القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أحببت طبيبي الفصل الخامس 5 بقلم أية هلال

 رواية أحببت طبيبي الفصل الخامس 5 بقلم أية هلال

رواية أحببت طبيبي الفصل الخامس 5 بقلم أية هلال

رواية أحببت طبيبي الفصل الخامس 5 بقلم أية هلال

-سعاد: حضرتك عايزني ؟
- رشدي : انتي مقولتليش ليه انك بتتعالجي عند دكتور نفسي ؟
- سعاد في سرها : ينهاار اسود ده عرف ازاي ده يكونش بيقرا الافكار يلااهوي اعمل اي دلوقتي اقوله اي ولا اتصرف ازاي انطقي يابت هتترفدي 
- سعاد : معلش بس يا فندم هو حضرتك عرفت ازاي ؟ بتراقبني ؟؟
- رشدي ضحك ضحكة طويلة : اولا متتخضيش اوي كده ، ودي مش حاجة غلط يعني عشان تخبيها
ثانيا انا لا براقبك ولا حاجة كل الحكاية انا خمنت من اسلوبك وطريقة كلامك وكمان انا دارس جدا في قراءة لغة الجسد وخمنت يعني انك بتروحي لدكتور 
- سعاد: واو برافو ، امم قصدي برافو علي حضرتك ، انا يعني مش هبلة او مجنونة ده مجرد زي ماتقول..
- رشدي: عارف عارف ، دي مش حاجة غلط او عيب دي حاجة عادية ومهمة ، وانا بشجعك تكملي فيها وتبقي احسن واحدة 
- سعاد : اها بس انا حضرتك مش مقتنعة بموضوع لغة الجسد ده ، اكيد حد قال لحضرتك !
-رشدي ضحك تاني : يابنتي طب اعملك اي يعني ، بصي عشان نبقي علي وضوح انا غير اني بشتغل في الشركة دي انا شغال دكتور في الجامعة الي فيها اختك وسمعتهم مرة بيتكلموا عنك 
- سعاد : بجد دكتور في الجامعة ماشاءالله ، بس مبقاليش كتير هنا انا لسة جاية امبارح لحقتت تعررف ؟؟! 
- رشدي : اه عند حق والله ، طيب تبقي لغة الجسد 
- سعاد : حضرتك بتحور عليا ، حضرتك عرفت منين ؟
- رشدي : ايه مانا مش هعرف اقولك ، المهم اني عرفت وخلاص ، اتفضلي علي مكتبك
- اتنرفزت ، سعاد: اتفضل ازاي حضرتك انا عايزة اعرف مين الي قال لحضرتك وازاي وفين وامتي!!
-رشدي : ولزمتها اي حضرتك بقا
- سعاد: علي العموم انا هعرف كده كده ، عن اذن حضرتك ، حضرتك حضرتك حضرتك
- رشدي : هتترفدي علي فكرة 
- خرجت وانا بضحك ومبسوطة اوي ، دخلت مكتبي وابتديت اشوف الشغل وحبيته ، بس باردو مين الي قالو اني بتعالج ؟؟! المهم ركزي في شغلك يا سعاد ده الاهم♥️
- عند كارما في الجامعة
- كارما : بقولك اي يا كريمة هو ليه كله عمال يبصلي كده ، هو انا عملت حاجة ؟!
- كريمة : مش عارفة تعالي نسال سلمي كده
- كريمة : سلمي هو اي الي حصل ، ليه الجامعة كلها بتبص علينا كده ؟
- سلمي : معلش مش هعرف اقف معاكم ، عن اذنك
- كريمة : مالها تنكة كده ، تعالي نسأل استاذة سلوي ممكن تكون عارفة
- كارما : هو انا عملت حاجة وانا مش واخدة بالي 
- كارما : استاذة سلوي ، حضرتك تعرفي ليه الجامعة بتبصلنا بقرف كده ليه؟
- سلوي : تعالو اقعدو بس الاول
- العيال في الجامعة عرفت ياكارما انك بتروحي لدكتور نفسي لا واي كمان بتحبيه ، وكله بيقول عليكي مجنونة وكمان بتحبي علي نفسك
- كارما بصت لكريمة وهي بتدمع
- كارما بحزن: طب هو عرفوا ازاي 
- سلوي : بصراحة شلة الفشلة ملك واصحابها انا معرفش عرفوا ازاي بس قالو للجامعة كلها وكمان معلقين في المحاضرات ...
- كارما : اييه معلقين اييه ، قامت كارما ودخلت المدرجات لقت يافطة متعلقة ومحطوط عليها صورتها ومكتوب حواليها " مناخوليا"
خرجت كارما وهي مش عارف تزعق ولا تعيط ولا اي بالظبط ، مكملتش اليوم وروحت علي طول وكالعادة يعني اكتئبت ، ملك واصحابها كانو اصحاب كارما من الطفولة ومن زمان وهما بيقللو منها وبيتنمروا عليها ، وده يمكن يكون سبب مروحها لدكتور نفسي ...
- سعاد خلصت شغلها وتقريبا الشركة كلها روحت ولسة هي في المكتب بتقفل الورق
- رشدي خبط ع الباب
- رشدي :ايه ده لسة مخلصتيش ، افتكرت روحتي 
- سعاد : لييه ليه حضرتك تخضني بالشكل ده، انا هروح اهو خلصت خلاص
- رشدي : اوكي تحبي اوصلك في طريقي
- سعاد : لا ميرسي ، هطلب اوبر
- رشدي : اسمك اي ، سعاد اي ؟
- سعاد : سعاد حسني
- رشدي : وانا رشدي اباظة
- ضحكت : بجد ولا بتهزر
- رشدي : بجد والله 
- سعاد فضلت بتبتسم وخرجت من المكتب وسابته واقف كده 
- رشدي : استني بس هوصلك بجد 
- سعاد بتزهق من الزن الكتير وماسكة لسانها عشان ده مديرها عيب😂
- سعاد : ياا فندم قولت لحضرتك هركب اوبر ، وطلبته اصلا وزمانه جاي ، ايه ده اجاه ، مع السلامة يارشدي اباظة
- رشدي ضحك وركب عربيته ومشي
- هتقولولي امتي سعاد هتحب طبيبها ، اهدو بقا😂
- عند كارما في البيت 
- كارما : مش كنتي اتعالجتي يا كارما ، دي انتكاسة ولا ايه ، منهم لله ملك وصحابها ، انا هعرفهم اني مش قليلة وبكرة اتخرج وابقي ناجحة ، وهعمل مشروع تخرج عنب ، ومش هستني سعاد تعملهولي انا الي هعمله
- وهي بتكلم نفسها سعاد دخلت البيت
- سعاد : ايه ده يا ست كارما جيتي بدري يعني 
-كارما : عايزة اكل مكرونة بالبشاميل يا سعاد
- سعاد : يا قلب امك حاضر بس انتي شكلك زعلانة في حاجة حصلت ؟
- كارما : لما ابقي احسن هقولك قومي بس اسلقي المكرونة 
-سعاد: تصدقي معندكيش دم انا جاية من الشغل تعبانة ، هي الساعة كام
- كارما :8 ونص
- سعاد : اشطا هقوم اغير واعمل احلي مكرونة للقمر بس تعالي ساعديني باردو
- كارما : حاضر 
- سعاد : استني استني يا اختي ، معاد كريم 8 
- كارما : هتروحيله تاني !
-سعاد : انا لسة يا بت متعالجتش وبعدين المعاد راح اهو ، مش مهم بكرة بقا 
- كارما : تمام هقوم اسلق المكرونة ، عقبال ماتغيري
- سعاد : بفكر اغير كريم ده واروح لواحد تاني
- كارما : اعملي الي يريحك يا سوسو
- سعاد : ما المصيبة اني معرفش الي يريحني
- كريم رن
- كريم : مجتيش ليه يا سعاد ، انا قاعد مستنيكي
- سعاد : اسفة علي التاخير ساعة ونص وابقي عندك
- كريم : سااعة ونص ! ، تمام امري لله
-سعاد : اوكي مع السلامة
- سعاد: بت يا كاااااارمة هناكل المكرونة واروح للطبيب ماشي يا كارما ، واندهي كريمة تاكل معانا وامها باردو ، واعملي بقا عصير فريش اي حاجة 
- كارما : ست الحسن والجمال اتمرمتت اوي
- سعاد : ايوة معلش الجمال مش دايم بس ، الحزن الي دايم😂😂💔
- كارما : علي رائيك يا سوسو ، كله رايح
- سعاد : لا افردي وشك عشان المكرونة تطلع حلوة 
- قعو اكلو هما وكريمة ومامتها 
-مامت كريمة : تسلم ايدك يا سوسو اجمل مكرونة
- سعاد : ميرسي ياطنط
- دخلت سعاد تلبس تاني لبس عادي غير لبس الشغل ونزلت ووصلت العيادة
- سعاد : ازيك يا ابراهيم ، دكتور كريم جوا ؟
- ابراهيم : ايوا اتفضلي
- سعاد : اسفة والله علي التاخير عملتها كتير انا اسفة
-كريم : ولا يهمك 
- كنت عايز اقولك حاجة يا سعاد اجلتها كتير وفكرت كتير قبل ما اقولها
- سعاد : خيير؟!
كريم: بحبك
يتبع...
لقراءة الفصل السادس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات