القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أنجبته بالخطأ الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم همس حسن

   رواية أنجبته بالخطأ البارت الرابع والعشرون 24 بقلم همس حسن

رواية أنجبته بالخطأ الجزء الرابع والعشرون 24 بقلم همس حسن

رواية أنجبته بالخطأ الحلقة الرابعة والعشرون 24 بقلم همس حسن

رواية أنجبته بالخطأ الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم همس حسن

رواية أنجبته بالخطأ الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم همس حسن


كريم  : تتجوزيني ياايمان 💍
إيمان اتصدمت وبرقت .. لسانها تقل وعينيها نزلت في الأرض من الصدمة والكسوف 
مروان : اوبااا دا الموضوع طلع كبير بقا وانا آخر من يعلم 
رهف : انت بتتكلم بجد ياكريم ؟
كريم : اه بتكلم بجد .. انا بحب إيمان من زمان جداً
يمكن من أيام ماكانت بسمة لسة على زمتي ويمكن دا حصل بسبب تقصير بسمة معايا في كلللللل حاجة وكرهها ليا ولظروفي ولحياتها معايا
 بس انا كنت بحاول أبعد الفكرة عن تفكيري عشان انا متجوز ولازم أكون مخلص ١٠٠٪ 
 بس من ساعة ما طلقت وبقيت أعذب وحصل كل المصايب اللي حصلت دي قربا من إيمان اكتر وحبيتها اكتر بكتييير ماكنت أصلا بحبها
بصي ياايمان .. 
انا عارف إنك لسة بنت وطبيعي ممكن جداً متوافقيش على واحد كان متجوز قبل كدا 
بس انتي لو لفيتي الدنيا دي كلها كعب داير مش هتلاقي حد يحبك ربع حبي ليكي ، وانا لو لفيت نفس الدنيا مش هلاقي ضفرك ... ومع ذلك بردو انا هسيبك تفكري وتاخدي قرارك وأيا كان القرار تأكدي إني مش هزعل وهفضل بردو بحبك 
إيمان تعبيرات وشها اتغيرت .. قامت وقفت
إيمان : طيب انا هروح بقا يارهف عشان الوقت أتأخر ، تصبحوا على خير 
فتحت الباب ونزلت 
كريم : هي اتدايقت ؟
رهف : لا هي اتحرجت بس عشان انت عارف إيمان بتتكسف اوي ، عموماً ياكريم انت شاب محترم جدا وانا اكيد مش هلاقي أحسن منك لأختي بس للاسف دلوقتي الموضوع مش في ايدي انا 
لازم الأول إيمان توافق وقبلها بابا وماما وبعدين حازم .. وهكذا 
كريم : خدوا راحتكم على الاخرررر ومعاكوا من يوم لسنة تفكروا براحتكوا
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
*حازم واقف مادد الخاتم الدهب لأسماء *
أسماء بصدمة : جايبلي خاتم دهب !!
حازم : والبسهولك كمان 
مسك ايديها لبسها الخاتم .. أسماء بصالها مصدومة من اللي بيعمله 
حازم : بصي بقا ياستي ، انا مجهزلك حتة سفرية إنما اااايه .. هتخليكي تنسي الولادة والتعب والمشاكل وتنسي أسمك كمان 😍هنزل بس اجهزلها شوية حاجات كدا دلوقتي عشان نسافر بكرا الصبح 
أسماء : تمام 
سابها حازم وفتح الباب ونزل .. 
أسماء رجعت قعدت على الكنبة 
🔥فلاش باك اليوم اللي قبله 🔥
قالها زياد على الخطة وقام نزل على تحت .. بعدها نفذت كل حاجة ونزلت خطفت ابنها من الحضانة وبدأت تنزل ع السلم الخلفي عشان تدخل الجراج .. بتنزل سلمة وتطلع سلمة 
وقبل الجراج ب٣ سلالم بالظبط بصت في وش ابنها اللي بيعيط .. شافت فيه وش حازم 
شافت فيه كل حاجة مرت بيها الفترات اللي فاتت وكل حاجة تخص حازم .. كل نظرة كل كلمة كل لمسة كل موقف حتى المواقف الوحشة 
فجأة اتلفتت وطلعت تجري على فوق .. لفت ونزلت من السلم الأساسي على تحت .. قعدت تحت شجرة هي و ابنها تفكر هتعمل ايه 
🔥رجعت أسماء من الفلاش باك على صوت خبط الباب 🔥
قامت تفتح الباب .. ملقتش حد قدامها بتلف يمين تشوف مين ع السلم 
جه شخص من ورا حط ايده على بوقه بمنديل خدرها وشالها ونزل على تحت .. حطها في العربية 
لف قدام ركب عند الدريكسيون .. قفل الباب
وطبعاً احنا عارفين مين الشخص دا
زياد 🤦🏼‍♀️
دور العربية ومشي بيها 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
*في بيت مروان *
رهف انا هقوم أريح شوية ، مطبقة من امبارح منمتش 
مروان : ماشي ياحبيبتي نوم الهنا
دخلت رهف على الحمام الأول .. دخل مروان اخد الخاتم الدهب من الدرج ونزل في الخباثة على تحت 
خرجت رهف من الحمام ملقتش مروان في الشقة .. فكرته نزل يجيب حاجة وطالع ، دخلت اوضتها ونامت 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
حازم طالع عالسلم وفي ايده علبة شوكولاته وفرحان إنه هيفاجئ أسماء تاني ويفرحها .. قرب من باب الشقة 
حازم : ايه ده ! باب الشقة مفتوح ليه 
دخل يجري على جوا بسرعة .. البيبي محطوط ع الكنبة بيعيط لوحده وأسماء مش جنبه 
رمى علبة الشوكولاته من ايده ، شال إبنه بسرعة وقعد يدور على أسماء في الشقة كلها وينده بعلو صوته "اسماااااء"  
ملقاش ليها أثر 
رايح سايب إبنه على الكنبة تاني .. طلع تليفونه واتصل بيها ، تليفونها رن جنبه
اتلفت بص ع الفون 
وشه احمر وملامحه اتغيرت راح رازع التليفون في الأرض
بيشيل السفرة يرزعها : وبعديييييييين .. اخرتها ااااااايه في ام العيشة دي 
هفضل لحد امتى بدور .. شهور عايش بدووور وبس انا تعببببببببت 
روحتي فييييين تاني يااسماء فيييين ، ماكنا كويسين واخيراااا هنعيش أيام عدلة  هتختفي تاني ليه .. دا احنا لسة حتى مسميناش ابننا 
لسة ملحقناش نطلع شهادة ميلاااااد
صالح وماجدة طالعين مخضوضين على صوت زعيقه .. دخلوا من باب الشقة 
ماجدة : في اااايه ياحازم بتزعق ليه 
صالح بيبص ع البييي : ايه دا !! هو مش دا ابنك ؟؟
هي اسماء رجعت امتى
زقهم ونزل على تحت من سكات .. راحت ماجدة شالت البيبي اللي عمال يعيط من بدري
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
إيمان راكبة العربية راجعة على البيت .. مخها واقف مش قادرة تفكر ولا مستوعبه اللي حصل 
كريم بيتقدملي ؟ كريم بيحبني ! 
دا من امتى ؟؟ وازاي انا محستش طول الفترة اللي فاتت ، طب ازاي كنت بتعامل معاه طبيعي جدااااا كأننا أخوات ومش واخدة بالي إن في باب لحاجة زي دي 
طب ياترى انا كان ليا يد في اللي حصل دا !! ياترى انتي كمان اتشديتيله يااسماء وانتي مش حاسة ؟
طب امتى .. وازاي ؟؟؟؟؟
ياخوفي لاتكوني انتي السبب في طلاقه !!
بتحط ايديها على دماغها : مخي هيقف اقسم بالله هيقف 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
زياد وصل بأسماء شقة .. فتح الباب ودخل بيها شايلها 
دخل نيمها ع السرير ورجع قفل الباب وراهم
دخل جاب كوباية ماية من المطبخ وخرج على أسماء ، رش نقطتين ماية على وشها عشان تفوق 
اتحركت وبدأت تفتح عينيها ، اول ما شافته قدامها قامت اتنطررررت من مكانها 
أسماء : زيااااد ؟!!! 
انت عايز مني ايه ؟؟
زياد : مفاجأة صح ☺️
كنتي فاكرة لما تغيري اتفاقك معايا وتهربي زي العيال في آخر لحظة مش هقدر اجيبك !!! 
أسماء باستغراب : زياد انت بتتكلم كدا ليه ؟ لا لا مش ممكن تكون زياد اللي كان بيساعدني الفترة اللي فاتت !
انا حاسة إني قدام واحد تاني 
زياد : ايوون ، دي حقيقة
زياد اللي كان معاكي طول الوقت وبيكلمك دا كان وش برئ لابسه عشان أجر رجلك وعشان انتي ملكيش ذنب في حاجة 
لكن لما تغدري بيا لازم تدخلي معاهم في القايمة 
أسماء بتبعد : قايمة ايه وهما مين اصلا
وانت ليه خاطفني وجايبني المكان دا !
زياد : جايبك المكان دا عشان نصفي كل الحسابات القديمة والجديدة وكل واحد ياخد حقه ، وانتي حقي يااسماء 
وهاخد من بوق الدنيا حتى لو ايدي هتتقطع
أسماء : زياد انا متجوزة انت مجنون !!!!!!
زياد : اه انا مجنون .. مجنون بيكي وبحبك يااسماء 
ومن زمان اووووووي بس للأسف انتي لا حاسة ولا دريانة 
أسماء : ايوة يعني ايه المطلوب مني دلوووقتي ؟!!!!
زياد : لا ياقلبي انتي لحد دلوقتي مش مطلوب منك اي حاجة ، المطلوب جاي جاي 
كتف ايديها الاتنين .. خرج وقفل عليها باب الأوضة بالمفتاح ودخل البلكونة 
طلع تليفونه واتصل بحد 
زياد : أيوة ياباشا .. Done ✅
خالد : خلصت كل حاجة ؟!
زياد : خلصت كل حاجة ومستنيك تنفذ الباقي دا 
خالد : عفارم عليك ياض يازياد ييجي منك 
زياد : يلا ياباشا خلص الباقي في السريع بقا عايزين نخلص المصلحة دي قبل مانتقفش 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
*بعد ساعتين *
مروان بيفتح باب الشقة وداخل في ايده حاجة .. دخل على أوضة النوم براحة ساب اللي في ايده على الفوتيه قدام السرير
قرب من رهف وهي نايمة
باس دماغها وخدها ... فتحت عينيها واتخضت 
رهف : في ايه في ايه
مروان : بس بس اهدي انا مروان 
رهف : في ايه يامروان مالك 
مروان بيمسك ايديها : قومي معايا كدا 
رهف : ايه 
جاب الكاڤر الطويل اللي ع الفوتيه .. فتحه وطلع منه فستان 
مروان : ممكن تلبسي الفستان دا ؟
رهف : اشمعنا يعني 
مروان : معلش بس اسمعي كلامي 😍
رهف : !!!!!
حاضر هلبسه 
خدت منه الفستان ودخلت لبسته وخرجت 
مروان بيبصلها بابتسامة : زي القمر كالعادة 
بيمسك ايديها وبيقعدها قدام التسريحة : تعالي اقولك بقا 
خرج برا جاب بوكس كدا دخل بيه : فتح البوكس وطلع منه ميك اب كتير 
مروان : انا بقا ياستي خدت ماشورة حد كدا وقولت اعملك مفاجأة واجيبلك شوية حاجات جديدة كدا للميك اب 
رهف بتتفرج ع الحاجات ومبتسمة : جبت كل دا عشاني ! كلفت نفسك يامروان والله
مروان : هو انتي لسة شوفتي حاجة 😂😂
يلا عايزك تعملي لوك جامد كدا عشان رايحين مشوار مهم 
رهف : مشوار ايه ؟؟ 
مروان : هتعرفي لما ننزل 😍😍
رهف باستغراب : تمام 
خرج مروان على برا .. طلع تليفونه واتصل بحد 
مروان : ايه يابرنس ، جهزت الدنيا 
= اه خلاص ياباشا كله تمام 😍
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
وصلت إيمان البيت خبطت ع الباب .. فتحتلها ماجدة وعلى ايديها البيبي 
إيمان : هي رجعت امتى ؟
ماجدة : معرفش يابنتي رجعت لقيت الواد على صرخة واحدة وابوه واقف وشه مخطوف واصفر وبيزعق ، زقنا ونزل على تحت ومنعرفش هو فين 
إيمان : امممم .. تمام ربنا يصلح الحال 
ماجدة : مالك ياايمان ؟ انتي كويسة
إيمان : اه اه كويسة ، هدخل أريح بس شوية عشان تعبانة جدا 
دخلت اوضتها وقفلت على نفسها .. جالها رسالة واتس اب من كريم فتحتها 
"انا حلمان حلم حلو ، ومتأكد إن تفسيره خير " 
ابتسمت لما شافت الرسالة .. فجأة فاقت تاني ، قفلت الواتس اب وحطت الفون جنبها ، حطت ايديها الاتنين على دماغها 
💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎💎
رهف خارجة من اوضتها .. الفستان شكله يجنن عليها مع لوك ميك اب سيمبل تحححححفة 
مروان وعيونه بتنط منها السعادة : مش بقولك زي القمر 
رهف : ها .. هنروح فين بقا قولي ؟؟؟ 
مروان : خليكي متشوقة كدا لحد ما نروح 😍😂 يلا بيننا 
نزلوا هما الاتنين .. ركبوا العربية ولسة مروان هيدور تليفونه رن 
مروان بيرد : الو .. 
خالد : مش عيب بردو تبقى مرات اخو مراتك مخطوفة بسببك انت واخوك وانت واخد مراتك ورايح بيها موعد  غرامي 😉
مروان بيبرق ... ولعت 🔥🔥🔥🔥
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس والعشرون اضغط على (رواية أنجبته بالخطأ الفصل الخامس والعشرون)
 لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية انجبته بالخطأ)
reaction:

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق