القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية طفلة الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم بسملة بدوي

 رواية طفلة الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد البارت الخامس والثلاثون

 
رواية طفلة الفهد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الجزء الخامس والثلاثون 

طفله الفهد
البارت 35
بقلمي :بسمله بدوي
فهد بصوت عالي أدى إلي فزع لارا واستيقاظها من النوم 
يعنيييي ايييي، انا غلطان يرعد اني وثقت فيك وانت اصلا مش قد المسؤوليه وقفل السكه بغضب 
على الجهه الأخري 
رعد في نفسه بحزن 
........  اسف يصاحبي اضطريت اكذب عليك واقولك هرب بس انا الي هربته اسف بس وعد هندمهم على الي عملوه معاك اسف ومشا بحزن متجهه لفيلا جاسر ولكن هو لا يعلم أن هذه الزياره سوف تقلب الموازين وتغير حياته للابد ولكن للاحسن وهنا عزيزي القارئ سوف تكتب قصه حب جديده 
عند لارا صحت من النوم بخضه وبتفرك في عيونها ببراءه وبتبص حوليها بدهشه وقالت بخوف ..... انا فين بتبص في كل الاتجاهات لقيت فهد قاعد ببرود على الكنبه وبيراقب تحركاتها بنظرات عاشقه  .
اول ما لمحته خافت ورجعت لورها كا ردت فعل بس فجأه وقفت مكانها وقالت بصوت عالي جدا......... انا فينننن واي المكان داااااااااااا ومين اداك الحق انك تاخدني من غير موافقتيييي قاطعها
فهد قام بخطوات ثابتة واثقه وبيتجه لها وقال بصوت هادئ ولكن مخيف ......... انتي بتعلي صوتك تاني 
لارا خافت من هدوءه وطريقه كلامه الهادي  
فهد بحركه سريعه منه شدها ناحيته بسرعه بحيث وشها قدام وشه وقال....... ردي عليا 
لارا بصت له بدموع وعتاب ومردتش ،ضعط على خصرها وقال بغضب ....... رددددددي
_اااا انت بتوجعني وبتحاول تتماسك وتشيل أيده من على خصرها بس هو ماسك فيها جامد وكل ما تحاول بيضغط اكتر 
لارا بدموع ....... فهد لللوسمحت ااانت بتوجعني 
فهد مقدرش يتماسك وخدها في حضنه جامد ،وكانت دي الاشاره الي ادالها ل لارا وانفجرت في العياط جامد .
اااااا لللي عملت كده ها للللي ممش احنا متفقين مش نخبي على بعض حاجه لللي هاااااا لي اهي اهي وزقته وقالت....... أنا مستحيل اقدر اعيش معاك ،بلعت   كلامها وسكتت اما لقيت عيونه اسودت جامد وعروق أيده ظهرت هي ورقبته بشكل مخيف 
فهد بغضب جحيمي.......... اسكتييييي ايييي عايزه تشوفي الوش التاني ليا ي لاااااااراااا هاااا مصرره برده تعصبيني  مش انا قولت مسمعش كلمت طلاق ولا انفصلال تاني  صح وللااااااا ولاء ردي 
بقلم بسمله بدوي
 لارا مستمره في العياط 
فهد ببرود عكس الي جواه....... اهو ده الي انتي نافعه فيه كل ما اكلمك تعيطي 
لارا بصت له بدموع ومسحت دموعها بظهر أيدها ببراءه .
راح قعد على الكنبه وقالت بهدوء ....... تعالي 
كانت هتعترض بس نظرته المخيفه اسكتتها ،راحت له ،اشار بايده على رجله بمعني اقعدي ، قعدت وبتحاول تتفادى النظر في عيونه .
مد أيده ومسك دقنها برقه وقال بحنان ......بصيلي 
بصتله بعتاب قعدوا فتره يبصوا لبعض من غير كلام ،بس عيونهم هي الي كانت بتتكلم بين عتاب وعشق واسف وخذلان 
فهد حضنها جامد وقال .....عيطي بصوت عالي طلعي كل الي جواكي 
 ودي كانت الاشاره ل لارا وانفجرت في العياط جامد وقعدت تتكلم بصوت باكي و بكلام مش مفهوم
-لي هاا اللي خبيت عليا لي حرام عليك كل ده مخبيه طب ووعودك ليا بانك عمرك ما هتخبي عليا راحت فين  ي فهد ولا اقولك ي حضره الظابط ونهت كلامها بنظرات عتاب 
فهد مقدرش يتحمل اكتر من كده ........وقال عارف عاااارف ي لارا عاااااااارف اني غلطت اني خبيت عليكي بس كل ما اقول اني هقولك كل حاجه تحصل حاجه معرفش اقولك 
سامحيني ي لارا انا اسف، ورفع أيده، لارا خافت ورجعت براسها  لورا بسرعه وعلامات الخوف ظاهره على وشها 
فهد بحنان............ ماتخافيش ي قطتي وبيلمس خدها الي صوابعه معلمه عليه واحمرار شديد وبيقرب وبيقبله برقه وعشق 
-بيوجعك 
لارا اتكسفت وقالت ......... ل لا
فهد ابتسم بخفه على خجلها وبيلمس بطنها برقه وحب ........ بنوتي هنا صح 
لارا بضحك ونست كل حاجه وقالت ......... اي الي عرفك انها بنت 
-قلبي بيقولي انها بنت حبيبه بابا وروحه 
لارا بغيره ....... لا ولد انا حاسه انه ولد مش بنت انا الي بنتك صح ي بابا 
فهد بضحك وفرحه ......... غيرانه ي قطتي 
انتي مش بس حبيبتي انتي بنتي وكل ماليا انتي السبب الي عايش عشانه انتي الحاجه الحلوه الي حصلتلي  ،انتي العوض الي ربنا بعتهولي ي لارا انا اسف على كل دمعه نزلت بسببي سامحيني 
-مسمحاك بس بشرط 
فهد بعشق وفرحه .........بجد ،الي تؤمري بيه لو حياتي كلها فداكي ي قطتي 
لارا بدلال ....... اوكي  ي بابا ،قولي على كل حاجه بالتفصيل 
حاضر 
فلاش بالك 
بقلم بسمله بدوي
رعد بصوت عالي.......... يعني اي يمشي بكرسي انا هقفلكم ام المستشفي دي 
_رعد باشا حضرتك في اكبر واشهر  مستشفي في امريكا كلها وفي العالم كله
قاطعهم صوت تكسير من غرفه فهد  
راحوا بسرعه ،لاقوا فهد رامي كله الاكل والادويه على الأرض والفوضي بتعم المكان 
فهد بغضب جحيمي وصوت عالي للممرضه ...... اخرجي براااااااا اخرجي وربنا لاوريكي مين هو فهد الدالي ي *******
الممرضه خافت وطلعت تجري 
فهد بغضب جحيمي وبيوجه كلامه لرعد ......... عملت فيا اي رجلي مش حاسس بيها وربنا لدفنك ي ****** 
رعد بحزن على حالته المزريه وقال بحزن ...... اهدي يفهد مافيش حاجه هي مسألة وقت بس 
قاطعه صوت فهد الغاضب العالي الذي هز اركان المستشفي .......... خرجني من هنااااا احسنلك ي رعد ورجعني مصر 
رعد اتجاهل كلامه خالص وخرج يرد على المكالمه 
الو ي مهند ،الحمدلله بخير ،لا أن شاء الله هيخف ،لا احنا في امريكا في مستشفي **** ، ما فيش داعي تيجي خلي بالك بس من لارا 
هي عند وفجأه المكالمه فصلت 
عند مهند قال بصوت عالي غاضب 
هي فييييين ورمي الفون في الأرض بعصبيه وفجأه قام بسرعه وقال بصوت عالي جدا.......... انتوا ي ****يالي بره 
دخل 5رجال باين عليهم الإجرام وذو اجسام ضخمه وملامحهم مرعبه 
واحد منهم ......نعم ي باشا
مهند بشر ....... تروح امريكا حالا الوقتي مستشفي *****وتخلص على فهد الدالي وفي راجل بيشتغل هناك هيساعدك ، يالا غوروا لو رجعت من غير ما تقتله هاخد روحك انت والي معاك امشييييي 
وفعلا سافروا امريكا ووصلوا المستشفي عند فهد 
قاعد في غرفته بيفتكر ذكرياته مع لارا وماسك فونه على صوره لارا وبيقول بشوق ...... وحشاني اوي ي قطتي نفسي اخدك في حضني واشبع منك ياترا اي الي حصلك بس أنا متأكد أن جاسر معاكي وممكن يضحي بحياته عشان يحميكي انتي ومروان قاطعه ريحه دخان جامده بيبص جنبه لقا في نار جامده ومسكت في الكنبه وكل شويه تقرب منه 
فهد اخد نفسه بصعوبه من الريحه وبيحاول يقوم مش قادر من الالم وخلاص النار قربت منه مش فاصل بينهم انش واحد ،فهد مسك في السرير جامد وكل مابيحاول يقوم يقع لكن في اخر مره ،قال في نفسه
بقلم بسمله بدوي
يالا يفهد قوم قوم عشان لارا قوم مالهاش غيرك الوقتي قوم 
وبيحاول وكل ما يفشل يقاوم تاني لحد ما وقف على رجله واتحمل الالم وخرج بصعوبه وبتنهج جامد وبيجري وبيقع لحد ما قابل رعد في الطرقه
رعد بخوف ......فهد انت كويس انت بتمشي، بسرعه تعالى معايا بيقولوا فيه حريقه في غرفتك وقدروا يخرجوا من المستشفي وراحوا فندق 
تسريع الاحداث 
فهد اتحسن ورجع احسن من الاول (الاراده القويه بتعمل المعجزات والمستحيل سيبها على ربنا وان شاء الله هيجبر بخاطرك ويقدم لك الخير )
وحجزوا تذاكر ووصلوا مصر واول ما نزلوا فهد أصر يروح لجاسر عشان يشوف لارا .
اند فلاش باك
لارا بدموع .......كل ده حصل واستحملته لوحدك ي فهدي وحضنته جامد 
فهد مسح دموعها برقه وقبلها في جبينها 
وقال بصوت عاشق ولهان ......... كله عشانك أنتي ي روحي استحمل المستحيل عشان بس ضحكه منك وعشان اشوف غمازاتك القمر دي 
لارا ضحكت وفهد قبل غمازاتها بعشق 
لارا بتساؤل......... طب انت ازاي حضره الظابط ،و الفيديو صح كنت هتبيعني يفهدي 
فهد اخد نفس جامد وطلعت منه تنهيده وقال ........ الحقيقه انا ايوه كنت هبيعك بس عشان اوصل للبوس الكبير والي أنا متأكد منه أنه مش مهند البوس البوس اكبر من كده ،وايوه يستي انا ظابط 
لارا بصت له باستغراب ...... بس مهند قال إنه البوس 
_مهند بس هو  رأس منهم بس في راس كبيره لسا وقال بمشاكسه ........ خلاص اخدتي كل اجابات اسألتك دوري بقا 
واشتالها ونيمها على السرير وغاصوا في بحور عشقهم
عند ايام
 يامن بمرح ........ بقا مش مبينالوا انا نويالوا على اي وساكته ومستحلفالوا مش قايلالوا ساكته لي ،هاااااا 
اي بقا الي نويالي عليه ي ست ايام ومستحلفالي كمان 
ايام بضحك ......دي اغنيه الله 
يامن بحب وبيقرب منها لحد ما وقعت على السرير وبيقرب 
ايام بغضب وبتزقه ........ ابعد ي يامن
يامن بحب.......لي بس 
ايام بصوت عالي.......هو اي الي لي انت نسيت انت عملت فيا اي ميغركش اني بضحك معاك .
يامن بندم .......انا اسف ي ايام انا بس اضايقك منك أما ضربتيني بالالم قدامهم 
ايام بصوت عالي.......تقوم تتفق معاهم عليا ، كل ده عشان قلم يارتني ي سيدي ما شوفتك ولا عرفتك 
يامن بأسف ...... حقك عليا انا عارف اني غلطت بس انا بحبك وربنا بحبك أيوه من اول يوم كمان سامحيني 
ايام قلبها اول ما سمع كده فضل يدق جامد وهي فرحت من جواها عشان هي كمان بتحبه بس قالت ببرود عكس الي جواها...... خلصت 
_ايام خلاص بقا انا اعتزرت منك سامحيني بقا وخلينا نعيش مابسوطين 
ومسك أيدها وبيضرب نفسه بالقلم وقال بمرح ......... اسف اسف اسف اسف ايدك صعبه على فكره اخلصي بقا وشي ورم 
ايام بحب وضحك...... هههههههههههه تمام مسمحاك 
يامن بمرح ......يا بركت دعاكي يمااا دا احنا ليلتنا صباحي 
ويامن أخدها في عالمه ليعوضها عن اغلاطه ليها وفجأه قال بصدمه ......ازاي 
بقلم بسمله بدوي
عند رعد راح فيلا جاسر وبيرن الجرس 
ساره (اخت جاسر )......ايوه ايوه يا الي على الباب اي براحه براااااحه وفتحت الباب 
رعد وهو بيبصلها من فوق لتحت وقال ......روحي ياشاطره انداهيلي حد كبير 
ساره بغيظ .....شاطره انت مين وعايز اي 
رعد بمرح وهو بيمسكها من خدودها ....... يختي قمر زعلانه من شاطره اومال اقولك لي 
_ساره اسمي ساره 
طيب وانا عمو رعد يالا روحي اندهي حد كبير 
-عمو عمو اي انا عندي 22سنه ي اخ انت وقالت في سرها ....... يخربيتك مز بس غتت 
رعد سمعها وضحك ....... سمعتك 
قاطعهم صوت دولت (امها) 
ايه رعد حبيببي وحشتني 
رعد راح لها وحضنها وقال....... عامله اي يست الكل 
الحمد لله ي حبيبي انت عامل اي 
كويس 
ساره في نفسها رعد يلهوي زمانه بيقول عليا اي الوقتي 
قاطعهم صوت جاسر بغضب وبيهجم على رعد وووو.
عند لارا 
صحت قبل فهد وقعدت تلعب في شعره بحنان وقربت منه وباسته في خده وفجاه فهد اعتلاها وقال بعبث ........ بتعملي اي ي قطتي بتتحمرشي بيا 
لارا وشها احمر وقالت بتوتر ...... اااا لا والله 
فهد ضحك ومال عليها وباسها جنب شفايفها بحب 
لارا بمرح .....انا جعانه حاسب بقا عشان اعمل الأكل 
فهد كان ها يعترض بس بصتله بإصرار 
_خلاص قومي خدي شاور وانزلي اعملي الفطار وانا هروح هعمل مكالمه واحصلك تحت وباسها بسرعه وقام 
لارا اخدت شاور ولبست ترنج رمادي عباره عن جاكت رمادي وشورت رمادي وعملت شعرها ديل حصان ونزلت 
ولسا داخله المطبخ صرخت جامد 
وووووو 
STOP.

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية طفلة الفهد
reaction:

تعليقات