القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية الطفلة والجبار الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

 رواية الطفلة والجبار الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الطفلة والجبار الجزء الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الطفلة والجبار الحلقة الثالثة 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الطفلة والجبار الفصل الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الطفلة والجبار الجزء الثالث 3 بقلم ميرا أبوالخير

زياد شال بوسي وابتسم بخبث وفي نفسه:  هقضي الليلة مع طفلة يلا مش مهم. 
زياد ماشي اتفجا ببوكس وقعه علي الارض وعيون كلها غضب بوسي وقعت اتخبطت اغمي عليها. 
زياد بغل قام:  انت اتجننت ازاي تعمل كده في بن عمك. 
سيف بعيون شرار ومسكه من اللياقه:  وسخ*تك دي مع حد تاني مش مع مراتي يا وس*** فاهم. 
زياد بغضب وبيزق ايده:  مرات مين دي عيلة ابعد احسن لك. 
سيف ضربه بوكس تاني وراح شال بوسي:  دي تبقا حرامي انا فاهم واي حد يفكر يقرب منها يبقا حكم علي نفسه بالمو*ت فاهم يا بن عمي. 
زياد ماشي وتوعد له. 
سيف اخد بوسي علي اوضته وبيفوقها:  فوقي انتي كمان. 
بوسي بتفوق وبتمسك دماغها بوجع وعينها بتدمع:  سيوفي دماغي بص. 
سيف بحنان وهدي من عصبيته:  معلش بصي يا حبيبتي مش انا قولتلك متخرجيش من الجناح خرجتي ليه. 
بوسي:  عشان زهقت. 
سيف بهدؤء:  بكرا هجبلك داده تفهمك كل حاجه يلا تعالي خدي دوش و ننزل نروح عند مامتك. 
بوسي بفرح:  بجاااد وهناخد اكل كتير صح. 
سيف ابتسم:  يلا بس.
              ....................        
عند زياد:  اما وريتك يا سيف ماشي. 
صديقه علي الهاتف:  طب ما تخطف البنت و تدوس عليه بيها. 
زياد بخبث:  لا هكسره بيها. 
صديقه: تعجبني. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
         ...    ............ 
وصل سيف و بوسي بيت اهلها. 
هالة بفرح وضمنت بنتها:  وحشتيني اوي يا قلبي. 
بوسي بسعادة:  وانتي كمان فين بابا. 
سيف:  احم. 
هالة بتبص ليه بخوف: ن نورت يا بني. 
سيف باستغراب:  لنورك. 
احمد جاه:  اهلا يا بيه اتفضل. 
سيف داخل وقعد وبوسي فرحانه. 
بوسي لاقت البيت متغير وحلو وفيه حاجات كتير. 
بقلم ميرا ابوالخير 
بوسي:  منين الحاجات دي. 
هالة بتوتر:  م من ابوكي الحمدلله ربنا فاتحها معه وبقا كويس وبياخد كويس يا بنتي. 
سيف بيسمع وشاكك في كلامها:  وانت شغال فين يا عم احمد. 
احمد بخوف:  هاه ع عند عند. 
هالة متداخله:  يلا الاكل جاهز. 
بوسي جريت علي سيف:  يلا ناكل ماما اكلها حلو اوي. 
سيف بهدؤء وابتسامه:  يلا. 
خلصت الزيارة وسيف اخد بوسي و ركب العربيه بص للبيت بغموض ومشي. 
هالة بخوف:  سامحيني يا بنتي غصب عني. 
احمد بص ليها ومشي. 
.....            ...........   
بوسي:  سيوفي انا عايزة اعمل زيك كده. 
سيف:  تعملي ايه يا اوزعه انتي. 
بوسي بغضب طفولي:  انا مش اوزعه انا عمري 16 ايلا ربع حضرتك. 
سيف بضحك:  طيب حضرتك عايزة تسوقي زيي كده. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
بوسي بهز راس:  اممم اه. 
سيف بابتسامة:  هعلمك بس مش دلوقتي. 
بوسي:  هيهيهي. 
في القصر وصل سيف و بوسي ماسكه في ايده وانصدم من وجود الماذؤن و البيت متجمع. 
عثمان بجمود:  شرفت يا بيه. 
سيف ببرود:  في ايه هنا. 
منار عاملة نفسها بتعيط. 
عثمان:  هتكتب كتابك علي بنت عمك سامي. 
سيف ببرود:  اممم لا عن اذنكم. 
بوسي بتبص ليهم مش فاهمه:  هو في ايه. 
سيف نزل لموستواها:  مفيش يا حبيبتي اطلعي الجناح دلوقتي. 
بوسي:  حاضر. 
بصت عليها منار بغيظ. 
سيف قعد وحط رجل علي رجل:  وبعدين. 
عثمان بغضب:  هتصلح غلطتك معها. 
سيف قام وعد الجاكت:  طيل ثواني بقا... اتفضل يا دكتور... 
انصدم الكل. 
منار بخوف لامها:  هو في ايه. 
امها: مش عارفه. 
سيف بصوت عالي:  اولا انا مش اهبل ولا عبيط عشان اقع في اللعبة دي ثانيا جبت الدكتور يتاكد اذا بنت وحامل ولا كدب ثالثا انا واخد بالي كويس اوي وبسك،  بس عقلي شغال شوف شغلك يا دكتور. 
بقلم ميرا ابوالخير. 
امها بغضب:  مفيش حد هيقرب من بنتي انت اتجننت. 
عليا:  معه حق انا عندي ثقه في ابني. 
زياد بيتفرج واتسحب علي فوق و ابتسم:  وبقا ليك نقطه ضعف يا سيف كويس خاليك انت هنا وانا اطلع اتسلي شويه مع مراتك. 
عثمان بغضب:  بسس يلي قاله سيف صح هو اه سكر*ي وبتاع نسو*ان بس بيبقا فايق شوف شغلك يا دكتور. 
الدكتور:  اتفضلي معايا. 
منار واقفه فزع فيها عثمان:  اتحركي. 
داخل الاوضه ومعه علياء و امها. 
عثمان راح يقابل حد:  هعمل حاجه مش هتاخر. 
سيف تجاهله وراح يدخن سجارة. 
عثمان وصل لاوضه ما لاقي فيها واحدة. 
عثمان:  وحشتيني اوي كان لازم تهربي مني وتتجوزي حد تاني وانتي اهو وقعتي تحت ايدي. 
........:  انت يلي هربت مني مش انا. 
عثمان:  والقدر رجعك تاني. 
......:  سيب بنتي في حالها. 
عثمان بخبث:  اممم يبقا نبدل ابني يطلق ابنك يا هالة وانتي تطلقي ونتجوز. 
هالة بصدمه:  ايهه. 
عند اوضه سيف. 
زياد فتح الاوضه واتسحب و شاف حاجه خالت رجليه مش قادرة تتحرك: مستحيل 😳. 
الدكتور:  مبروك المدام حامل. 
سيف والكل: 😳😳😳😳.
يتبع...
لقراءة الفصل الرابع : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات