القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

 رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الجزء الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الحلقة الثالثة 3 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الفصل الثالث 3 بقلم دهب مبروك

رواية رؤى والعشق والأنتقام الجزء الثالث 3 بقلم دهب مبروك

_سلمي..بصدمه قتل اختك!! انت بتهزري!! وجي كذاا سؤال في دماغها 
_رؤي...  خرجت من الاوضه وسابت سلمي قدام الشاشه وراحت اوضتها وفضلت تعيط...  تعيط جامد اوووي وتفتكر اختها وتعيط اكتر واكتر وتمسح دموعها وتمسك فونها...  
_رؤي...  خالد ازيك 
_خالد بصدمه...  رؤي انت فين 
_رؤي...  انا عند العو وتضحك 
_خالد...  احنا هنهزر 
_رؤي...  امال هنهزر كتير اوووي بس لسه الهزار جاي...  متستعجلش
_خالد...  رؤي انت بتهزري 
_رؤي...  سلام معطلكش اها سلمي معايا وقفلت في وشه 
_خالد..   ازاااااااي  ازاااااااااي هي كويسه وانا  هموت عليها هي ليه بتعمل كداا انا لازم اعرف مكانها فين ويرن يلقي الرقم مغلق 
_ويمكسك فونه يرن علي حد صاحبه ويطلب منه يجيب معلومات عن الرقم ده 
____________________♡' 
_سلمي... تدخل بعصبيه وتتكلم انا مالي بكل ده انا 
_رؤي.... انك مرات خالد ذنبك انك دخلتي حياه خالد انا مش هقذيكي بس انت هتفضلي معايا هنا 
_المجهول جي...
_رؤي... جهزت الشقه الجديده 
_المجهول....اهه كل تمام يرؤي 
_رؤي...طب خلي الرجاله تجيب الهدوم والحجات المهمه لاني خالد ساعات وهيكون هنا 
_المجهول... تمام.. علفكره خالد هيتجنن 
_رؤي... شوفته اصلا علي الشاشه وكان بكلموه 
_المجهول... الحق مقرب وكداا تاني خطوه 
_رؤي.. واللي جاي لسه اصعب 
_واتحركوا علي شقه جديده ولموا الحجات المهمه وخالد قدر يعرف العنوان واتحرك بعربيته "
_____________________♡' 
_رؤي... انا هسيك بس لو خالد عرف حاجه عن حقيقتي وليه بعمل كداا هقتلك 
_سلمي... انا عايزه افضل معاكي انا بجد حبيتك اووووي وندمت اني كنت هتجوز خالد وانا عارفه انوا متجوز 
_رؤي... وانا كنت عارفه انك عارفه انوا متجوز... هتعدي معايا علي عيني وراسي وبعيون باين فيها الغضب...  بس لو اي حاجه طلعت برااا انا هقتلك يسلمي مش هتفرقي معايا لاني مليش حد علشان اخاف عليه فعادي مبقتش فارقه سااااامعه 
_سلمي بخوف ملحوظ....  سامعه 
_رؤى فـ نفسها.... انا بهدد يبت يجبانه انتي وبصتلها بابتسامه 
وبعد شويه وصلوا الشقه ودخلوا ورتبوا كل حاجه  رؤى واقفه قدامها شاشه  وبتبص فيها "سيبها فـ الشقه الاولي علشان تشوف رد فعل خالد من المفجأه اللي هي محضره  
_بعد شويه خالد وصل المكان وققف تحت العماره واستغرب المكان ده وبعدين طلع...  
_خالد..   طلع الشقه وجي يخبط لقي الباب مفتوح اصلا بس مردود ودخل خالد وفضل يبص ومكنش في حد موجود  وفضل يدور فـ الاوض علي اي حاجه ورقه مكتوبه وملزوقه علي المرايه" احم احم اي رايك مفجاه مش كداا اناكويسه علفكره اها وسلمي معايا كمان واحنا زي السمن علي العسل زي مبقولك كداا بقاا انت قاعد كل ده تدور يعني واحنا فل الفل.. بص في الصوره اللي في البرواز وخليها قدام عينك وافتكر دي مين ارجع بزكرياتك اربع سنين وشهرين لورا كداا وهتفتكر هي مين " 
_خالد..  قرب من الصوره ومسكها وحس انوا شفها قبل كداا بس فين مش فاكر فخدها وونزل بعصبيه وفـ نفسه...  بقاا انت كل ده كويسه..  طب ليه بتعملي كداا حاسس اني في القط والفار والله واتحرك علي بيتوه وكان متعصب 
_رؤى...  ولسه انا هخلك تفتكرها بس لما تبقااا علي الحديده يخالد لو اي مش هتعرف انها اختي لانها بنت مرات بابا واسمنا مختلف تماماً وقاطعها صوت 
_سلمي انا هتتجنن افهم ازاي هي اختك وازاي هو معرفش وازاي تتجوزي وليه تنتقمي بالطريقه ديه عايزه افهم كل حاجه 
_رؤى..  بهدوء هحكيلك حل حاجه وبدات تتكلم 
_رؤي... انا اسمي رؤى احمد عبد الشاكور واختي اسمها صبا مسعد العطار اكيد هتقولي ازاي هي مش اختي هي بنت مرات بابا بس هي اختي انا اعتبرتها اختي، ماما ماتت وهي بتولدني وبابا زعل عليها جامد وظهرت مامت صبا في الوقت ده فحياه بابا وكانت قريبه من بابا رغم انها اللي محتاجه المواسيه جوزها مات وكان اتبقلها شهر وتولد في الشهر ده قربت من باباوبابا بدات يخرج من الحاله اللي هو فيها بعدها بمده هي خلفت وكتبت البت باسم بابها وبعدها بشهر اتجوزه ومامت صبا ربتني انا وصبا اكنها امي عمرها مضربتني كانت ام بجد مش مرات اب..  حبتها وحبيت بنتها صبا كانت اختي وكل حياتي كل ما املك قعدت سنه كامله حزينه عليها كنت بموت ببعدها عني وماذلت مكسوره بسبب موتها خدت كل حاجه حلوه معها هي اختي وامي وصحبتي عمري ما كان عندي اصحاب اللي هي هي كانت معوضني عن كل ده فرق السن كان شهرين كنا دروس سواا نلبس سوااا كل حاجه سواا هي تؤام روحي ومسحت دموعها اللي نزله زي الشلال هكملك بعدين مش قادره 
_سلمي قربت منها وحضنتها ورؤى فضلت تعيط جامد اوووي لحد ما نامت
_سلمي بتبصلها... انا والله حبتك اوووي وهسعدك هسعدك ونجيب حقها وخدتها فحضنها ونامت جمبها 
_______________________♡'
_محمد...  يعني رؤي كويسه ولقتها وسلمي طب هما فين اخبارهم اي 
_خالد...  رؤي اللي مخططه لكل ده يمحمد بس ليه تعمل كداا انا مش فاهم 
_محمد بصدمه..   رؤي اللي عملت كداا يلهوووووي  
_خالد...  هبعتلك صوره تعرف مين ديه وتجيب معلومات عنها
_محمد... ابعتها وهجيب كل حاجه عنها في اقرب وقت ممكن 
_خالد... تمام يمحمد 
وقفلوا... 
_______________________♡' 
_يوم جديد " 
_رؤي...  واقفه ومسكه ورقه في ايديها وبتكلم المجهول 
_رؤى... نفذ الجديد علشان اظهر لخالد بقاا وفي اسرع وقت عايزه الشركه تعلن افلسها في اقرب وقت 
_المجهول...  اوامرك يرؤي 
_رؤي..   قربنا اوووي فاضل تكه 
_المجهول..  حقها هيرجع خالص 
_رؤى...  ابتسمت بحزن..  نتكلم بعدين 
وقفلوا...  
_رؤي...  حبتك وهكسرك...   حبتك غصب عني قلوبنا مش بادينا ولا تسئل محب لماذا احببت لان ربنا بيقذف الحب فقلوبنا..   ربنا حط حبك فقلبي...  حبتك بجريقه صح بس انت شخص غلط..   انا حبيت غلط اصلاً ومسحت دموعها وقامت تفطر مع سلمي 
_سلمي... بقيتي احسن 
_روي... بقيت احسن الحمدلله
_سلمي...هتفضلي متخبيه لحد امتا اظهري بقاا 
_رؤي... يومين وهظهر له بس هظهر بالصدمه 
_سلمي.. انا معاكي وهجيب حق صبا معاكي 
_رؤي...  هقتلوا...  انت معايا اني اقتل خالد!!
_سلمي بصدمه... تقتليه!!
 _______________♡'
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات