رواية انتقام وعشق الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أميرة محمود

 رواية انتقام وعشق الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الجزء السابع والعشرون 27 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الحلقة السابعة والعشرون 27 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل السابع والعشرون 27 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الجزء السابع والعشرون 27 بقلم أميرة محمود

الو الو مين 
*******
مين معايا الو
*******
منال ، ياترى مين بس ده صوت حد بيعيط وراحت قافله السكه
،،،،،،،،،
رائد اخد قوه كبيره وراح عند مكان تسليم الشحنه
رائد ، عندك الشحنه دي فيها ايه ياروح امك
وليه سيرت الام يا باشا وفجأه المكان اتحول لضرب نار رهيب 
رائد فضل يضرب نار لحد ماصفصفهم كلهم ماعدا اتنين اخدهم في البوكس 
واحد كان مستخبي تحت عربيه من العربيات اللي تبع الراجل الكبير وراح ضارب نار علي رائد 
رائد فضل يقاوم الجرح وراح ضارب نار عليه 
عسكرى ،، رائد باشا حضرتك بتنزف جامد ياللا بينا وراح رائد ساند عليه لحد ماركبه العربيه وجروا راحوا المستشفي
رائد ، الحمد لله أنا كنت عايز اموت أنا فرحان اني هروح لها وأشوف بنتي وراح مغمي عليه
،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
سليم ،. فرح اخبارك ايه دي الوقت
فرح ، كويسه يا سليم 
سليم ، أنا عزمك انتي ومنال بره تيجوا نتعشي بره
فرح ، انت عارف الساعه كام الساعه اتنين الفجر يا سليم
سليم ، مش عارف حاسس اني مخنوق جامد وعايز أخرج عايز اشم هوا حاسس ان كل حاجه بتخنقني
الموبايل رن
سليم ، ايوه يا رائد ايه اللي مصحيك دي الوقت
العسكرى ، رائد باشا اضرب بالنار يا سليم بيه وقالي قبل ما يدخل غرفه العمليات اني اكلمك وبيقولك قول لمنال تسامحه 
سليم بدموع ، ياااااربي مستشفي ايه 
العسكرى ، *****
سليم قفل ونزل جرى 
فرح بتجرى وراه ، سليم في ايه ياسليم
سليم بدموع ، رائد اضرب بالنار وفي المستشفي يافرح وسابها وراح جرى عالمستشفي 
منال ، في أي يافرح
فرح ،. رائد اضرب بالنار يا مامي وفي المستشفي
منال ، ربك مابيسيبش حق حد ده ذنب اختك عشان هو السبب في اللي حصلها
فرح ، حرام يا مامي ده بين ايدين ربنا
منال ، ربنا يخلصنا منه
فرح سابتها ومشت
،،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
اللواء مجدي ، اضرب بالنار طب هو عامل ايه
الرائد أحمد ، في العمليات لسه منعرفش حاجه
اللواء مجدي ، تمام أبقا طمني عليه اول باول طب هو مسك حد منهم واللا اي اللي حصل
الرائد أحمد ، ايوه يا باشا في اتنين معانا واحنا جايين بيهم حالا
اللواء مجدي ، طب كويس هاتهوملي هنا حالا
،،،،،،،ؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،
بعد ٣ ساعات
الدكتور خرج 
سليم ، اي الاخبار يا دكتور رائد عمل ايه
الدكتور ، الحمد لله الرصاصه طلعناها والحاله مستقره بس هو نزف كتير ده بس اللي خايفين منه بس هو هيفضل تحت الملاحظه ٢٤ ساعه وهو هيتنقل غرفه عاديه دي الوقت
سليم ، طب الحمد لله شكرا يا دكتور
الدكتور ، انت ممكن تروح وتيجي تتطمن عليه الصبح باذن الله 
سليم ، مش هسيب صحبي مش هعرف اروح انام وصاحبي موجوع
الدكتور بابتسامه ، ربنا يديم المحبه مابينكم 
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،
صباح تاني يوم 
سليم نائم علي الكرسي جنب سرير رائد
رائد فاق ، اااااه اي ده سليم سليم
سليم فاق وراحله بلهفه ، رائد حمدالله علي السلامه يا بطل
رائد ، شوف دايما بس بحس اني مليش حظ وكان نفسي اموت عشان اروح لساره بس حظي اني اعيش تاني لوحدي
سليم ، اي لوحدك دي وانا مش مالي عينك واللا ايه
رائد ، تصدق انت الوحيد اللي عايز اعيش عشانه
سليم ، حبيبي يا صاحبي شد حيلك وقوم لينا بقي يا بطل
رائد ، مش هيهدالي بال الا أما اجيب الرأس الكبيره اللي قتل ساره واقتله زى ما قتلها
سليم ، انت بردك مصمم بعد اللي حصلك
رائد ، لاخر نفس في عمرى هفضل وراه عشان قلبي يرتاح
سليم ، ربنا يريح قلبك يارب
فرح خبطت ودخلت هي ومنال
فرح ، حمدالله على السلامه يا رائد
رائد بيعدل نفسه وجاي يقعد ، اااه الله يسلمك يارب ازيك يا منال
منال ، أنا جايه وقلبي بيقولي حق بنتي هيرجع وأشوف اللي كان سبب في موتها ميت زيها
سليم قاف وقف ، ليه كده يا منال هو ذنبه ايه
منال ، وهي كان ذنبها ايه أنا ماشيه يا رائد بس كان نفسي اشوفك زيها وراحت ماشيه
رائد فضل ساكت ومش عارف يتكلم 
فرح ، معلش يا رائد والله غصبا عنها انت عارف موضوع ساره مأثر جامد علي نفسيتها
رائد ، حقها يافرح حقها أنا فعلا السبب
سليم ، فرح روحي ورا مامتك عشان شكلها نفسيتها تعبانه اوي
فرح ، ماشي وخرجت جرى
سليم ، روق يا صاحبي انت عارف هي تعبانه بسبب بنتها وبتقول اي كلام
رائد ، قلبي وجعني علي مراتي زيها واكتر دي كانت حامل في بنتي أنا مش هنساها يا سليم دي كانت حياتي كلها عارف انا حاسس ان روحي راحت مني
سليم ، ربنا يصبر قلبك ويرحمها يارب
رائد ، يااارب
،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،
بعد تلت ايام
رائد ، ايوه يا مجدي باشا العيال قالو مين
اللواء مجدي ،. لا مش راضيين يتكلموا
رائد ، أنا خارج من المستشفي انهارده وجاي عليهم عالطول مش هنام اللا والكبير مرمي في السجن
اللواء مجدي ، ماشي يا رائد ربنا يعينك سلام
سليم ، انت رايح انهارده فين انت هتيجي معايا تروح الفيلا عندي 
رائد ، مش هنام غير أما اجيب حق مراتي 
سليم ، انت هتضيع نفسك يا رائد
رائد ،. مش فارقه ياللا يا صاحبي عشان الحق اروح للعيال دي
،،،،،ؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،
في الزنزانه
رائد ،. ياللا ياروح امك انت وهو قلولي بقي مين صاحب الشحنه
١ ، مااحنا قولنا للي بيجولنا هنا كل شويه مفيش حد ومنعرفش مين صاحبها
رائد ، اممم انتو عارفين أنا بقي مش زى اللي بيجولكوا ياروح امك وراح ضربه بالقلم ورفع المسدس في وش اول واحد ها هتقول مين واللا اضرب 
٢ ، ياباشا قولنا منعرفش والله
رائد ، تؤتؤ أنا محبش اللي يحلف بالله كدب وراح ضربه رصاصه في رجله 
١ بصدمه ، مش من حقك تضرب علينا نار انت اللي بتعمله ده غلط فين حقوق الإنسان
رائد ، حقوق الإنسان طب تمام أنا هخرم جسمك كله عشان حقوق الإنسان يلاقوا قضيه بقا جامده يشيلوهالي وراح شادد الزينات بتاع المسدس
٢ ، ااااااه خلاص خلاص هقول يا باشا 
١ ، انت اتجننت 
رائد ، ايوه انت كده تعجبني قول بقي مين
١، ايهاب باشا الفيومي
رائد بصدمه ، مين
٢ ، احنا كده ضعنا خلاص
رائد ، خرج جرى لمكتب اللواء مجدي
رائد ، مجدي باشا عارف مين الرأس الكبيره اللي تسجيلاته معانا ومعرفناش نوصله
مجدي ، مين يا رائد
رائد ، ايهاب الفيومي 
مجدي ، اكبر راس في البلد يطلع خاين ده اكيد هيطلع منها زي الشعره من العجين
رائد ، ده علي جستي انت نسيت التسجيلات وطبعا المكالمات دوليه يعني اكيد راح في داهيه وانا هروح اجيب إذن من النيابه واخد حق مراتي
مجدي ، أنا عايزه حي يا رائد عايزه حي خد قوه وانت رايح تجيبه
رائد ، تمام 
مجدي ، أنا عيد ميلاد بنتي بكره وضرورى تيجي هستناك 
رائد ، أنا آسف يافندم مش هقدر
مجدي ، متزعلنيش منك يا رائد وياريت تيجي الحفله من بدرى عشان في مفجأه عشانك
رائد ، ربنا يسهل يافندم عن اذنك
،،،،،
يتبع...
لقراءة الفصل الثامن والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-