القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية جحيم الفيروز الفصل الثاني 2 بقلم بسمة صلاح

 رواية جحيم الفيروز الجزء الثاني 2 بقلم بسمة صلاح

رواية جحيم الفيروز الحلقة الثانية 2 بقلم بسمة صلاح

رواية جحيم الفيروز البارت الثاني 2 بقلم بسمة صلاح

رواية جحيم الفيروز الفصل الثاني 2 بقلم بسمة صلاح

رواية جحيم الفيروز الفصل الثاني 2 بقلم بسمة صلاح


ليلى بضحك-طب طالما عارف كنت بتمثل من الاول لي
مراد ضحك وبص في الأرض ومسك دقنه وبعدها بصلها بجمود
مراد بجمود-ده انتي حتى مأنكرتيش مش احنا زمايل بردوا ولا اييي
فيروز بضحك-تؤ (وبعدها بصتله بحده)انا مش زي حد انا فيروز يامراد 
مراد ببرود-وانا مراد السباعي يا  وضحك بسخريه- يامرااااتي
فيروز بغضب-احنا متجوزين على الورق وبس ومتفكرش  تفكير واحد انك تقرب مني صدقني هتزعل
مراد قرب منها وهي كانت واقفه ساكته
مراد-الغريبه انك وافقتي يعني مع أن بكلامك ده انك عارفاني
فيروز ببرود-والله انا وافقت علشان شغلنا
مراد-واي هو شغلنا بقا
فيروز-متعملش نفسك مش عارف اكيد هتان اتفق معاك زي ماتفق معايا
Flash back
فيروز قبل مامراد يجي تلفونها رن
فيروز-الو يابوص
هتان-فيروز خدي بالك مراد هو اللي جاي يتقدملك وانتي عارفاه وافقي عليه 
فيروز-لي اوافق
هتان-علشان في عمليه هتم لازم تكونوا متجوزين وتبقوا مع بعض وافقي وهبقى افهمك ومراد عارف بس انتي اعملي نفسك مش عارفه 
فيروز-تمام يابوص
هتان-سلام
Back
مراد ضحك-لا شاطره ومش بتخافي 
فيروز-مش محتاجه منك تقييم انا عارفه نفسي كويس وعن اذنك بقا ادخل الاوضه لأن ورانا شغل 
مراد-غريبه شويه
فيروز لفتله-هي اي اللي غريبه
مراد-بنت ملاجئ زيك ازاي ليها خال 
فيروز غمضت عينها بألم بس مبينتش مينفعش تبين ضعفها قدام حد أو قدام راجل بالذات ده تفكيرها
فيروز ببرود-ملكش دعوه ده شئ ميخصكش نهائي احنا بينا شغل وبس تصبح على خير أو شر اصلك مش مضمون
فيروز دخلت اوضتها وقفلت الباب وهو اتعصب منها 
مراد راح جاب كوبايه ويسكي وشربها ومن غضبه كسرها في الأرض
مراد-ياانا يانتي يافيروز في الشغل ده مينفعش نارين مع بعض وانا اللي هخلص عليكي قريب اوي
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
طارق-خلصنا منها اخيرا
ليالي-يلا في داهيه كانت هتجبلنا العار
طارق-كده بقا ممكن لا ده اكيد لو طلبت من مراد حاجه مش هيرفض
ليالي-اه بس خلي بالك ده مش سهل
طارق-لا متخافيش واخد بالي كويس 
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في الصباح التالي
فيروز صحيت ودخلت الحمام ولبست ونزلت 
فيروز-صباح الخير
مراد-قصدك صباح الشر بقا 
فيروز بصتله بسخريه وفطرت وركبوا العربيه
وصلوا في مكان مهجور ده المكان اللي بيتفقوا فيه على كل حاجه 
فيروز-صباح الخير ياكبير
واحد كان لابس قبعه ابتسم ورفع رأسه
هتان-ياصباح النور ياعرسان
مراد-عرسان اي بقا ياريت ننسى الكلام ده احنا في شغل دلوقتي
هتان-عندك حق يامراد 
-هاي
فيروز بصت بقرف ونفخت ومراد بصلها بضيق 
هتان-تعالي ياماري
راحت قعدت على طرف الكرسي بتاعه
هتان-ماري هتبقى معاكوا في العمليه وواحد تاني كمان
-يامساء لذيذ
هتان-سرور ده بردوا معاكوا
سرور بص على فيروز-دي هتبقى عمليه حلوه اوي
فيروز-بص يلا انا ميهمنيش حد وممكن اشلفط وشك دلوقتي فنتلم بقا هااا
مراد كتم ضحكته
سرور بسخريه-تمام ياباشا انا اسف
هتان-خلاص يلا تعالوا ورايا
راحوا معاه وهو قعدامهم
هتان-الاسبوع الجاي هنبدأ العمليه في العمليه دي ممكن يكون في حد خاين وممكن يغدر بينا فلازم ناخد بالنا وطبعا انتو هتسافروا امريكا اخر الاسبوع ده ومراد وفيروز هيروحوا على أساس شهر العسل أظن أن كلامي واضح 
ماري وهي بتلعب في ضوافرها-واحنا يابوص هنروح على أساس اي
سرور-على أساس متجوزين بردوا
ماري بصتله بقرف
هتان-زي ماقال سرور على أساس متجوزين يلا اتفضلوا
مشيوا وكل واحد روح بيته ماعدا ماري
ماري-هنعمل اي
هتان-تعالي ياحبيبتي اقعدي جمبي
ماري قعدت جمبه وجابتله كاس 
هتان-اولا انا عايزك تراقبي مراد وفيروز كويس هما فتره وهيطلقوا بس لما العمليه تخلص 
ماري-طب اراقبهم لي
هتان-فتحي مخك معايا مش عايزهم يقربوا من بعض فهمتي
ماري-فهمت يابيبي همشي انا
هتان-سلام ياقطه
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
في بيت فيروز ومراد
مراد بإستفزاز-هو انتي دايما بتفضلي لابسه لبس الولاد ده 
فيروز-انت مالك ياجدع هو انا اشتكيتلك 
مراد اتعصب ومسكها من شعرها فيروز مدتش اي ردت فعل 
مراد بزعيق وصوت حاد-جرا اييي ياروح امك انتي بتتنكي على اييي يابنت الملاجئ هو انتي فيكي انوثه اصلا ده انتي لولا اسمك في البطاقه هيحسبوكي ولد
فيروز ضربته بالبوكس في وشه وزقته
فيروز بصوت عالي-بنت الملاجئ دي اللي مش عجباك احسن من واحد أمه وأبوه اتبروا منه
مراد-.....
#يتبع
#جحيم_الفيروز
هل العمليه هتم بنجاح؟
ومراد هيعمل اي مع فيروز؟
وأهل مراد سابوه لي؟
يتبع...
لقراءة الفصل الثالث اضغط على (رواية جحيم الفيروز الفصل الثالث)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية جحيم الفيروز)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق