القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببته بالخطأ الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

 رواية أحببته بالخطأ الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

رواية أحببته بالخطأ البارت الثامن 

رواية أحببته بالخطأ الجزء الثامن 

رواية أحببته بالخطأ الفصل الثامن 8 بقلم دهب مبروك

رواية أحببته بالخطأ الحلقة الثامنة

اليدا... تقرب من ليث وتمسك التحاليل وتتكلم بدموع..  كلامها مظبوط ده ابنك يليث...  !!
_ليث... يمسك سراج ويبصلهم ويخدوه ويطلع براا الفيله 
_داليدا... تعالي اتفضلي 
_ريتاج.... هو ده ازاي ابن ليث ممكن تفهمينا،ومتقلقيش ليث واخده مش هيعمل حاجه 
_تسنيم.... انا اسفه يداليدا علي اللي عملتوه بس ده ابنوه ومن حقه يعرف بابا  ويتسجل باسم بابا... انا اهلي اعتبروني مت علشان اللي حصل ده وبتمني تساعدوني اني ارجعلهم بعد السنين ديه انا عندي اخت بنت غيري اسمها مي....
_داليدا....انا معاكي وهسعدك وبتوتر ممكن تحكي ايه حصل وليه ليث ميعرفش ان ده ابنوه 
تسنيم...انا كنت بحب ليث او مش هكدب بيوحشني وبحن له رغم الللي عملوه ده... فضلت اقرب منوه يمكن يحبني.... اها انا  كنت سكرتيره مكتب الخاص بيه... فبدات اقرب من ليث علشان حبيتوه وبحبوه...وقولت يمكن يحبني حب لي كان حب اعمي فيوم طلب مني اجيلوه شقه قال اي كان عايز يديني ملفات فرحتلوه و... عيونها دمعت 
داليدا....لو مش عايزه تكمل..
تسنيم... فرحتلوه ..وعداا اليوم وبقاا بيطلبني كتير وانا استغربت ده ففيوم...طلبني وقالي انا بحبك يتسنيم وطلب مني نتجوز عرفي علشان كان في مشاكل مع بابه  واتجوزنا عرفي بعدها بقت حامل فقطع الورقه وقالي روحي شوفيه ابن مين ده اللي عملتيه معايا تقدري تعملي مع غير انا مش بحبك..  انا عملت كداا علشان اخد اللي عايزوه منك بس انا عملت كداا علشان كنت معميه بحبوه ده... اهلي عرفوه فطردوني من ٣ سنين مرضتش اتخلي عن سراج قررت اني هربي ومش هجهضوا وبقاا هو كل حياتي بس من حقوه يعرف بابه مين ومن حقه يحسن بحنيه الاب وميتحرمش من حاجه سراج علفكره عندوه ٣ سنين... ومسحت دموعها 
_داليدا فـ نفسها ..معقول انت يليث تعمل كداا... معقول بجد وقامت  راحت علي اوضتها وجابت فونها واتصلت علي ليث...  ورد.....
_داليدا... انت فين وبتعمل اي بسراج 
_ليث..  بعمل التحاليل بنفسي 
_داليدا... انا متأكده ان ده ابنك يليث...بس اعمل التحاليل برضوا علشان تتأكد 
_ليث... انا شويه وجاي... بس فين تسنيم 
_داليدا... تسنيم...اها قاعده معايا انا وريتاج متمتقلقش...سلام 
_ليث... سلام 
_داليدا... واقفه بتبص لنفسها في المرايه وفي نفسها انا هطلق من ليث ولازم تسنيم وليث يتجوزوه علشان ابنهم.... ابنهم هو ايه اللي مخليني متأكده كداا.... طب وانا فين من كل ده... انا مش مهم انا دلوقتي في اسره متفرقه لازم اخليها تتجمع وخرجت لريتاج وتسنيم.. اللي بيضحكوا 
فقعدت وبصتلهم وسكتت 
_____________________♡ 
_سيف... اي يعم مش بترد ليه 
_ليث...تعالي علي الساعه ٥ كداا عايزك في كلام مهم جداً  
_سيف...  تمام هكون عندك سلام دلوقتي 
وقفلوا.....  .  
سيف...  قاعد  قدام كاميرا وبيبص علي مي اللي موجوده وبيبتسم بحزن 
وسرح في موقف
______________________♡' 
فلاش بااااااك..." 
_ليث وسيف كل واحد ينزل من عربيتوه ةيتقبل ف مكان شبه مفهوش ناس
_ليث... احمم كريم هيحاول يدمر علاقتك بمي... مي بتحبك بجد اوعا في يوم تبعد عنها ولا تصدق حاجه وحشه عليها... وفتح له صور اللي كانت مبعتوه لسيف صور مي..  كريم انا مرقبوه كويس وانت عارف هو بيعنل اي عايز يدمرنا بأي طريقه... فانت عارف برضوا انو عايز يتجوز مي مش علشان بيحبها علشان عارف انك بتحبها ف... الصور لما توصلك لازم تبان انك صدقت الصور وان مي خاينه وتعملها وحش وكداا انت فاهمني بقااا 
_سيف.... اها فاهمك بس هنفضل كداا لحد امتا لحد امتا هنفضل في الموال ده... وكريم ده امتا عيبعد وسيبنا في حالانا 
_ليث...  ربنا يهديه بس اتصرف صح واوعا تغلط... وانا مراقب كريم كويس جدا... وديه كانت خطتوه الجايه..  بس احنا دايما اي 
_سيف... سبقينوا بخطوه... بس اي حكايه جوازك دي 
_ليث... حكالوه كل حاجه عند داليدا وازاي اتحوزها 
_سيف... بس يشفك مرتاح... متغير... هي اللي عنلت كداا 
_ليث... داليدا بنت مختلفه عن الكل... انا بطلت اسهر 
_سيف.... ياها لا اظهار ان في قصه حب 
_ليث... يجدع وضحك
وفضلوا يتكلموا شويه ومشيوا.... 
باااك
_____________________♡ 
_سيف... ركب عربيتوه وراح عند مي.
وبعد شويه وصل...
_مي.... بصتلوه بحزن 
_سيف... اسف ممكن تفهمي الحقيقه اسمعيني وبدات سيف يتكلم
_سيف....كريم اكبر عدو ليه انا وليث...بيكرهنا اوووي تقريبا كلوا هدفوا انوه يدمرني انا وليث... اتقدملك قبل بيوم علشان عرف اني بحبك وهتجوزك كان عايزك تكون ليه هو مش علشان بيحبك علشان يخدك متي ويقولي انوا خدك مني يذلني يعني... سيف حزرني منه ووراني الصور اللي ورتهالك دي قبل اليوم اللي تيجها عليه هنا بيومين... لان ليث مراقبوه وخطوات كريم وكل حركه كريم بيعملها ليث بيعرفها الاول سبقوه بخطوه... فحزرني منه وفعلاً كريم بعت لي صور متفبركه ليكي... فمثلت اني صدقت وعملت كداا علشان بحبك وكريم يبعد عنك... اهلك عارفين انك معايا علفكره وعارفين كل حاجه من الاول... احنا هنفضل مكملين لان ليث وانا هنخلص موضوع كريم ده ونتفاهم معاه...  اها كريم كان صحبنا بس بعد من سنتين بالضبط...  انا عارف انك غلطان..   بس اسف 
_مي...  ليه مقولتليش من الاول يسيف وليه جاي تقولي دلوقتي 
_سيف..   لان مينفعش نفضل كداا الوضع صعب وقولتلك علشان تفهمي وتعرفي...  اها كريم مراقبني بس لسه بيدور انتي اختفيتي فين...  بس متقلقيش وقرب منها باس جبنها وغمز..   نخلص من كريم ونتجوز يقطتي 
مي..   ضحكت بصوت عالي 
_سيف...  يبقاا مش زعلانه مني يقطتي سلام همشي واجيلك تاني وخرج سيف 
_مي...  يبقا لما قالي مش هسيبك في حالك معانا كداا وهو اصلا بيكره سيف والله انا شاكه من الاول ان في حاجه..   وكنت مصدومه ان سيف يصدق بس الحمد لله علي كل حال يتراا انتي فين يتسنيم...  عارفه انك غلطانه بس بجد مفتقداكي اوووي ونامت 
______________________♡' 
_ليث....  رجع الفيله بسراج وبيضحكوا سوا
_سراج بطفوله.. مامي..  بابي حوو "حلو" اوووي.. مش انت "حوو" يبابي 
_ليث... قلب بابي انت 
_صدمه.. نزلت علي الكل 
_ريتاج.. مش مصدقه ان ليث ليه ابن وبقاا اب وهي بقت عمتو 
_داليدا..  اتصدمت لان خالص كداا هي ملهاش مكان 
_تسنيم... اتصدمت اني خالص كل حاجه هتتصلح وان الموضوع بقاا اسهل من ان هي تتوقع كانت مفكره ان الموضوع هيكون صعب 
صمت عم في المكان وهدوء رهيب جدا وليث عينوه علي داليدا وبيبصلها... قاطع الصمت ده 
_داليدا ... ليث وتسنيم لازم يتجوزوه رسمي ..  ليث يتحوز تسنيم ويطلقني!!
الكل... بصلها بصدمه!!
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببته بالخطأ)
reaction:

تعليقات