القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية ليست أمي الفصل الرابع 4 بقلم عائشة نصر

 رواية ليست أمي الفصل الرابع 4 بقلم عائشة نصر

رواية ليست أمي الجزء الرابع 4 بقلم عائشة نصر

رواية ليست أمي الحلقة الرابعة 4 بقلم عائشة نصر

رواية ليست أمي الفصل الرابع 4 بقلم عائشة نصر

رواية ليست أمي الجزء الرابع 4 بقلم عائشة نصر

بااك
منار قاعدة بتعيط علي الارض وتفتكرزكرياتها مع لارا وبعدين جوها احساس بيقول ان علا بنتها بس لو حكت لأهلها مش هيصدقوا وهيقولوا اننها اتجننت ف قررت مش هتقولهم غير لما تجبها
عند علا (بقالنا كتير مروحناش هناك)
علا نايمة علي الارض بتترعش من البرد
سيدة : انتي يا مقصوفة الرقبة يللي ما تتسمي
علا : ايوة يا ست هانم
سيدة : قومي انزلي شغل هطفحك منين انا معييش فلوس
علا : ح حاضر
سيدة : متروحيش الا وف ايدك 400 جنيه
علا : بس دا مبلغ كبير اوي ازاي مش هعرف اجيبه
سيدة : م تيلا يا بت بقي امشي لو مجبتيهمش متجيش تاني
علا : حاضر خلاص
عند حامد 
حامد : بقولك اي
الحرس : ايوة يا بوص 
حامد : امشيلي ورا البت دي وهاتهالي بس هاتها بمزاجها مش غصب عنها
(يا جماعه انا نسيت اعرف الشخصيات حبيت ندخل ف الاحداث شوية الاول)
(حامد رجل اعمال مش بيهمه حاجه غير منار زي ما تقولوا مهووس بيها وشغله والفلوس بيشتغل تاجر سلاح عنده 43 سنه)
(منار اتجوزت حامد عن حب لانه كان بيستهبلها عشان تحبه عندا 30 سنه اتجوزت متاخر عشان مكنتش بتقبل العرسان )
(علا طفلة عندها 7 سنين وهنعرف بقيت حكايتها بعدين)
الحرس : اوامرك يا بوص
ومشي الحرس راح يمشي ورا علا عشان يجبها
عند علا
الحرس : بس بس يا سكرة
علا بعدم اطئمنان : انا يا بيه
الحرس : ايوة انتي تعالي
علا بخوف : نعم
الحرس : عايزة فلوس؟؟
علا : ه هو ينفع
الحرس : اه بس بشرط
علا : اي هو 
الحرس : هتيجي معايا مكان صغنتوت وهديكي 500 جنيه
علا بفرحه بلهاء : بجد بجد!!
الحرس : اهبجد يلا اركبي
علا : حاضر بس هترجعني هنا تاني
الحرس بخبث : اه طبعا يا قطة اركبي يلا
(علا وافقت عشان في دماغها انها لو سالت حد في الشارع علي منار هيقولها مكانها و ب الفلوس تهرب وتروحلها دماغ اطفال)
وخدها الحارس واتحرك بالعربية وطول الطريق بياكلها شيكولاته 
علا : عمو انا عطشانه اوي
الحارس بخبث : ااه طبعا خدي
وحط في الميه منوم
علا : شكرا وشربت المياه كلها
عند منار
منار حست انها قلبها مقبوض وبيوجعها ف جت تبص في التليفون لقت الساعه 9 العشا 
منار : لا خلاص مفيش مجال انزل هنام احسن
وبعد مصارعه مع الكوابيس نامت
صحيت الفجر ع مسج علي التليفون منرقم غريب بعتلها فيديو 
علي الشات 
المجهول : مش قولتلك مش خايفة علي علا عملتي فيها جامدة
في الفيديو بنت بيترش عليها ميه ساقعه وهي عمالةتعيط
مش علا يا جماعه بيخوفها بس
منار : ارجوك متعملش فيها حاجه هديك اللي انت عاوزه
المجهول (طبعا فهمنا انه حامد ) :عايزك انتي يا منور
وعمل بلوك ومنار ملحقتش ترد
ودماغها عماله تفكر تبلغ ولا تعمل اي وجاتلها فكرة وقالت اول ما البصح يطلع هعمل كدا
في الصباح الساعه 7
لطيفة : راحة فين بدري يا بنتي كدا
منار بكذب : جالي مسج مهم في الشغل يا ماما ولازم اروح
لطيفة :ماشي يبنتي ربنا يسهلك طريقك
منار : محتاجه دعواتك النهاردة اوي
لطيفة : ربنا معاكي 
منار باستها في خدها ومشت علي طول
راحت علي قسم ودخلت 
منار : لو سمحت الظابط عبدالرحمن موجود
العسكري : اه جاية تبلغي عن اي
منار : لا انا قريبته وعايزاه في موضوع شخصي
العسكري : انتي هبلة يا ست انتي 
وهنا كان داخل عبدالرحمن القسم وقال
عبد الرحمن : اييي الدو
ومكملش لما شاف منار وقال
عبد الرحمن :منار اهلا اهلا نورتي يا بنت خالتي عاش من شافك
منار : شكرا يا عبدالرحمن عايزاك ضروري 
عبدالرحمن : تمام تعالي ندخل المكتب
ودخلوا 
عبد الرحمن : تشربي اي
منار : انا مستعجلة معلش
عبد الرحمن  : تمام ادخي في الموضوع علي طول
منار : انا كنت عايزة اخد رايك في حاجه لانك اكيد هتفهمني 
استوووب (عبدالرحمن ابن خالةمنار اتقدملها زمان ورفضت بسبب اننها مكنتش بتحبه بس بقوا صحاب عنده 34 سنه وظابط )
وحكتله منار كل حاجه 
عبدالرحمن : انتي عارفة لو طلعت الست دي اللي بندور عليها بقالنا فترة 
منار : هي مالها بقي 
عبد الرحمن : دي بتخطف الاطفال وتشحت بيهم شوية والاطفال اليتامة والكلام دا وبعدين لما الموضوع يعمل ضجه واهلهم يدوروا عليهم احم يعني بتبيعهم وتاخد اعضا*ئهم
منار شهقت ودمعت : عشان خاطري ساعدني ارجوك
عبدالرحمن :وريني كدا الرقم اللي بعتلك الفيديو
ومنار ادته الرقم وبعدين نده كلم واحد صحبه وخلاه جاب لابتوبه وحاجته وهو جاي وبدا يدور علي الرقم دا
بيتر (صاحب عبدالرحمن) : يلهوووي
منار وعبدالرحمن بصوا لبعض وبعدين قالوا : في اي
بيتر : الرقم دا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات