القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببته بالخطأ الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

 رواية أحببته بالخطأ الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

رواية أحببته بالخطأ البارت السابع

 
رواية أحببته بالخطأ الفصل السابع 7 بقلم دهب مبروك

رواية أحببته بالخطأ الجزء السابع 

#أحببته_بالخطأ 
#البارت_السابع|٧|
_ليث... بيبص لداليدا... احمممم وانا تقريباً بقت بحبك او هتوقعيني في حبك يداليدا
داليدا بصدمه....  لييييييث!!
_ليث...  بص لريتاج بمعني انها تطلع براا 
_ريتاج...  انا نزله هسبقك يداليدا وغمزت لليث ونزلت 
_ليث...  بيقرب من داليدا ومبتسم..  كنتي بتقولي اي بقا عايزه اسمع 
_داليدا بتوتر...  انت اللي كنت بتقول اي اسمع..  عايزه اسمع 
_ليث...  بقاا قريب منها وبيبصلها...  بقول اني اتغيرت اوووي من دخولك لحياتي..   بقت بخاف عليكي..  بقيتي نصي التاني...  بتوحيشي..   ببقا عايز اخبيكي عن الناس كلها...  مبقتش بسهر خالص بطلت شرب حسيت اني لازم اهتم بنفسي علشانك...  علشان اخد بالي منك لانك مسئوله مني..   عارف انك عرفت اتجوزتك ازاي...  بس انا تقريبا بقت بحبك..  او بحبك فعلاً لو كل اللي بقوله ده حب يبقاا انا بحبك يداليدا...  
_داليدا...  بتبص يمين وشمال من التوتر والكسوف ومبقتش عارفه تعمل اي بتتمني الارض تنشق وتبلعها 
_ليث..   بتتكسفي وضحك بصوت عالي 
_داليدا...  انا..   انا لازم انزلها..  اها مينفعش يكونوا لوحدهم تحت وجريت علي تحت 
_ليث...  بيضحك هلي منظر داليدا وكسوفها ووشها اللي بيان عليه الكسوف ف نزل هو كمان..   
_______________________♡ 
_تسنيم...  يعني ايه اهلو جم كداا مش هعرف اثبت ان ده ابنوه كنت هنفذ انهرضه..  مش مشكله مجتش من يوم يعني..  ننفذ بعد بكراا وقفلت 
_تسنيم... ياه يليث لما تشوف خطتي هتتصدم لاني متأكده ان ده ابنك انت 
_______________________♡ 
_قعدين كلهم سهرنين سوااا وبيضحكوا 
ريتاج...  والله انا مضحكت كداا من زمان يلهوووي علي الضحك 
يخبط الباب... وسعديه...تفتح.
شاب..   ديه فيله ليث صح 
سعديه... ايوا يبه اقولوا مين 
عاشور.. قوليلوا عاشور
سعديه...ليث بيه في شاب براا وعايز حضرتك 
ليث.. دخلي يسعديه 
سعديه... تمام يبه 
ويدخل عاشور بعد ما سعديه قلتلوه واول ما يدخل داليدا تجريها عليها وتحضنوه وتفضل تعيط جامد 
عاشور... اهدي يداليدا انتي كويسه.. 
_داليدا.... وحشتني اوووي يعاشور... مستنياك ترجع من زمان اوووي 
الكل... متابع اللي بيحصل 
_ليث قرب من داليدا وخرجها من حضن عاشور وبيبصلهم... اي اللي بيحصل افهمممم 
_عاشور...اسف نسيت اعرفكم بنفسي انا عاشور اخوه داليدا بس اخوها في الرضاعه وبس وبيبص لليث وبيبتسم لانوه شاف في عينوه الغيره 
_ليث.... يجدع مش تقول من بدري وسلم عليه 
_عاشور... بيسلم علي ليث وشاف 
_ريتاج اللي قاعده وعماله تفرك في ايديها ومتوتره جامد فبصلها وابتسم...
وقرب من بابا وماما ليث وسلم عليهم وقرب من ريتاج.. اهلا وهو مبتسم 
_داليدا... بصلهم بخبث وشكه ان في حاجه هنا 
_ريتاج بتوتر.. اا..  اهلا بحضرتك 
_عاشور..  ممكن اتكلم انا وداليدا لوحدينا 
_داليدا... بتبص ليث.. ممكن
_ليث..  تمام مفيش مشكله 
_داليدا تاخد عاشور لاوضتها 
_عاشور... انا اها بعدت الفتره دي بس غضب عني بجد... بس ممكن افهم ايه حصل... واي حكايه جوازط ديه لو انتي مجبره انا هطلقك منه.. عارف ان اهلك بيعملوكي اذبل معمله وانك استحملتي كتير.. مهما كان قرارك انا معاكي 
_داليدا... انا هحكيلك اتجوزت ليث ازاي بس قبل اي حاجه انا بحب ليث ازاي وامتا مش عارفه بس الحب بيجي فجأه كداا بيخبط علي الباب اللي هو القلب من غير معاد..  انا مش عايزه اطلق من ليث..  ليث عوضي ربنا عوضني بيه يعاشور .. وبدات تحكي ازاي اتجوزت
ليث تحت صدمه عاشور...  
عاشور..   بعصبيه وصوت عالي هو ايه ابوكي ده..  ده اتجنن رسمي...  اصلاً  وخبط ايدوه في الحيطه جامد 
_داليدا..   اهدي يعاشور.... انت عارف بابا وتفكيروه وعارف ماما ومحمد صغير ميقدرش عليهم هما اصلا بيعملوه كويس جداا كل طلباتوه مجابه.. تخيل مسألوش عليا الا يوم واحد... عادي متعوده علي كداا
_عاشور..خدها في حضنوه وفضل يطبطب عليها 
_داليدا بمشاكشه...قولي يعاشور ريتاج تعرفها منين..شوفتها قبل كداا ها 
_عاشور.. بسرحان هي اسمها ريتاج ياها اسمها خلو زي كلمه بحبك اللي قلتهالي
_داليدا...دي فيها بحبك.. اها متحكيلي يسطا هو مشانا اختك برضوا 
_عاشور... اسمعي يستي قصه حبي.. عاشور وريتاج 
____________________♡ 
فلاش باك.. " 
_ريتاج..  واقفه مع مريم 
_مريم...شايفه الولد اللي واقف ده  .. وفكره ال ٢٠ حكم اللي عليك بتوع الشايب 
_ريتاج... اها اي علاقه ده بي ده واي فكرك بالاحكام دلوقتي 
_مريم... تروح تقولي للولد ده بحبك.. يااما تطلع السلم بتاع العماره ٢٠ مره ومن غير اسانسير اختاري 
_ريتاج... مستحيل اللي بتقوليه ده 
_مريم... خلاص نروح وتطلع السلالم وافتكري انك في الدور السابع... ولوا هتقوليلوه اسمع صوت 
_ريتاج.. بصت علي الولد وبتبص لمريم وتفتكر العماره والاحكام فتمشي ناحيه عاشور بتوتر وتقرب منوه وتقف في وشه
ريتاج بصوت عالي.. انا بحبكك 
_عاشور...يبصلها ويبتسم ويلقيها بتجري ناحيه بنت "مريم" ويلقيها مسكت ايديها وجريت وريتاج تبص وراها تلقيه بيبصلهم  فتقف وتبص لمريم 
_ريتاج...  عجبك كداا..   افرط شافني هودي وشي منوه فين يريتني كنت طلعت السلالم ولا عملت كداا 
_مريم..  مأفوره اوووي علفكره يبناي عادي فكك ويلا بينا ويمشوا 
_عاشور بابتسامه..  وبقلدها..   انا بحبكك ويبتسم ويمشي 
بااااك
______________________♡'
_داليدا...  لا يسطا هتكون قصه حب عالميه متقلقش 
_عاشور..  خلاص يستي  كلميها عني كتير ها وبلاش فضايح كلميها  عن المغامرات الحلو هه 
_داليدا..   اشطا تعالا بقاا عد معنا 
وكانوا خارجين من الاوضه
_ليث..   كنت جاي اقولكم تيجوا تعدوا معنا 
_قعد عاشور شويه وكل شويه يبص لريتاج اللي قاعده متوتره طول الوقت وداليدا بصلهم الاتنين وسهره حلووه سهروها سواا 
___________________♡'
_سيف...   داخل لمخزن في منطقه شبه صحراويه والرجاله تفتح الباب لسيف..   وسيف يدخل ويبص للبنت ويتكلم....  بتمني تكون ضايفتي عجبتك يخطيبتي...  يحبيبتي 
مي...  انت...  انت يسيف اللي حبسني الفتره دي كلها 
_سيف..   يطلع صور من ظرف ويوريها لمي ويتكلم..   انت ديه ولا مش انت يهانم مستغفلاني ولا عاش ولا مغن اللي يستغفلني يهانم هه...  دي البدايه ولسه اللي جاي دمار ليكي وعذاب...  انا اللي خطفتك ومخطك لكل ده يو****...  ويقرب منها ويضربها بالقلم..   
مي...  في حاله لا وعي...  متعرفش حاجه عن الصور دي اصلا هي اللي في الصوره بس الصور غلط متفبكره فتتكلم بدموع..   هتندم يسيف عارف ليه علشان مش انا اللي في الصور مش انا اللي اخون اكتر شخص حبيتوه ووثقت فيك...  هتندم اوووي يسيف 
سيف...  يبصلها ببرود وسرحان وقلبوه يحن لها لما يلقي دموعها كداا فيقرب منها بضعف ويخدها في حضنوه هي مربوطه فمش بدلتوه الحزن..   مي بتعيط وبس 
مي...  كريم اللي عمل كداا يسيف علشان رفضتوه..   ارجوك خرجني من هنا
سيف...  يفتكر الصور فيزقها بعيد عنوه ويقوم يبصلها بحزن ويمشي...  
مجهول...  والله ده انت زي ذكاء...  منا لازم ادمرلها حياتها زي ما دمرتلي حياتي 
____________________♡' 
_يوم جديد... " 
في فيله ليث...  " 
_تسنيم..   تنجح في انها تدخل الفيله بعد ما اتأكدت ان اهل ليث مشيوا..   وتقرب من ليث النايم علي السرير وترش لوه منوم وتاخد منوه شويه دم تعمل تحليل" دي ان ايه "وتبص لليث...  وتنقول جمله..." ده ابنك يليث سراج يبقاا ابنك وانا هذبتلك كداا بعد ٥ ساعات من دلوقتي...،  وتخرج من الفيله زي ما دخلت بالضبط... 
_بعد شويه توصل تسنيم لمعمل التحاليل وبعد ساعات تطلع النتيجه..  لانها استعجلت بالفلوس..
الدكتور... التحاليل مطابق يمدام "يعني كداا سراج ابن ليث" 
_تسنيم....  شكرا جداا وتاخد التحليل وتركب عربيتها وتتحرك علي فيله ليث..   
______________________♡' 
_ليث...  صحي من نومه ومحش باي حاجه غير صداع ف دماغوه ومهتمش ونزل لقي داليدا وريتاج قاعد لان ريتاج قالت انها محتاجه تغير جوه فهتعد فاهلها وافقوا 
_ليث...  صباح الخير يحبيبي 
الاتنين...قصدك مساء الخير 
_ليث..   يبصلهم ويبتسم 
الباب يخبط وسعديه تفتح وتسنيم تدخل من غير متقول هي مين..   
وتدخل ليث وريتاج وداليدا يبصلها...  
داليدا..   انتي مين
_ليث...  يبصلها وفي شبه من تسنيم ويبص للولد اللي معها ويبص لداليدا... 
_ليث بكدب.... انتي مين  
_تسنيم... تقرب من ليث وتمسك ايدوه وتحطها في ايد سراج وتبص لليث جامد... ده ابنك سراج يليث انا تسنيم ودي تحاليل تثبت ان ده ابنك لو مش مصدقني عندك ابنك اهوو خدوه وعمل التحاليل 
داليدا... تقرب من ليث وتمسك التحاليل وتتكلم بدموع..  كلامها مظبوط ده ابنك يليث...  !!
_______________________♡ 
يتبع..
لقراءة الفصل الثامن : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحببته بالخطأ)
reaction:

تعليقات

تعليقان (2)
إرسال تعليق

إرسال تعليق