القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

 رواية عشق الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر

رواية عشق الفارس الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أحلام تامر


عند ريماس امها انصدمت لما سمعت ريماس وهيه بتقولها
ابعدي عني انتي مش امي امي ماتت
مديحه يبنتي سدقيني والله غصب...
ريماس لوسمحت سيبيني واطلعي بره
ريماس كان جواها وجع كبير مش وجع الحادثه لا كان وجع ان امها تطلع عايشه ومستريحه وسايباها.. سايباها تتعذب مع مرات اب..
مديحه بدموعممكن تسمعي طب والنبي يبنتي عشان خاطر ربنا
ريماس ببرود مصطنع مش هايزه اسمع منك حاجه بس في سوؤال ف دماغي لييه سبتيني.. لييه اخدتي اخويا ونا لا.. ليييه فيه ام تسيب بنتها وتمشي مع مرات اب حرام عليكي ده نا شوفت الذل والتعب بسببك ثم اكملت بحرقه وعياط ولا حسيت بحنان ام ولا حنان اب ولا عيشت طفولتي زي البنات حتي جوزي مشفتش منو الحنيه.. هو انا منحوسه للدرجه دي.. اه صح نا منحوسه..
مديحه ببكاء غصب عني
ريماس بصوت عالي متقوليش غصب عنك غصب عنك تاخدي ابنك وتسيبيني لييه اشمعنا هو.. ليه مسبتهوش هو حتى كان يقدر علي ظلم مرات الاب ليييه.. ثم اكملت بحرقه عشان ولد صح.. اطلعي بره... برااا نا بكرهكو كلكو بره
مديحه مشيت ودموعها علي خدها واول ما خرجت شافت فارس واقف والالم باين ف عنيه بصلته بحزن وقالت شايله مني اوي...
وبعياط عمرها ما هتسامحني ي فارس يبني
فارس علي ما تهدي بس ي طنط هيه قلبها طيب وبتسامح
مديحه مشيت والدموع ماليا عنيها وقالت ف نفسها ليه فوزيه تعذب بنتي كده بعد كل اللي عملتو عشانها وحياتي اتدمرت بسببها تعمل كده ف بنتي ماشي ي فوزيه والله لعرفك ازاي تعملي كده ف بنتي..
فارس دخل ممكن ادخل
ريماس بسخريه انت دخلت اصلا
فارس حقك عليا
ريماس بدموع  انت اهنتني مع انك اكتر واحد حسيت معاه بالامان.. مع انك اكتر حد حبيته
فارس مسك ايديها حقك عليا والله بس كنت غيران
ريماس باندفاع مش غيران.. مش غيران دي قله ثقه انت لو كنت بتثق فيا مكنتش وصلت للي نا فيه
فارس بحزن نا اسف
ريماس مش هقدر اسامح تاني بسهوله.. لاسف مش هقدر.
فارس نا بحبك
ريماس اللي بيحب بيثق وقدام مافيش ثقه يبقي علاقه مفيش منها امل
فارس طب اديني فرصه واوعدك هتغير وهثق فيكي
لو سمحت سيبني لوحدي.
فارس قام يمشي بس ريماس وقفته
ريماس فارس
فارس بامل انها قد تكون سامحته عيون وقلب فارس
ريماس بعد اذنك رن ع اياد يجيلي عايزاه
فارس بغيره اشمعنا اياد. نا هنا اهو عايزه اي ونا هعملهولك..
ريماس لا شكرا عايزه اياد
فارس خرج بغضب وقفل الباب جامد ورن علي اياد
اي يا زفت
اياد طب ليه الشتيما طب ده نا حتى اخو مراتك..
فارس بلا اخ بلا زفت.. بص احسنلك متهزرش معايا عشان مش طايقك.
اياد تسدق اني غلطان.. عايز اي
فارس تعالي المستشفى
اياد بقلق ريماس فيها حاجه
فارس بسخريه لا ي خويا عايزه تشوفك
اياد طب سلام وقفل ف وش فارس تحت غضب فارس وسبه بالفظ الشتائم.
**********
ف فيلا الشرقاوي
انتصار بحزن يعين امها مشافتش ولا يوم حلو لحد دلوقتي ونا عملت فيها اكتر
خالد خلاص ي انتصار اللي حصل حصل وهيه الحمد لله كويساا
انتصار مش عارفه اسامح نفسي هيه ازاي سامحتني
خالد ي حبيبه قلبي ريماس مفيش اطيب منها وقدام قالت سمحتك خلاص بقي متفضليش تتعبي نفسك..
انتصار حضنته ربنا يخليك ليا يارب.. هروح نا بقي اجهز اكل لريماس
خالد ماشي ي حبيبتي
خالد كان قاعد وافتكر يوم حادثه ريماس لما جودي قالت لاياد انو صاحب العربيه خبطها قصد قام بسرعه وجاب سجل كاميرات المراقبة وانصدم لما فعلا لقي الشخص واقف قدام الفيلا اكتر من ساعتين واول ما ريماس جت راح خبطها قصد
خالد. الو ي فارس تعالا فورا.. الوقتي حالا.. سلام.
*****، ***
عند فوزيه
ببكاء اعمل اي ي صلاح مافيش فايده زي ما يكون رمي طوبتي
صلاح احنا هنصيع علي بعض ولا اي ي فوزز فوقي ي ماما ناصر عمرو ما حبك.. ولولا اللي عملته مديحه مكانش اتجوزك.. بس انتي الله وكيل تستاهلي
فوزيه بصتله بغضب
اي اكدب اه تستاهلي راحه تعذبي بنته ليه مكنتي اعتبرتيها انها بنتك وربتيها كان زمانو اول ما رجع شالك من علي الارض شيل..
فوزيه. اخرس بقي اخرس.. وقامت دخلت الاوضه وعلي وجهها علامات لا تبشر بالخير.
عند ريماس اياد دخل وبمرح حبيب قلبي
ريماس ابتسمت له. تعالا اقعد
اياد اممم خير ي رب
ريماس بدموع نا تعبانه
اياد بقلق مالك ي قلب اخوكي انادي للدكتور.
حركت ريماس راسها بمعني لا
اياد طب فيه اي
ريماس تعرف اول ما جيت عندكو حسيت ان ده بيتي.. حسيت بنفس الأمان وحسيت معاك بالامان برضو وحكيتلك علي مشكلتي.. اعتبرتك اخويا فعلا وقلبي استريحلك كأخ ليا.. كان نفسي يكون ليا اخ او اب من صغيري اوي كان نفسي يجيلي حد يحسسني بالامان 
اياد قرب منها والحمد لله طلعنا اخوات اهو ووعد مني عمري ما هسيبك
ريماس بالم.. لا
اياد بعدم فهم لا اي
ريماس بلعت تلك الغصه التي بحلقها ثم اردفت.. نا عايزه اسافر
اياد اييي.. بعد اما ابونا رجع وبعد ما عرفتي اني اخوكي وامي امك عايزه تسيبينا.
ريماس ببكاء ارجوك ساعدني. نا تعبانه من هنا اويي والله
اياد لييه عايزه تسيبينا لييه نا ملحقتش اشبع بيكي ولا ببابا وكمان انتي لسه معرفتيش ماما.
ريماس مش عايزه اعرفها هيه نسيتني زمان ونا قررت امشي بمبدا ان اللي ييجي عليا عمري ما هاسمحو وامك جت عليا كتير لما رمتني لمرات اب
اياد اكيد لها سبب اصبري ونسمع عذرها ولو مقتنعتيش سافري
ريماس بحده هتساعدني ولا لا
اياد سكت شويه ثم قال اه بس بشرط
نظرت له ريماس بمعني كمل
اياد هسافر معاكي
ريماس بقولك عايزه استريح من هنا شويه لوحدي
اياد باصرار لا مهو نا مش هسيبك تسافري لوحدك ف بلد متعرفيش فيها حد وبعدين انتي مش شايفه نفسك عامله ازاي ده انتي مفيكيش حته سليمه هتسافري ازاي
ريماس تمام.. ماشي ي اياد تعالا حتي بابا كده يوافق..وان كان هسافر ازاي مفيش حاجه اسمها طياره طبيه
اياد بخربيت دماغك.. ماشي عايزه تروحي فين. شرم.. دهب.. الغردقه.. ال...
 ريماس قاطعته نيويورك
اياد نعاااام يختي
***********
عند فارس وصل الفيلا
خالد تعالا يبني
فارس خير ي بابا في اي قلقتني
خالد فتح اللابتوب ووري الفديو لفارس
فارس اه ي ابن ال*** دي مقصوده
خالد ريماس ليها اعداء
فارس اكيد لا ريماس ملهاش علاقه بحد اصلا
خالد طب انت حد من صحاب الشركات المنافسه ولا حاجه
فارس لا نا تعاملي ف السوق كويس جدا
خالد طيب الفديو ده نا هروح المكتب بتاعي يمكن يكون الراجل ده  اسمه متسجل ولا حاجه
فارس ونا جاي معاك
خالد لا لا انت باين عليك التعب اطلع خد دش واستريح..
فارس بس تعرفني كل جديد
خالد حاضر يلا قوم اطلع يلا..
يتبع...
لقراءة الفصل الثاني والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا
reaction:

تعليقات