القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زوجتي بالخطأ الفصل السابع عشر 17 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ الجزء السابع عشر 17 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ البارت السابع عشر 17 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ الحلقة السابعة عشر 17 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ الفصل السابع عشر 17 بقلم غادة أشرف

رواية زوجتي بالخطأ الفصل السابع عشر 17 بقلم غادة أشرف

جلال . مراتك؟ 
ادم ببرود. ايوا مراتى  عندك مانع واتفضلى امشى من هنا عشان مبلغش البوليس واعتقد يعنى أن انت مش هتحب كدا ولو حد فيكم هوب ناحية ماسه انا هدفنه وهو حى وانا مبهددش ولا بقول كلام كدا وخلاص 
منصور . اه يا بنت ال
ادم. اخرس حسك عينك تجيب سيرتها ع لسانك وامشى من هنا عشان معملكش محضر سرقه والتعدى ع مراتى
جلال بشر. ماشى هرجعلك تانى يا يا آدم بيه
ادم. نورتوا
غادر منصور وجلال وكادوا ينفجرون من الغضب 
بينما دخل ادم وقفل الباب ونظر إلى كيان التى مازالت مصدومه من حديث ادم 
ادم. كيان انتى كويسه 
كيان بصدمه. انت ازاى تقولهم انى مراتك 
ادم. كان لازم اعمل كدا ولا كنتى عوزاهم يخدوكى وتفضلى فى العذاب ده طول عمرك 
كيان. فكرك يعنى انهم مش هيجوا تانى لا دول هيجوا انت ناسى أن انت مش جوزى اصلا وان انت كدبت عليهم وهما مش هيسبونى فى حالى
ادم.تعالى معايا 
كيان. ع فين 
مسكها ادم يدها وسحبها خلفه ورحل من العماره وركب سيارته وكيان تحاول الحديث معه ولكنه لم يجيب بأى شئ حتى أنهارت كيان فى البكاء 
وقف ادم السياره ونظر لها وشفق  ع دموعها ومسحها بيديه 
ادم. بتعيطى لى دلوقتى 
كيان ببكاء. عشان انا مش عارفه انت واخدنى ع فين ومش بترد عليا 
ادم. هنروح للمأزون 
كيان. ليه
ادم. ابدا معزومين ع العشا عنده
كيان. انت بتهزر
ادم. لا مش بهزر انتى ناسيه أن  انا قولت لأبوكى وابن عمك أن انتى مراتى  وأنا قولت كدا عشان اسكتهم ساعتها ادرى رجعوا تانى وطلبوا قسيمة الجواز ابقى اقولهم اى انا هتجوزك عشان احميكى منهم 
كيان بدموع. شفقه يعنى 
ادم. لا طبعا يا كيان شفقة اى انا فعلا عاوز احميكى منهم ومش هستحمل اى حد يمس شعره منك وعشان اثبتلك دا جوازنا هيبقى ع ورق بس ولفتره لحد أما نشوف هنعمل اى مع أهلك دول  
كيان. انا عارفه أن انا جيبالك مشكل كتير ممكن تسبنى وتبعد عن كل المشاكل دى
ادم بغمزه. بس انا بحب مشاكلك واول مره اعرف أن فى مشاكل حلوه كدا 
ثم مسك يدها وقبلها قبله رقيقه 
خجلت كيان من فعلته ونظرت إلى نافذة العربيه وسحبت يدها ببطئ 
ابتسم ادم عليها وقام بتشغيل السياره وقادها حتى وصل إلى مكتب المأزون وبالفعل تم عقد قرانهم وأصبحت كيان زوجته ثم عادوا إلى المنزل مره اخرى
ادم. انا همشى خلى بالك من نفسك ومتفتحيش لأى حد 
كيان. حاضر
ادم. سلام 
كيان. مع السلامه 
خرج ادم خارج المنزل بينما اتجهت كيان إلى غرفتها وارتمت على السرير بفرحه عاليه 
كيان. بقى جوزي طب هو انا فرحانه كدا لى يعنى عادى يعنى بي هو بقى جوزى بقيت مدام ادم البحيرى عاااا
عند ماسه ورعد 
خالد. بردوا مصمم ع الا فى دماغك يا رعد 
رعد. بابا لو سمحت سيبنى ع راحتى 
مها. فى اى يا استاذ رعد حصل اى لكل ده 
رعد. انا حر ماحدش ليه دخل بيا 
مايا.  بلاش يا رعد تسيب البيت عشان خاطرى 
ماسه. عشان خاطرك انتى هنسيب البيت
رعد. ماسه اسكتى انتى 
نظرت له ماسه بغيظ وسكتت 
رعد. اظن يا مايا أن انتى ملكيش اى دخل بأى حاجه بعملها وياريت تخليكى فى حالك ومتدخليش فى الاميخصكيش 
نظرت له مايا بغيظ 
بينما فرحت ماسه بشده وأخرجت لمايا لسانها 
ندى. خلى بالك من نفسك يا ماسه خلى بالك منها يا رعد 
رعد. فى عيونى يا داده
جنات. هتوحشينى يا ماسه كان نفسى تفضلى هنا بس يلا منهم لله الا كانوا السبب 
ونظرت لمايا بغيظ 
ماسه. ولا يهمك يا جنتى ابقى تعالى زورينى ع طول ولا اقولك تعالى اقعدى معايا 
جنات. هبقى اجيلك 
رعد. يلا يا ماسه عشان منتأخرش 
سلمت ماسه ع والدتها وجنات وخالد ولم تعطى مها ومايا اى اهتمام
ماسه. اشوف وشكم بخير
ندى. مع السلامه 
خرج رعد وماسه من الڤيلا وركبوا السياره ورحلوا إلى مقرهم الجديد 
فى منزل والد كيان 
جلال بغضب . بقى انا يتعمل فيا كدا ماشى ورحمة امى منا راحمك يا منصور انت وبنتك 
منصور برعب. انا مالى والله ما كنت اعرف أن هيا اتجوزته بنت ** 
جلال. الفلوس الا انت خدته منى يا منصور ترجعلى ومش ناقصبن جنيه 
منصور. ح حاضر بس م متعملش فيا حاجه 
جلال. وبنتك دى مبقاش جلال ان ما دوقتها من عذابى 
منصور. اقتلها. اقتلها بنت ** هيا  تستاهل الموت  ب بس بلاش تعملى انا حاجه 
يالله! ما هذا الرجل ذو القلب القاسي ، ماذا تمتلك داخل صدرك يا رجل ، اتمتلك قلبا؟ لا بل تمتلك حجرا اسود ، أتريد التضحيه بأبنتك من أجل حياتك أتريد قتلها مقابل حياتك ، يالله لم اجد كلمات لوصف قسوة وسواد هذا الرجل  
عند ماسه
وصل رعد الى مقره الجديد ووقف أمام عماره ضخمه تشبه اللوحه الفنيه البارعه 
نظرت ماسه الى العماره بزهول فكانت جميله للغايه 
رعد. انزلى 
ترجل رعد وماسه من السياره. تقدموا إلى الداخل تحت انبهار ماسه حتى وقف رعد أمام شقه وفتحها وتقدم إليها وتقدمت ماسه وهيا تنظر حولها بإعجاب شديد 
رعد. ها عجبتك الشقه 
ماسه بإبتسامه أزهرت غمازتها . جميله 
رعد. استريحى وانا هروح الشركه 
ماسه.  انا هقعد لوحدى 
رعد. متخافيش انا مش هغيب 
ماسه. طب انا هروح الكليه
رعد. لا لازم ترتاحى انتى ناسيه أن انتى لسه خارجه من المستشفى امبارح 
ماسه . يووو بقى 
رعد. مش هغيب ومتفتحيش لحد 
ماسه. ماشى 
خرج رعد بينما اخذت ماسه تتجول في الشقه وأنبهرت من مظهرها الجميل واستقرت فى غرفه ضخمه وجميله  للغايه وأخرجت ملابسها ورتبتها فى غرفة الملابس الداخلية وكذلك ملابس رعد ايضا وبعدما انتهت مسكت بهاتفها واتصلت بشهد
ماسه. مسا مسا يا زميل
شهد. مسا مسا يا يسطا عامل اى
ماسه. الحمد لله 
شهد. خرجتى من المستشفى 
ماسه. ايوا امبارح وحصل شوية حاجات كدا هبقى اقولك عليها 
شهد. طب انا هبقى اجيلك الڤيلا
ماسه. لا ماهو دا الا كنت عاوزه اقلهولك انا مش فى الڤيلا انا ورعد سبناها
شهد. لى 
ماسه. أما اشوفك هبقى احكيلك المهم عامله اى وحشتينى والله 
شهد. طب اى رأيك نخرج انهارده 
ماسه. ايوا بقى خوشى عليا بالتقيل
شهد. هخرج من الجامعه واقبلك والسهره صباحى انشاء الله 
ماسه. اشى يلا س سلام 
شهد. س سلام 
قفلت شهد الخط وتقدمت إلى المحاضره وانتهت بعد وقت وجمعت اشيائها وجاءت أن تخرج ليوقفها صوت 
استنى يا شهد 
ادارت شهد وجهها
شهد. خير يا كريم
كريم. اى يا شهد مالك مطنشانى كدا لى 
شهد .  نعم؟ لى ومن امته كان ليا كلام معاك اصلا 
كريم بخبث. اى يا شهد انتى بتعاملينى كدا لى انا بحبك يا شهد 
شهد. بقولك اى يا كريم ابعد عنى وخلى بالك من كلامك ده عشان متزعلش 
كريم وهو يقترب منها . اى ده بس انا اول مره اشوف زعل حلو اوى كدا
شهد . احترم نفسك انت واحد قليل الادب ومعندكش دم 
كريم. شهد الزمى حدودك انا مش عاوز اتعصب عليكى 
شهد. والله هو إلا زيك بيتعصب دنا كنت مفكره أن انت معندكش دم 
كريم. لا انتى زوتيها اوى 
شهد. ولا تقدر تعمل حاجه 
اخذ يتقدم منها كريم بخبث وتتراجع شهد للخلف حتى التصقت بالحائط فاقترب منها كريم 
شهد. ابعد عنى احسنلك
كريم. لا مش هبعد وورينى بقى هتعملى اى
احتضنها كريم بشده وحاول التهمجم عليها وهو يقبلها  تحت صراخها وبكائها الشديد 
كررررررررريم 
انطلقت تلك الكلمه من فم زبن الواقف خلفه والشر يتطاير من عينيه 
جريت شهد ووقفت خلفه وهى ترتجف من كثرة الخوف 
تقدم زين من كريم وضربه بشده وأخذه ع مكتب العميد واخذ كريم فصل شهر ومنع دخوله الامتحان 
كل هذا ومازالت شهد تبكى 
أخذها زين وركب سيارته واتجه إلى مكان هادئ ووقف به ونظر إلى شهد ودموعها المنسدله على خدها الذى أصبح شديد الحمره من شدة البكاء 
حاول زين تهدأتها ببعض الكلمات ولكن دون جدوى فاتنهد بقلة حيله وأخذها بأحضانه 
زين. اشششش أهدى 
خرجت شهد من أحضانه 
زين. هديتى خلاص 
ثم أكمل بخبث . يارتنى كنت اختك فى حضنى من بدرى 
خجلت شهد من كلماته 
زين. خلاص الموضوع خلص  الا اسمه كريم خاد جزاته واتعاقب عاوزك تهدى ومتفكريش فى اى حاجه تانى 
شهد. حاضر 
زين. اى الهدوء ده والأدب لا حوة ولا قوة الا بالله 
شهد. لاااااا يا حبيبى أهدى كدا وقول انا هديت انا طول عمرى مؤدبه وهاديه 
زين. ايوا كدا هيا دى شهد الا اعرفها 
شهد. ممكن أسألك سؤال 
زين. أسأل 
شهد. هو انت لى اتعصبت لما شوفت الا حصل ده وخليتك ورا العميد لحد ما أخليته يعاقب كريم العقاب الشديد ده
زين. عشان بحبك
شهد.اه قو اى عشان اى
زين. بحبك اى بحبكككككك
شهد. بس هتفضحنا
زين. هههههههههه اى مردتيش عليا
شهد. عاوزه اروح
زين. هو ده الرد لا انتى فهمتينى غلط انا مش عاوز الرد ده
شهد بخجل. طب م ممكن ت تر تروحنى
زين. يخربيتك هتموتى حاضر هروحك بس مش هسيبك الا أما اعرف ردك
خجلت شهد ونظرت إلى نافذة العربيه 
وقاد زين السياره وقام بتوصيل شهد للمنزل 
عند ماسه 
ماسه. البت شهد متصلتش بيا ليه تكونيش نسيت اه اكيد دى المفرود تتصل من ساعتين 
سلامة عقلك يتفوه رعد بتلك الكلمات 
ماسه. مش تكح ولا تعمل اى منظر
رعد. بتعملى اى 
ماسه. مابعملش قاعده اهو ملانه 
رعد. طب جهزى الشنط يلا 
ماسه. الشنط لى بقى هنعزل تانى ولا اى 
رعد. لا مسافرين شرم بكرا 
ماسه. بجد 
رعد. اي سفريه تبع الشغل وأنا مينفعش اسيبك هنا لوحدك فاهخدك معايا
ماسه بفرحه . عااااااا 
اتجهت إليه ماسه وحضنته بشده 
استعجب رعد من فعلتها فشدد من أحضانها ودفن وجهها بشده فى عنقها 
استوعبت ماسه ما فعلته وجاءت أن تبتعد ليمنعها رعد  الخروج من أحضانه ويضمها أكثر  
ماسه . ر رعد 
رعد. امممم
ماسه. ابعد
اخرجها رعد من أحضانه وقال لها وهو يتجه ناحية المرخاض
رعد. جهزى نفسك هنمشى بكرا الصبح 
فى مكان بعيد عند الشخص المجهول
الشخص. انتى باين عليكى اتجننتى عاجبك كل اما نوصل ترحعينا لنقطة الصفر تانى 
مايا بغضب. أنا مالى بنت الخدامه دى مضيقانى ونفسى أشفى غليلى منها 
الشخص. تقومى تبوظى الخطه يا متخلفه 
مايا. خلاص الا حصل حصل هنعمل اى دلوقتى
الشخص. كدا مبقاش غير حل واحد 
مايا. الا هو 
الشخص .
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن عشر اضغط على (رواية زوجتي بالخطأ الفصل الثامن عشر)
لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية زوجتي بالخطأ)
reaction:

تعليقات