القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل الاربعون 40 والاخير بقلم بسملة بدوي

 رواية طفلة الفهد الفصل الاربعون 40 والاخير بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الفصل الاربعون 40 والاخير بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الفصل الاربعون 40 والاخير بقلم بسملة بدوي

فهد بصوت عالي...... اي انت بتقول اي 
-بقولك فيروز اخت فارس عايشه 
فهد بصدمه ...... ازاي 
لو عايز تعرف الحقيقه تعالي مطعم ***** وقفل 
لارا باستغراب ......مين الي كان على الفون ي بابا 
فهد بفرحه ....... فيروز عايشه 
لارا بغيره ...... مين فيروز دي 
فهد بفرحه وراحه .....اخت فارس ي لارا يعني انا مش قاتل الحمدالله 
لارا بفرحه مماثله ........ بجد 
ايوه بجد والله جالي فون الوقتي وقالي تعالي حالا مطعم **** عشان تعرف الحقيقه .
-ماشي بسرعه يالا وانا هاجي معاك ومش عايزه اي اعتراض 
فهد بحب ....... حاضر البسي يالا بسرعه و اشتريتلك الطرح عشان من النهارده هتتحجبي 
لارا بطاعه ....... حاضر يبابا 
فهد بحب ......يحضرلك الخير ي قطتي وطلع بوسه سريعه على خدها وراح ياخد شاور 
ولارا لبست دريس اسودوطرحه حمرا وجذمه حمرا وخرجت 
فهد اول ما شافها بصلها بانبهار وقال ...... اي القمر ده اعمل فيكي اي احبسك في صندوق ومحدش يشوفك غيري ،الحجاب جملت اكترر من الاول 
لارا بخجل ..... خلاص بقا 
-ههههه لسا بتتكسفي مني برده ي لارا 
هزت راسها ب ايوه وقالت ...... يالا بسرعه عشان هنتأخر كده ي بابا
يالا ي روح بابا 
وركبوا العربيه وراحوا المطعم وكان محجوز كله ماكنش فيه غير شاب وبنت بس عاطيين ضهرهم للباب 
فهد قرب منهم ووقف قدامهم ومش كانوا الا فارس وفيروز 
فهد شد كرسي ل لارا وقعدها  وقعد على الكرسي المقابل ل فارس وقال ببرود ...... نعم 
فارس بتوتر ....... انا الي اتصلت بيك 
-عارف 
-منين 
-ملكش دعوه قول الي عندك 
انا حبيت اعتذر منك على الي حصل وحابب نبدأ صفحه جديده  
فهد بغضب ..... صفحه جديده بعد كل الي عملته صفحه جديده وطلعت انت البوس وسبب المصايب دي  وصفحه جديده 
فارس بأسف ..... كنت عايز انتقم منك انا اختي كانت بين الحياه والموت بسببك فاقدت الامل في أنها تعيش 
فهد بصوت عالي....... كله بسببك 
لا مش بسببي بسببك انت انت الي علطول بتاخد مني الصفقات 
فهد ببرود ....... هو الشغل كده البقاء للاقوي
فارس بهدوء ...... انا عارف أني غلطط وغلط كتير اوي بس احنا مش ملايكه وانا جيت النهارده عشان اقولك نبدأ صفحه جديده  بسلام 
فهد ببرود ..... وانا مش موافق 
قاطعته لارا .....فهد 
اي عايزه بعد كل الي عمله وفي الاخر اسامحه
خلاص يفهد هو اعترف بغلطه
 وبالنسبه لالي حصل امبارح انتي كنتي هضيعي مني بسببه وربنا ما كنت هرحمه 
على فكره كل الي انا عملته ده قبل ما اختي تفوق من الغيبوبه ، كنت فقدت الامل في أنها تعيش 
لارا مسكت أيد فهد بمعني ......خلاص خلينا نعيش بسلام 
فارس بهدوء ...... انا بس عايز اسمع كلمه مسامحك عشان اعيش في راحه وانا هاخد اختي وهسيب البلد دي اصلا وهستقر في امريكا 
فهد خد نفس وقال ...... مسامحك 
-عمري ما هخليك تندم على كلمتك وانا علطول في ضهرك ي فهد ويشرفني اننا نبقي أصحاب  ومد أيده 
فهد بص على أيده شويه ،فارس لسا هيسحب أيده فهد حضنه وقال ..... ما محبه الا ما بعد عداوه 
فيروز بطيبه ..... يشرفني اني اتعرف عليكي 
لارا بحب ...... انا اكترر يحبيبتي 
  فيروز بمرح ...... طالما كده يبقى اخد رقمك يسطا 
-هههه تمام اكتبي *****
فارس ....... مضطرين نمشي الوقتي عشان الطياره 
-توصلوا بالسلامه 
-الله يسلمك
بقلم بسمله بدوي
وروحوا  
عدي 8شهور في لمح البصر
في قصر الدالي بالتحديد في جناح فهد 
كانوا نايمين 
لارا ...... بابا
فهد بنعاس .....نعم 
-عايزه نوتيلا 
-لارا ابوس ايدك نامي حرام عليكي بقا 
-بقا كده ي فهدي ،انت معتش بتحبني صح عشان شكلي بقا وحش صح 
-يالارا حرام كل يوم نفس الاسطوانه وربنا انا بعشقك مش بحبك بس الشيكولاته الكتير غلط عليكي 
-مليش دعوه انا عايزه نوتيلا 
-امري لله حاضر وقام اتصل على جاسر وقال 
انت يزفت 
جاسر .....نااااعم هو احنا مش هنخلص من الموال ده بقا كل يوم مش كفايه الي عندي 
اخلص يزفت وابعت جيب من السوبر ماركت وابعهم مع السواق وقفل السكه 
بعد شويه الباب خبط وفهد فتح الباب وكانت الخدامه ومعاها الشيكولاته ،لارا جريت عليها واخدتها  وفجأه كشرت وحطتها جنبها على الكومودينو وراحت نامت 
فهد بصلها ببلاهه وصدمه وقال بصوت عالي ....... اي ده بقا ان شاء الله 
-خلاص معتش عايزه ورجعت نامت فهد شد شعره بغضب وراح نام واخدها في حضنه وقال .....ربنا يصبرني وتولدي على خير عشان معتش قادر على هرمونات الحمل دي 
بعد شويه 
لارا ...... بابا 
-فهد مسح على وشه بعصبيه وقال .....نعم 
انا عايزه بيتزا 
حاضر هاجيبلك 
وعايزه شيبسي ومصاصه 
فهد ضغط على أيده جامد وابتسمت  غصب عنه وقال حاضر الي تأمري بيه ي قطتي 
-يالا بسرعه بسرعه بسرعه 
فهد اتصل على جاسر 
جاسر بغيظ...... اي تاني حرااام عليكم والله والله حرام  
-ابعت مع السواق بيتزا لارج وشيبسي ومصاصه وقفل السكه 
كمان شويه الاكل جه ولارا كلت ونامت 
بعد شويه 
بابا 
ايييييييييي تااااااااني ي لااااااااااااارا اااااا  
بقلم بسمله بدوي
الحقني انااااااا بوللللللللد 
فهد فتح عيونه بصدمه وقال بخوف ...... اعمل اي 
بقولكككككك بولد بولدددددد 
فهد واقف زي الصنم 
لارا بصريخ ...... مش وقتك تنصدم خالص وعضت أيده جامد 
فهد اشتالها بسرعه ولبسها دريس بسرعه وطرحه وحتى راح بالترنج وركب عربيته  وساقها بسرعه للمستشفى 
وقال بصوت جمهوري .....دكتوووووووووره بسرعههههههههه 
جه دكتور 
فهد بغضب .....بقول دكتوووره اخلصوااااا 
جت دكتوره والممرضات ودخلوها العمليات 
جاسر رن 
الو يفهد انت فين يبني مفيش حد في القصر 
انا في المستشفي 
اي طب طب انا جاي حالا 
بعد شويه جاسر جه هو وسيرين مراته وابنهم ذياد  ورعد جه هو وساره وبنتهم  ملك ومروان ، ويامن وايام وابنهم حسام 
وفي الوقت ده الدكتوره خرجت وقالت ....الف مبروك المدام جابت بنت زي القمر ومشت 
كله قعد يبارك لفهد 
ودخلوا ل لارا  يطمنوا عليها هي والبيبي
ايام.....الف مبروك ي لارا 
-الله يبارك فيكي ي حبيبتي 
فهد اشتال البنت .....وقال بنبهار بسم الله ما شاء الله شبهك اوي ي لارا 
لارا بفرحه ....ايوه 
مروان .....انا عايز اشتالها 
لارابحب ..... بس ممكن تقع منك ي مروان 
مروان .......لا انا كبير مش هتقع مني 
فهد بضحك ....  ماشي ي كبير 
الله دي جميله اوي اوي دي خلاص مراتي أول ما اكبر هتجوزها
فهد بغيره ...... ابعد ياض من هنا بلا مراتك  ،هنرجع تاني للموال ده الاول كانت لارا والوقتي بنتي 
لارا ...... هنسميها اي 
مروان بسرعه .....ملاك ملاك عشان هي ملاك فعلا 
لارا بفرحه .....حلو الاسم 
وكله وافق على الاسم وفهد وافق على مضض 
بعد سنه 
كان في طفله جميله اوي 5 كانت بتلعب مع اطفال زيها ببراءه 
جه ولد حوالي11سنه راح لها بغضب وقال بصوت عالي ......ملاااااااااك 
ملاك بخضه ....... نعم
وبعدين قالت بفرحه .......ميوااااااان  (مروان)وجريت عليه حضنته
مروان طلعها من حضنه وقال بغضب ......  مش انا قولت متلعبيش مع ولاد تاني 
ملاك ببراءه...... بث ده عماي (عمار) ابن اونكي جاسي (جاسر) وياسين ابن اونكي (اونكل ) يامن و منه وملك بث
مروان بغضب ..... ولو برده متلعبيش مع حد تاني غيري ي ملاك 
ملاك بحزن .... حاضي 
مروان حضنها وقال .....شوفتي انا جبتلك الوان وكراسه وشوكولاته كمان 
ملاك بفرحه .....بجد هي هي هي احيا ميوان في العايم (احلى مروان في العالم )
مروان بضحك ......هههه بوظتي الحروووف بس قمر وباسها من  خدها 
قاطعه صوت فهد الغاضب ...... مروااااان سيب بنتي 
مروان ببرود ....لا ودي بنتي انا صح ي لارا 
لارا بضحك .....صح هههه
وجاسر وسيرين ورعد وساره و يامن وايام   ودولت(مامت جاسر)  وصابر وحنان( اب وام لارا)  وهناء (مامت فهد  )
كله قعد يضحك علي فهد ومروان وعلي غيره فهد الي مش بتخلص بسبب مروان 
وتوته توته خلصت الروايه 🥺❤️.
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية طفلة الفهد)
reaction:

تعليقات