القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أميرة الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

 رواية أميرة الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الحلقة الخامسة والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أميرة الرعد الجزء الخامس والعشرون 25 بقلم ندا الشرقاوي


اميره /هات يارعد
ابتسم رعد وقال /اميرتي انا ليا أعداء كتير لازم اطمن عليكي علشان كده بعلمك كل دا فهماني ياقلبي
اميره هزت راسها بنعم ودخلت جوه حضنة استقبلها رعد بترحاب وضمها بتملك كأنه يريد أن يدخلها جوه نفسه ليخبيها من عيون الناس
رعد بيرجع خصلات شعرها /اميرتي مش ناويه تتحجب انا مش عاوز تتحجبي غصب بس الشعر الحلو دا محدش يشوفه غيري انا بس
اميره /قريب يارعدي
رعد /ماشي ياعيون رعد
بعد خمس دقايق
رعد /اميرتي انتي نمتي ولا اي ياله علشان الطريق
اميره بغضب طفولي /تؤتؤ خليني في حضنك
رعد بابتسامه علي طفلته/ياروحي انتي لما اجي نامي في حضني لحد ما تزهقي
اميره /حد بردوا يزهق من الأمان بتاعه
رعد /يعني انا الأمان بتاعك
اميره /انت الأمان والحب وكل حاجه في حياتي
رعد بضحك /طب اي هنفضل واقفين تعالي نقعد فاضل ربع ساعه سيبك من اللي بره
اميره صقفت باديها زي الأطفال /اه تعال نقعد
قعد رعد علي الاريكه (الكنبه) واميره قعده علي رجله ودخلت في حضنه زي البيبي
رعد /تعرفي مكنتش اتخيل ابدا ان يكون عندي بيت واسره واحب اخر تفكيري الحب بس انتي غيرتي حياتي اميره الطفله 19 سنه غيرت رعد المنشاوي الي يتهزله اكبر راجل فيكي يامصر
اميره تلعب في زراير قميصه/والتغيير دا عاجبك ولا لا
رعد /عاجبني ياروحي تحبي اثبتلك وفي اقل من دقيقه كان رعد يعتليها ويقرب منها
رعد /انتي عاوزه إثبات كتير وانا راجل حقاني
وبيقرب يقبلها
............ /اخلص ياعم رميوا عاوزين نمشي
رعد بغيظ  /واللة انت عينك عليا قومي ياختي قومي والله انا حظي نحس حته الب*س*ه
اميره /رعد عيب
رعد /الطم ولا اجيب لطامه
طلع رعد وأميره بره
أكرم /تحب حضرتك تطلع تريح في الجناح يافندم
رعد قرب من اميره وحط ايده على خصرها بتملك وقال /ياريت
يوسف /ياله يااكرم مش نقصه محن
اميره بضحك /ياله ياشباب 
ياسمين لرعد /باي يابيبي
رعد /بيبي في عينك 
مرام /لا لا انتوا عيله غريبه 
جنه /ولثه ياما هتثوفي(ولسه ياما هتشوفي)
رعد /محدش هيجيب اجلي غير اللمضه دي
جنه /ماثي ماثي (ماشي ماشي)
بدوء بالتحرك وودع رعد اميرة وجنه 
وبدوء طرقهم الي الصعيد
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
في الطريق
اميره بتفكير في صمت /ياتري في اي واي اللي هيحصل وليه رعد مديني سلاح ياتري مخبي اي يارعد يامنشاوي
ياسمين /اي ياميرو اللي واخد عقلك
اميره بابتسامه /مفيش ياياسو
جنه /كلومتي(كرومتي)
أكرم /عيونه
جنه /سغل اغاني
أكرم بضحك علي الصغيرة /تؤمري عاوزه اي سنيوريتا
جنه /سغل مسحبث الفالافيل(مصحبش الفارافير)
اميره /ياشيخه انطقيهاعدل الأول
جنه بغضب طفولي /انتي بتتليقي عليا (بتتريقي عليا)
اميره بضحك /لا ياروحي
أكرم شغل الاغنيه 
أكرم بصوت عالي /مصحبش الفرافير حتي لو راكبين فيراري 
انا صاحب التقدير حته لو هركب اتاري 
جنه /اتالي الدنيا اتالي مس حلوة زي اللي في بالي 
(اتاري الدنيا اتاري مش حلوه زي اللي في بالي) 
ياسمين /لا لا فصلت انتي جايبه اكتر اغنيه اللي حروفها طايره من عندك 
جنه /مامي
اميره /نعم ياعيون مامي
جنه /ياثو رخمه
اميره /مش قولنا عيب مش في حد بيشتم اللي اكبر منه يبقى نقول اي
جنه /sorry
ياسمين  /ياروح عمتوا انتي تعملي اللي انتي عاوزاه تيجي ناكل شوكولاته انا جبت من ورا رعد
جنه /جدعه ياياثو
وكملوا الطريق بين كلام جنه ومزح أكرم وياسمين واميره فرحانه ان ربنا عوضها عيله جميله 
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
عند يوسف ومرام 
يوسف بيسوق واميره نايمه في حضنه 
يوسف /تعرفي يامرام
مرام /اممم
يوسف /انا بحبك اوي ومبسوط ان هيكون ليا بيبي منك 
مرام بحب /ديما مبسوط ياروح قلبي
يوسف /لو بنت هتسميها اي 
مرام /خديجه نفسي اوي في خديجه 
يوسف بابتسامة /ولو ولد 
مرام /عمر 
يوسف/حلوين والله تيجي او يجي علي خير 
مرام /علي خير ان شاء الله 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
بعد مرور عدة ساعات 
وصلوا الصعيد وكانوا الجميع في استقبالهم 
سليم /يامرحب يامرحب نورتوا
اميره سلمت عليه وقبلت يداه/نورك يابابا 
سليم /كيفك يامرت الغالي وكيفه حفيدي 
اميره واديها علي بطنها/بخير 
........ ثلومي ثلومي (سلومي سلومي) 
سليم ضحك بصوت عالي علي دلعه من الصغيره /قلب سلومك 
جنه تجري تحضنه /وحثتني كتير كتير (وحشتني) 
سليم /انتي اكتر ياعيوني 
أكرم /سليم المنشاوي بقا سلومي 
سليم بغضب مصتنع/بس ياواد جنه بس اللي تچول اللي عوزاه 
ياسمين /الله الله ياسي بابا وياسمين مالها بقا انا بنتك واللة 
جنه /كلكوا عليا ولا اي بث ( بس) لما رعدي يجي
اميره /بس يابت دا رعدي انا بس 
هدي /اي كفاياكوا عاد كلكوا علي البت الغلبانه إياك 
جنه نزلت من حضن سليم جريت علي هدي 
جنه بزعل طفولي  /سوفتي ياهدهود (شوفتي) 
هدي بضحك /شوفت ياعيون هدهود
يوسف /ياكلب البحر انا هجيب الشنط لوحدي 
أكرم /اله وانا مالي يالمبي 
سليم /امال الغفير فين ياولدي 
أكرم /راح يجيب شوكولاته لجنه 
يوسف بغيظ /شوكولاته ولا انت وزعته 
مرام /السلام عليكم 
هدي بحنيه وطيبه /وعليكم السلام ياحبيبتي اتفضلي 
دخلوا وقعدوا وسليم سأل علي رعد واميره قالت هييجي بكره الصبح 
ساميه /منورين والله 
اميره من غير ما تبص /نورك يامرات عمي 
أكرم/نورك يااما
سليم /ياله الغدا جاهز 
ساميه /كيفك يامرات ابني 
ياسمين بابتسامه /بخير ياحماتي 
ساميه بابتسامه مصتنعه /جنه حبيبتي مش هتسلمي علي تيتا 
جنه /اذيك يأتينا 
ساميه /بخير ياحبيبتي 
هدي /ياله الغدا 
اميره /بهانه بهانه 
بهانه /ايو ياست هانم امريني 
اميره بابتسامه /الأمر لله وحده وانا اسمي اميره ميرو اي حاجة بس انا مش هانم ممكن بقا تجبيلي  الشنطه الصغيره اللي طلعت جناح رعد 
بهانه بابتسامه /من عيوني ياست البنات 
اميره بابتسامه /تسلمي 
اميره /جنتي ياله علشان نتغدا 
جنه /ياله يامامي 
أكرم /ياله ياقلبي الغدا 
ياسمين /ياله 
مرام /ممكن اغسل ايدي بس الاول 
يوسف /تعالي 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند رعد 
رعد بعصبيه /اي الي بيحصل هنا قلبتوا الشركه لكافيه كل واحد علي شغله اتفضلوا 
الموظفين فروا الي شغلهم 
رعد /هاتي زفت ورق المزاد بتاع بكرة 
السكرتيرة /حاضر يافندم 
دخل المكتب وقلع الجاكت بتاع البدله وفك نص زراير القميص 
وقعد علي الكرسي 
ومسك الفون ورن علي اميره 
اميره /الووو 
رعد /وحشتيني ياأميرتي 
اميره استأذنت وقامت طلعت بره 
اميره /وانت كمان يارعدي مال صوتك ياحبيبي 
رعد /مفيش ياروحي حبيت اكلمك لأنك وحشتني 
اميره /حبيبي انت وحشتني كتير كتير 
رعد /جنه عامله اي وابويا وامي 
اميره /كويسين ياروحي هتيجي أمته 
رعد /بكره الصبح ان شاء الله 
اميره /انت في الفيلا ولا الشركه 
رعد /لا انا في الشركه 
اميره /ماشي ياروحي هترجع الفيلا وتكلمني تاني صح 
رعد /صح ياروحي لما تطلعوا الجناح كلمني فيديو 
اميره /ماشي يارعدي
قفلت اميره مع رعد دخلت علي صوت صراخ جنه 
اميره /في اي في اي 
هدي /اهدي يابنتي انتي حامل 
جنه بتعيط اكتر 
اميره نزلت لمستوى جنه وقالت /بأس ياروحي بتعيطي ليه 
سليم /جنتي بتعيط ليه 
اميره شافت جنه مستمرة في العيآط شالتها مع انه غلط عليها وطلعت سلم السرايا وهيا شيلاها ودخلت الجناح 
يوسف /اي الي حصل 
أكرم /انا كنت في الحمام طلعت علي صراخ جنه 
ياسمين /ثواني واميره هتعرف اي اللي حصل  
في الجناح 
اميره /جنتي بقينا لوحدنا اهو ينفع اعرف سنيوريتا مالها
جنه بعياط  /يامامي
اميره /تعالي حبيبه مامي قعده علي السرير وقعدت جنه في حضنها
اميره /قولي ياروحي
جنه /يامامي تيتا ثاميه(ساميه) بتقول انك مش مامي وانك وحسه (وحشه) وان  انا ليا مامي تانيه بث(بس) هيا مشيت وسابت جنه لوحدها وانك مش بتحبيني ولما اكبر هتخدي بابي مني وتثبوني (تسبوني) لوحدي
اميره اتعصبت واتنرفزت ازاي تقول لطفله كلام زي دا
اميره حبت تهدي نفسها /بصي ياجنتي تيتا معاها حق 
بدأت جنه تعيط تاني 
اميره /جنه اهدي بس هقولك علي حكايه جميله خالص خالص 
جنه سكتت 
اميره /بصي بابي اتجوز مي ومي جابت جنه بس راحت عند ربنا وفضلت جنه وجت بعد كده اميره لجنه يعني ياجنتي انتي ليكي اتنين مامي يبقي تكوني فرحانه ليكي مامي في الجنه الجنه مكان جميل خالص وليكي مامي معاكي وبابي هيفضل معانا انا مش وحشه انا بحب جنه خالص خالص وكمان هجيب بيبي لجنه 
جنه بدأت تقتنع 
جنه ببراءه/يعني انا عندي اتنين مامي 
اميره /اه ياروح مامي تعالي بقا ننزل وتلعبي في الحديقه اللي تحت حلوه خالص وجدو جاب مرجيحة جميله لجنه 
جنه بفرح /هيهيهي ياله يامامي ونسيت الحوار اصلا
نزلت اميره وفي اديها جنه 
سليم /خير اي اللي حصل 
أكرم /اي ياأميره كانت مالها 
يوسف /قولي ياميرو احسن جوزك يجي يموتنا 
اميره لجنه /روحي ياجوجو العبي بره بس مش تبعدي ياروحي 
جنه /حاضر يامامي 
طلعت جنه 
اميره بهدوءمصتنع /مرات عمي 
بصولها باستغراب 
اميره نادت تاني وتالت 
اميره بصوت عالي /مرااااااات عمي 
طلعت ساميه من المطبخ وتصنعت الغباء 
ساميه /خير ان شاء الله 
اميره /انا قولتلك مليون مره ملكيش دعوه ببنتي سامعه 
ساميه /خبر اي عاد بنتك بنتك في اي 
اميره /ايوه بنتي ملكيش دعوه شاميه هانم راحت تقول لجنه الطفله اللي مكملتش اربع سنين اميرك مش امك وانها ليها ام تانيه سابتها ومشيت وكمان اني بكره جنه ولا واي لما جنه تكبر هاخد رعد ونسيب جنه 
ساميه بتردد /ايه انا..... انا مقولتش حاجه عاد
اميره /بحظرك لعاشر مره ملكيش دعوه بجنه علشان منقلبش في دفاتر قديمه ياام مي صح ولا اي 
ساميه  /اي كلامك الماسخ دا هتخدي علي حتيت (كلام) عيله صغيرة 
اميره بصرامه وشده /قولت اللي عندي وحظرتك وقالت لسليم /اسفه يابابا اني عليك صوتي بس بنتي خط أحمر 
سليم /معاكي حق يابنتي ستميه ملكيش دعوة بجنه تاني
ساميه بخبث /حاضر ياولد عمي
ومشيت
أكرم /حق عليا ياأميره معلش
اميره /ولا يهمك ياابيه
أكرم بضحك /ابيه اي يابت دا انا قد جوزك كبرتني
اميره بضحك/الاحترام واجب
أكرم /لا والنبي
يوسف /بلا نيله عليكوا انتوا الاتنين رعد جاي أمته
اميرة /بكره الضهر بإذن الله هيكون في الصعيد
مرام بصوت واطي ليوسف /عاوزه انام
يوسف /بس كده من عيوني وقال لسليم /عمي ممكن بس حد يطلعنا الاوضه
سليم /طبعا اتفضل يابني
طلع يوسف ومرام
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في اوضه يوسف ومرام
دخلت مرام الحمام غيرت ملابسها لفستان قصير جدا شفاف
باللون اللبني وكانت مثل الحوريه واطلقت صراح لشعرها ولبست جزاء ذات كعب عالي ووضعت بعض المساحيق التجميل البسيطه وطلعت انصدم يوسف من هياتها يالله كم جميله انها تشبه الحوريه بهذا الفستان اللذي جعلها في قمه أنوثتها ظل يوسف تائه وسرحان من جمالها
تقدمت منه وقالت برقه /يوسف
يوسف /هاااااا
مرام /يايوسف
يوسف /ها
مرام /حبيبي فوق
يوسف رجع لطبعته وشدها من خصرها قربها ليه واختلطت انفاسهم ويوسف نفسه عالي
يوسف بلع ريقه بصعوبه /اي الجمال دا
مرام بتحاول تبعد /دا جمالك ياروحي
يوسف /انتي قد اللي بتعمليه دا
مرام رفت يداها ولفتها حولين عنقه وقالت برقه /ماله ياروحي دا حته الفستان جميل ولا اي
يوسف /فستان اي دا حاجه ولا في الخيال
مرام بدلع /انا قولت ان الحاجات دي بيلبسوها بره البيت عادي وانا مختمره فا قولت البسها لجوزي حبيبي
يوسف /يازين ما عملتي والله وغمزلها طب اي
مرام /اي
يوسف بيفك زراير القميص /حالا هعرف واستوب سكتت شهرزاد بكلام الغير مباح
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
اميره /جنتي ياله علشان هنتكلم بابي 
جنه /اه ياله ياله 
اميره /ياله ياروحي 
اميره /ماما انا هطلع ماشي 
هدي /روحي ياحبيبتي انتي تعبتي من الطريق 
طلعت اميره وجنه وغيرت اميره ملابسها ولبست تيشرت من ملابس رعد وكان كبير عليها فا رعد بالنسبه لاميره ضخم 
ابتسمت اميره علي منظرها 
جنه بضحك /ههههههه بتاع بابي 
امير بطفوليه /اه تلبسي واحد انتي كمان 
جنه صقفت باديها /اه اه 
لبستها اميره تيشرت وراحت عملت اميره شعرها علي كعكه مرتفعه وطلعت علي السرير هيا وجنه 
ورنت علي رعد 
رعد اول ما شفهم فضل يضحك /اي اللي انتوا عاملينوا دا 
اميرة /وحشتنا قولنا نعمل كده 
رعد /انتوا اكتر والله 
جنه /وحثتني يارعدي (وحشتني) 
رعد /انتي اكتر ياعيون رعدك 
جنه /هتيجي بكله (بكره) صح 
رعد بابتسامه /اه ياروح رعد من جوه 
جنه /ماثي هستناك (ماشي) 
رعد /ماشي ياجنتي نامي بقا علشان تصحي بدري علشان البنوته الشطوره تنام بدري 
جنه /حاضر يابابي 
حضنه اميرة ونامت 
اميره /وحشتني يارعدي 
رعد /وانتي كمان ياروحي 
اميره /مش هعرف انام 
رعد بقلق /ليه ياقلبي 
اميره /علشان مش هنام في حضنك
رعد /حقك عليا ياقلبي بكره ان شاء الله هكون عندك قوليلي بقا لي اللي حصل في يومك 
اميره حكتله كل حاجه حصلت وموقف ساميه وجنه 
رعد /معرفش هيا عاوزه مننا اي 
اميره /خلاص بقا اهو موقف وعدا
رعد /وريني بقا انتي لبسه اي
اميره ورته التيشيرت اللي لبساه وشكله كان عليها يضحك
رعد بخبث /لا ياروحي دا انا هديكي قمصاني وتشرتاتي كلها تلبسيها
اميره بضحك /هههههه
رعد /جنه نامت
اميره قلبت الكاميرا علي جنه وكانت نامت في حضن اميرة وكان شكلها جميل خالص وبريئ
رعد بغيره /هيا لازم تكون في حضنك اوي يعني
اميره بضحك /انت بتغير من جنه يارعد
رعد /انا غيران من التيشيرت بتاعي انه قريب منك وانا لا
اميره /😂😂
رعد /اضحكي ياختي
اميره /هتنام أمته 
رعد /المفروض دلوقتي علشان اصحي بدري 
اميره /طيب ياله ياحبيبي اقفل ونام وبكره لما تتحرك كلمني 
رعد /ماشي ياأميرتي باي 
قفلوا وكل واحد نام وهو بيفكر في التانى
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في صباح يوم جديد 
صحيت اميره بنشاط ولبست فستان طويل وواسع وشوز ابيض 
وعملت شعرها علي هايه كعكه ولبست كاب 
اميره /جنتي ياله اصحي 
جنه /خمثه خمثه (خمسه خمسه) 
اميره بضحك /رعد مخلطش لما قال تربيتي 
جنه /خمثه ياميرو (خمسه) 
اميره /خلاص انا هنزل واقابل رعدي لوحدي 
جنه قامت بسرعة /سأله ياله لبثيني(لبسيني) 
قامت اميره ولبست جنه تيشرت وبنطلون ونزلوا تحت 
اميرة /صباح الخير 
الجميع /صباح النور 
أكرم /رعد اتحرك ولا لسه 
اميره /هرن عليه حالا 
رنت اميرة علي رعد 
رعد بنوم /الووو 
اميره /صباح الفل يارعدي
رعد /صباح الجمال ياأميرتي 
اميره /هتتحرك أمته 
رعد /هقوم حالا 
اميره /ماشي هستناك
رعد /ماشي باي ياأميرتي 
وقفلت 
اميره /هيتحرك كمان نص ساعه 
سليم /يوصل بالسلامه اقعدي افزري يابنتي 
قعدك وكملوا فطار 
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عند رعد قام خد شاور وصلي فرضه واتجه لغرفه الملابس ولبس تيشرت اسود وشورت ابيض وكوتشي ابيض 
ونزل فطر واخد مفتاح العربيه وقال للسواق ان هو اللي هيسوق ويروح هو
رعد ركب وطريقه الي الصعيد
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡
احمد /كلهم في الصعيد
وفاء /اه اميره قالتلي انهم هيقعدوا اسبوع في الصعيد
احمد /ربنا يسعدهم اكتر واكتر
وفاء /يارب
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
اميره /رعد اتحرك تعالوا نقعد بره شويه بدل قعده السرايا
أكرم /ياله
مرام/ياله
يوسف /ياله
طلعت ياسمين وهيا بتاكل من المطبخ
ياسمين /رايحين فين 
جنه /خليكي انت مث(مش) بتعملي حاجه غير اكل اكل 
ياسمين /الله يبارك حته الاكل ياله هاجي معاكوا بهانه طلعي الكيكه من الفرن وهاتيها بره 
بهانه /حاضر ياست البنات 
أكرم /تعالي ياحبيبتي انتي قربتي تفرقعي مع كتر الأكل 
ياسمين /قصدك اني بقيت تخينه 
أكرم /لا ياروحي دي اميره اللي تخنت
اميره /ماشي يااكرم لما رعد ييجي 
طلعوا بره وقعدوا يتكلموا ويهزروا ويلعبوا وعدا الوقت بسرعه وكان فاضل ساعه ورعد ويوصل
دخلوا السرايا وهيا بيضحكوا 
اميره بضحك /لا مش قادره 
ياسمين /اه حسه اني هولد من كتر الضحك 
أكرم /بلا خيبة انتي بسه مدخلتيش الشهر الخامس حته 
مرام /يبقي انا اللي هولد 
يوسف /كان علي عيني انتي لسه في أول شهر
اميره /مايه ياجدعان الله يخليكوا 
جابت احد الخادمات مايه لاميره وقعدوا وشغلوا التلفزيون وجت قناة اخبار 
الصحفي/خبر جديد  في صفحه الحوادث انقلاب سياره رجل الأعمال المشهور ( رعد سليم المنشاوي) وهنا في مكان الحادث وصور للعربيه رعد وهيا مولعه ومش باين فيها حاجة 
وقعت كوبايه المايه من ايد اميره اتكسرت اكتر من 100 حته
يتبع............
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أميرة الرعد
reaction:

تعليقات