القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية انتقام وعشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميرة محمود

 رواية انتقام وعشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميرة محمود

رواية انتقام وعشق الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميرة محمود

الاولاد في الحضانه وهيخرجوا بكره هما كويسين متقلقيش
فرح ، طب ممكن اروح اشوفهم
سليم ، اوك هاتي ايدك اسندي عليه
فرح بتسند ، ايه ده يا سليم ده انت في دم علي كتفك
سليم ، اصل في واحده متوحشه عضتني لا واديتني بالقلم قدام الدكتور أنا كان ممكن اولدها من اللي كنت هعمله فيها بس عديتها عشان اللي كانت فيه
فرح ، انا اسفه مكنتش اقصد
سليم ، ايه الرقه دي أنا مش مصدق نفسي 
فرح ، متسوقش فيها اوي كده 
سليم ، اممم 
فرح بعياط ، بس علي فكره انا الالم كان ممكن اكسر اي حاجه قدامي انا كنت حاسه اني روحي هتطلع
سليم حضن رأسها وهو واقف وهي قاعده علي السرير 
سليم ، حمدالله على السلامه يا حبيبتي ليه نصيب اقف جنبك وانتي بتولدي شوفي حكمت ربنا تهربي وتسيبني كل ده واليوم اللي الاقيكي فيه تكوني بتولدي 
فرح ، ده حظي حاكم أنا مرزقه
سليم بعد عنها ،. فرح لو عايزه تطلقي أنا مستعد بس بشرط
فرح ، اكيد تاخد الاولاد صح
سليم ،. مش أنا اللي اخد الاولاد من حضن امهم انا عارف اني هسيبهم مع يد امينه الشرط انك ترجعي لمامتك مامتك تعبانه اوي ارجعي وانا والله هبعد بس بلاش كده ينفع واحد زى الحيوان صاحب المطعم يقول عليكي كلام وحش 
فرح ، بس انا مبيهمنيش كلام حد
سليم ، عشان خاطر سمعتك وسمعتي وسمعت ولادنا ارجعي بزمتك منال موحشتكيش
فرح ،. وحشتني بس انا عايزه ابعد عن الماضي كله
سليم ، اللي ملوش ماضي ملوش حاضر ارجعي وانا هبعتلك مصاريف الاولاد كلها أنا عارف انك اشتغلتي عشان اتنازلتي عن أملاك ايمن للجمعيات الخيرية
فرح ، تمام هرجع لماما ولو عايز تشوف اولادك تنور في أي وقت
سليم ، خلاص ماشي تعالي ياللا نشوف البيبهات جيبالي تلاته مره واحده
فرح ، الله اكبر علي عينك 
سليم ، يعني هحسد ولادي يا مجنونه 
فرح ، ساره
ساره راحت لها ، حمدالله على السلامه يا فرح
فرح ، الله يسلمك يا قلبي 
رائد ، يتربوا في عزكم يارب
سليم ، اللهم امين عقبالكو يارب
ساره بصت في الارض بزعل ، يارب
فرح غيرت الموضوع ، تعالو معانا 
ساره ،. انتي رايحه فين
فرح ، هروح مع سليم نشوف البيبهات تعالو معانا ياللا
رائد ،. تمام ياللا بينا 
سليم ، دي البنوته هتسميها ايه يا فرح 
فرح ، هسميها
ساره داخت ووقعت تاني في الارض
رائد ، ساره ساره
الممرضه ، خارجها من غرفه الحضانات ووديها الغرفه اللي في الوش دي
رائد وداها بسرعه ،. فين الدكتور 
الدكتور ، خير في ايه
رائد ، دي تاني مره يغمي عليها
الدكتور ، طب أخرج بره كده معلش عشان اعرف اكشف
سليم ، ياللا يا رائد تعالي وراح شادد أيده مخرجه
رائد ، أنا خايف يكون عندها حاجه دي تاني مره شكلها في مصيبه 
فرح ، لا أن شاء الله خير اتفائل
بعد شويه الدكتور خرج
رائد راحله جرى ، خير يا دكتور
الدكتور ، محتاج التحاليل دي ضرورى شكلها عندها انيميا ودي مش هتنفع مع الحمل 
رائد بصدمه ، حمل هي حامل
الدكتور ، ازاي متعرفوش دي شكلها بدأت في الشهر التالت
رائد ، بجد
الدكتور ، اه والله مبروك
فرح دخلتلها ، مبروك يا حبيبتي
ساره ، علي ايه 
فرح ، انتي حامل في التالت 
ساره قامت قعدت عالسرير وفضلت تضحك وتعيط ، لالا أنا حاسه اني بحلم مش معقول أنا حامل يا رائد
رائد دخل ، ازاي في الشهر التالت ومش عارفه
ساره ، كبرت دماغي اصلا من موضوع الحمل ومعطتهوش اهتمام عشان مزعلش
رائد ، مبروك يا حبيبتي
ساره ، حساها من ورا قلبك
فرح ، أنا هخرج اروح اشوف الولاد وانتو خليكوا براحتكم
ساره هزت دماغها بماشي واول ماخرجت راحت غرفه الحضانه لقت سليم واقف بيبص لولاده و حاطت أيده علي الازاز وعمال يعيط
فرح ، اي ده سليم الهوارى بيعيط يا جدعان في ايه اقسي قلب في الدنيا بيعيط
سليم باصلها ، أنا ماشي وانا دفعت حساب المستشفي خلي بالك من الولاد عن اذنك
فرح ، هتمشي وتسيبني
سليم ، مش انتي مش قادره تسمحيني وعالطول شيفاني شيطان عن اذنك أنا ماشي والصبح باذن الله هاجي اخدك انتي والولاد عشان تروحي لمامتك
فرح مسكته من أيده 
سليم ، اااه
فرح ، اوف نسيت اسفه والله تعالي خليهم يعقموها ويلفوهالك
سليم ، لا متفرقش معايا في حاجات الواحد بيعملها بحب وبتتقابل بحاجات وحشه بتسيب علامه بس مع الوقت بتروح ومبيبقلهاش اثر بتوجع اوي في الاول بس مع الوقت الوجع بيروح
فرح ، بس في جرح بيبقي جوه في القلب ده اللي ميبقلوش علاج وأثره بيفضل نغزه في القلب كل ما تفتكره قلبك بيوجعك وجعه بيفضل ملازمك مبيروحش ومبيتمحاش بيفضل موجود
سليم ، انتي طالق يافرح 
وسابها ومشي 
فرح نزلت علي ركبها وفضلت تعيط بصوت عالي
رائد راحلها جرى ، في ايه الولاد كويسين
فرح بشهقات متتاليه ، س سليم ططلقني
رائد ،. طب بتعيطي ليه مش هربتي وسيبتي الدنيا عشان تبعدي عنه
فرح ، نبعد عن بعض ب بس ميطلقنيش
رائد فرح صعبت عليه ، طب اومي اومي كده غلط عليكي انتي لسه قايمه من ولاده
فرح قامت معاه ودخلت غرفتها
فرح ، أنا هنام روح انت يا رائد 
رائد ،. طب اوعديني هتبطلي عياط
فرح مسحت وشها ، خلاص انا بقيت كويسه روح لمراتك عشانها تعبانه انا هنام
رائد ، ماشي وخرج راح وقف بره اتصل بسليم
،،،،،،،،
سليم ، عايز ايه
رائد ، مكنش وقته يا سليم 
سليم ، كلامها خلاني اتهورت وطلقتها أنا مسافر خلي بالك منها هي والاولاد
رائد ، انت مبقتش طبيعي ربنا يستر وميحصلهاش حاجه بسببك
سليم ، يحصلها حاجه دي اكيد فرحانه أنها خلصت مني
رائد ، أنا خرجت من الأوضه اللي كانت فيها ساره لقيت مراتك منهاره وقاعده علي الارض ولسانها تقل
تاني 
سليم ، البنت دي هتجنني هي عايزاني واللا لا
رائد ، الهرمونات بتأثر مع الحوامل بتخليهم مش عارفين هما عايزين ايه
سليم ، بس دي ولدت خلاص
رائد ،، ده كده الموضوع اصعب والحاله بتسوء لدرجه بتوصل لاكتئاب وانت نسيت دول تلت اولاد يعني تلت مسؤوليات 
سليم ، الموضوع خلص يا رائد انا مسافر هحضر شنطتي وماشي
رائد ، خلاص يا سليم غور في داهيه يا سليم وقفل في وشه
،،،،،،،،،ؤؤؤؤؤؤؤ،،،،،،،،،،،، بعد خمس ساعات
فرح فضلت تعيط لحد ما نامت
رائد قاعد مع ساره في غرفتها بالمستشفى عشان متركبلها محلول 
ساره ، رائد روح اطمن علي فرح
رائد ، والله محروج لتكون نايمه لسه
ساره ، طب أنا خلصت المحلول هاجي معاك
رائد ، هتقدرى تمشي
ساره ، أنا كويسه يا حبيبي الحمد لله
راحوا غرفه فرح واتصدموا من اللي شافوه هما الاتنين
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات