القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية كمين صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية كمين صعيدي الجزء الثالث 3 بقلم أسماء حبيب
رواية كمين صعيدي الحلقة الثالثة 3 بقلم أسماء حبيب
رواية كمين صعيدي البارت الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية كمين صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية كمين صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب


ورده ،،،، واني افرح وحده لييي معرفتش تربي جتها دهيه الي عيزه خلف يااا ابن العقربه وربني لعرفك ا.....
دخل واحد بهيبه كدا وراح ماسك ايد ورده و بكل هدوء،،،، هو اي ده.
ورده بعدت اديها عنه،،،، بعد يدك انت التاني لساويك بطرااب الارض.
سما بغيظ،،، انت مين انت كمااان لنشلوحك احنا ستاات اه بس معانه سلاااح فاتك هاتي الشبشب يا ورررده.
الشخص بثبات وبحط ايده في جيب البنطلون،،،،، صاحب الصيدليه وافهم في اي بقي.
سما بسرعه ،،، نزلي الشبشب يا ورده .
ورده،،، متخافيش يا بت اكيد هيكون زي الي مشغلهم، شوووف بقي اني مخيفاش منك ووسع اكده خلينا نغووور من خلقتكم العفشه دي..
الشخص وعلي وضعه،،، اي الي حصل!
سما،،، شوف يا استاذ انتي الي مشغله عاكس ورده وبصر...
قطع كلام سما وهو بضرب الشاب الي عاكس ورده وطرده بره....
سما بهمس لورده،،، بذمتك دا عفش ده ههههه.
صاحب الصيدليه،،، كنتم عيزين أي!
ورده بحده،،، شريط بندول .
جاب ليها وورده جت تحاسب،،،، لاء اعتبريه رد اعتبار.
ورده بسخريه،،، والله وبقي حد يجمل عليا خد حققك واعتباري اني بعرف اجيبه ولو في حنك السبع عن ازنك.
سما طلعت مع ورده،،، يا قلبك الجامد اي ده يا بت ياااات وحش انتي ههههه.
ورده،،،، بس علشان هتغر في نفسي اكده.
ملك بتشاورلهم من البلكونهو،،،، اخواااشييي اخواشيييي.
ورده،،،، ايه يا مهفوفه في عقلك.
سما ضحكت....
ملك،،، ديماً كدا كداااا يا ورده كسره نفسويتي، روحي منك للي كلت دراع جوزها.
سما ومكمله الطرق،،، انا مشيه اصل ميته من الجوع اخاف اكولكم سلااام.
ملك،،، ابقي سلميلي علي عمتواا الي نسياااني هااا مع اني عرفاكي  ذاكره السمك.
ورده ودخله البيت الي جمبهم،،،،ورده استني تعالي انشري معايه.
ورده بلا مبالاه،،،،، كتك وكسه هو دا نشير من اصله اني دخله اشوف امي.
ورده طلعت لقت زينه واحمد بتخنقوا....
زينه،،، لااء يا احمد ورده هتدخل طب.
احمد،،، لا يا زينه هندسه.
ورده،،، استهدوا بالله طب وهندسه ايه دني بقالي يومين بحاول افك الرقم السري الي عملته بلانجليزي.
~في بيت حسام وجهاد.....
حسام ماسك الحزام وبيجري وري معتصم....
معتصم،،، ياااا تيتي الحقي ابنك اععععع خلاص ياا بابا حتي وانا كبير يا جدعااان.
جهاد في المطبخ مع روحيه والده حسام،،،،، ربيه من تاني يا حسااام طفشت البت ازاااي هااا.
حسام بغيظ،،، اناا عايز افهم بنت الدكتور شوكت ملهااااا هااااا ملها يلا خد هناااا.
حسام،،،، انتييي فين يااا خالتي وربنا مكانت هتسكت اععع الحزام بوجع با بااابا الله.
اما علي الجانب الاخر في السرايا....
زهره وجنان وقفين في المطبخ وياقوت وزين بطبخوا....
زين،،، دوقي كدا يا زهرتي الشطوربه بينها دلعه.
ياقوت بهمس،،، متحط شويه من سم الفيران.
زهره من وراها وبتضربها بالقفا،،،، سمتك عقربه انا مكنتش عيزه بنت انتي جيتي منين معرفش.
زين بغمزه،،، منا قولتلك نخلف لحد ما نجيب ولد مش رضيتي وعملتي فيها الشيخه زبيده 
زهره ومسكه السكينه،،،، زييين وربنا انا ما طيقه نفسي.
زين وبمسك غطا الحله بشكل درع،،، استهدي بالله هو انا قولت حاجه غلط.
جنان وبتاكل لب وبتتفرج عليهم،،،، زهره اضربيه في الهدف عندك كرش زين يلااا عيزه دم.
تلفون زهره رن راحت حطه اديها في جيبه الجلبيه البيتي وطلعت تلموبيل،،، امسك السكينه اما اشوف الواد عصوم بتص لي!
زين بسرعه خد السكينه،،، في الحفظ والصون متخفيش عليها.
زهره بابتسامه جميله،،، قلب عمت...
معتصم قاطعها،،،، الحقينااااااااي اللحقيييييناااااي.
زهره بخضه،،، يلهوي فييي اييييي.
معتصم،،، اخوكي نازل عليا بالحزااام.
حسام وبحاول يفتح الباب،،، افتح لوربنا هكسره علي دماااغك.
زهره بضحك،،،، ايوه انت هتفولي علي الحزام دا عرفه طعمه هههههه استنه انا هتصرف.
معتصم وبسند الباب بدهره،،،، ربنا يخلهوملك يارب يا عمتوا، ياااا بابا كفااايه.
زهره رنت علي حسام...
حسام بضيف وبطلع الموبيل من جيبه،،، الووو.
زهره،،، حوووسه يا حوسه يا حته سكره اخبار حبيب الملايين اي بقي!
حسام بتنهيده،،، اسكتي يا زهره الواد متخلف دي بنت الدكتور شوكت قمر.
زهره بضحك،،، قوول قوول مهو كدا الكلام هيوصل لجهاد وطلقكم هيبقي علي ايدي.
حسام،،، ههههههه لا الله يرضي عندك خلينا حلوين.
زهره بضحك،،، ايوه اظبط كدا..، وبعدين الواد عصووم مااله بقي بتزعقله لييييي الواد كبر يبني دا بقي يلبس هدومك وشويه ويبقي عريس وخلف وبطنه طبقي مترين وبكرش.. احم لمؤخذه يا زوز.
زين وبياكل صباع محشي،،، لا يا قلبي ولا يهمك الراجل من غير كرش مش يسوا ارش.
زهره وبتلوي بقها،،،،  المهم يا حسام صاااحب ابنك وشوف لي معاارض متبقاش كبير و اهبل يا حوسه.
حسام بحسره،،، حتي وانا كبير يا جدعااان يا زهره كفايه برستيجي ارحميه.
زهره بضحك،،، برستيج اي يا ابو برستيج قال.. دا سقط ايام الثوره يا ابني المهم دلوقتي ارحم الواد الي جوه كفااايه افتري بقي مش انا وبتكمل المسيره علي الواد عصوووم الجواز مش بالغصب.
حسام بتنهيده،،، متني معرفتيش عمل اي البايظ علشان يطفش البت.
زين وبغمز لزهره ،،،، افتحي لاسبيكر.
زهره فتحت لاسبيكر،،،، ها احكي لعله خيراً بأذن الله.
حسام،،، شوفي يا ستي لما كنا عند بيت الدكتور شوكت سبناهم يتكلموا الواد قاعديقولها بتعرفي تكنسي طيب وريني بتكنسي ازاي امتحااان عملي الواد فقيق وكله كوم وغسيل الشربااات وشويه يقوللها مش حافظ حاجه من القرأن و مبلحقش صلاه الجمعه اصلي ببقي سقران دا انا اتفضحت فضيحه لا تغمض لها لاجفاااان يا زهره دا مش بطفش عروسه دا رايح يخرج من لاسلااام كويس ان الدكتور شكري عاقل ولم الموضوع.
زهره وجنان وياقوت وزين كانوا بضحكوا عل لاخر.
حسام بصدمه،،، اي دا يا زهره هو القبيله جمبك بتسمع ولا اي.
زهره منبين ضحكها،،،،، هههه ق هههه قبيله اي ههههه دا الشعب ههههههههههه.
حسام،،، يااااالا الهول ههههه.
زهره بتهدي نفسها،،، شوف دي اخرت انك تغصبه علي حاجه، اسمع مني سيب ابنك يختار.
حسام بتنهيده،،،، طيب يا زهره ماشي، بسس لازم ارجعه للأسلاااام لاول ابن جهاااد.
زين بضحك،،،، ههههه ابقي طمني عليك بعد الفتح باذن الله.
حسام،،، ازيك يا زوز اخبارك اي.
زين وبيبص لزهره،،، والله يا ابني ابغي اقولك اختك مشقلطاني بس استحي لاني مضمنش الي فيها بس اهو الحمد الله عاايش.
حسام،،، انت هتقولي دي مفتريه.
زهره،،، حوووووووساااااام.
حسام،،، احم السلام عليكم علشان معتصم بقي.
زهره وبتبص لزين،،، اناااا مشقلطاك ليييي يا خويه دناا ملااك كدا. 
ياقوت،،،  والله انتي طيبه طِيييييبه  ولا اي يا ولدي.
زين،، اومااال.
جنان بهمس،،،، اطلعوا صلو رقعتين بنيه لاستغفار من الذنب يلا.
منصور كان داخل ووراه أنس وريان.
جنان وبتجري عند منصور ،،، منصوووري جه منصوووري جه.
منصور بحب،،، قلب منصورك طبخلنا اي النهارده.
جنان بضحك،،،، الست زين عملنا محشي هو وياقوت.
زين وماسك طبق وبيقرب من منصور وبيأكله،،،، دوق عمايل اديا دنا عليا لفت محشيايه اييي ناار يا حبيبي نااار.
منصور بضحك علي اخوه،،،، اني مش عارف انت تركيبتك اي لو ابوك ولا امك الله يرحمهم عيشين كانوا ندبوا حظهم علي خلفتهم الهباب.
زهره،،، وماااله يا خويه اما يطبخ هو الرسول مكنش بساعد مرااته ولا اي ياااا سي منصور.
زين بسرعه،،،، زهراااااااه.
زهره،،، نعمممم.
زين،،، ما تقولي كدا سي زين علشان خطري.
زهره بضحك،،،، حاضر يا سي زين.
زين،،، يلهووووي تاني علشان خطري.
ياقوت بضحك،،، يا باشا ميصحش هنا ان الجمهور الغفير يراكم.
زين،،، احم ايوه. يلا يا ياااقوت خدي امك وخلتك ورصو الصفره اما اكلم عمك كلمتين في الخباسه وجيين.
ريان طالع علي فوق...
انس،،، اي مش هتقعد علي الوكل!
ريان،،، هغير هدومي مبحبش اقعد كدا زيكم.
أنس باستغراب،،، وفيها اي.
ريان بغضبه المعتاد ومكمل علي السلم ،،،، انييي حر يااا عالم مفهمش اي ده.
أنس بهدوء وتنهيده ،،، ربنا يهديك يا ريان معرفش ملبوس ده ولا ركبه شيطان.
في اوضه تانيه....
زين،،، ايوه يا منصور زي ما قولتلك هيعملوا معاك شغل هايل لو جم وفيها اي اقامه اسبوع واحد!
منصور،،،، يا خوفي من جنان يا زين ولا زهره.
زين،،، متخفش هما وثقين فينا.
منصور ضحك فجأه،،، يبقي لسه معرفتهمش ياااا زين  ، اه صحيح عمار كلمني عايز ملك تيجي تشتغل في الديوان وبصراحه محتاج محاسب اي رئيك.
زين،،، اسسستر ملك احلف.
زين،، ومالها ملك يعني هي شقيه حبتين بس ابني عاقل ويقدر يحطها في مكان زين.
زين،،،، امممم ماشي بس انا برضوا خايف مخبيش عليك ملك من لاخر كدا حريييقه.
الكل اتجمع علي السفره وكانوا بيكلوا وياقوت كانت فرحانه انها اخيراً بكره هتبدأ شغل مع ريان..
ريان خلص اكل وخرج وراح لاسطبل وركب حصانه وجه يخرق لقي ياقوت بتمشي وراه وكانت محصلااه.
ريان بغضب،،، انتي راااحه علي فين اكده بسلااامتك.
ياقوت بأبتسامه،،، طلعه اتمشه شويه.
ريان بحسم،،، ادخلي علي جوه لكسر رقبتك.
ياقوت بنفس لابتسامه،،، اكسرها بس برضوا هخرح.
ريان ونط من علي الحصان فجأه وياقوت رجعت خطوتين لوري،،،،  شوفي يا بت عمي اني مش عايز اتغااابه عليكي لما اقووول كلمه تتسمع فهمااااا. 
ياقوت بنفس البرود،،،  مني بسمع كلامك حد قال ليك اني طرشه مبسمعش! 
ريان،،،، طيب ادخلي لخليكي طرشه بحق وحقيق.
ياقوت،،، ولو ما دخلتش هتعمل اي!
ريان وطلع المسدس فجأه من من ورا دهره  ،،،،، هخلص عليكييي وصدقيني مهتفرقيش معااايه لان موتك اهون من انك تتمشي بره لييي حد قلك ان البلد فيها حريم بتتمشي كلها رجاااله يعني لاما تطلعلي علي اوضتك اكده زي الشاطره  او اطلعك اني عند ربنا فوووق.
ياقوت وبتربع اديها،،، ولو ق....
ريان حط المسدس علي جبهت يا قوت...
ياقوت وبتكمل كلامها،،،،،، هد هدخل جوه ( ياقوت وبتمثل البكاء ودخله السرايا)  عموااااا منصووور يا عمووو منصور أعاااااااء تعاله شوووف ابنك هو دا الي بتقول يخلي باااله مني دااا هيخدني للأخره ( وبتبصله قبل ما تخش) منك للله يا ابن منصوور.
ريان وبضرب كف بكف،،،، داااا بينه هيبقي مرااار طااافح.
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع اضغط على (رواية كمين صعيدي الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية كمين صعيدي)
reaction:

تعليقات