القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية تكفيني انت الفصل الثالث 3 بقلم فيروزة

 رواية تكفيني انت الجزء الثالث 3 بقلم فيروزة

 رواية تكفيني انت الحلقة الثالثة 3 بقلم فيروزة

 رواية تكفيني انت البارت الثالث 3 بقلم فيروزة


رواية تكفيني انت الفصل الثالث 3 بقلم فيروزة

رواية تكفيني انت الفصل الثالث 3 بقلم فيروزة


مصطفي .. براحتك يا ايه ماتتكلميش .. انا هقولك اللي جاي علشانه وامشي ..  انا طلبت ايدك من عمي النهارده علشان دي رغبه ابويه وامي وكانوا عايزين يجوا النهارده بس انا قولت هروح لوحدي الاول  ولو حصل نصيب تبقوا تيجوا معايا ...بصي مش عايز اسمع ردك دلوقتي فكري ولو مش عايزني انا مش هقولك حاجه بس هيكون ليه شروط ولو حصل نصيب وكنتي مراتي ...
ايه .. شروط ايه ...
مصطفي .. هو انتي وقفتي علشان تعرفي الشروط 😏..
ايه .. ايوه انا موافقه ..( ايوه انا موافقه عليه حاسه قلبي مرتح في وجود مصطفي حاسه أماني ورحتي ).....
مصطفي ... 😂غريبه توقفي عليه النهارده وكنتي في حضن حبيبك امبارح صحيح غريبه اوي الدنيا ....
ايه ... ( حسيت كان كلمه خنجر دخل في قلبي ) هقولك علي حاجه يا مصطفي من النهارده انا ايه جديده ايه بتعت امبارح اللي كانت بتحب احمد ماتت ... وموافقه عليك علشان انت ابن عمي ....
مصطفي ... علشان ابن عمك بس ...( نفسي حتي بعد كل اللي حصل ده تقولي علشان بحبك مش علشان ابن عمي بس ) 
ايه ... ايوه علشان ابن عمي بس  ...
مصطفي ... تمام .. هقولك علي شروطي يوم فرحنا ...
ايه .... خلاص اللي يريحك ...
مصطفي ...يا عمي ...
دخل بابا وماما واتفقوا علي معاد الفرح بعد اسبوع ...
وعمي ومرات عمي هيجوا بكره ونلبس الدبل ...
.................
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير❤️✨
مفروض بعد الكلمه اكون طايره من علي الارض بس للاسف اللي بيحصل العكس ...
اتفضلي ادخلي برجلك اليمين يا عروسه منوره بيتك يا بنت عمي ...
ايه ...حسيت في نبره صوته بالسخريه ... تسلم يا مصطفي ....
مصطفي .. اتفضلي ادخلي غيري هدومك وتعالي علشان عايز اتكلم معاكي شويه واقولك علي الشروط ....
ايه ... دخلت اغير هدومي وخرجت نتكلم انا ومصطفى ...
مصطفي ...ايه اتفضلي اقعدي علشان نتكلم .... 
ايه .. اديني قعدت اهو اتفضل اتكلم ... 
مصطفي ... انا زي مقولتلك قبل كده انا اتجوزتك علشان دي رغبه ابويه وامي في انك تكوني زوجتي ... وانا مكنتش اقدر اقولهم لا ... بس زي مقولتلك انا لي شروط لو حابه نفضل متجوزين ... بصي انا حابب اتجوز انسانه أحبه وتحبيني ونعيش حياتنا زي اي زوجين وخلاص انا شوفت العروسه وهنتجوز في خلال كم يوم .....
ايه .... ( كلام مصطفي نزل علي قلبي كأنه نار بتحرق في قلبي🥺) ولما انت هتتجوز يا مصطفي اتجوزتيني ليه هاا ،وايه زي اي زوجين امال احنا ايه ...رد عليه 🥺🥺...
مصطفي ... اتجوزتك ليه قولتلك قبل كده دي رغبه ابويه وامي وانا مقدرش اقول لهم لا ....وانت بعد اللي حصل ده عايزنا نعيش زي اي زوجين .. انتي عارفه انتي عملتي فيه اي انتي كسرتيني معدش اقدر اتعمل معاكي زي الاول ... ولو حابه بعد فتره اتطلقك اللي يريحك يا ايه وتقدري تتجوز تاني بعد فتره ... لو حابه دلوقتي اطلقك برحتك ...بس اني هتجوز انا مش باخد رايك ... وصحيح انا مش هقدر المسك انا مش باخد حاجه غيري استعمالها 😏.....
ايه .... ( كلام مصطفي دبحني ياريتني موت قبل مسمع الكلام ده من مصطفى ) مصطفي 😭😭 انا محدش لمسني والله العظيم انا كنت ساكته من الصدمه مش اكتر ... وخلاص يا مصطفى اتجوز واعمل اللي يريحك وانا مش عايزه أطلق ..تصبح على خير ....
مصطفي ..( كلام ايه وجعني كان نفسي تقولي بلاش تتجوز وسامحني ) تمام ..  وانتي من اهل الخير ....صحيح نامي انتي في الاوضه وانا هنام في اوضه الاطفال ... ودخلت قبل حتي ماترد عليه ....
...............
ايه 
دخلت الاوضه وفضلت اعيط علي هبلي وعلي حياتي اللي بتروح من ايدي وانا لسه بقلب الطفله ..ازاي وثقت في احمد للدرجه دي ..  ازاي كنت هبله للدرجه دي ازاي .... ومصطفي ليه حق أنه يقولي كده ليه حق ....بس ملوش حق يتجوز عليه ويكسر قلبي ... هو انا قولت يكسر قلبي هو انا بحبه ...
دق قلب عاشق فلا مفر ❤️✨
.................
سمعه صوت خبط علي باب الاوضه ...
ايه افتحي اهلي واهلك علي الباب افتحي ...
ايه ..حاضر يا مصطفي افتح لهم وانا دقيقه وهخرج ...
مصطفي ..  طيب بس ياريت اي كلمه قلناها تكون بينا بس ونكون قدمهم زي اي زوجين ..
ايه ..  ده اللي هيحصل يا مصطفى...
لبست فستان وحطيت مكياج خفيف وفردت شعري ...وخرجت
.....................
بسم الله ماشاء الله هي القمر دي بقيت مرات ابني ❤️..
روحت علي مرات عمي وحضنته وبعدين خرجت من حضنها وحضنت ماما وبابا وبعدين عمي وقعدت جمب مصطفي ... 
ايه ..(مصطفي ساكت مش بينطق وفتح بقوه وخلاص😂 ) مصطفي اقفل بقك احسن دبانه تدخل 😂😂...
مصطفي ... ( انا حسيت قلبي بينض بين ضلوعي كأنه هيخرج اول لما شفتها❤️🥺) بتقولي ايه 🙂...
ايه .. انا مقولتش حاجه يا حبيبي( يانهار هو انا قولت حبيبي🙈 )..
مصطفي ... بتقولي ايه ( هي بتقول يا حبيبي ولا انا اللي من كتر مانا حبيب اسمع الكلمه دي مانها حسيت انها قاليتها )...
ايه ... مصطفي ...
مصطفي ... قلبوو( الكلمه خرجت من قلبي مش من لساني انا بعشقها حتي بعد كل اللي حصل ده ) ...
دق قلب عاشق فلا مفر ❤️✨
ايه .. هاااا...
بابا وماما وعمي ومرات عمي ...قاعدين يتفرجوا ولا حتي قاعدين في السينما 😂...
مصطفي .. اي يا جماعه مش يلا بقي احنا لسه عرسان 😂😂...
رد عليه عمي .... عيل قليل الادب 😂😂يلا يا حاجه ....
و بابا قال معرفتش تربي يا فؤاد 😂😂ابنك قليل الادب يلا يا حاجه 😂😂...
مصطفي ... يلا سلام 😂😂..
ايه وقفه تضحك وحطه أيدها علي وشها هي كده لما بتكسف ..
قربت منها بقلبي مش بعقلي .. 
مصطفي .. لكي ابتسامه تسحر القلوب يا اميرتي ليت لي قلب اخر لاحبك به مع قلبي المسكين في حبك يا سيده قلبي اني اعشقك يا فاتنتي❤️✨.
ايه .. سكت مره واحده..الكلام ده ليه انا 🥺 ( حاسه قلبي وجعني علي اني حبيت حد غير مصطفي ..مصطفي مايستاهلش مني كده ..انا بحبه ...بس هو يستاهل واحده احسن مني حافظت علي قلبها علشانه🥺🥺 ..) ..
مصطفي ... لا ( انا زعلان من اللي حصل بس سحرها اكبر من الزعل الكلام بيخرج من قلبي مش من لساني  )...
ودخلت الاوضه وسيبتها ....
ايه ...يارب سامحني وحنن قلب مصطفي عليه ....
ورحت احضر الاكل ...
..........
خبطت علي اوضه مصطفي ..
مصطفي تعال علشان تاكل انا حضرت الاكل ....
مصطفي ....طيب ...
قاعدنا ناكل واحنا ساكتين مفيش كلام بينا ...
...
النهارده كده احنا متجوزين بقلنا اسبوع ..والتعامل بينا يعتبر معدوم ،وده اول يوم مصطفي يخرج فيه .... 
.......
الباب اتفتح ودخل منه مصطفي ومعه عروسه لبسه فستان ابيض وطرحه وهو لبس بدله ..
وقاله ...ادخلي برجلك اليمين يا عروسه ... ولا استني اشيلك يا حبيبتي ... 
ايه ...انا وقفت من الصدمه مش قادره انطق لقد انعقد لساني ...
مصطفي ... ايه دي اميره مراتي التانيه وان شاء الله ام عيالي😂 ... 
اميره ..مصطفي نزلني 😂♥️بعد مصطفي ما نزلها... ازيك يا ضرتي😂😂..
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع اضغط على (رواية تكفيني انت الفصل الرابع)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية تكفيني انت)
reaction:

تعليقات