القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم حنين أحمد

 رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم حنين أحمد

رواية طفلة الأسد الفصل الرابع 4 بقلم حنين أحمد

امجد ولسه بيقرب..... وفجأة انفتح الباب 
-سلمي بفزع: اسد
-اسد بغضب: انزلي علي العربيه 
-سلمي ببكاء: اسمع...... وقاطعهاا بصريخ
-اسد بغضب اكبر: قولت انزلي علي العربيه ي سلمي احسلك 
-امجد بغيظ: انت ازاي تجي بالطريقه دي
-اسد وهو يديله بالبوكس: اسد المنشاوي يدخل اي مكان هو عايزة واحسلك لو تبعد عن سلمي.... وفضل يضربه في الاول امجد كان بيقاوم لاكن اسد طبعاا اقوي منهه.... وكمل لو قربت من اختي تاني اعتبر نفسك ميت ي امجد ي اسيوطي..... وخرج وساب امجد مرمي علي الارض والجروح ماليه جسمه
"في عربيه اسد" 
-سلمي بعياط: والنبي ي اسد اسمعني 
-اسد بغضب: انا مش عايز اسمع نفس ي سلمي متعصبنيش 
-سلمي بعياط: انا مقدرش اشوفك زعلان منى 
-اسد بغضب محاولا الهدوء: سلمي بطلي عياط.... افهمي اجمد دة اكبر اعدائي وعايز ينتقم مني فيك عمرة ما هيحبك افهمي......بقلم حنين احمد
-سلمي بعياط: ي اسد والله بيحبني انت لي مش عايز تصدق 
-اسد بغضب: سلمي اما نروح البيت نشوف الموضوع ده 
"في قصر المنشاوي" في جناح هبه تحديداا
-ماياا بحقد: ازاي ي مامي اسد يتجوز 
-هبه: مش عارفه يحبيبتي والله امووت واعرف مين هي
-ماياا بغيظ: انا احلي منهاا اكيد دي تلاقيها واحدة جايبهاا يقضي معاهاا كام ليليه وبس انتي عارفه يمامي ان اسد مش هيتجوز غيري
-هبه: اهدي بس يحبيبتي بدل ما الميكب بتاعك يبوظ..... هنشوف الموضوع دة واكيد انتي لاسد واسد ليكي
-ماياا: انا هموت واشوفهاا
-هبه: يحبيبتي شويه وهنشوفها علي العشاا بس اموت واعرف لي هي في جناح وهو في جناح مع انهاا مراته 
-مايا: مش عارفه يمامي هنعرف بعدين اكيد
-هبه: اهم حاجه يحبيبت مامي تفضلي محافظه علي جمالك دة........ بقلم حنين احمد
-مايا: طبعاا يمامي اطمني يلا بقاا ننزل تحت لحد ما اسد يجي عشان نتعشي
-هبه: يلا يحبيبتي..... ونزلوا 
"في جناح ملك" 
-ملك لنفسها: يوووووة طول انهار اعدة في نفس الاوضه اي دة انا في سجن ولا اي ماشي هو يخرج ويتسرمح مع البنات وانا مخرجش من الاوضه عشان محدش يشوفني... وكملت بتقليدة البس دة مشوفكيش بيه تاني مالو اللبس يعني مالو المفروض اني ملبس كده برة الاوضه ومخرجش برة الاوضه والخدامه تكلمني من ورا باب الاوضه اي دة الي انا فيه دة هو صدق انه جوزي ولا اي
-تيت تيت تيت 
-ملك: دة صوت عربيته شكله جيه اخيرا هطلع من الاوضه الزفت دي
"في الصالون" 
-اسد بغضب: سلمي علي اوضتك تغيري هدومك وتاخدي شاور وتنزلي عشان العشاا ومش عايز اشوف دموعك تاني
-سلمي بحزن: حاضر.... وطلعت الاوضه
-اسد: ازيك ي جدو
-سليمان: الحمدلله يحبيبي 
-هبه: اهلا يحبيبي وحشتني والله 
-اسد: ازيك ي عمتو عامله ايه 
-هبه: بخير الحمدلله 
-ماياا وهي مقربه علي اسد: اسد وحشتني..... وفجأه حضنت اسد بكل وقاحه
-اسد وهو يبعدهاا: احم اهلا ي مايا ازيك
-مايا بخبث: الحمدلله بخير 
"علي سلالم القصر" 
-ملك لنفسها: احيييه سايب البت تحضنه كدهه عادي اه مهو زير نساء هقول اي كتهاا القرف بت ملزقه لا وكمان هو مرحب اووي طب والله منا نازله..... ورجعت الاوضه تاني
-اسد: سعاد نادي علي الهانم من فوق وزي ما قولتلك كلميهاا من برة متدخليش
-الخادمه: تمام ي باشاا.... وراحت
-مايا بهمس: هي بتعض ولا اي يمامي اي كلميها من برة دي
-هبه بنفس الهمس: مش عارفه يحبيبتي هنشوف دلوقتى..........بقلم حنين احمد  
-سليمان:يلا علي السفرة
-هبه:يلا يبابا..راحوا علي السفرة
"عند ملك"
-ملك لنفسها:اه واقف يحضن ومبسوط وهي ازيك ي اسد وحشتنى يختي علي المحن...وانا مالي اساسا
-طق طق طق
-ملك:مين
-الخادمه: انا سعاد يهانم
-ملك:ادخلي يسعاد
-الخادمه بخوف:لا يهانم اسد باشاا محرج علياا مدخلش جناح حضرتك انا بس جيت اقولك ان العشا جاهز
-ملك بغضب:مش نازله ومش عايزة اتعشاا قوليله كدهه
-الخادمه:مينفعش يهانم
-ملك بغضب:هو انا قولت اي انزلي وقوليله اني مش هتعشي 
-الخادمه:حاضر يهانم....ونزلت
"في اوضه سلمي"
-سلمي بعياط:معلش يحبيبي الي حصلك دة بسببي
-امجد بغيظ وخبث:لا يحبيبتي انتي ملكيش ذنب 
-سلمي بعياط:طيب انت كويس فيك حاجه بتوجعك
-امجد بغيظ:لا يحبيبتي انا كويس....يومين كده وهرتاح
-سلمي:ماشي يحبيبي هقفل انا
-امجد بخبث:ماشي يروحي...وقفل
-امجد لنفسه:ماشي ي ابن ال......انا هوريك....الو
-يارا:اي ي امجد دلوقتي بتتصل عرفت انك ملكش غيري
-امجد بغيظ:يارا انا مش فايق هاا اخلصي شويه وتكوني عندي
-يارا:تمام ي امجد......بقلم حنين احمد
"علي السفرة"
-اسد بغضب:ازاي يعني مش عايزة تاكل 
-الخادمه بخوف:والله ي باشا قولتلهاا بس هي مصممه انهاا مش نازله ومش هتاكل
-ماياا بمحن:خلاص بقاا ي اسودي هي شكلهاا مش جعانه
-اسد بغضب:ملكيش دعوه ي ماياا.....وكمل للخدامه اطلعي قوليلهاا انهاا لو منزلتش انا هطلع اشيلهاا وانزل بيهاا
-مايا بشهقه:يشيلهاا 
-هبه بصدمه:هو دة اسد بجد
-الخادمه:حاضر يباشا...وطلعت
"عند ملك"
-ملك لنفسها بغضب طفولي:منك لله ي اسد هاكل ازاي انا كدهه
-طق طق طق
-ملك:مين تاني
-الخادمه:انا سعاد يهانم
-ملك:اي ي سعاد احنا هنعيد المشهد تاني قولت مش نازله
-الخادمه:الباشاا بيقولك لو منزلتيش هيطلع هو يشيلك وينزلك
-ملك بفزغ:لا لا نازله خلاص.........بقلم حنين احمد
-الخادمه:تمام يهانم
-ملك لنفسها:يووووة بقاا قال يشيلني قال يشيل مين قليل الادب دة....وراحت عند الدولاب طلعت تيشرت احمر اوفشولدر وبنطلون جينز كاتنج مع كوتشي اسود مع حزام اسد بناتي اما شعرهاا رفعته ديل حصان وسابت خصلتين علي وشهاا كانت رائعه.... ونزلت
 "علي السفرة"
-سليمان:الشغل عامل اي ي اسد 
-اسد:الحمدلله تمام
-سليمان:الصفقه بتاعت الوافد الاجنبي تمت الحمدلله
-اسد:اه الحمدلله مضيناا العقد انهارده.....وقاطعه نزول حوريه البحر علي درجات السلالم
-ماياا بشهقه:اي اي....اي دي يمامي.......مامي هي حقيقه بجد 
-هبه بصدمه:مش عارفه ي مايا اي دة هي ازاي كدهه
-اسد بصدمه:ملك تعالي اقعدي هنا
-ملك بغضب طفولي:لا مش عايزة اقعد جمبك
-اسد ولسه بيقوم:انا قولت اي
-ملك بفزع:يوووة هقعد....وقعدت
-اسد:عمتو دي ملك مراتي
-ملك:انا مش مرات حد
-هبه:اه اي اه اهلا يحبيبتي اهلا قمر مشاء الله......بقلم حنين احمد
-ملك ببتسامه ذادتهاا وسامه:اهلا ي طنط
-هبه:سلمي علي ملك ي مايا
-مايا بغيظ:ازيك
-ملك:بخير 
-اسد:انتي مبتكليش لي
-ملك:منا باكل اهو 
-اسد مسك المعلقه:افتحي بؤك
-ملك بغضب:انا مش صغيرة ابيه ارجوك انا هاكل
-اسد بذوبان:انا هاكلك افتحي بؤك 
-مايا بهمس:احيييه دة بياكلهاا
-ملك:ي ابيه ان...وقاطعهاا
-اسد بحب:يقلب ابيه...افتحي بؤك يلا
-ملك:حاضر...واكلت
-سلمي بحزن:عن ازنكم...ودخلت اوضتهاا....بقلم حنين احمد
-ملك:انا شبعت...وقامت بسرعه
"في جناح ملك"
-ملك لنفسها:اي دة عيله انا عشان ياكلي ولا كاني بنته...انا انام احسن
اسد:انا طالع انام..وطلع ولسه معدي من عند اوضه ملك:احم هي نامت ولا اي..احم هطمن عليهاا...وفتح الباب وبدا يقرب يقرب لحد ما بقاا شبه ملتصق فيهاا
-اسد لنفسه:قد اي انتي جميله انتي شبه الملايكهه انتي انتي جننتيني من ساعت ما شوفتك ولسه بيقرب...وفجأة
يتبع..
لقراءة الفصل الخامس : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات

15 تعليقًا
إرسال تعليق

إرسال تعليق