القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت مصارع الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

       رواية احببت مصارع الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

  رواية احببت مصارع الجزء الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

  رواية احببت مصارع الحلقة الخامسة والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

  رواية احببت مصارع الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي

  رواية احببت مصارع الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم يوستينا سامي


في انجلتراااا....
وصل ادهم اخيرا بعد رحلة قضي فيها اصعب لحظات حياته وهو بيفتكر كل ذكرياااته مع إخوته 
لحد ما وصل. للاوتيل الي مفروض هيقعد فيه .....
ادهم :هاي ..انا ادهم .مستر ...
جاك: ادهم ....
ادهم بفرحة :جاك ..ازيك يا ابني عامل اي 
جاك: انا كويس يا ابني تعالي معايااا ..
دخلوا أوضة جاااك 
جاك :قولي عامل اي يا ابني ..انا اول ما عرفت من جون انك وافقت تيجي معانا انا اتفاجات بصراحة 
ادهم: ههه عادي يعني ..بعد المشكلة الي حصلتلي في الشركة انا قفلت من كل حاجة حتي البلد 
جاك :اه الحقيقة المشكلة كانت كبيرة شوية 
بس اهو يمكن كل ده حصل علشان تبقي معانا ولا اي 
ادهم بحزن: اكيد يا جاك ربنا هو الي بيخطط امورنا 
المهم فين جون علشان نقعد ونتكلم بصراحة أنا مستعجل اوي عايز اعرف هنبدا امتي 
جالك:...يا عم براحة شوية ده انت حتي لسه واصل 
مش لازم تشوف جو انجلترا وبنات ...
ادهم :جاك فكك مني بقي انا جاي اشتغل 
ومش بفكر في اي حوار تاني حاليا 
جاك :اوكي يا ادهم براحتك بس النهاردة كان في حفلة حلوة اوي في الاوتيل هنا ..اي هتحضر 
ادهم :هشوف ظروفي ..بس انا محتاج ارتاح ممكن 
جاك :طبعا ..اتفضل ادي مفتاح غرفتك ...
نورت مسيو ادهم 
ادهم: هههه باي يا جاك 
ادهم في سره ابو تقل دمك ..عيل رخم بجد 
وفعلا أدهم طلع اوضته وكان نوعا ما مرتاح في الجو الجديد بس قرر أنه ياخد شاور ويناااام ....
_________________&_________________&&
في بيت عادل 
شمس: مبروووك يا نووور 
نور بفرحة :لله يبارك فيكي عقبالك ..بصراحة أنا مكنتش متخيلة اني هفك الجبس ده اخيراا 
ده بجد حاجة سمجة 
بسنت :يعني خلاص هتلعبي معايا يا نور 
نور وهي بتبوسها :اه طبعا يا روح قلبي انت 
يوسف: هههه ولله ..عمو انا كلمت عمي ابراهيم وقالي أنه جاي النهاردة بليل 
هنا :اي ده بجد ..ينووور يا جو 
يوسف :اه ما هو أول ما عرف أن هيثم جاي بكرة علشان يطلب ايدك قال جاي علطووول 
هنا بسعادة: ميرسي اوي بجد 
منال :افففف انا قايمة اعمل قهوة ..بعد اذنكم 
ودخلت منال المطبخ .....
فهد: اي يا عمي هي لسه مضايقة من هيثم برضو 
عادل :مضايقة من هيثم بس دي متخانقة معايا من ساعة ماوفقت علي الجوازة اصلا ...
فهد :عادي يا جماعة بنتها ونفسها تفرح بيها 
هنا :بس علي حساب سعادتي يا فهد ..انا موافقة فلازم تحترم راي انااااااا. 
يوسف: وانت متأكدة من قرارك ده يا هنا 
هنا :اه يا يوسف متأكدة اوي كمان ..صدقني انت لو قاعدت مع هيثم فعلا هتحبه اوي اوي كمان 
فهد :اهم حاجة تبقي انت الي حابهاا ومتقبلة ظروفه كمااان يا هنااااا
هنا :اه طبعا متقبلة ظروفه ...بصراحة اقولكوا حاجة 
بس ادهم ميعرفهاش 
فهد :ادهم اشمعنا ادهم يعني ....
هنا :علشان بخصوص علاقتنا ..انا وقت ما حصلي الفقدان المؤقت ده انا فعلا مكنتش فاكرة ادهم بس ارتاحت اوي لهيثم ..ولما بدأت افتكر واحدة واحدة 
عرفت أن انا وادهم يمكن كان في اعجاب بينا 
بس مكنش حب وده غصب عني مش بايدي 
يوسف بليز قول لفهد اني اسفة علي طريقتي البايخة معاااه  وان ده نصيب 
يوسف: حاضر يا هنا وربنا يقدم لك الخير يا حبيبتي 
طيب يا جماعة انا هعمل اعلان مهم اووي 
نور برخامة: اي هو بقي الإعلان يا كابتن 
بسنت بتقليد نور :اه اي هو يا كابتن 
عادل :ههههه عسل بسنت ولله ..
يوسف بص لنور :..خلاص البت بقت تقلدك ..ماشي 
عمتا ...كتب كتابي انا ونور اخى الاسبوع ده 
عادل: اي الواد السريع ده يا جدعااان انت خلاص قررت من نفسك كدة يا استاذ 
يوسف بضحك :لا انا اعجبك اوي يعني هههه 
عادل: ابراهيم عرف الكلام ده احسن لو عرف أن احنا اتفقنا من وراه هتبقي مجزرة 
يوسف :ههههه لا متقلش انا قولتله من شوية 
عادل :وانا موافق ..وانت يا نور 
نور كانت مصدومة وفي نفس الوقت فرحانة اوي بس مكنتش عارفة ترد تقول اي ....
بسنت :انا موافقة يا عموووو
عادل ضحك: طبعا انت رايك مهم اوي يا بوسبوس 
هنا: يجماعة  متحرجوش البنية ..السكوت علامة الرضااااا ..انتوا باخدوا رأيها ليه اصلااااا 
يوسف :ولله عندك حق يا شيخة .....
 هي موافقة اصلا 
نور :يالهوي علي الغرور بجد ما براحة يا عم علينا 
وفعلا كلهم قعدوا يضحكواااا..........
بس للاسف كان في حد فعلا وحيد وكان نفسه يكون ادهم موجود لأن ادهم هو الوحيد الي عرف يحتاويه 
عمر كان في اوضته وبرضوا للاسف مش من برا حس انه مش موجود معاهم .......
___________________________________$$
في القسم ....
امير بيكلم علي ..انت فين يا بني انت 
ايه مستشفي...طب انا جايلك ...
علي :لا انا جاي في الطريق ..
امير :طب اي حصل فهمني يا ابني ...
علي :مافيش عرفنا قرايب بسنت ...
امير: بجد الكلام ده يا علي 
علي: اه ..انا جاي في الطريق ..سلام 
تفتكروا بسنت ممكن تتاخد من يوسف بعد ما اتعلق بيهاااا كدة ......
امير قعد يستني علي يجي وكان بيدور في دماغه الف سؤال ...وفاجاه ...تليفونه رن 
امير بلهفة :ندي ...الووو 
والدها: الوو يا أمير 
امير بقلق :عمي ..اهلا وسهلا 
والدها :اهلا يا ابني ...انا كنت بكلمك علشان اقولك 
علي حاجة مهمة ...
امير: خير يا عمي في حاجة 
والدها :اه انا عايز اجيلك علشان اديك شبكتك وكل حاجة تخصك ..وأعتقد أن خلاص كدة الموضوع اتقفل ...
امير بعصبية :نعععععععم ..موضوع اي الي اتقفل 
وخطوبة اي الي وتلغي دي ولله ما يحصل علي جثتي الكلام ده 
والدها: في اي يا أمير ما براحة انت بتتكلم كدة ليه 
يا ابني كل شئ نصيب وانتوا نصيبكم اتقطع علي كدة 
امير :لا ولله ما يحصل... نصيب اي الي خلص 
هو انت فاكر أن لو. الخطوبة اصلا اتفسخت ..ده لو اصلا حصل ..ندي ممكن تتجوز حد غيري ولله مايحصل 
والدها ؛انت يا بني ادم انت اتكلم عدل ..عموما انا غلطان اني احترمتك وكلمتك انا هبعتلك الدهب لبيت والدك ...
امير بخوف: الو يا عمي ارجوك استني ..
والدها: نعم .. خير عايز تزعق تاني ولا اي 
أمير: وانا ولله ما اقصد ازعق بس .انا بحب نظيف بجد واكيد مش عايز ننفصل
والدها :يا ابني انت مجنون ما انت الي اتخانقت معاها امبارح و قولتلها كل واحد يروح لحاله 
امير: طب ..والنبي يا عني ممكن اكلمها بس 
والدها ..استني طيب ...
وبعدها بعشر دقائق 
الو: يا أمير 
امير: أيوة يا عمي ..فين ندي 
والدها :مش عايزة ترد عليك 
امير بعصبية: يعني اي مش عايزة ترد عليا ..يعني اي 
والدها :تاني يا أمير بتزعق ..طيب 
وقفل السكة في وشه......
____________________________________
في بيت ندي ..اول ما والدها قفل التليفون ...
ندي ضحكت اوي 
والدها: اي الواد الغبي ده ..معقول كدة 
ندي بضحك: احسن خليه يتربي شوية علشان يبطل طريقته دي شوية 
والدها بضحك؛ أيوة يا ندي بس ده لو شافك هيقتلك 
ندي بضحك: لا ما اهونش عليه يا بابا .ولا حتي هو يهون عليا زعله وعصبيته دي ..بس مينفعش كل ما يحصل بينا حاجة يقولي نسيب بعض ليه يعني 
والدها: ماشي براحتك يا ندي بس خدي بالك لموضوعكوا يقلب جد وتسيبوا بعض بجد 
ندي بقلق؛ ولله يا بابا لو سابني يبقي هو مكنش بيحبني اصلا وكويس أنه اتكشف دلوقتي ...
والدها :براحتك أنا خارج ....وفعلا ولدها خرج 
ندي بفرحة :ماشي يا أمير ولله لاخليك تبطل عصبيتك دي ويا انا يا انت....
ولله ندي دي جدعة بجد 🙈😂
________________________________
في قسم عند امير 
امير بغيظ :عايزة تسيبني ..ازاي يعني ..ازاي 
لا ولله ما يحصل يا ندي ..ولله لاوريكي اصلا 
علي دخل المكتب وشافه وهو متعصب اوي 
مالك يا ابني انت كويس ...
امير بعصبية :مالي ..هااا هيكون مالي يعني شايفني بشد في شعري مثلا 
علي بدهشة: أي يا ابن المجانين انت في اي هو انا كلمتك ..وبعدين مالك كدة عمال تجري في المكتب 
في حاجة حصلت .حد ضايقك 
امير بعصبية :تخيل يا علي تخيل ..
علي :اخلص هفضل أتخيل لحد بكرة ماتقوول في اي 
امير :ابو ندي كلمني وقال اي .اجي اخد الذهب والشبكة علشان دي قسمة ونصيب ...يعني اي اصلا 
علي: هههههههه ولله راجل جدع 
امير بحدة: انت بتستفزني يا علي انت بتضحك 
وبتقولي كمان أن هو عنده حق 
علي :أيوة طبعا ...وبعدين انت زعلان ليه اصلا ها
مش انت الي قولتلها بلسانك ده الي عايز ينقطع
ان كل شئ بينا انتهي ...مش انت الي قولت كدة 
ولا أنا مثلا ...
امير :معرفش بقي كلام قولتوا في لحظة نرفزة 
وبعد انت بالذات تخرص خالص علشان مستفز
علي :يا ابني رايح فين بس ....
امير: رايح في اي داهية ..رايك مكتبي جاتك القرف 
وفعلا خرج امير وهو متعصب اوووي 
علي: يا ابن اللذينة ....يالهووي احسن يعمل في البت حاااجة ...واد يا أمير. ...
وفعلا رااح وراه المكتب ......
$$$$$$$$$$$$$$
بليل في غرفة ادهم في. الاوتيل ....
..ادهم ..الو جون ..ازيك يا حبيبي 
اجي فين بس بصراحة ماليش مزاك خالص اني اسهر
جون: انت اكيد بتهزر دي حفلة تحفة ...بقولك اي 
هادي عليك بعد ساعة تكون جاهز...سلام 
ادهم :طيب يا جون حاضر ...
وفعلا أدهم جهز ونزل الحفلة مع جون وفعلا الجواء كانت جميلة اوي والحفلة كانت لذيذة ...
ادهم اتبسط اوي 
جون: ادهم تعالي اعرفك ..عزام باشا الراجل اعمال المعروف طبعا ...
ادهم: غني عن التعريف حضرتك طبعا ..
عزام :ميرسي اوي ..انت لسه واصل النهاردة مش كدة 
ادهم :اه اهو لسه أول يوم 
عزام :لا انجلترا تحفة بجد وهتتبسط هنا اوي 
اتفضل drink ..(مشروب )
ادهم: لا ميرسي بجد بس مش عايز 
عزام بثقة :انت حر ..براحتك 
ادهم: اوكي بعد اذنكواااا.....
وفعلا أدهم قصي الحفلة وكان الجو لذيذ .وقرر يخرج ادهم بقي ويطلع اوضته ...
وفعلا خرج برااااا الحفلة 
بس فاجأه شاف بنوتة ..جات عليه وحضنته ...
ادهم بصدمة ....😳😳😳
اي ده اوعي انت مين.....
بنت من كتر الشرب وقعت قدامه 
ادهم :يا نهار اسوود انت يا بنتي انت ..اي حصلك 
شكلها ليلة سووودة 
وفعلا أدهم اخدهااا........
تفتكروا مين البنت دي وهل البنت دي تبع حد ...
وتفتكروا بقي بسنت هترجع لاهلهاااا فعلاااا ....
يتبع...
لقراءة الفصل السادس والثلاثون اضغط على (رواية أحببت مصارع الفصل السادس والثلاثون)
 لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت مصارع)
reaction:

تعليقات