القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الفارس الجزء الثالث والثلاثون 33 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الجزء الثالث والثلاثون 33 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الحلقة الثالثة والثلاثون 33 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الجزء الثالث والثلاثون 33 بقلم أحلام تامر


تم اعطاء نهي الادويه حتي تتحسن حالتها فقد حدث لها مثلما حدث لابنتها جودي وتعرضت لصدمه عصبيه وتم اعطائها حقنه مهدئه.
فارس كان قاعد لا حول له ولا قوه..خايف من رده فعل نهي وجودي لما يفوقو موقف صعب تمني فارس ان يكون حلم وان عمه ليس بخ*ائن..فاق من شروده علي يد جودي تربت علي كتفه
ريمبدموع فارس هو الي سمعناه ده صح.. عمي هاني طلع مج*رم
فارس بص لها بالم وانكسار حقيقي اول مره ريماس تري كل هذا الحزن داخل عينيه..
فارس:للاسف يا ريماس.. انا مش عارف هنتغلب ع الموضوع ده ازاي
ريماس حضنته ششش باذن اللي خير"وعسي ان تكرهو شئ وهو خير لكم"
فارس فين الخير ده بس.. فين الخير ف ان عمي يطلع تبع الما*فيا وين*سجن.. فين الخير في ده
ريماس فارس انت لازم تتمسك عن كده ارجوك لازم تبقي قوي عشان طنط نهي وجودي هما دلوقتي بقوا مسؤلين منك ومن بابا خالد.
فارس انتي مش هتزعلي من جودي اوطنط نهي بسبب اللي عمي عمله وانه السبب ف حاله امك دلوقتي..
ابتسمت ريماس ابتسامه باهته واردفت:جودي وطنط هدي ملهمش اي ذنب في اللي حصل ونا ملييش الحق اني اشيل زعل من ناحيتهم نهائي
فارس بس امي جوزتني ليكي عشان تنت*قم منك لاني كانت فاكره ان ابوكي اللي قت*ل بابا وقررت انها تعذبك كانت*قام
دموع ريماس نزلت وقالت:طبع كل واخد فينا مختلف طبعي مش زي طبعك ولا زي حد وزي ما بيقولو صوابعك مش زي بعضها.
فارس شدد من حضنها وقال:ربنا يخليكي ليا يا روح وقلب وعشق فارس
ريماس ويخليك ليا يا حبيبي.. طب هنعمل اي مع جودي وطنط
فارس اياد عند جودي لسه صح
ريماس اه هناك وباين عليه الزعل اويي
فارس ربنا يمنحنا الصبر يا رب
ريماس يا رب
---------------
ف السجن تم القبض علي هاني ويتم التحقيق معه ولكنه كان صامت لا يريد التكلم مع حد وحتي رفض تقديم الافاده.. تم وضع هاني داخل الزلزاله حتي ميعاد جلسته. كان يجلس هاني وفي عينيه حزن وندم وغضب والكثير من المشاعر وبدا التكلم مع نفسه يا تري ي بنتي عامله اي وتزكر منظرها وهيه تبكي داخل احضان فارس واغمي عليها حقا قلق عليها فهي ابنته ويحبها لكنه لم يجد وقت للاهتمام بها نعم انشغل كثيرا عنها واهتم بشغله اكتر منها ولكنه يعشقها فهي ابنته الوحيده. طب اي اللي هيحصل دلوقتي هيعدموني.. بنتي هتتيتم ومراتي هتترمل ويبقوا اسمهم مرات وبنت المج*رم.. ليه مفكرتش في كده.. ليه مفكرتش في نتيجه الغلط ده نا دخلت في طريق ممنوع الخروج منه يا رتني فضلت مع عيلتي بدل ما هما بيتبهدلو من بعدي وبدات دموعه تسقط خائف علي مصير عائلته من بعد موته
للاسف الندم بييجي في وقت ميمفعش الندم فيه بنعرف قميه الحاجه وغلاوتها عندنا بعد ما نخسرها ومنقدرش نرجعها.. ليه مش بنمشي في الطريق الصح وبنمشي في الغلط.. ممكن عشان طريق الغلط بيبقي اسهل فالكل بيحب السهل.. لكن للاسف الطيق السهل حتما هيبقي ف اخره سد.. 
هاني كان قاعد وحاطط ايدو علي وشو ودموعه بنتزل بصمت فاق من دوامته علي يد تملس عليه برفق فنظر فوجد رجل عجوز
الرجل مالك يبني بتبكي ليه.. في راجل بيعيط
هاني ندمان
الرجل ندمك ده هيصلح اللي حصل
هاني لا
الرجل يبقي كفايه ان ضميرك انبك وقوم اطلب من ربنا السماح وانو يغفر ليك.
هاني طب ربنا هيسامحني علي كل اغلاطي.. انا غلطت كتير اوي
الرجل ابتسم له اكثرو من الاستغفار فانه يمحي الذنوب.. استغفر ربنا كتير وصلي. ان الله غفور رحيم
هاني قام اتوضا وصلي وفضل يدعي كتير ويستغفر كتير ان ربنا يتوب عليه ويغفر له
خلص هاني صلاه وقعد يفكر وجت في دماغه فكره ما وقرر تنفيذها لكي ينجو.. ولكن هل حقا سينجو ام هيحاول تصليح الخطا بخطأ اخر.
_______
عند فارس كان قاعد مع نهي هو وريماس واياد كان عند جودي
فارس كان قاعد مكسور حزين حس بايد ماسكه فيه جامد وكانت ريماس. كانت بتحاول تطمنه او تهديه فارس حضن ريماس وسكت
ريماس كانت بتتوجع لوجع فارس مش عارفه تساعده نفسها تشوف ضحكته بس للاسف الموقف صعب فيه الضحك..
ريماس :فارس
فارس نعم
ريماس كلو هيبقي تمام
فارس بصلها اي اللي هيبقي تمام عمي وطلع مج*رم ومرات عمي وبنته في المستشفى ومش عارف لما يصحو هيعملو اي وهقولهم اي
ريماس فارس انت ليه ضعيف كده انا اول مره اشوفك بالشكل ده.. ارجع فارس القديم عشان خاطري
فارس فقد شعوره بنفسه وقال بعصبيه اعمل اي يعني اعمل اييييه عايزاني اضحك واهزر.. ولا اقوم اعمل حفله واقول عمي اتسجن عشان مج*رم.. اعمل ايي انتي ليه مش حاسه باللي جوايا.. اه مانتي هتحسي ازاي ولا يقربلك ولا عاشرتيه انما انا كنت بعتبره والدي عارفه يعني اي.. وجايه. تقوليلي اهدي ازاي
ريماس دموعها كانت بتنزل هيه اكيد مش قصدها كده بس فضلت الصمت ومردتش
فارس ردي عليا ساكته ليه رديي عايزاني اعمل اي.
ريماس بدموع ولا حاجه يا فارس ولا حاجه انا اسفه.. انا راحه اشوف جودي وتركته وذهبت.
فارس اتع، صب جدا وشد ف شعره بع*نف يا رب الصبر.
______
عند اياد كان قاعد حزين علي وضع معشوقته ماذا سيحدث لها فيما بعد فالتاكيد سوف تنهار عندما تستيقظ يعلم انها ضعيفه هشه لن تستطيع استيعاب ما حدث
حس اياد بحركه يدها وبدات تفيق
اياد جودي حبيبتي
جودي فتحت وبدات تبكي بصمت
اياد خاف من رد فعلها ده كان متوقع انها تصوت تهد الدنيا لكن ردها جعله يتوتر..
اياد جودي اهدي يا حبيبتي ياذن الله كله هيعدي خير بإذن الله
جودي اياد احضني
اياد استغرب طلبها
جودي ببكاءانا بحس معاك بالامان احضني
ارجوك
اياد دموعو نزلت وحضنها جامد وبدات شهقات ريماس تزيد واياد بيحاول يهديها لحد ما غفت داخل حضنه.
_______
عند خالد وناصر كلنو يجلسون بغرفه وكيل النيابه. 
خالد كان في حاله يشفق عليها فكانت عينيه شديده الاحمرار ووجهه شديد السواد
ناصر هنعمل اي يا خالد
خالد بقوه هاني غلط وهيتعاقب هو غلط لازم يدفع تمن غلطه لوحدو
ناصر ربنا يصلح الحال يا صحبي
دخل عليهم وكيل النيابه وبلغهم ان هيتم محاكمه هاني بعد 15 يوم
________
عند انتصار عرفت اللي حصل وطبعا الخبر نزل عليها كالصاعقه وذهبت الي المستشفى كي تري جودي ونهي.
_______
عند نهي فاقت وفضلت باصه للسقف وساكته
فارس انصدم وحاول يكلمها
فارس طنط
نهي:لا رد
فارس طنط نهي
لا رد
فارس قلق عليها اكتر وقام هزها بخفه فنظرت له نهي ولم تعقب ولم تقول اي رده فعل
فارس بعت للدكتور
الدكتور فضل يكشف وجه دكاتره تانيين وشخصو حاله نهي انها صدمه عصبيه فقدتها حاسه النطق للاسف
خالد وناصر راحو المستشفى بعد ما عرفو اللي حصل لجودي ونهي و...
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع والثلاثون اضغط على (رواية عشق الفارس الفصل الرابع والثلاثون)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية عشق الفارس)
reaction:

تعليقات