القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت أبن عمي الفصل الثامن 8 بقلم ملك منصور

رواية أحببت أبن عمي الفصل الثامن 8 بقلم ملك منصور

رواية أحببت أبن عمي الجزء الثامن 8 بقلم ملك منصور

رواية أحببت أبن عمي الحلقة الثامنة 8 بقلم ملك منصور

رواية أحببت أبن عمي الفصل الثامن 8 بقلم ملك منصور

رواية أحببت أبن عمي الجزء الثامن 8 بقلم ملك منصور

طلعت شقتى بعد ما اخدت العيدية وانا وامى واختى كنا بنعمل ماسكات فى بشرتنا عشان العيد بقى
محمد: اعاااااااا أعوذ بالله أنصرف أنصرف
منى:ايه يا حاج مالك شوفت عفريت ولا ايه
محمد:هو الصوت صوت منى بس الخلقة جن انت جن ولبست مراتى ولا ايه
منى: جن ايه يا حاج انا منى مراتك وعاملة ماسك الفحم
محمد:ماسك الفحم منك لله هاتموتينى ناقص عمر
أميرة:مين ده اللي يموتك يابابا قولى مين وانا اموتهولك
محمد لف وشه وبص لأميرة:
محمد: اعاااااااا
أميرة:ايه يابابا فى صرصار ورايا ولا ايه
اوعى يكون بيطير
محمد: انتوا مجانين .....يارب يارب انا عملت ايه في حياتي عشان يحصل لى كدة هى امى كان عندها حق قالت لي متجوزش البت دى دى هبلة وهاتخلف لك معاتيه
منى:انا هبلة يا حاج الله يسامحك يا حماتشى ماشى
محمد:روحى يابت الباب بيخبط افتحى 
أميرة: حاضر
فتحت وكان سيف
سيف: اعاااااااا انت مين 
أميرة:انا أميرة يااهبل ايه اللى جابك دلوقتى
سيف: ياشيخة قطعت الخلف فين عمى
أميرة: قاعد جوة خش يالا
سيف:عامل ايه يا عمى كل سنة وانت طيب
محمد:وانت طيب يا حبيبي بص من الاخر ومن غير لف و دوران مفيش عيديه 
سيف:انا مكنتش جاى عشان عيديه انا كبرت
أميرة:لا والله اومال مين اللي اتقمص تحت عشان عاوز عيديه
سيف:اخرصى ياوجه الكلب انتى
أميرة: ماشى يا بتاع مايا
محمد: صحيح عادل كلمنى وقال إنه جاى بكرة
سيف:اه ماهو كلمنى وقالى وانا اتفقت معاه انى هاجى اخده
أميرة:انا هاروح معاك
سيف:تروحى فين اقعدي يا ماما
أميرة:مليش دعوه هاروح يعنى هاروح
محمد: خلاص خدها معاك يا سيف
سيف:ماشى
______________________________________
تانى يوم 
الصبح
سيف:يلا يا أميرة ها نتأخر
أميرة: حاضر حاضر انا لبست اهو
سيف بنرفزة:ايه اللى انتى لابساه ده
أميرة: ايه عادى
سيف: لأ مش عادى البنطلون الضيق جداً هو والبلوزة
وبعدين ايه اللى فى وشك ده
أميرة:عادى جدا وبعدين ده ميك اب
سيف بعصبية: خشى يا اميرة غيرى الزفت ده وامسحى المكياج اللى وشك
أميرة بعند: لأ أنا عاجبنى لبسى ومش ها مسح المكياج ياسيف
سيف بغضب: بقولك غير الزفت ده وامسحى المكياج يا اميرة بدل ما امسحه انا وانتى مش ها تخرجى معايا كدة
أميرة:اووووف بقى حاضر حاضر
دخلت غيرت هدومى ومسحت المكياج
هو صحيح كنت مدايقة عشان كان بيزعقلى بس مبسوطه عشان بيغير عليا
سيف:أيوة كدة بصى زى القمر ازاى
أميرة: بقولك يلا نمشي عشان مش طايقة نفسى
__________________________________
وصلنا محطة القطار ومستنين عادل
سيف:عادل اهو........ وبعدين شاور له
أميرة:,ابو الصحاب وحشتنى كفك
عادل: وحشتنى يا رمضان ووحشتنى خفة دمك يا راجل
سيف:وانا كيس جوافة بقى على كدة
عادل: لأ طبعاً ازاى
أميرة:هو كدة قموصة
سيف:اتلمى يابت عشان هازعلك
عادل:تزعل مين ياض
سيف:آسر عامل ايه وحشتنى
آسر ابن عادل: بس انت موحشتنيش
أميرة بضحك:,محدش طايقك....استنى طب وانا آسر
آسر:وانتى كمان 
سيف: بضحك: أين هى انا لا أراها
أميرة:هى ايه دى 
سيف: الجبهة
أميرة:نينيني سم
سلوى مرات عادل:يلا بقى نمشي عشان تعبانة
أميرة:يلا ياختشى
(نعرفكوا بقى عادل اخويا ٣١ سنة شغال مدرس جاله عقد عمل فى السعودية سافر هو ومراته وعياله من ٤ سنين عنده آدم واسر تؤام طويل بشرته بيضة وعيونه بنى وشعره اسود)
منى: عادل وحشتنى ياولا كدة متسألش على امك 
عادل:وانتى والله وحشتيني اوي يا امى معلش اعذريني
منى: ماشى يا بنى آدم واسر فين وحشونى
عادل:اهم
آسر وآدم: وحشتيني يا تيتة
منى:حبايب قلب تيتة
منة: عاملة ايه يا سلوى تعالى وحشتيني
سلوى:وانتى كمان والله يا ماما
أميرة:يسلام ولا كأنى موجوده منا جايه معاهم
منى:يابت ده انتى معانا على طول لكن هو كان مسافر بقالى كتير مشوفتهوش
عادل:انا هانزل اسلم على عمى تحت
محمد:ماشى انزل
عادل: حبيبي اللى واحشني ومش بيسأل
احمد:انا برضوا اللى مش بسأل ياولا وحشتنى هات حضن ياض
نهى:ولا ياعادل جيت امتى وحشتنى
عادل:وانتى كمان والله يا مرات عمي
نهى: اومال فين العيال ومراتك
عادل:فوق مع أبويا وأمى
نهى:كنت جبتهم معاك دول وحشونى اوى
عادل: حاضر
________________________________________
نجرى الاحداث شوية
بعد ٣ اسابيع
فى الجامعة
......:لو سمحتى 
أميرة:ايوة
.....: الكتاب ده ناستيه في المدرج
أميرة: شكراً جداً يا....
.....: مروان أسمى مروان واد مو وقمور والبنات الجامعة بيحبوه ودمه خفيف
أميرة بضحك: لأ واثق من نفسك
مروان: أيوة انا مغرور ومتواضع برضوا
أميرة: فعلاً دمك خفيف
فجأة لقيت حد شدني ووووو
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات