رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم لمياء رفعت

 رواية زوجوني مرات أخي الجزء الخامس عشر 15 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الحلقة الخامسة عشر 15 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي البارت الخامس عشر 15 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم لمياء رفعت

رواية زوجوني مرات أخي الفصل الخامس عشر 15 بقلم لمياء رفعت


فارس: رفع عينيه ف ندى وسرح في جمالها 
ندى : راحت عنده وقالتله...بتكلم مين ...؟ 
فارس: مرفعش عينيه من عليها وكان سارح فيها 
ندى: فارس 
فارس: هاااا 
ندى: ده انت مش معايه خالص بقولك بتكلم مين وبصت ف اللاب توب شافته بيكلم بنت قاعده ع مكتب 
ندى: اضايقت وحست بغيره وقربت منه وحطت ايدها ع كتفه
فارس بعد اللاب عنها وكمل كلام مع زميلته 
ندى : اضايقت من طريقته وخرجت ع المطبخ تجهز الفطار 
فارس: خلص كلام مع زميلته وراح عند ندى
____
فارس: وقف قدامها وماتكلمش 
ندى : مالسه بدري ياكابتن 
فارس: في ايه 
ندى: بعصبيه هو انا قطعت عليك لدرجة عشان كده قفلت معاها 
فارس: على فكره دي زميلتي ف الشغل 
ندى: ولم هي زميلتك ف الشغل ماتعرفش تكلم معاها غير فيديو وكمان جيت جنبك بعدت اللاب بعيد عني 
فارس: قرب منها وحط ايده ع رخامة المطبخ...واتكلم بهدوء علشان ماحبتش حد يشوفك وانتي بشعرك 
ندى: ماهي بنت زييا زيها 
فارس: بس الشركه مليانة شباب وجنبها ووراها كذا مكتب وهي بتكلمني 
ندى: ماشي انا اصلا مااخدتش بالي اني مش لبسه الطرحة 
فارس: ب إبتسامه خفيفه ورفع حاجبه لفوق ... و دلوقت كمان مش واخده بالك
ندى: اتكسفت وجات تخرج من المطبخ شدها ووقفها جنبه وحط ايده ع ضهرها وقالها.....ليه بتتهربي ياندى 
الجرس رن_
فارس: أدخلي جو يا متخرجيش من المطبخ الا لم أشوف مين
ندى: ماشي هطلع اصحي الأولاد علشان يفطرو ويمشوا ع الحضانة 
فارس : راح يفتح الباب كان عبد الرحمن وخالد سلموا ع فارس ودخلوا الصالون 
خالد: عبد الرحمن جي يعزمك ع فرحه النهارده يافارس ولو في حاجه بينكم المسامح كريم 
فارس: لا ابدا مفيش حاجه احنا صحاب وجيران 
عبد الرحمن و ده العشم برضو ياخويا عشان كده جي أقولك ماتغبش ع فرحي النهارده انت وبيتك وبعد اذنك عشان ورايا كذا حاجه
فارس: طيب لم تشرب حاجه الأول 
عبد الرحمن: لا معلش مش هقدر هروح اشوف الا ورايا السلام عليكم 
فارس: عليكم السلام 
خالد: وانا كمان ماشي ياصاحبي عشان منار مستنياني هوديها عند امها
فارس: ماشي ياحبيبي 
عبد الرحمن وخالد مشوا وفارس قفل الباب وراهم 
غيرت ندى لبسها وخرجت ندى من الاوضة هي والأولاد وعملتلهم السندوتشات وجات توديهم الحضانه
فارس: خليكي انتي انا هوديهم وهعدي ع أبويا اشوفوا 
ندى: خلاص ماشي
____________________
علي: انتي ايه الا عملتيه ده عند ابويا وايه الكلام الفارغ ده الا انتي قولتيه انا مردتش اتكلم الا لم الأولاد يمشوا ع المدرسه انتي خلاص اتجننتي 
هدى: اتجننت ايه ياراجل انت ده كله عشان عامله عليك وعلى اولادي وبيتي هو انت كلت بكلمتين ابوك الا خرف على اخر الزمن 
علي: ضربها بالقلم ع وشها ..هي وصلت لسفاله دي كلها
هدى: انت بتضربني ياعلي 
علي: اخرسي خالص والله انا ماصابر عليكي الا بسبب العيال ولومه العيال ماهتقعدي معايه يوم بعد كده ولا حتى ساعه واسمعي بعد كده اوعي تدخلي في حاجه ماتخصكيش لأن ابويا تعب فيا انا واخواتي ولحد النهارده انا واخواتي كلنا عنده واحد والخير الا انتي عايشه فيه ده كله حتى الدهب الا ف ايدك ده خير ابويا والكلام ده مش هتكلمه تاني
_____________________
إلهام: أحلام وديتي ولادك يابنتي الحضانة 
أحلام آآآه ياماما وكنت بجهز الفطار علشان بابا
إلهام: هو أبوكي ماخرجش لسه ولا راح الغيط 
أحلام: لا ياماما لسه نايم في الاوضة 
إلهام: غريبة لم ادخل اشوفه
___________________
جرس الباب رن : أحلام فتحت 
فارس: ازيك يااحلام عامله ايه
احلام: الحمد لله يافارس اتفضل 
فارس: آمال ابويا وامي فين
أحلام: ماما لسه داخله دلوقت الاوضة تصحي بابا من النوم علشان يفطر
فارس: أول مره يأخر ف النوم انا رحت ليه الغيط مالقتهوش علشان كده جيت هنا اشوفه .....
إلهام: محمود مالك يامحمود في ايه مالك
فارس وأحلام جرو ع الأوضة أحلام..باانهيار بابا بابا مالك يابابا 
والهام: بتعيط 
فارس: بصوت عالي وعصبيه بس انتي وهي في ايه ماسمعش صوت حد فيكم 
واتصل بالدكتور...شوية والدكتور جه
الدكتور: اتفضلوا اخرجوا كلكم علشان اعرف اكشف ع المريض وكان علي وصل
كلهم خرجوا لكن فارس وقف مع الدكتور 
الدكتور: ماتقلقش دي غيبوبة سكر والحمد لله فاق منها ومن الواضح كان في حاجه زعلته جامد لأن الضغط عنده عالي 
فارس: سكر ابويا عنده السكر
الدكتور: آآآآه بس لسه واصل الجسم قريب وهنتاكد برضو من التحليل هات العلاج ده وياريت ياخده بنتظام السلام عليكم وخرج
فارس: باس ع ايد أبوه....وبدموع الف سلامة عليك يابويا يارب كنت انا ولا انت 
محمود: بصوت واطي ومش قادر يتكلم بعد الشر عليك ياابني ماتقلقش ابوك اسد يافارس وبلاش الدموع دي يابني ده انا بقول انت الا طالع ليا ف اخواتك قلبك قلب اسد وضحك معاه عشان فارس مايزعلش 
الهام وعلي وأحلام دخلوا: الهام سلامتك يامحمود بعد الشر عليك
احلام: الف سلامة عليك يابابا
علي: أنهار من العياط وباس راسه ابوه انا السبب انا السبب يابويا سامحني 
الهام: ارتاحت مراتك ياعلي ارتاحت يابني كده خلاص نارها بردت لم ابوك جاله السكر بسببها وكان هيروح فيها بسببها
محمود: عارفه ياالهام انا لو رحت فيها حق هايبقى انتي السبب ..بس ياعلي ياابني بس ده التعب ده من عند ربنا محدش ليه يد فيه 
إلهام: وانا اقول الا تنقرص كانت رايحه ليك ليه الغيط امبارح انا قولت اكيد في حاجه 
فارس: تعالي ياامي بره عوزك يلا
علي: سامحني يابويا
محمود: هسامحك على ايه ياواد ياعبيط انت مفيش حاجه حصلت ربنا يهدي سرك يابني
___________
فارس: في ايه ياامي ايه الغلط ده قدام علي دي ان نزلت ولا طلعت مرات علي يعني ماينفعش تغلطي فيها 
إلهام: وعاجبك الا عملته يعني
فارس: لا مش عجبني بس انا ماليش كلام عليها ولا حتى انتي ياامي علي الا ليه حكم وكلام ع مراته احنا مندخلش وبعدين ياالهام احنا تربيتك يعني انتي تربينا تربية وانتي تعملي بغيرها
إلهام: شوف الواد يعني انا مش متربية ياولا 
فارس: عيب عليكي ياالهام انا الا مش متربي هههههههههههههه 
الهام: فشر ده انت تربيتي ياولا 
فارس: خلاص بقى انتي اضره بس انا عارف نفسي
إلهام: بتقول ايه ياولا
فارس: لا مش بقول ههههههه 
تليفون فارس رن
إلهام دخلت عند محمود
فارس: الوووووووو
ندى: اخرت ليه في حاجه
فارس: ابويا تعبان وكنت جايب ليه الدكتور 
ندى: ماله بابا محمود الف سلامه عليه انا هاجي اشوفوا 
فارس: اجي اخادك 
ندى: لا ماتتعبش نفسك انا هاجي لوحدي وقفلت
_____________________
فارس: دخل الاوضة عند أهله 
محمود يااسد ماتقوم عشان اقعد جنبك ده انا جي اسلم عليك ياراجل علشان همشي الصبح 
الهام: تمشي فين يابني ده انت بقالك ياجي خمس سنين ماشوفتكش واول ماتيجي مالحقش اشبع منك يافارس ودموعها نزلت ع وشها
فارس: والله ياست الكل ماقدر اشوف دمعه من عينك تنزل 
محمود: ليه يابني بس كده هتسافر ليه تاني
فارس: ماانت عارف ياحاج ده شغلي وماليش غيره اي دخل وبعدين انا اخدت ع السفر خلاص 
علي: طيب تعال نفتح انا وانت اي مشروع هنا ف البلد وبلاش سفر
فارس: مش هينفع ياعلي صدقني انا خلاص اخدت ع السفر مقدرش اسيبه 
جرس الباب رن: أحلام فتحت الباب وندى دخلت سلمت عليها ودخلوا الاوضة 
ندى: السلام عليكم وسلمت ع الموجودين وباست ايد محمود سلامتك يابابا الف سلامه عليك 
محمود: الله يسلمك يابنتي تعبتي نفسي وجيتي ليه بس
ندى: تعبت نفسي ايه يابابا المهم اني شوفتك بخير 
محمود: تسلمي يارب يابنتي معلش هاتيلي كوباية الميه دي الا ع الطربيزه 
ندى: عينيا يابابا حاضر 
إلهام: برضو كانت بتعيط 
فارس: خلاص ياامي وبعدين 
إلهام: مش هاين عليا يافارس بعد السنين دي كلها وتسافر يابني وانت عوزني افرح لم تيجي تقولي يعني أنك مسافر الصبح 
ندى: والدموع اتكونت في عينيها والكوباية وقعت في الأرض من ايديها اتكسرت 
فارس: رفع عينيه في عينين ندى وندى دموعها خانتها وخرجت بره الاوضة ومشت 
محمود: شوف مراتك ياابني شكلك كده ماكنتش معرفها انك ماشي 
فارس: خرج بره الاوضة فين ندى يااحلام...ندى مشت وندهتلها مردتش ونزلت جري ع السلم 
فارس: نزل يجري وراها وكانت ندى ماشيه في الشارع منهارة من العياط
فارس: ندى ندى استني ياندى 
ندى : وصلت البيت بتاعهم اخر الشارع ودخلت اوضتها فارس دخل البيت ودخل وراها ندى كانت ف الاوضة ونايمة ع السرير ودموعها كلها ع وشها 
فارس: قومها وشدها عليه ...في ايه ياندى ده انا قولت هاتفرحي لم أمشي مش ده الا كنتي بتتمنيه 
ندى: بدموع ومش قادرة تكلم من العياط.....انا اصلا ماتمنتش حاجه من الدنيا غير انك تفضل جنبي
فارس: قام من جنبها ووقف ...تاني مره اسمع منك الكلام ده يا ندى وبرضو بتبعدي وكأني ماليش اي لازمة عندك
ندى: صدقني يافارس انا ..انا ..انا
فارس: انتي ايه يا ندى قوليها يا ندى انتي ايه 
ندى: ولو قولتها مش هتبعد عني وتسافر 
فارس: سكت
ندى: رد عليا زي مابكلمك مش هاتبعد عني وتسافر
فارس: لم أعرف الأول اذا كنتي حابه وجودي جنبك ولا لا ومتقبله اني ابقى جوزك فعلا ولا لا 
ندى: مسحت دموعها وضحكت 
فارس: هههههههه ده هبل صح
ندى: طيب وهو انت مش جوزي
فارس: بصراحة ماحستش الاحساس ده غير النهاردة 
ندى: ازاي بقى 
فارس: اممممممممم يعني لم قعدتي بشعرك قدامي استغربت صحيح لكن قولت اهو عملتني مش غريب عنها بس عارفه المصيبة في ايه
ندى: في ايه
فارس: احسن تكوني عملتيني اخوكي وقولتي عادي اسيب شعري قدامه
ندى: هههههههه 
فارس: قرب منها وحط أيده ع خدها...تعرفي ان ضحكتك حلوة اوي 
ندى: بخجل ولفتت ضهرها ليه 
فارس: فارس دورها ليه ....فارس خايف اوي ياندى
ندى: من ايه 
فارس: نفسي دلوقتي بجد افتحلك قلبي واقولك ع كل حاجه حاسس بيها وخايف تجرحيني زي ماعملتي قبل كده وصدقيني المره دي مش هقف ياندى تاني الوقفه دي 
ندى: حطت ايدها ع شفايفه وقالتله...بس انا مش عاوزك تقول انت المره دي انا عايزه انا الا اقول مش انت 
جرس الباب رن وكان تخبيط ورن جرس بشكل غير عادي
ندى: بخضه في ايه 
فارس: استني اشوف في ايه 
عبد الرحمن : الحق خالد بسرعه يافارس حد ضربه ع دماغه باازازة عملتله نزيف ع المخ واتنقل ع المستشفى
يتبع..
لقراءة الفصل السادس عشر اضغط على (رواية زوجوني مرات أخي الفصل السادس عشر)
لقراءة باقي الفصول اضغط على (رواية زوجوني مرات أخي)
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-