القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انتقام وعشق الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أميرة محمود

 رواية انتقام وعشق الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الجزء السادس والعشرون 26 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل السادس والعشرون 26 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الجزء السادس والعشرون 26 بقلم أميرة محمود

فرح انتي ايه اللي جايبك هنا
فرح ،. هاا مفيش كنت بتمشي لقيتني بقيت هنا
سليم ، طب بتعيطي ليه(حس انها افتكرت اللي كان بيعمله فيها في الإسطبل )
فرح ، مفيش عنيا دخل فيها رمل من الحصان وهو بيجرى
سليم ، اممم طب تعالي نطلع فوق يا قلب سليم
فرح ، سليم هو أنا ممكن اركب الحصان الابيض ده نفسي اوي اركب حصان من وانا صغيره بس مامي مكنتش بترضي كانت بتخاف عليه احسن اقع
سليم ، تمام بس الاولاد نايمين لوحدهم
فرح ، أنا خليت الداده تاخد بالها منهم 
سليم ،. طب تعالي يا حبيبتي انا هركب الاسود وانتي الابيض بس علي فكره ليهم اسامي
فرح ، بجد طب الابيض اسمه ايه 
سليم ، اسمها روح والاسود اسمه كلاي 
فرح ، طب ياللا تعالي نتسابق بس ركبني الاول عشان مش هعرف اطلع
سليم ،. ماشي وقرب منها وحط أيده علي وسطها وفضل سرحان في عينيها 
فرح ، تعرف أن عينيك حلوه اوي
سليم ، عيني بس ولسه بيقرب من شفايفها الحصان عمل صوت
سليم بعد عنها بسرعه وراح شايلها ومطلعها الحصان 
فرح ، سليم أنا خايفه والله خايفه حاسه اني هقع
سليم طلع ركب وراها واخدها في حضنه والحصان ماشي بيهم 
سليم ، وحشتيني اوي ودفن رأسه في شعر فرح
فرح ، تعرف أنا فرحانه اوي 
سليم ، ليه
فرح ، عملت حاجه نفسي اعملها ومع حد بيحبني
سليم ، بيحبك طب وانتي
فرح ، مش عارفه يمكن عشان نسياك بس اللي حساه أن قلبي بيفرح أما بشوفك بيجيلي نغزه كده حاسه انه بيدق بسرعه اول مايشوفك
سليم طبع بوسه علي رقبتها وهي لسه في حضنه 
منال دخله الفيلا بتسأل الأمن هو سليم بيه لسه مأجاش 
الامن ، لا سليم بيه مرحش الشغل هو في الإسطبل مع فرح هانم
منال راحت لهم
منال ، مرحش الشغل يبقي اكيد حصل حاجه يارب ميكنش اللي في بالي حصل وفجأه شافت سليم راكب ورا فرح علي الحصان واخدها في حضنه ودافن رأسه في رقبتها راحت عليهم جرى
منال بزعييق ، سليم
سليم اتخض وفاق من اللي هو فيه 
فرح ، مامي اجت نزلني يا سليم
سليم نزل ونزل فرح من علي الحصان
منال ، ممكن افهم ايه اللي أنا شوفته ده
فرح ، حضرتك شوفتي ايه في حاجه غلط حضرتك شوفتيها
منال ، سليم اوعا يكون اللي في بالي حصل انت اجيت جنب فرح
فرح ، الله هو مش جوزي في ايه يا مامي ايه التصرفات الغريبه دي
منال ، لا مش زفت جوزك الاستاذ طلقك يوم ولادتك وانتي دخلتي في غيبوبه بسببه ونسي يرجعك
فرح مسكت رأسها ، أنا مبقتش فاهمه حاجه طب انت طلقتني ليه
سليم باصص لمنال بكل غل ، ينفع كده 
فرح ، بصلي أنا وانا بكلمك في ايه وانت اجيت عليه جرى ليه اما شفتني واقفه قدام الإسطبل
سليم ، كل اللي عايز اقولهولك اني عمرى ما عشقت ست غيرك انتي يافرح والله بحبك وطلقتك غصب عني والله غصب عني عشان انتي اللي كنتي عايزه تطلقي
فرح ، أنا وانا واقفه قدام الإسطبل افتكرت حاجه شوفت نفسي قاعده جوه بعيط و حد بيكب عليه مايه وبيشدني من شعرى جامد وبيقولي أن فين الفطار اممم أنا كده فهمت يا سليم انت اللي كنت بتعمل فيه كده طب رد عليه ليه انا عملت ايه عشان كنت بتعذبني 
سليم ماشا أيده علي شعره ونفخ بضيق ، يعني نسيتي احلي ايام عيشناها سوا ومتفتكريش غير كده 
فرح ، طب قولي انت كنت بتعمل فيه كده ليه
سليم مسك ايد فرح وشدها دخل بيها الفيلا
منال ، انت هتعمل ايه يا سليم 
سليم ، ليه كده يا منال انا والله بحاول أصلح كل حاجه جرحتها بيها وعمرى ماكنت هلمسها غير وهي علي ذمتي أنا مش وحش للدرجادي يا منال أنا عمرى ما عملت حاجه تغضب ربنا في بيتي ولا بره بيتي وراح اخد فرح وطلع غرفته واخدها ودخل الغرفه وقفل الباب وسكه
فرح ، انت قولت مش هتعمل حاجه متنساش
سليم بابتسامه ، متخافيش أنا عايز اقعد معاكي هعرفك كل حاجه عن علاقتنا ولو وافقتي ترجعيلي تمام موافقتيش براحتك هتفضلي حبيبتي وام عيالي اللي عمرى ما هحب غيرها
فرح ، تمام قول وانا مستعده اسمع كل حاجه
سليم ، تمام وقعد حكالها كل حاجه من يوم ما شافها لحد الان
فرح ، طب احنا ممكن نأجل موضوع اننا نرجع لبعض لحد ما افتكر كل حاجه
سليم ، هو انت مش مصدقاني
فرح ، لا مصدقاك والله بس هديك فرصه اشوف ينفع اسامح واللا لا كأننا مخطوبين
سليم ، خلاص ماشي بقولك تيجي ننزل نقعد في الجنينه شويه زي زمان 
فرح ، بس الجو ساقعه
سليم ، ماهو الجو كان ساقعه بردك اياميها ياللا بقي
فرح ، اشطه ياللا
سليم اخدها واخدوا بطاطين ونزلوا تحت في الجنينه 
فرح قعدت عالمرجيحه ، انا حاسه انو فعلا المشهد ده بيتعاد 
سليم ، تمام هعيدهولك بالضبط وراح ناده للأمن 
تحت امرك يا باشا
سليم ، فاكر السحلب اللي كنت عملهولي من سنه أنا ومدام فرح
طبعا يا باشا 
سليم ، عايزين زيه بالضبط
ماشي يا باشا ثواني وهيكون خلصان وراح ماشي
سليم لف نفسه ببطانيه واخد فرح في حضنه
فرح ، تصدق اني كنت سقعانه اوي بس خلاص اتدفيت
سليم باسها من راسها واخدها جامد في حضنه
فرح ، ياعم ابعد انت نسيت احنا مخطوبين يعني كده حرام
سليم ، لا مهو البوس والإحضان عادي
فرح ، ابعد لا مش عادي انت دي الوقت واحد غريب عني بدالك مطلقني
سليم ، طب ماتيجي نكتب الكتاب أنا مش هقدر اشوفك واسيبك في حالك
فرح ، انت والمصحف مجنون
سليم ، طب بس بقي عشان السحلب اجا
فرح ، هات بسرعه عشان يدفيني أنا هموت من السقعه واخدته من الأمن 
سليم قعد يتفرج عليها وهي بتشرب 
فرح ، ماتشرب انت بتبصيلي كده ليه
سليم ، معجب 
فرح ابتسمت لحد ما الغمازات بانو
سليم ، يا خلاثي علي جمال أمهم اي الغمازات اللي بتخطف دي
فرح ، يا سلام 
سليم ، وحياه عبد السلام
،،،،،،،،، نروح بقي لساره ورائد
رائد ، ساره ساره يا بنتي انتي فين وفجأه لقا ورقه مكتوب فيها
مراتك عندنا في الحفظ و الصون لحد ما الامانه بتاعتنا توصل البلد
رائد انهار ومشي يكسر في البيت وراح متصل بسليم
سليم ، اي يا كبير
رائد ، هيقتلوها زي ما قتلو هنا أنا السبب ياريتني ماتجوزت 
سليم قام وقف بصدمه ، في ايه يا رائد
رائد بصوت عالي ، ساره اتخطفت يا سليم ساره هتموت زي هنا وهيقتلو بنتي يا سليم 
سليم ، استني أنا جايلك حالا انت في شقتك
رائد ، ايوه??
سليم ، أنا جايلك افهم اي اللي حصل سلام وقفل وقام جرى يدخل يغير هدومه
فرح ، في ايه يا سليم بتجرى كده ليه
سليم ، ساره اتخطفت
بكره نكمل في بارت جديد اشوف التفاعل
#انتقام-وعشق
#الكاتبه-اميره-محمود
#البارت الخامس والعشرين
البارت السادس وعشرون 
هيقتلوها زي ماقتلو هنا أنا السبب انا السبب يا سليم يارتني ماشوفتها ولاعرفتها أنا دمرتلها حياتها أنا نهيتها خالص
سليم ، طب فهمني بس هما مين وفي ايه
رائد ، اللواء مجدي شيلني مهمه القبض علي رجل اعمال كبير مدخل اسلحه البلد بدون تراخيص وممنوع استخدامهم دوليا أنا وافقت عشان البلد اهي مراتي هتروح في الرجلين
سليم ، طب قوم معايا هننزل من هنا ونشوف حل
رائد ، ماشي وبيفتح الباب لقي ظرف
سليم ، ده ظرف ياترى فيه ايه 
رائد ، استني هنفتحه اهو ونشوف فيه ايه وفتحه وقع في الارض مغمي عليه
سليم ، رائد قوم يا رائد وبيبص في الصوره اللي في الظرف لقي صوره ساره مدبوحه والصوره كلها دم ومكتوب انسي جستها
سليم اتصدم من بشاعه الصوره وفضل يفوق في صاحبه
وبعد شويه رائد فاق
سليم بدموع ، اهدي يا صاحبي الله يرحمها
رائد وهو منهار ، لا مش معقول ساره مراحتش مني مش كل حاجه احبها تروح مني لااا
سليم بدموع ، انت مؤمن معلش يا صاحبي وفضل يعيط
رائد ،. و قسما بالله لهنسفهم كلهم والشحنه دي ماهي داخله البلد الا علي جسسهم والله ما هسيب طارك يا ساره انتي وبنتي 
سليم ، ربنا معاك يا صاحبي ربنا معاك 
رائد ، ياااارب ياااارب دوقتني نار الحبيب والضنا مرتين ارحمني ارحمني من العذاب ده ياااارب
سليم ، اهدي يا رائد واخده في حضنه اهدي يا حبيبي اهدي
رائد ، اهدي هقول لامها ايه هقولها بنتك اتقتلت عشان ذنب مش ذنبها عشان اتجوزتني أنا حاولت ابعد عنها بس طلعت اناني مبحبش غير نفسي وضيعت ساره مني أنا نازل يا سليم ومش راجع غير وانا اخد طار مراتي ولو مرجعتش يكون احسن اروح لها هي وبنتي 
وسابه ونزل جرى راح شغله
،،،،،،ؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،
فرح ، خير يا حبيبي لقاها
سليم مسك نفسه ، أنا مروح في الطريق يا حبيبتي أما اجيلك نتكلم
فرح بقلق ، صوتك ماله يا سليم
سليم ، مفيش يا حبيبتي أنا مروح اهو جايلك سلام
فرح قلبها وجعها جامد وحست أن فيه مصيبه
فرح ، يارب استر يارب اجعل المستخبي لطيف
منال ، خير يا حبيبتي مالك
فرح ، هااا مفيش قلبي وجعني اوي يا مامي خايفه اوي
منال ، قولي لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم وانتي تهدي يا حبيبتي
فرح ، لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم 
منال ، الولاد نايمين
فرح ، لا صاحيين بيلعبوا مع المربيه اللي جابها سليم
منال ، اممم طب خلي بالك منها لتلف علي جوزك دي شكلها صغيره ومش سهله
فرح ، جوزي مين يا حاجه لسه مرجعنيش عارفه أنا افتكرت كل حاجه وقت ما وقفت قدام الإسطبل بس كنت بستعبط كان نفسي اشوف الوش الحلو لسليم 
منال ، سليم حنين جدا وبيحبك يافرح بجد حاولي تجيبوا المأذون ضرورى الصبح وارجعوا لبعض بقي
فرح ، أن شاء الله يا مامي اهو سليم اجا اهو 
منال ، هو ماله ده شكله معيط ده واللا ايه
فرح حست بنغزه في قلبها ، سليم ساره فين
سليم بصلها وبص لمنال ، البقاء لله
منال ، ساره مين ها ساره مين اوعا تكون بنتي يا سليم وبقت تهز في سليم جامد وهي منهاره ياسليم رد عليه
فرح وقعت في الارض مغمي عليها ومنال فضلت واقفه تصرخ باعلي صوتها لحد ماوقعت في الارض 
سليم اتصل باحمد
سليم ، احمد تعلالي معلش دي الوقت ضرورى
احمد ، خير مصيبه ايه
سليم ، مراتي مغمي عليها مبتفوقش وحماتي بتفوق تصرخ ويغما عليها تاني
احمد ، ليه في ايه حصل
ساره ، اخت فرح اتقتلت
احمد بصدمه ، بجد طب ورائد 
سليم ، أما تيجي نتكلم ياللا بسرعه مستنيك
احمد ، مسافه السكه سلام
نرمين ، خير يا حبيبي في ايه
احمد ، ساره اخت فرح اتقتلت
نرمين ، يا مصبتي ازاي طب مين قتلها
احمد ، مش وقته أنا نازل لأنهم مغمي عليهم رايحلهم
نرمين ، طب دقيقه هجهز وأروح معاك
احمد ، طب ياللا يا حبيبتي بسرعه
،،،،،،،،،ررؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،،
رائد راح شغله وكله نار دخل للعميد مجدي
رائد ، أنا جاهز يا فندم وهوصل لأكبر راس وهجيبهولك تحت رجليك هنا زى الكلب
الظابط مجدي ، ده املي فيك يا رائد عارف انك الوحيد اللي هتصفصفهم كلهم
رائد ، وقسما بالله لو اخر نفس فيا ماهرحمهم
الظابط مجدي ، توكلنا علي الله
،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،
احمد ، فرح فوقي سليم عايز اي حاجه مسكره بسرعه
سليم ، ليه
احمد ،سكرها واطي ياللا بسرعه
منال فاقت وقعده علي الكنبه الدموع نازله جرى ومفيش ولا كلمه طالعه من بقها
نرمين ، ده قدر ومكتوب يا طنط اهدي بالله عليكي
منال ، _
نرمين ، سليم دي مبتتكلمش خالص انا خايفه عليها
احمد ، من الصدمه بس مع الوقت هتهدي 
نرمين ، ربنا يصبرها يارب عاشت حياتها كلها لساره مش قليل عليها اللي حصلها ده
احمد ، ربنا معاها يارب ويصبر قلبها
فرح شربت مايه بسكر وفاقت 
فرح ، هي ساره فين يا سليم أنا مش مصدقه أنها بجد راحت مني بعد مافتكرت كل حاجه تروح مني
سليم ، ساره عند اللي احن مننا عارفه من خمس سنين أما ماما وبابا عملوا الحادثه دي أنا حسيت اني حياتي وقفت ومش عايز اعيش لاني كنت بقول هعيش لمين بعدهم بس بصيت لقيت نرمين محتجالي بدأت اقوي قلبي عشانها حاولت امسك دموعي عشان هي متنهارش لأن لو انهارت هي هتنهار معايا ويبقي مفيش لا ضهر ولا سند حاولي تجمدي أنا عارف أن الصدمه جامده بس عشان خاطر امك اللي ضحت وماتجوزتش وما عشتش حياتها عشان تربي ساره وتدور عليكي حاولي تقويها بيكي
فرح ، أنا قلبي فيه نار يا سليم نار وعقلي مش مستوعب اي حاجه من اللي حصلت
سليم ، مانا بقولك الفراق صعب
فرح ، طب اللي خطفوها هما اللي موتوها
سليم ، ايوه ورائد بيجيب طار مراته حلفان أنه مش راجع غير بحقها
فرح ، طب قتلوها ازاي يا سليم وفين جسمها
سليم مرضاش يقولها عشان متزعلش 
سليم ، مش عارف انا عرفت وخلاص أنها اتقتلت
فرح بدموع ، يااارب هون على قلبي 
سليم ، أخرجي اقعدي مع منال شوبه
,,،،،،،،،،،ؤؤؤؤررؤؤ،،،،،،،،،،،
منال طلعت غرفتها ونامت علي السرير
منال ، ساره حبيبتي سيبتيني ليه انا مبروحش في مكان غير وانتي معايا ليه تسيبيني كده هونت عليكي يا بنتي وفجأه تليفون منال بيرن اتصال مهم
يتبع...
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات