رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

 رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

رواية جنان في بيت صعيدي الفصل الثالث 3 بقلم أسماء حبيب

منصور بصدمه،،، وه وه وه..
جنان،،، نو نو نو.
منصور بزعيق،،، بتعملي أييي.
جنان وبتحط اديها في خصرها،،، عايز تهوهو وسكتلك و... اي ده في ريحه اكل انا هموت من الجوع.
جنان جريت علي السفره لما شافت الخدامه بترص ألاكل.
جنان وبتنط من الفرحه ،،، الله ملوخيه يااااس، بس فين الرز ولا هنمشيها اورديحي كدا صرصيرو خليهم يجيبوا رز .
منصور وبمسح علي وشه بغضب،،، باينه هيبقي مرااار طافح.
حمدان والده ومشي في اتجاه منصور بأبتسامه واسعه ،،،  دمها خفيف بنت الدهشوري بحق وحقيق.. 
منصور بهدوء مصتنع،،،  ايوه يا بوي،  اني ماشي اصل ورايه شغل كتير جوي عن ازنك . 
حميده والده منصور وهي نزله من علي السلم،،،  خبر اي يا ولدي رايح فين وهتهمل الوكل،  كول لول وروح شغلك. 
جنان ومسكه ورك فرخه وبتاكل،،،  ازيك يا طنط اخبارك اي وحشاني جدا جدا  احم اسم الجميل اي بقي! . 
حميده بصتلها بخنقه،،،  خلصي وكل لول. 
منصور وبرجع الشمله الي لابسها علي كتفه لوري،،،  مجيليش نفس. 
جنان ومسكه ورك الفرخه بأيد وبضم صوابع لأيد التانيه بنصيحه لمنصور،،،  يااصراصيروا لازم تاكل لحسن شعرك يطير وتبقي اقرع ظلبطه خالص. 
حمدان الجبلاوي قعد علي الكرسي ومش مبطل ضحك علي منظر منصور وهو هيتشل من جنان... 
منصور وماسك نفسه بالعافيه،،،، مطااافحش معاكي. 
جنان بخبث،،،  معنك طفحط اطفح انا يا خويه،  احسن والله علشان اكل الفرخه كلها لوحدي،  روح امشي امشي يلا. 
منصور بعند وشد الكرسي وقعد عليه وقال طبق عليه باقي الفرخه وحطها قدامه وبدأ ياكل... 
جنان بصوت واطي وبضيق،،،  الطفس خد الفرخه كلها كان سبلي الدبوسه طيب. 
جنان لحظه ان فيه حد نازل من علي السلم ..
كمال الجبلاوي اخوا حمدان الجبلاوي و ابنه أسماعيل،،، 
وه بتاكل من ورانه أكده يا خوي ههههه.
اسماعيل ابن كمال بضحك،،،، ما خلاص بجي نسانه يا بوي.
حمدان بحب،،،  وه كيف ده دا انتم حته من كبدي. 
جنان بأبتسامه وبتمسح اديها في عمه منصور الي فكرتها منديل لانه فكها،،،،  ربنا يديم المحبه يا عموا بس هي القعده لي رجاجيل كدا مفيش ستسوته غيري علي السفره ولا هنا الست بتعمل متش اعتزال! 
حمدان وبشاورلها علي اوضه تانيه،،،،  هناك الحريم بياكلوا اني سبتك براحتك النهارده محبتش اقومك من علي الوكل. 
جنان حست بأحراج وبتسيب عمه منصور بعد ما مسحت اديها ،،،  ا اه معلش اصل كنت جعانه وطافست في الاكل بسرعه معلش.
منصور ومش واخد باله انها مسحت في العمه وبيكلمها بسخريه ،،، اطافستي بس، دنتي كان ناقص تكليني.
جنان بتجاهل وبأبتسامه لكمال واسماعيل،،،  مش نتعرف علي الحبايب. 
كمال بأبتسامه،،،  انتي بت مصر مش كدا. 
جنان،،،  محسوبتك جنان محمد الدهشوري. 
اسماعيل،،،  واني اسماعيل كمال الجبلاوي ولد عم منصور،  وبوي كمال الجبلاوي. 
جنان بأبتسامه،،،  تشرفت بجد بيكم. 
كمال،،،  دحنا زادنا شرف، بوكي كان راجل طيب. 
جنان بهدوء،،  الله يرحمه. 
منصور وكان جاي يربط العمه علشان يقوم لقاها متبهدله،،،  أي ده اتوسخت كيف دي! 
جنان بصت لمنصور بصدمه،،،  مش اناااا. 
منصور بنبره حاده،،،،،  وانتي مفكراني ألاهبل وهصدقك مش أكده. 
جنان،،،  هو انتي عايزني اقولك اني فكرتها منديل ومسحت فيها علشان تزعقلي يا صرصيرو وربنا منا قايله. 
جنان وكانت راحه عند ألاوضه الي شاور عليها والد منصور،،، انا راحه اسلم علي القوم هناك عن اذنكم بقي.
منصور بصلها بغضب وهي مشيت بالخطوه السريعه لهناك،،،  اي ده ناقص يا كلني الفشلوا ده. 
خبطط جنان وفتحت خدامه ليها الباب دخلت ولقت اربع ستات وبنت صغيره. 
جنان بأبتسامه،،،  اهلا انا جنان ممكن ادخل.
بنت بمحبه،،، اتفضلي.
جنان شده كرسي السفره وقعدت.
فاطمه بكره شديد،،، شرفتي عيله الجبــلاوي.
جنان بأستغراب لهجتها بس اتكلمت عادي،،، انا زدني شرف يا... ما تعرفواني بنفسكم كدا لحسن انا في المهلبيه خالص هههه.
البنت الصغيره بسرعه،،، اني زينه وخوي منصور وبقولولي مقصوفه الرقبه هههههه.
جنان بضحك،،، هههه شكلك خرباها يا زينه وهنبقي اصحاب اوي اصل انا احبش اقعد دقيقتين علي بعض سكته.
نواره بضحك،،، لقيتي وحده زيك اهون يا زينه هههههه اني نواره مرت اسماعيل ودهين فاطنه اخته لزم.
زينه بسرعه،،، وديت امي حميده ومرات عمي فتحيه.
جنان بحب،،، انا بجد فرحانه اني في وسط عيله جميله كدا.
فاطمه بتاكل ومش بصلها لانها هاين عليها تقتل جنان...
حميده بسخريه،،، متاكي شكلك مكملتيش وكل بره.
جنان وبتشمر درعها،،، طب وربنا منا كسفاكي.
جنان رجعت تاكل معاهم وحميده بصتلها بصدمه بس مكلتش كتير....
فتحيه بهدوء،،، زينه خدي البنيه وريها ألاوضه وخليكي وياها لو عازه حاجه. 
زينه قامت بسرعه وطلعت مع جنان.. 
فاطمه بعد ما جنان خرجت بزعيق،،،  اهي جت يا مرت عمــي ومنصووور اكده خيتجوزها صوح واني خلاص أكده معدش ليا عازه. 
حميده،،،،  لاااه مش هيتجوزها وانتي خابره زين ان منصور بيحبك يا بت وأني هكلم عمك حمدان يشوفله صرفه للبت دي بعيد منصور. 
فتحيه بهدوء،،،  بس مظنش ان حمدان هيرجع في كلمته يا حميده جوزك كلمته سيف وبتمشي علي رقبه الكل. 
فاطمه بدموع،،،  يعني أي معني حديتك ده يما خلاااص منصور معيتجوزنيش!؟ 
فتحيه بهدوء،،،  النصيب يا فاطنه يا بنتي.
فوق في اوضه جنان....
يتبع..
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-