضب / عملت اي ف بت هي دي الامان فكرتك راجل وقد الامانه والمسؤليه
اسد وبكل غضب وزعيق/انا راجل ونص وكله عارف كدا ومحدش يقدر يغصبني علي  حاجه انا اسد هواري الف حد بيعمله حساب ويخاف منه ودخل وقفل باب وراه
Randa Ali
الجد بغضب جامد/ بقيت تعرف تطول لسانك علي جدك وتزعقله ماشي ي اسد كله يروح اوضته كله راح وجدو نزل
عند اسد جاب مياه وكبها عليها 
فريده قامت بخضه جامده فتحت عيونها/
بصلها ببرود عكس اللي جواه
فريده بدموعه جامده ف عيونها وبصتله
اسد بضحكة شر/ اي فاكره أن كدا خلاص دي البدايات بس دا انتي هتشوفي ايام اسود من حياتك
بقلمي / راندا علي
فريده بدموعه جامده والم من ضربه ليها/ انت لي بتعمل فيا كدا انا عملتلك اي
اسد بكل غضب وشدها من شعرها/ بتخونيني اقسم بالله العظيم ي فريده لاخليكي تكرهي اليوم اللي اتولدتي بي وزقها علي الارض وقعت اسد/هتنامي زي مانتي علي الارض
Randa Ali 📖 
فريده بدموع وكسره/طيب اغير هدومي كلها مياه والجو برد 
اسد بكل برود وراح عند المكيف ولعه وخلاه علي ٢٠ وبصلها بكل برود/ هتنامي كدا علي الارض من غير حاجه وعلي التكيف وطفي النور وراح عند السرير ينام بس كان حاسس بوجع ف قلبه وفضل يفكر وف نفس وقت مولع نار وعاوز يعرف مين دا اللي كانت بكلمه
فريده حضنت نفسها زي وضع الجنين وفضلت تعيط ف صمت وهتموت من برد
Randa Ali 📖
ف مكان تاني 
حبيبه بشر وفرحه/ شوفتي ي ماما صوتها كان عالي ازاي وبتصوت وتعيط
زينب الام بكل شر وضحكه خبيثه/اه ي روح ماما مش قولتلك مش هيكون ليها ولسه لما يعرف امها كانت سبب****
حبيبه بفرحه وسعاده وشر/يااااه ي ماما دا احلي يوم نقوله بقي بكرا وخليها تغور
الام/ لا ي غبيه مش دلوقت وحده وحده
نسبهم يخططو
ف مكان تاني
مني/ بترن علي اياد بيديها مغلق مني بخوف عليه وقلق/مش بيرد لي ياتري ممكن يكون نايم ممكن صح ونامت وهي
عماله تفكر
بقلمي / راندا
ف مكان تاني
اياد/ ايوا بجهز كل حاجه خلاص
الاب / تمام 
ف مكان تاني 
مجهول 1 / عرفت ي بوص بلاخبار الجديده
مجهول 2 / اي هي
مجهول 1 / اسد هواري تتخيل اتجوز
مجهول 2 / بتكلم بجد
بقلمي /Randa Ali
مجهول 1/اه والله لسه عارف
مجهول 2 بضحكه شر/هنبداء العب وتحلو اوي ونتسلي عن قريب
مجهول 1 / بلاش لان لو اكتشفنا هيق*تلنا 
مجهول 2 بعصبية وغضب/ انت فاكر اني هسيبه دا اخرتهم كلهم علي اي*دي واتجوز مين ياتري؟
مجهول ١/مش تصدق بنت عمه بس أخ حتت بت قمر متحسهاش حقيقيه
مجهول ٢ بشر وضحكه/ ومالوا اكيد بردو............
مجهول ١بضحكه كلها شر/ احب دماغك دي اوي
نسبهم عالم حقوده وزبا*له
ف مكان تاني
حسام عمال يرن علي فريده وفونها مغلق زي مهو
عند اسد وفريده
حس انها نامت قام شالها ونيمها جنبه وكان قلبه وجعه جامد عليها وغطاها وطفي المكيف وحضنها ونام
صباح يوم جديد مليان احداث كتيره منها المفرحه ومنها الحزين ولتشرف الشمس وصوت العصافير🕊️
بقلمي /راندا علي
اسد صحي قبلها وحضنها جامد فضل يتأمل ملامحها البرئيه وبداءت تتحرك عمل نفسه نايم فتحت عيونها حست انها متكتفه لاقت نفسها في حضنه يلهوي لو صحي ولقاني علي السرير وبتتحرك وبتحوش ايدو بهدوء بصلها وشها حمر جامد من خوف
اسد بتمثيل الغضب/ انتي اي نيمك هنا 
فريده بدموع وخوف ف عينها/ و والله العظيم معرفش صحيت لاقيت نفسي كدا
اسد كان عاوز يضحك علي طريقتها الطفوليه لاكن تماسك اسد/قومي حضريلي الحمام يلااا
فريده قامت بخوف بسرعه /حاضر
فريده دخلت تحضر الحمام وأسد كان سرحان فيها وبيفتكر لما كانت ف حضنه كان قلبه وجعه ازاي عليها وخايف عليها وحضنها قاطعه تفكير لما فتكر أنها كانت بتكلم حد ف بلكونه قاطع تفكيره 
فريده / جهزته
اسد قام ومعبرهاش دخل اخد شاور طلع وهو ينشف شعره
بقلمي /راندا علي
فريده كانت طالعه واخبطت في كانت هتقع ف مسكها من خصرها(وسطها) وكان قريب اوي منها وعيونه ف عيونها وسرح وتافهه ف عيونها كأنه ف عالم تاني وهي سرحت ف عيونه كأنهم ف عالم تاني قرب منها وباس*ها جامد وبرقه وفضل يتعمق وهي ساكته خالص 
قاطعهم خبط الباب بعد عنها وراح يفتح سعديه ( الداده)اسد باشا البيه الكبير بيقولكم فطار جاهز اسد بطريقه حاده/حاضر وقفل ودخل 
بقلمي/ راندا علي
فريده وشها كله عبار عن لون احمر جامد واتكسفت جامد ودخلت اخدت شاور ولبست بنطلون بوي فريند وعلي القمر تيشرت اسود بنص كم وعملت شعرها كيرلي وحطت ميكب خفيف وكوتشي ابيض ونزلت كان اسد قاعد علي سفره تحت ولابس بنطلون اسود وقميص ابيض وعامله شعره بطريقه حلوه اوي وأول منزلت فريده سرح فيها بعد كدا حس بغيرها جامده اوي كان عاوز يقوم يموتها من لبسها لاكن تماسك قعدت جنبه
Randa Ali 📖
حبيبه بغيظ وغيره/ بصي ي ماما عامله اي ف نفسها
الام / البت حلوه اوي بطريقه. غريبه
حبيبه بغيره/ ماما انا احلي 
الام/ طبعا طبعا اقصد انتي احلي 
وبيفطرو 
حسام وصل البلد وفضل يسأل علي بيت اسد هواري قالولوا أنه قصر وعرفو المكان وقف العربيه قدام قصر كبير اوي لأنهم من أكبر عائلات الصعيد
بقلمي/Randa Ali
نزل حسام ورن جرس الخدم فتحت دخل 
الدخم جنب حسام 
اسد بيه البيه دا كان عاوزكم
كلهم بيشوفوا دا مين
فريده قامت تجري عليه وحضنته جامد وبدموع/ وحشتني جاااامد مش مصدقه انك جيت 
حسام حضنها جامد /حبيبتي انتي كويسه خوفتيني جامد عليكي وقعتي قلبي
اسد بكل غضب وغيره وقام وو
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
ياتري هيحصل اي؟ وحسام يبقي اي ل فريده ؟ وأسد هيعمل اي معاهم ؟ ومين المجهول وعاوزين اي واياد هيسيب مني ولا لاء وياتري اي اللي عمته ناويه تعمله وحقيقية اي  هو ميعرفهاش 
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس اضغط على (رواية هل من امل الفصل الخامس)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية هل من امل)
reaction:

تعليقات