القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل السادس 6 والأخير بقلم دهب مبروك

 رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل السادس 6 والأخير بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الجزء السادس 6 والأخير بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الحلقة السادسة 6 والأخير بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل السادس 6 والأخير بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل السادس 6 والأخير بقلم دهب مبروك

_رؤي...  قررت ايه 
_خالد... وهو بيسيب ايديها...  رؤي انتي طالق طالق طالق 
_رؤى بصدمه...  ايه!!
_خالد... روحتي فين 
_رؤي... هه لا مفيش... قررت اي يخالد 
_خالد...  رؤي انا مش عايز حاجه غيرك انتي مش عايز حتي اكون اب انتي هتكوني بتنتي ومراتي وكل ماليا انا مش عايز غيرك انت طلاق مش هطلق...انا بحبك يرؤي بحبك اكتر من اي حاجه انا مش عايز فلوسي ولا املاكي انا عايزك انتي وطلع خاتم كن جيبوبه وركع علي رجلوه 
_خالد... توافقي تكملي حياتك معايا 
_رؤي...عينها دمعت وخدت نفسها وميشيت 
_خالد... بصلها وفهم انها لسه عن قرارها وهو الطلاق بصلها لحد ما اختفت ومشيت 
_محمد... كان واقف متابع كل ده وقرب من خالد وقعد جمبوه لانهم  علي البحر 
_محمد... انا مش عارف حاجه فتحت الفيديو اللي معايا حسيت اني كلامك صح وانت اللي صح...بس خايف اندم بعد كداا... مش عارف متلغبط اووووي... في حاجه جوايا بتقولي اني ان ورؤي ظلمينك لو انت واجهتنا 
_خالد... بصلوه وسكت 
_محمد... حقك تزعل انا اصلا دخلت حياتك علشان اخد حقها "صبا"..انا اسف... انا بجد حبيتك كنت بعد اقول انت ازاي تقتل ازاي واحد بيصلي وقريب من ربنا كداا يقتل ازاي واحد قلبوه ابيض كداا يقتل 
_خالد... من ساعه مخبطها بالعربيه وانا توبت وبطلت اشرب وقربت من ربنا انا بجد مقتلتهاش دي قدارها ربنا كتبلها تموت كداا  
_محمد... انت صح واحنا غلط تفكيرنا وفكره الانتقام عمتنا خلتنا منشوف الحقيقه... عارف انك بتحب رؤي وعايزه انا هعد واتكلم معاه وحاول اقنعها... هي بتحبك علفكره بس هي مش هخليها تغلط هخليك تقولي شكرا انك اتكلمت معها 
_خالد..  بابتسامه..  مسامحك علفكره وربنا يرحمها 
_محمد...  ابتساملوه... عارف محنتش متخيل اني هحب كداا حبتها في شهر و٣ ايام ذكرايتها محوطاني مش قادر انسها 
_خالد... متوقفش حياتك عليها انت لسه صغير واكيد هي زعلانه علشان انت كداا ادي فرصه لقلبك يحب غيره واكيد هتحب غيرها ربنا معاك ويريح قلبك 
_وعم الصمت ما بنتهم وكل واحد رحز مع البحر وسرح 
__________________________♡' 
_سلمي وسما.... قاعدين مستنين رؤي 
ورؤى جت....
_ودخلوا الشقه.... 
_سلمي.... كنت فين وليه مش بترد 
_رؤي... هو غلط احب خالد صح غلط يكون قلبي بيحبوه لازم اشيل حبوه من قلبي صح لا منا هتتجنن بجد مش عارفه ولا فاهمه يعني افرح لا اعيط يووووووو بقاا 
_سما... في اييبنتي انت روحتيلوه وطلقك 
_رؤي..  مردتش 
_سلمي... مطلقكيش طب 
_رؤي..  بيحبني يجدعان وانا بحبوه... بس هفضل شايفه انوا السبب في موت صبا هي هتزعل مني وهتكرهني علشان انا اعيش مع اللي بحبوه في سعاده وهو السبب في موته... انا هتجنن قولولي حل 
_سما.... احكي ايه حصل بالضبط 
_رؤى... حكت كل حاجه حصلت لما كانت مع محمد و لما خالد جي... 
_سما... بصي يستي انت بتحبي وهو بيحبط وانت شايفه الصدق في كلامه وشايفه انوا بيحبك بجد وشايفه ومتاكده ان اختك ماتت لان ربنا كتب كداا وان ده قضاء وقدر وان الانتقام عامي قلبكم فـ بلاش طالق 
_سلمي...  اختك هتزعل لو بعديت عن خالد انت راحتك معه قلبك معاه وهو ندمان علي انوا كان هيتجوزني وعرف بقمتك ريحي وريحي قلبك ونفسك وبلاش طلاق 
_الباب خبط وقامت تفتح..
_محمود... لو سمحت اختي هتيجي تاخد المفتاح ده من هنا لاني خارج ومش راجع دلوقتي وملهاش مكان الا هنا فممكن تخلي هنا 
_سلمي...هااا وكانت مركزه مع شكلوه 
_محمود.. هو انا حلو حلوو اوووي كداا 
_سلمي بسرحان ..  اووووي اوووووي ولحظت الموقف وقالت هات المفتاح وخدته وقفلت في وشه
_محمود.... ابتسم ومشي.. 
_رؤي.... وشك مالوه احمر كداا وبتجهجي ليه 
_سلمي... قره عيني... قره عيني يناس
_سما ورؤي... بصولها باستغراب 
_سلمي حكت كل حاجه 
_سما.... يلهوووي اي اللي هببتيه ده 
_رؤي.... يدبله الخطوبااا بقااا وغمزتلها 
_سلمي.... اي يبن مفيش حاجه منك ليها الله 
وفضلوا يهزوا كتير ورؤي بتسرح بس بتعيش اللحظه ومندمجه معهم اوووووي 
_________________________♡' 
_بعد مرور شهر....
_سلمي ومحمود... قبلوه بعض كذاا مره وبقوا اصحاب وفي مفاجأه كدااا 
_محمد اتكلم مع رؤي وعرف انها بتحب خالد لسه وقلها ترجعلوه وهي شافت حلم لصبا والاشاره في الحلم انها ترجع لخالد وتعيش حياتها 
_سما... سنجوله قموره كداا ملهاش دعوه بحد 
________________________♡' 
_رؤى... قاعده ومسكها البوم صورها هي وخالد وسرحانه في ذكرايتهم سوااا وبتضحك 
_ويقعها مسدج من خالد زي ما بيبعتلها كل يوم مسدج 
"فكيف تكف الروح عن الروح والروح في الروح تقيم.."
_والمره ديه هي ردت بي"لا جامد يولا " 
_خالد... شفها ومردش عليها 
________________________♡'
رؤي...ماشيه في امان الله وفجأه 
_ عربيه تنزل منها ناس وتخودها وتتحرك علي مكان ما وبعد شويه يوصلوا المكان وتبدا رؤى تفوق 
_الشخص.... تلبسي الهدوم ديه وتجهزي خالد فخطر ولازم تلحقي اخلصي انت لسه هتبصيلي كدااا 
_رؤي تقوم تلبس وهما يقوللها تعليمات وتمشي عليها بالحرف الواحد وبعد شويه يخدوها بالعربيه ويتحركوا 
_هدوء في المكان الضوء متلسط علي مكتم واحد وشكلوه تحففه 
_الشخص...  كملي وادخلي جوه اقفي في الحته اللي متسلط عليه الضوء
_رؤي....  تسمع الكلام وتدخل تقف تحت الضوء ده وهي خايفه وقلبها يدق جامد وتبص حوليلها 
_يظهر وماسك مايك في ايدوه ويقول "بحبك مش هقول تاني وعايزك وانت عايزاني بحبك حب مش عادي مشعرك من زمان تاني وروحي ساكنه في روحك فقلبي شوفت شرينك"  
وقرب منها وهمس بحبك 
_رؤي...  واقف كل اللي بتعملوه بتضحك  وفهمت اللي بيحصل 
قرب منها سما ومحمد ومحمود وسلمي 
_االاربعه في صوت واحد بيحبك وانت بتحبي 
_خالد...  ركع وقال موافقه تكملي حياتك معايا 
_الاربعه في صوت واحد...   موافقه طبعاً  
_سما....  بتبص لمحمد وفي سرها عقبلنا يارب  احببت حلوف لا يبالي والله 
_رؤي....  موافقه 
_خالد...  قرب منها وحضنها جامد ولف بيها 
"الكل سقف"  
_______________________♡' 
"هدوء في القاعه بعد ساعه ونص احتفال"  
_محمود...   يمسك الميك انهرضه الفرحه فرحتين ويبص سلمي جامد انا عايز اعترف لسلمي قدامك كلكخ اني بحبها 
_سلمي بصوت عالي....  يلههههووووووي ده طلع بيحبني زي ما بحبوه وقربت منه وقالت دبلتك فين يلا بينا 
_محمود...  ضحك ولبسها الدبله وهمس بحبك 
_سلمي..   احم احمم وانا كمان... بحبك 
_محمد..   قرب من سما واتكلم...  انا بقول اديك فرصه وكداا عارف انك بتحبيني من سنتين فقولت اديك فرصه ونخلي الفرحه ٣ 
_سما بابتسامه مليانه حب...  بجد..  انت بتتكلم جد 
_محمد... اها والله بتكلم جد 
_سما....  بصتلوه وضحكت 
________________________♡' 
" بعد مروه ١٠ سنوات " 
_معتز...  بابا...  يبابا 
_خالد...  نعم يقلب ماما 
_رؤى...  ايواا اشتكي بقاا مني يمعتز 
_معتز...  بابا ماما بتقول انك بقيت وحش 
_رؤى...  انا يمعتز ماشي انا مخصماك وفـ نفسها ياها كان احلي خبر لما الدكتوره قالتلي اني حامل قالت اني دي معجزه وابتسمت 
_داخل من الباب 
_سما ومحمد... ومحمد شايل بنتوته زي القمر 
_سلمي...  كداا تقفلوه الباب في وشي 
_رؤي... ادخلي يختي 
_محمود...  ازيك يمعتز 
_معتز...  بخير يعمو وبيبص لسلمي وانت يمزه اخبارك ايه 
_سلمي...  بخير يقلب المزه 
_خالد...  الواد انحرف بدري 
_معتز بيبص لموده...   انا هتجوزك يموده ماشي وسيب من امك سلمي ومحمود دول وحشين 
_الكل بيبص عليهم 
_موده... قربت ماشي بس اكبر انا لسه ٧ سنين 
_معتز...  وانا موافق وزغرط 
_الكل.....  ضحك 
_رؤي...  فتحت الكاميرا سلفي وقالت يلا قولوا بطيخخخخخ 
_الكل.....  بطيخ 
واتصوروا صوره مالينه حب وترابط ومحبه صوره تحمل كذاا معني " 
تمت 💚🦋
______________________♡' 
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات