القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية حب ورد الفصل الرابع 4 بقلم اية هلال

 رواية حب ورد الفصل الرابع 4 بقلم اية هلال

رواية حب ورد البارت الرابع

 

رواية حب ورد الفصل الرابع 4 بقلم اية هلال

رواية حب ورد الجزء الرابع 

#رواية_حب_ورد
انا قررت هحول من المدرسة دي عشان ارتاح ، ايوا لما ابعد عن وشه اكيد هنسي تماما
ادهم : تنسي ايه ؟!
ورد لفت وشها نحيته واتوترت
ورد : انا قلت انسي ؟ انا مقلتش كده ، هو انت كنت واقف من بدري 
ادهم: لا انا رجعت بس اقولك علي مكان الخطوبة يعني لقيتك بتقولي انك هتنسي فا بسأل
ورد : ااه ، والمكان ايه بقا
ادهم : في البيت ، هستناكي ولو عايزة تجيبي مامتك تنورنا
ورد جزت علي سنانها ولفت وشها وروحت البيت
ورد: معقولة هو انا لحقت احبه للدرجة دي ، اتعلقت بيه كده ازاي ، كان لازم الحق نفسي من بدري ، لازم تواجهي الحقيقة يا ورد ، ده استاذك بس المفرود باردو مكانش يضحك او يهزر معانا ، ده ايه النحس ده ، انا اصلا ليه روحت المدرسة انهاردة
اعمل ايه بس ياربي ، بصي بصي ياورد تجنبيه لغاية اما تحولي من المدرسة ، قعدت علي سريرها وبتقرا رواية هو كاتبها
كانت رواية رومانسية ادهم كاتبها ، ورد حبت الرواية دي وحبت كل سطر منها حبت تفاصيل الرواية والتدفق الي فيها 
نامت ورد وهي بتحب ومش عارفة تنسي مش عارفة تواجه مش عارفة تتجنبه ، بتفكر طيب هو اخرت الموضوع ايه ، هيخطب ويتجوز وانا اطلع من المدرسة علي الكلية وخلاص تبقي فترة من حياتي وانتهت ، كان حب مؤقت ، طيب ليه الحب المؤقت ده ليه اجاه من اساسه مادام هو مؤقت
تاني يوم ♥️ وقبل خطوبة ادهم بيومين
- ورد : ماما انا خارجة
- ماما : راحة فين مش مفيش مدرسة
ورد : راحة لعاليا ومش هتأخر ، سلام
طبعا مراحتش لعاليا وراحت محل هدوم 
ورد: صباح الخير ، الفستنان الوردي ده بكام لو سمحت
- ب 300 يا فندم 
- ورد : ممكن ادخل اقيس جوا
- اها طبعا اتفضلي
- ورد : الله شكله تحفة ، هيبقي مناسب جدا للخطوبة ، بصت للمرايا وهي بتبص لملامحها قد ايه هي جميلة جدا 
خرجت
ورد : تمام حلو اوي هشتريه
- تمام يا فندم
خرجت ومعاها الفستان 
هو انا بعمل ايه ، انا اصلا مش عايزة اروح الخطوبة ، يلا هبقي البس الفستان في مناسبة تانية.. ولا اروح ولا ايه ، اسكتي يا ورد اسكتي
ورد بصت للساعة لقتها الساعة 8 وعادي ممكن تروح المدرسة بس مش طالبة عشان الاجازة ..
دخلت المدرسة ولمحته من بعيد واول اما شافته عنيها اتملت من الدموع ، دخلت براحة وبهدوء تام ، باصة في الارض منغير ماتلفت الانتباه ، كانت لابسة بنطلون اوفر سايز اسود وسويت شيرت اسود واسع وسايبة شعرها 
ادهم لمحها 
ادهم : ايه ده ورد معرفتكيش والله 
ورد :،اه اهلا يا مستر معرفتنيش ليه مانا زي مانا
ادهم : يعني عشان مش لابسة لبس المدرسة وشكلك قمر واحمم قصدي جاية ليه الاجازة خلصت
ورد ابتسمت : جاية عادي وكمان محتاجة مس عبير اسألها علي حاجة كده 
ادهم قرب : طب وانا مش عايزة تسأليني علي حاجة ؟
ورد فضلت ساكتة وبصاله باستغراب
ورد : شكرا الفزياء معايا تمام
ادهم : امتي هتيجي المدرسة ، الفصل ملوش طعم والله
ورد : لسة اسبوعين من الاجازة وهاجي 
في سرها : او احول ايهما اقرب 
- ادهم : طيب انا داخل الحصة دلوقتي بتاعة فصلك تحبي تحضري
ورد : اه ممكن ، العلم نافع بارضو
ادهم : تمام يلا
دخلو الفصل وقعدت وادهم بيكتب علي السبورة
عاليا : ايوا يا عم داخلة معاه كده من باب واحد 
ورد : انا مش عارفة امتي بقا هتتلمي ، ربنا يعينك علي المهلبية الي في دماغك دي
عاليا : لسة ؟
ورد: اه لسة ، بس انا قررت احول خلاص
عاليا بصوت عالي جداا : نعاااااام ازاااااي 
ورد : يخربيتك وطي صوتك هنتفضح
ادهم : ايه الصوت ده في حاجة يا عاليا ؟؟
ورد: لا يا مستر مفيش دي كانت بتقولي حاجة وصوتها علي غصب عنها معلش
ادهم : طلعوا الكراسة واكتبوا ورايا
ورد : حاضر حاضر
عاليا بصوت واطي : ازاي هتحولي يستحيل مليش صاحبة غيرك يا ورد
ورد : هو انا ههاجر ، اكيد هنشوف بعض يعني مش حوار
ورد : اوعي تقولي لحد ماشي 
عاليا هزت راسها بالايجاب
اليوم خلص وورد لسة متعلقة 💔
فتحت الفيس بوك بتاعه بتبص لصورة البروفايل وبتعمل زوم علي صورته 
ورد : ياريتك ماجيت المدرسة !
جاتلها رسالة من ادهم 
ادهم : عاملة ايه ؟
ورد شافت الرسالة من برة ومردتش ومش عايزة ترد 
قفلت الفون وقامت عملت كيكة بالبرتقال واكلتها
فتحت الفون لقيت 10 رسايل من ادهم 
ورد انا حاسس كده والله اعلم انك بتهربي من حاجة 
عملتي اجازة شهر ، مبتجيش الدرس ، لما بتشوفيني بتلفي من النحية التانية ، مبترديش لو بعتلك رسالة ، هو انا عملتلك حاجة
ورد شافت الموضوع بيزيد ، ده بيعاتبني اكني حببته ، ماشي هرد عليه الرذ التمام
ورد : وانا ليه يا مستر هعمل كده عشان اكون بهرب ؟ حد هيهرب من المدرس بتاعه ، بالنسبة للاجازة فانا تعبانة ، للدرس عرفت ان انا كويسة في الفزياء ومش محتاجة درس ، بمشي من الناحية التانية عادي ! حضرتك مكبر الموضوع هو في حاجة تانية تقصدها يا مستر؟!
ادهم : سننا قريب من بعض ، مابينا تقريبا 6 سنين فرق ، يعني ممكن نبقي زي صحاب 
ورد مردتش خالص 
وقفلت ونامت وهي بتفكر فيه
واجاه يوم خطوبة ادهم
ورد لبسة الفستان الجامد بتاعها وسايبة شعرها مفرود علي ضرها وحطت ميكب خفيف ولبست هيلز ابيض 
ورد : انا خارجة يا ماما خطوبة المستر بتاعي
- ماما : وعاليا جاية معاكي ؟
ورد : اها ، باي يا قلبي
ماما : باي يا روحي
نزلت ورد وعدت علي عاليا وراحو الخطوبة
ادهم لابس بدلة سودة تحفة عليه وخلياه حلو اكتر ماهو حلو
دخلت ورد مع عاليا وعاليا سابتها فجاه بتسلم علي ناس تعرفها ، وورد وقفت لوحدها متعرفش حد
ادهم شاف ورد وفضل باصصلها مدة 
ادهم قرب منها : ايه الجمال ده ، انتي ازاي حلوة كده
ورد  ابسمت : مش مناسبة ؟ الف مبروك
ادهم : الله يبارك فيكي
ورد بتبص علي كل الي موجودين : امال فين عروسة حضرتك
ادهم شاورلها : اهي اسمها ورد
ورد : افندم ؟ ورد ازاي انا
ادهم ضحك : لا انتي ايه ، الي هناك دي اسمها ورد فعلا علي اسمك ، صدفة والله
ورد : اه اسفة ، بتبص عليه ، بدلته حلوة اوي وهو الي محليها 
ادهم : اتفضلي واقفة ليه
ورد : حاضر ميرسي
ادهم راح وقف جامب خطيبته وبيبص علي ورد مشلش عينه من عليها
ورد قاعدة مبتسمة بس في حزن جواها
- ورد قامت تسلم عليهم عشان تمشي 
ورد : الف مبروك يا عروسة 
، الف مبروك يا مستر
خطيبته : الله يبارك فيكي يا قمر
خرجت
عاليا : استني يا بنتي هتمشي من غيري 
ورد : اه صح نسيتك
عاليا بتطبط عليها 
ورد : انا عايزة امشي لوحدي
سابتها ومشت 
ورد : وبعدين يا ورد ، ليه بس بتتخطب ، طب كنت سبني احبك منغير ماتتخطب 
ادهم : انا كمان بحبك 

يُتبع ..

reaction:

تعليقات