القائمة الرئيسية

الصفحات

سكريبت تزوجت بلطجي الفصل الثالث 3 بقلم غادة

 سكريبت تزوجت بلطجي الفصل الثالث 3 بقلم غادة

سكريبت تزوجت بلطجي البارت الثالث

سكريبت تزوجت بلطجي الفصل الثالث 3 بقلم غادة


سكريبت تزوجت بلطجي الجزء الثالث 

سكريبت ٣
دخلت ريم الاوضه بتاعتها بعد اللي سمعته وقررت انها تتجوز البرنس عشان خاطر أهلها وان مهما يهربوا البرنس هايعرف طريقهم وفجأة التلفون رن وكان البرنس وفتحت الخط
ريم . السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
البرنس .وعليكم السلام ابوكي قالك اني خلاص قررت أن الفرح اخر الشهر 
ريم .لا بس المعادي مش بدري شويه 
البرنس .انا مستنياكي من زمان وانتي مخالصه المدرسه بتاعتك عاوزة اي تاني ولا الحلوه مش عاوزة تتجوز 
ريم. لا مش قصدي بس 
البرنس. من غير زفت بس هو كل ما أقرر ابقا هادي معاكي تعصبيني ليه 
ريم .بدموع انا اسفه مش هاعصبك تاني 
البرنس. ريم انتي حبيبتي وعشقي الوحيد وانتي القلب من جوه يمكن بقولك الكلام دا اول مره بس انتي اللي دايما بتسدي اي طريق معايا عشان كده بكون عصبي 
ريم. ممكن طلب 
البرنس اتفضلي 
ريم . ممكن ما تضربنيش تاني 
البرنس.اسمعي الكلام وانا اوعدك مش هاضربك بس لو مش هاتسمعي الكلام انتي حره هاموتك
ريم.لالا هاسمع الكلام
البرنس .خلاص ماشي بكره البت قمر هاتجي تاخدك عشان تجيبي اللي نفسك فيه ماشي يا عسل انت يا سكر 
ريم . حاضر
البرنس .أحبيك كده وانتي بتسمعي الكلام تعرفي ياريم اول مره احسن اني فرحان اوي عارفه ليه عشان بتكلمني من غير ما اضغط عليكي 
ريم. إن شاء الله هاكلمك علي طول 
البرنس . أن شاء الله ياروحي بس اوعي تلبسي حاجه ضيقه ولا حاجه ملفته ولا شعريه منك تبان ماشي 
ريم حاضر 
البرنس . اه علي الحلو لما بيسمع الكلام يلا تصبحي علي خير 
ريم .وانت من اهل الجنه
بعد ريم ما قفلت مع البرنس حست انها مرتاحه شويه أنه بدأ يتغير معاها وقالت أنا هاكلمه حلو عشان أكسبه عشان خاطر اهلي الباب خبط وكان الاب 
ريم. بابا اتفضل 
الاب محمد . ريم ياحبيبتي انتي لسه صحيه 
ريم.اه يابابا لسه اصل كونت بكلم البرنس وكان بيقولي انو اتفق معاك عشان الفرح واني انزل من بكره مع قمر اشتري اللي انا عاوزة بعد اذنك طبعا
الاب محمد .ريم ياحبيبتي انتي موافقة علي الجوازة دي 
ريم .ابو يابابا موافقه
الاب محمد ماتخفيش ياحبيبتي انا معاكي لو مش موافقة خلاص احنا نمشي من هنا ونروح اي حته بس تكوني انتي مبسوطه 
ريم . ياحبيبي انا كويسه والله والبرنس وعدني أنه مش هايمد أيده تاني عليه وبعدين بيني وبينك انا اللي غلطانه عارف ليه اصل هو قالي قبل كده اني مكلمش اي راجل حتي لو اي اللي حصل وانت عارف الواد اسامه ابن خالتي صفيه واقفني في الشارع وقالي بحبك قدام الناس وانت عارف ان حظ بنتك زفت واحد سمعه من رجالت البرنس ياختي وعينك ما تشوف اللي النور انا طلعت من هنا والبرنس طلع ورايه وبيقولي انتي هبله يابت انا مش قولت ماتكلميش الزفت اسامه دا رحت وبكل شجاعه وقولت وانت مالك وماما راحت قايله ابن اختي وبراحته دا اللي هايتجوز بنتي ودا سمع الكلام وتحول وراح قايلي بتكلميه في الشارع وكمان امك عاوزاكي تتجوزيه صح ونزل ضرب فيه لحد ماتكسرت وهنا دخلت الام فجاه
الام مني .بت انتي انا مش هاجوزك البرنس عمري لا يعني لا وهانمشي من هنا وتتجوزي اسامه ودا اخر الكلام فاهمه ولا لا 
ريم . ياماما البرنس خلاص جهز كل حاجه وعمري ما أصغر بابا ابدا 
الام مني . يعني ابوكي كان قال رأيه
الاب محمد.مني اسكت خالص اخر الكلام ريم انتي عاوزة مين 
ريم . البرنس يابابا 
الام مني .براحتك بس بعد كده ياريت لو ضربك ماتجيش هنا عشان انا ها دخلك البيت دا 
الاب محمد.دا بيتي انا مش انتي والبيت دا مفتوح في اي وقت لكي ياروحي 

reaction:

تعليقات